networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Saturday, May 4, 2013

Masalah Air Selangor Bukti Kebodohan Khalid Ibrahim...#IsuAirSgor #PRU13

Apa kejadahlah orang tua gagap ni meroyan..tidak sudah-sudah bangga sangat dengan air 20 meter padu yang dibagi percuma...kalau setakat bagi 20 meter padu tapi nak canang dialah kerajaan terhebat memang sangat dangkal dan memualkan...

Bagi air yang berapa belas tu tapi riak kononnya rakyat boleh melupakan kesengsaraan mereka apabila masalah air berlangsung..Khalid lainlah..dia mana kisah masalah kekurangan air bersih ni...gaji dia 5 tahun pegang Parlimen jer dekat Sejuta...apa adahal nak beli 10 tong air besar kat umahkan...haha



Ni orang dok beratur nak amek air apa citer Khalid… Sebenarnya masalah air di Selangor ni telah dipolitikkan oleh pemerintah Khalid yang kolot dan rakus...mereka sebenarnya sengaja desak untuk menstruktur semula semata-mata mahukan untung poket sendiri jer...pandailah pula letak untuk rakyat..

Dia boleh pula kata yang Air ni dimonopoli...sapa cakap?kalau monopoli 1 Syarikat takkan ada Splash, Syabas, Puncak Niaga dan Abbas..ni dia boleh kata dimonopoli..4 Syarikat lain peranan...

Kalau benarlah sigagap ni nak hapuskan monopoli..aku cadangkan dia struktur semula TNB, ASTRO di negeri Selangor...barulah dapat hapuskan monopoli di Selangor kan...

Sudah banyak kali diulang-ulang bahawa masalah utama air di Selangor ialah kekurangan Air Terawat kerana permintaan semakin bertambah..jadi penyelesaiannya adalah cari loji baru seperti Langat 2...kalau dulu dia kata Langat 2 tak releven kerana ia projek membazir tetapi kini dia sudah putar belit dengan berbagai versi cerita...

Masihkah anda ingat dulu yang dia tak mahu Langat 2 laksana dia boleh pula tuduh kerajaan BN tak bagi struktur semula..lepas TPM sangkal dan nafikan dakwaan Khalid barulah dia terkial-kial cari alasan lain..

Banyak sebenarnya kekejaman Khalid kepada rakyat Selangor tentang isu air ni..Beku Capex..tuduh Syabas tak pandai tadbir...Fitnah Syabas tak lakukan pemeriksaan berkala..

Kalaulah si Khalid ni budak-budak memang layak dicili jer mulut si celupah ni...bila dah terdesak..boleh pula dia kata nak laksanakan teknologi mambranlah...horaslah...nak struktur Syabas dululah..semua cadangan dia ni tak boleh pakai langsung..


Tak ada 1 pun berjaya dilaksanakan..kalau ada buktikan!!!Penstrukturan Semula Gagal!Mambran tak ada hasil!!!Horas tak nampak bayang!!!tap bila Kerajaan Pusat nak laksanakan pelan mitigasi dia setuju pulak..kenapa masa Kerajaan pusat nak turunkan dana Khalid tak mahu pertikaikan?

Cakaplah membazir bagi dana!!Cakaplah struktur semula lagi bagus dari dana untuk pelan mitigasi!!tau plak bisu tak cakap..dasar MB tak ada otak macam nilah...

Boleh pula dia kata Langat 2 tak relevan kerana menebuk gunung..ni lagi pertikaian level orang terencat akal..dah ada halangan gunung perlulah tebuk..macam gua..nak Short Cut!!klu betullah si Khalid ni anti sangat tebuk gunung..dia sepatutnya menyuarakan bantahan untuk projek lebuhraya terowong Smart dan apa sahaja lebuhraya yang terpaksa tebuk gunung!! Apa beza dengan rakan setubuh Khalid nak buat terowong bawah laut?

Sudah-sudahlah Khalid dengan cadangan merapu tu..rakyat dah nampak dah sapa yang bodoh...aku boleh jaminlah kalau Langat 2 operasi dan Capex Syabas tak dibekukan bila BN merampas semula Selangor!masalah air Selangor selesai!!!tak payah nak Struktur semula pun masalah comfem selesai!!

HE : Setakat air percuma nak kata kau MB cemerlang baik tak payah!!TNB bagi tenaga letrek percuma setiap bulan bagi penggunaan bawah RM 20 dah lama dah..tak ada pulak kecoh!!!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA