networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Friday, May 31, 2013

PANAS!!! Aksi Ustaz Azhar Idrus Memandu Berbahaya Atas Jambatan Pulau Pinang!!! #FastFurious6


Punyalah pelesit Ustad degil sorang ni bawak kereta atas jalan..dalam ceramah bukan main lagi meyeru orang ramai ke arah kebaikan..sayang diri sayang agama...rupa-rupanya hanyalah sekadar retorik dan majaz sahaja yang berorientasikan duit semata-mata...inilah yang kita namakan "guna agama untuk hidup bersenang lenang...."

Masa ceramah kopiah lekat...dalam kereta kopiah tanggal iblis menguasai jiwa...bawak kereta babi pun tak boleh kejar..haha....

Video di bawah ini dirakam ketika Ustad gila ni memandu secara berbahaya di atas jambatan Pulau Pinang....memotong kekiri..memotong kekanan...pergh!!macam FAST FURIOUS 6 tu...menurut sumber...Ustad gila ni bawak kereta dengan kelajuan 180 - 200 KM/J..sekejap kekiri-sekejap kekanan...macam jalan tu bapak dia punya...

Bila polis tahan mudah ja alasan si ustad gila ni...salahkan UMNO BN..kata dalam Quran tak ada tulis pun kelajuan atas jalan raya...bila dikutuk dia beli kereta mahal..pandai pulak tu spin..cakap dia hanya beli kereta TERPAKAI...kereta TERPAKAI yang mahal...haha!

Macam-macam perangai si ustad ni...dulu kantoi minum kt MCD lepas tu spin kata cawan jer..air beli kat tempat lain...dalam ceramah kata tak elok makan berdamai..tup-tup..bila kawin bini no tiga...makan berdamai..bila tembelang dah pecah..spin kata dia tak kata haram pun makan berdamai...

Dalam 1 ceramah si ustad gila ni dia pernah kata..boleh langgar trafik light merah kalau tak de kenderaan...susah kalau diri tu dah rasa maksum sangat..semua benda tak kena...

Ustad ni kena jawab...isu video dia pandu melebihi had laju dan dalam keadaan merbahaya perlu dijawab segera oleh UAI...menurut orang yang rakam video ni..katanya kelajuan kereta TERPAKAI Volkswagen Golf milik ustad gila ni ialah 180-200KM/H...jika salah sila nafikan wahai ustad!!!kahkahkah!!!


HE : untung zaman sekarang..ada ilmu agama sket...pandai buat lawak bodoh..dah boleh kaya raya...bini pun 3...haha!

31 comments:

Anonymous said...

Jangan marah Ustaz tu sebab bila naik kereta je dia rasa nak terberak sebab tu dia pandu laju untuk cari tandas..Kalau mampos pun dia tak payah cara le!! kata orang Ganu.
Mungkin juga bila dapat stereng je Ustaz ni jadi bengong tu pasal pandu kereta macam orang gila. Atau nak tunjukkan kejantanan kat bini baru bahawa dia ni hero jalanraya.

Anonymous said...

Rajin betul korang follow dia ye...Dia bawa laju pun mungkin dia ada hal kecemasan. Bukan nya dia buat dosa pun. Kena saman dia yang tanggung sendiri. SO...APA MASALAH KORANG?

Alia said...

Kalau dia bawa laju pun, Apa masalah korang. DIa buat dosa ke? Saman dia korang bayar ke? Suka hati dia la. Macam la korang tak penah bawa laju.

Alia said...

Bersungguh-sungguh betul korang folow dia nak buat cerita buruk pasal dia. Saje je korang dapat dosa percuma. Dia bawa laju pun , dia punya pasal la. Bukan buat dosa. Saman dia, dia minta duit korang ke? Macam la korang tak penah bawa laju. Lagi pun dia bawa bini dia kan. APA MASALAH KORANG. SAJA NAK CERITA BURUK HAL ORANG. WARTAWAN TAK INGAT DOSA PAHALA NI LA DIA.

mayna@mell said...

Hahaha.. masalahnya cakap tak serupa bikin.. kata kena sayang nyawa.. sayang nyawa ke gini? Podah...

Anonymous said...

tak lojik tul..... 180-200 padahal cilok lori@van slow je..... apo lah cite nie .............

Anonymous said...

Alia ko ni bini ostad tu yek..back up semacam jek..hehhehe

Anonymous said...

Alia ko antara bini2 ostad tu ke..back up semacam jer

Anonymous said...

bodoh..

Anonymous said...

orang-orang pas ni kalau ustaz azhar salah pun mereka sanjung tapi kalau dah keluar pas macam ustaz kazim tak bleh salah sikit sanggup ugut bunoh dan simbah asid lagi. gitulsh kalau dah taksub ngan amanah tuk guru pas mereka....

nur adi said...

Oo. kalau jadi ustaz tetambah orang pas takleh bawak lelaju ek. baru faham .. even kopiah pun takleh bukak kalau keluar rumah walaupun bukan aurat . i see..

Anonymous said...

perghh, dari gaya tulisan artikel, nampak sgt haters ngan org ulamak, buat tu skit x bleh, nk tegur org, tapi tulis bkan main carut2, lagi dosa dari bwak keta laju, cermin diri sdiri bai.. 1 ag,kalaula ini fitnah, dosa fitnah xkan dimaafkan.. ingat baik2, 10 000 org bca blog ni, 10 000 dosa ko dpt

Anonymous said...

Hang kata tak dosa...kalau laju dia terhumban takde org peduli..masalah undang undang tu bukan utk hang aje..jln tu byk kereta motor yg guna.

Hang terbabas kena org bawak slow.. Hang hidup org lain mati. Pikiaq pikiaq. Bukan apa org lain bawak laju tak berceramah mcm dia. Faham ajelah

Anonymous said...

Saman memang dia bayar. Masalah kalau terbabas kena anon kat atas mcm mana..mau ka..
Org lain bawak laju belum jadi ustaz. Dah jadi ustaz berubah jaga tingkah laku bukan dimulut aje. Sekali sekala mengata org masih boleh terima tapi kalau selalu mengutuk org...pikiaq sendiri la hang kan memang taksub..ke hang ni isteri barunya..

Anonymous said...

Kalau dah taksub beginilah jadinya.. Sindiran pun tak difahami..Melayu penuh kata mutiara pujangga puisi pantun syair simpulan bahasa peribahasa sindiran kosa kata....

Anonymous said...

banyak yg nk backup...ni bukan pasal bawak laju...ni pasal cakap x supe bikin...kalau nk sound org laju jek ustaz nih...tp perangai sendiri tah hape hape...dah tau ustaz..jd laa contoh baik sket...menyampah nk layan orang camni...

Anonymous said...

Setuju... ustaz kena tunjuk cth yg baik. bukan benci kat UAI ni tp byk benda yg dia tegur tp dia sdri buat. tgk la da byk kali kantoi.
jgn mpergunakan agama utk kpentingan sdri...

Anonymous said...

back up jangan tak back up..kahkahkah

Anonymous said...

biar dia..bwa laju2.manala tau..gedeammmmmmmm.

kucai bee said...

180-200 km/j agak2 la nak menipu pon ..yg rakam tu pun sama jgk la sbb potong kiri kanan,1 lg benda tu biasa dh ats jambatan pulau pinang,rajin2 pi la rakam tiap2 hari ada

sekpang said...

ADMIN NI MANUSIA YG PENUH DGN HASAD DENGKI. BERTAUBATLAH.

Anonymous said...

Kalau memandu laju tu x salah, bek x pyh adakaan undang2... Kalau UAI memandu laju, kalau dia terlanggar sebuah kereta yang dipenuhi budak2 dan famili dan sbgainye.. bukankah itu satu dosa? Kenape dia x follow undang2? kenape dia membahayakan diri orang lain? Aku harap bile korang kene accident, mungkin masetulah baru korang paham.. Korang bawak normal je, then tibe2 seorng yng pemandu gile langgar kereta korng smpai bunuh anak baby korng...

Anonymous said...

Senang citer, omputeh kata WALK THE TALK. Bukan pasai politik apa. Tp sbb org yg bg nasehat tu CAKAP TAK SERUPA BIKIN. Poodahh!

Anonymous said...

ramai betul penyokong ustaz2 yg nk jadi kaya bg ceramah..bkn ustaz betul pon..baik di bersederhana sahaja..bawak laju kalo eksiden kan mati katak jatuh bunuh diri..bodoh nyer uia mother fucker

Anonymous said...

ini semua bala.. bala.. bala.. fitnah kembali ke atasnya..

Anonymous said...

Sepatutnya seorang ustaz menunjukkan contoh yang baik...nasihatkan orang jangan bawa laju laju...sia sia la kerajaan membuat iklan keselamatan jalanraya tapi rakyat tak mematuhinya..ustaz pulak tu...time nasihat orang no 1 tapi perangai macam tak ada otak...jangan jagi munafik sudah...Allah lihat apa yang kamu lakukan...

Anonymous said...

woi bro, ade bukti ke ustaz tu bwk 180-200km/j..mcm xlogik je..aku selalu je bwk had tu, tp xselembab tu kot, haha...len kali bro kne rempit sekali ngan die, pastu tunjuk meter sekali bru puas nak hentam ustaz tu....loh ni ckp berabuk kutuk ni itu tp semue xlogik wei...aiseh man, kalau salah tulis/ckp habis lah korang jwplah kt akhirat nanti....

Anonymous said...

woi bro, ade bukti ke ustaz tu bwk 180-200km/j..mcm xlogik je..aku selalu je bwk had tu, tp xselembab tu kot, haha...len kali bro kne rempit sekali ngan die, pastu tunjuk meter sekali bru puas nak hentam ustaz tu....loh ni ckp berabuk kutuk ni itu tp semue xlogik wei...aiseh man, kalau salah tulis/ckp habis lah korang jwplah kt akhirat nanti....

Anonymous said...

HAHAHHAHA Org BN rupanya patutla bengong gitumo xD

Anonymous said...

Lantak korangla cme mmpu ckp cermin dri sendiri... ape yg dia uat dia tanggung...dia manusia sme mcm kita...dlm ceramah dia ckp bnde btul kita dgr.... dia uat tu dia yg tanggung....dan siapala kita pandai2 nk mghukum org...tp ble di pkirkn blik dgn ap yg dia uat ceramah bg ilmu yg kita dpt dgn dia bwk kete laju... itu dia tanggungla... mcmla kita bwk elok sgt... npe klu ustaz je kne bwk plhan ke rilexla jgn jd bdk tadika org tu ad nafsu jgk biasala...apdal ni pn jd isu

number3street said...

fitnah ustaz mcm mana pun, pengikut dye anak muda, orang tua kaya raya masih ramai dan semua masjid dye datang penuh, skit pn tk tergugat. sbb ape tak tergugat skit pun? sebab Allah yg tinggikan darjat dye. sebab ape? sbb dye sebar ilmu ikhlas, bnyak org terbukak pintu hati. kita bkn nabi, msti buat silap. try pg kuliah dye baru tau. sibuk kutuk orang je pastu jahil smpy ke tua. sampai hukum fitnah dan bukak aib org pn tak tau.. sbb ape ustaz tk pnah ksah ape org ckp? sbb nabi da pesan, jgn bertelagah dgn org jahil..

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA