networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Friday, June 28, 2013

Azalina Bersedia Menentang Shahrizat...Cukup-cukuplah Tu Shahrizat....

3 comments

PETALING JAYA-  Persaingan utama dalam Umno akan menyaksikan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dan Datuk Seri Azalina Othman Said yang bersedia untuk berjuang dalam menerajui kepimpinan Wanita Umno.

Shahrizat mengesahkan bahawa beliau berhasrat untuk mempertahankan jawatan Ketua Wanita yang dimenangi beliau pada tahun 2009 selepas perjuangan pahit dihadapi Tan Sri Rafidah Aziz.
Ahli Parlimen Pengerang dan bekas Ketua Puteri Umno Azalina, ketika dihubungi, berkata: "Ya, saya berminat untuk bertanding. Saya telah membuat keputusan."

Shahrizat, dengan kerjaya politik telah terjejas oleh skandal Pusat Fidlot Kebangsaan atau NFC tahun lepas, berkata keputusan beliau berdasarkan galakan dan sokongan daripada sayap wanita.

Beliau menegaskan bahawa beliau tidak mengambil apa-apa untuk diberikan tetapi yakin ahli-ahli Wanita Umno akan berdiri bersama beliau.

"Mereka berada di sana untuk saya pada waktu gelap saya dan saya percaya mereka tidak akan meninggalkan saya. Mereka adalah kawan-kawan saya dan rakan-rakan adalah seperti bintang. Semakin gelap malam, sinarannya semakin bercahaya," kata beliau.

Persaingan antara kedua-dua wanita itu mungkin akan mengambil perhatian dalam pemilihan parti berikutan ia melibatkan dua personaliti besar mereka dan berkepentingan.

Shahrizat berada dalam Kabinet selama 11 tahun dan merupakan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat sebelum didesak untuk meletak jawatan pada Mac tahun lepas.

Suaminya Datuk Seri Mohd Salleh Ismail yang menghadapi tuduhan di mahkamah kerana isu NFC tetapi Shahrizat menafikan mempunyai apa-apa kaitan dengan perkara itu.

Beliau tidak bertanding dalam pilihan raya umum dan walaupun masalah melanda beliau, sayap wanita itu terus berdiri di bawah pimpinan beliau seperti yang dibuktikan semasa perhimpunan secara besar-besaran di peringkat akar umbi Wanita Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) ketika kemuncak skandal itu.

Ditanya sama ada beliau mempunyai pesaing yang akan bertanding dalam jawatan itu, beliau berkata, beliau akan berbincang dengan penyokong beliau.

Beliau juga berkata, beliau belum lagi bertemu dengan Pengerusi Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung perkara itu.

Azalina, seorang bekas menteri dan anggota Parlimen wanita menawarkan dirinya sebagai ejen perubahan untuk Wanita Umno.

Beliau berkata, generasi baru wanita Melayu telah muncul dalam Umno dan mereka boleh membantu membuatkan sayap wanita itu lebih menarik dan relevan dengan landskap politik baru.

Datuk Seri Shah Abdul Jalil:
>Tarikh lahir: 15 Ogos 1953
>Pada masa ini merupakan Ketua Wanita Umno, dan merupakan bekas Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.
>Ahli Parlimen Lembah Pantai dari 1995 sehingga 2008. Senator dari 2008 sehingga 2012.
>Pernah terbabit dalam kontroversi yang melanda ahli keluarganya yang didakwa menyalahgunakan wang rakyat dalam skandal Perbadanan Fidlot Nasional (NFC).
>Isteri kepada Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail dan memperoleh tiga anak.

Datuk Seri Azalina Othman Said:
>Tarikh lahir: 31 Disember 1963
>Merupakan Ketua Puteri Umno dari 2002 sehingga 2004.
>Pernah dikaitkan dengan kontroversi dalam cadangan projek Brickendonbury ketika beliau ketika itu merupakan Menteri Belia dan Sukan, dan mengenai perbelanjaan Pempena ketika beliau menjadi Menteri Pelancongan.
>Ahli Parlimen Pengerang dari 2004.
>Merupakan pemegang tali pinggang hitam taekwondo. -mStar

HE : Insya'allah prestasi cemerlang Azalina pada PRU 13 lalu menjadi azimat buatnya untuk menggalas kepimpinan Ketua Wanita UMNO...tanya pada hati korang...agak2 prestasi wanita UMNO makin bagus tak jika muka yang sama jer memimpin?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Wednesday, June 26, 2013

Anwar Gelojoh Menanti PRK DUN Kuala Besut...

1 comments

Mati-mati penulis ingatkan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim akan mendiamkan diri dan mengelak dari mengulas kekosongan DUN Kuala Besut yang mana akan ada PRK dalam masa terdekat berikutan kematian penyandangnya, Dr A Rahman Mokhtar akibat sakit kanser paru-paru.

Telahan itu berasaskan andaian yang Anwar ada sedikit rasa malu selepas gagal dalam propagandanya melalui kempen Blackout 505 untuk membantah SPR di mana Anwar dan pemimpin PR yang lain akhirnya akur mengiktiraf keputusan PRU-13 dengan menyertai majlis angkat sumpah sebagai AHli Parlimen.

Rupanya telahan penulis meleset apabila baru beberapa jam Allahyarham Dr A Rahman Mokhtar pergi menghadap Illahi, Anwar mencatatkan rekod sebagai antara pemimpin PR yang terawal mengalu-alukan PRK DUN Kuala Besut.

"Saya anggap PRK kali ini kritikal kerana majoriti yang diperolehi Umno pada kerusi tersebut agak memberangsangkan.

"Bagaimanapun situasi ini tetap memberi peluang yang baik untuk PAS menempah kemenangan pada kekosongan itu.

"Pakatan akan sokong calon yang akan diletakkan PAS," itu kata Anwar sebagaimana petikan dari portal KeadilanDaily.

Tarikh PRK DUN Kuala Besut belum pun ditetapkan bila, tapi Anwar sudah serlahkan kebolehan dirinya untuk bila-bila masa boleh menjadi politikus hipokrit.

Memang dasar lidah bercabang betul, jenis tak tahu malu. Bantah SPR dan tuduh pilihan raya kotor dan tidak telus tapi di masa yang lain bila menang boleh pula pergi angkat sumpah.

Hipokrasinya mengalahkan politikus ala-Machiavelli, sambil membuat tohmahan jahat dan menyebarkan propaganda anti SPR kini bila ada PRK DUN Kuala Besut terus sahaja bersungguh-sungguh untuk menyokong PAS dalam PRK DUN Kuala Besut.

Himpunan Blackout 505 di Padang Merbok sebagai bantahan terhadap SPR belum pun genap seminggu tapi ia nampaknya tak menjadi masalah untuk Anwar berubah pendirian dengan menyokong pula penyertaan PAS dalam pilihan raya yang dikendalikan oleh SPR.

Untuk satu abad mendatang, kita kena akui gelaran raja hipokrasi dan bapa sandiwara sememangnya akan kekal milik Anwar Ibrahim. Tiada makhluk atas dunia ini yang mampu memiliki gelaran itu, ia hanya untuk Anwar dan hanya Anwar saja yang layak menggondolnya.

Sumber : http://www.mykmu.net/?p=32257

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

TERKINI #Jerebu Sudah Berkurangan..Alhamdulillah!

0 comments

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Percubaan Menggunakan QR Code @HarapanEsok

0 comments

Artikel ini hanya mahu mencuba adakah QR CODE ini boleh masuk ke LINK HE atau tidak....jika tidak boleh sila respon ya....


  QR Code generator

http://api.qrserver.com/v1/create-qr-code/?data=harapan-esok.blogspot.com&size=315x315

Tuesday, June 25, 2013

Staff UMNO Kedah Bercuti Ke Vietnam?!!Edisi Cicak Mengkarung Lupa Peranan Blogger..OPOCOT!!! #HanyaDiKedah

3 comments

Apalah nasib hai situlang empat kerat...
yang dikejar-kejar dah dapat...
yang dikendong hanya air ludah!!!

kahkahkah!!!

opocot....

Saja gurau-gurau malam ni...bukan main lagi aku baca ada segelintir blogger mendakwa UMNO Kedah membakul sampahkan peranan blogger Team Media Kedah yang diketuai Mc Theory...pada mulanya aku fikir ni hanya mainan blogger yang saja nak geli2...

Allah maha besar...bila dia kata kun fa yakun maka jadilah...tadi petang aku hubungi adik aku yang mana suaminya adalah salah seorang Staff UMNO Kedah..siapa dia?biarlah rahsia....aku saja sembang-sembang..biasalah borak adik dengan abang...aku tanyalah mana laki dia...

nak tahu apa jawapan adik aku?

Opocot...haha!

Katanya, adik ipar aku sekarang ini berada di Vietnam sedang bercuti bersama Staff UMNO Kedah...aku mula rasa pelik..mengapa tidak dibawa sekali blogger yang banyak membantu Kedah?

Atau apakah dakwaan blogger-blogger yang mengatakan UMNO Kedah lupa peranan blogger itu benar?

Selepas aku fikir-fikir balik...memang ada benarnya...blogger Kedah dalam Team TMK memang banyak memain peranan dalam membongkar salah tadbir urus kepimpinan PAS Kedah sehingga tumbang jahanamnya regim Azizan...

Tapi yang diagung-agungkan pemimpin seperti Bashaaaa hanyalah blogger yang jarang-jarang mainkan isu Kedah...

Bukan aku nak mengampu ataupun berasa jeles sebab TMK tidak dibawa bercuti ke Vietnam..tapi sekurang-kurangnya janganlah membuang peranan blogger ibarat bangkai cicak mengkarung yang tidak pernah menyumbang...

Yelah..blogger ni lain daripada STAFF UMNO..mereka manalah pandai mengampu siang malam..blogger TMK ni lebih banyak menelanjangkan rejim PAS Kedah...sebab itu mereka tiada masa untuk mengampu punaisehat 20%...

HE : Cukup setakat ini dulu......kihkihkih!!! jangan jadi blogger mulut hancing!!!kahkahkah!!!

TERKINI #JEREBU : GAMBAR #RIBUT DI PUTRAJAYA

0 comments
Subhanallah...satu kejadian ribut telah melanda Putrajaya petang tadi...tatkala rakyat Putrajaya merasa bersyukur bahawa hujan turun untuk menggurangkan bencana jerebu lain pula jadinya apabila hujan yang turun mula membawa angin kenyang sehingga berlaku beberapa kerosakan di beberapa tempat di Putrajaya.

Baca selanjutnya laporan di blog Keris7Lok



.



HE : Ya'allah kau lindungilah kami..jauhilah kami dari segala azab bencana mu....amin

Sunday, June 23, 2013

#Jerebu TERKINI Seluruh Negara - Bacaan IPU / API

0 comments

HE : Klik 'Open Link In New Tab' untuk besarkan..jaga kesihatan..kurangkan aktiviti luar...

Video Pergaduhan Melayu dan India...Pendedahan Bagaimana Fitnah Tersebar...

0 comments

Video ini bukannya hendak mencetuskan bibit persengketaan perkauman tetapi apa yang hendak aku kongsikan ialah bagaimana pembangkang acap kali menggunakan taktik propaganda yang mana perkara sebenar tidaklah bahaya mana tapi mereka punya spin sampai seolah-olah Malaysia ini sudah teruk ditahap kritikal...

Jom saksikan video di bawah ini...anda akan dapat tahu bagaimana propaganda yang dimainkan pembangkang dengan mudah menyerap di minda rakyat....saksikan 


HE: Terukkah Malaysia seperti yang dicanang oleh Pakatan pembangkang...sama-sama kita fikir balik....


#Jerebu Terkini : Muar #P146 Catat IPU 690..Melaka Tahap Paling Bahaya.. @RazaliIbrahim

1 comments

Sumber Jabatan Alam Sekitar...jaga kesihatan...jangan lakukan aktiviti luar..banyakkan minum air...

Ya'allah...turunkanlah hujan...hentikanlah bencana ni...amin...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Rakyat Dibodohkan Lagi..#Black505

0 comments

Kadang terfikir di kepala otak aku.pembangkang anjur demonstrasi ni sbnarnya nk naikkan momentum sokongan jer.tujuan himpunan tu karut je.tak puas hati dengan SPR.alasan dakwat kekal?blackout?bangla?

Dulu depa juga mintak dakwat kekal..biasalah tu ada kelemahan maklumlah percubaan pertama..org kata belajar dari kesilapan..lepas ni klu nak kekal betul baik pakai tatu terus..marker permanent pn boleh hilang..cat minyak pun boleh hilang..bagilah apa sahaja benda yang susah hilang...alang cat kereta pun boleh hilang warna jika menggunakan bahan kimia...tapi depa takkan fikir semua tu...rakyat dibodohkan lagi...

Bab blackout ni memang lucu...saja buat spekulasi kononnya pengiraan kertas undi dalam keadaan gelap walhal sudah dijelaskan yang gambar tersebut adalah mainan propaganda pihak pembangkang...Rakyat dibodohkan lagi...

Masa pasca PRU, pembangkang keluarkan gambar peti undi di dalam bonet kereta yang tidak nampak lokasi..namun mereka membuat spekulasi kononnya peti undi DILARIKAN..ada juga yang menggunakan gambar yang sama tapi mereka katakan peti undi BN dihantar ketika blackout...pasal peti undi je sudah nampak kecelaruan info...1 gambar boleh buat 2 cerita...Rakyat dibodohkan lagi...

Isu bangla..dakwa pembangkang BN menggunakan 40 ribu pengundi bangladesh..masa pra pru..mereka menyebarkan gambar-gambar bangla beratur di airport..kononnya bagi mengukuhkan penipuan mereka menjelang PRU..semasa PRU berlangsung mereka mengeluarkan video menampakkan bangla turun dari bas tetapi tak ada pula dinyatakan jelas lokasi di mana..rakyat dobodohkan lagi...

Keputusan rasmi PRU 13 belum dikeluarkan lagi oleh SPR...pembangkang telah umumkan mereka menang...tujuannya hanyalah nak memberikan kegembiraan sementara..bila kalah maka ia boleh dijadikan modal untuk menyalahkan SPR..dan rakyat yang gembira akan marah apabila kegembiraan mereka diragut oleh mainan propaganda pakatan....Rakyat dibodohkan lagi...

HE : Sampai Bila nak jadi rakyat yang dibodohkan?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Saturday, June 22, 2013

Video Panas Terbakar #Black505 #PdgMerbok622

2 comments
Saya Akan Mati Syahid..


TERKINI #BLACK505 #PdgMerbok622 : 10,000 Sudah Berhimpun!!!

3 comments

Seharusnya UMNO Barisan Nasional takut akan kebangkitan rakyat!!!UMNO BN sudah takut dengan suara rakyat..nah saksikan kebangkitan rakyat Black 505 Padang Merbok...

Kezaliman penindasan untuk rakyat bangla 40 ribu perlu ditegakkan!!!UMNO BN sudah goyang lihat gambar himpunan Aman Black505 ini!!!

Kahkahkah3!!!

Kahkahkah3!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

TERKINI #BLACK505 - Kehadiran Menakutkan UMNO Barisan Nasional...Tolong Jangan Gelak!

1 comments





Tolonglah!!tolong...jangan gelak!!!publisiti punyalah gempak..habis semua media lidah pembangkang digunakan untuk mengkordinasikan promosi..tapi kehadirannya amat mendukacitakan...tak sampai 500 orang pun yang hadir...

Oklah aku tak nak memalukan puak haram jadah ni..aku kata kehadiran 500K + semut dan kuman!!!

HE : Mana pergi bangla 40K..hanya Anwar yang tahu...Orang Asli p mengundi dituduh bangla...Dakwat Kekal tak tahan sampai 3 tahun dipertikaikan...Blackout punca kekalahan PR..tulah penipuan sipuak sial ni!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

TERKINI Dari Padang Merbok #Black505 Catat Kehadiran 100,000

6 comments
Hiase



Gambar ini diperolehi daripada sahabat blogger dari utara McTheory...apa yang aku lihat semacam perhimpunan dijangkakan petang ini tiada sambutan langsung..mungkin puak setan haram jadah ini masih lagi tidur dengan air liur basi pun tak lap lagi...

Puak setan haram jadah ini dijanjikan syurga pada hari ini jika mereka mati syahid...bodoh betul...belajar habiskan dulu..apa beza syahid dunia dan syahid akhirat...tak semestinya syahid dunia akan syahid akhirat..itu pun puak sial pas tak belajar ke?

jom baca sini

HE : Puak black 505 manusia bodoh...100,000 semut..kuman dan serangga... :p

Friday, June 21, 2013

@khalidismath Serlahkan Kebodohan Dihari Jumaat...Lu Anak Gampang Ka?

0 comments

"Kjayaan hmpunan sbtu ni ialah apabila 3 trak polis brjaya dterbalikkan, 2 water cannon berjaya ditumbangkan dan 3 bas FRU berjaya dipunahkan"

Inilah kebodohan sisyiah yang bengong di hari Jumaat penghulu segala hari...aku xnampak dari sudut mana dikatakan sarkastik...ulama yang belajar ilmu mantik pun tak katakan ayat tu sarkastik..

Kalau itu yang dikatakan khalid syiah sabagai bahan gurauan aku pun nak cuba ayat sarkas...himpunan esok akan berjaya bila khalid syiah ni di pijak sampai mampos...

Kulitnya disiat-siat oleh pendemo pada hari tu...selepas tu Nuar akan sepak kepala dia selepas tu Md Sabu datang kentut muka siSyiah ni...

HE : kahkahkah!!!aku pun boleh buat sarkas kalau kau nak Khalid bodoh...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

#JEREBU : Bacaan API / IPU Seluruh Negara Jam 7 Pagi Tadi..Jangan Sertai #Blackout505

1 comments




Berikut adalah bacaa Air Pollutant Index (API) / Indeks Pencemaran Udara (IPU) seluruh negara jam 7 pagi tadi...

Dapatkan bacaan terkini Ipu di http://t.co/vZmxiH8uOz

HE : Jagalah Kesihatan..kurangkan aktiviti luar seperti Demonstrasi ahad ini untuk kesihatan anda...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Thursday, June 20, 2013

Terkini!! 211 Buah Sekolah Daerah Muar #P146 dan Ledang Ditutup Mulai Hari Ini!!!

0 comments

211 buah sekolah rendah dan menengah di daerah ini dan Ledang ditutup mulai tengah hari ini berikutan keadaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) telah mencatat bacaan 350, melebihi paras bahaya.

Pegawai Pendidikan daerah, Ahmad Othman berkata, surat pekeliling mengenai penutupan itu telah dikeluarkan kepada semua sekolah kedua-dua daerah berkenaan.

Menurutnya, sekolah berkenaan akan ditutup beberapa hari bergantung kepada perkembangan IPU semasa. - UTUSAN

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

TERKINI : Jerebu Kritikal di Johor!!!Elakkan Aktiviti Luar Rumah..Jangan Sertai Demonstrasi Pembangkang #Blackout505 !!!

0 comments

Maklumat dari sahabat aku di selatan mengatakan keadaan jerebu di Johor memang tersangat kritikal...ada yang sudah mengalami batuk-batuk..tekak kering...

Daripada maklumat yang diterima Jabatan Alam Sekitar menunjukkan bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) di beberapa kawasan di MELAKA masih di bawah paras tidak sihat -- dengan bacaan antara 117 dan 134.

Kualiti udara di Muar dan Kota Tinggi, JOHOR semakin buruk. Di Muar, bacaan IPU dicatatkan melebihi paras bahaya iaitu 352. Manakala di Kota Tinggi, IPU yang dicatat ialah 222.

Sebarang maklumat boleh rujuk JAS di talian 1800882727

Elakkan aktiviti luar rumah..jangan sertai demonstrasi!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Perhimpunan Haram Tidak Dibenarkan!! @PDRMsia

0 comments

Aku sokong 110% tindakan PDRM tidak membenarkan perhimpunan haram ni..memang macam-macam fatwa akan keluar dari lebai PAS kata perhimpunan ni asas masuk syurgalah..jihad lah...tu semua alasan nak memperbodohkan rakyat...

Dah abis PRU tiba masanya bekerja untuk rakyat..tapi lebai kera pembangkang ni tak sudah-sudah dengan perhimpunan...rakyat bosan dah tu...

¤¤¤

Polis bertegas tidak membenarkan penganjur mengadakan perhimpunan haram membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) di Padang Merbok di sini Sabtu ini.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, keputusan polis itu selari dengan keputusan yang telah diputuskan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menerusi kenyataan Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Ahmad Phesal Talib, baru-baru ini.

Katanya, kawasan Padang Merbok merupakan milik DBKL dan bergantung kepada pihak berkenaan untuk membuat keputusan.

"Datuk Bandar telah memberi kenyataan yang memutuskan perhimpunan tersebut tidak boleh diadakan di situ dan sebagai tuan punya kepada kawasan itu, DBKL mempunyai hak.

"Itu selari dengan kehendak Seksyen 10C Akta Perhimpunan Aman 2012 yang memperuntukkan setiap kebenaran berhimpun perlu mendapat kebenaran pemilik dan penganjur perlu mengemukakan kebenaran pemilik untuk mengadakan perhimpunan itu," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui semasa pertemuan pegawai polis kanan Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi dengan Pengerusi Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) Polis Diraja Malaysia (PDRM), Datuk Ayub Yaakob di sini hari ini. – UTUSAN

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Wednesday, June 19, 2013

Tragedi Kebakaran Besar Kampung Datu, Sibu!! Ayuh Salurkan Bantuan!!!

0 comments

Kampung Datu adalah antara kampung tertua di Bandar Sibu..petang tadi pnduduk dikejutkn dengan tragedi kebakaran yang paling teruk dalam sejarah kampung-kampung di Sibu..

Di kesempatan ini, aku ingin memaklumkan kepada mereka yang ingin menyalurkan sumbangan kepada mereka yang terjejas dalam kejadian kebakaran besar Kampung Datu; bolehlah berbuat demikian melalui Tabung Bencana Nangka; dan berikut adalah maklumat akaun tersebut:

TABUNG BENCANA NANGKA
Bank: CIMB Bank
No. Akaun : 1107-0001376-20-5

Semoga dengan sumbangan anda,sedikit sebanyak akan membantu mengurangkan kesukaran yang dialami oleh mereka yang terjejas.

Hebahkan kepada semua yang berada di luar kawasan Sibu!

HE : Kampung ini dengar khabarnya majoriti umat Islam...alahai sedihnya..tatkala kita umat Islam bakal menyambut kedatangan ramadhan mereka diuji...ayuh bantu mereka..Air mataku menitis....

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Terkini : 400 Tentera Sulu serang Lahad Datu Adalah Provokasi Murahan Media Filipina...Malaysia Telah Menafikan!!!

0 comments

KOTA KINABALU: Malaysia menyangkal dakwaan media Filipina mengenai berlaku pertempuran di antara pasukan keselamatan dengan kira-kira 400 tentera Sulu di daerah Lahad Datu.

Ketua Pengarah Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur (Esscom), Datuk Mohamad Mantek memberitahu The Star pada selasa bahawa dakwaan berlaku pertempuran itu adalah tidak masuk akal.

"Tiada insiden seperti itu berlaku.

"Tiada berlaku sebarang pencerobohan atau pergerakan sesiapa. Tiada apa-apa berlaku," katanya.

Menurut beliau, dakwaan sedemikian adalah berniat jahat dan bertujuan untuk mencetuskan huru-hara.

Mohamad berkata, polis sedang meneruskan siasatan terhadap seorang remaja perempuan berusia 14 tahun yang mendakwa diculik sekumpulan lelaki bertopeng di Kampung Tanagian, dalam Zon Tanjung Labian, Lahad Datu pada petang Isnin sebelum mereke menghilangkan diri.

Media Filipina melaporkan bahawa kira-kira 400 lelaki bersenjata Sulu bertempur dengan pasukan keselamatan Malaysia di Kampung Tungku dekat Lahad Datu pada petang Isnin.

Jurucakap kumpulan bersenjata Sulu, Abraham Idjirani mendakwa pertempuran itu dilaporkan kepadanya oleh Agbimuddin Kiram yang juga adik kepada Sultan Sulu, Jamalul Kiram.

Abraham mengakui mereka memasuki Kampung Tungku kira-kira pukul 1 petang sebelum bertembung dengan pasukan keselamatan Malaysia.

Berikut adalah laporan berita philSTAR.com :

MANILA, Philippines - Some 400 fighters and volunteers in the Royal Security Force (RSF) of the Sultanate of Sulu have engaged Malaysian security forces in a firefight in Kampung Dengan Tungku in Lahad Datu, Sabah on Monday afternoon, Abraham Idjirani, spokesman for the Sulu sultanate, said the fresh fighting was reported to him by Agbimuddin Kiram, brother of Sulu sultan Jamalul Kiram III and commander of the RSF.

Agbimuddin reported that the RSF fighters were moving through Dengan Tungku at about 1 p.m. when they encountered the Malaysian troops.

"There was a rather long exchange of fire. The RSF later was forced back into their base in Lahad Datu," Idjirani told the STAR.

Idjirani said the RSF did not sustain any casualty during the firefight. There was no information about casualties on the Malaysian side.

"The size of the RSF force involved in the fight would also give you an idea how large was the Malaysian force they had encountered. This only shows that Malaysia is really bent not to give up its hold on Sabah," said Idjirani.

Idjirani added that the clash in Dengan Tungku was also confirmed by Hajib Mujaha Hashim, chairman of the Moro National Liberation Front's Islamic Command Council.

Meanwhile, the sultanate of Sulu met with representatives of the Bayan Muna party list led by Satur Ocampo to tap the party's help in pushing for the Sabah issue at the House of Representatives.

Idjirani said the Sulu sultanate handed over to Ocampo several legal and historical documents detailing the sultanate's claim over Sabah.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anwar Dapat Profesor? Tolong Jangan Gelak!!!

0 comments

Aku tak tahan...rasa nak gelak jer...dulu beria kata kalau kalah nak jadi pensyarah...kenapa tak pergi?

Sampai tempat yang bakal berkhidmat beri gelaran Profesor pun Nuar tak juga kunjung tiba...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tuesday, June 18, 2013

Panas!!! Pelajar Sekolah Iktiraf Pemimpin Pembangkang Dikenakan Hukuman!!!kah3!!!

2 comments

Soalan ini aku rasa macam soalan Pendidikan Moral yang mengkehendakkan para pelajar menyatakan 3 pemimpin yang mempunyai nilai Kerajinan...

3 Tokoh Hebat yang mempunyai nilai Kerajinan?patut ke Anwar Kit Siang n Guan Eng diiktirah tokoh hebat?adoiyai!

Nilah akibatnya mak bapak yang salah asuh anak..bawak anak ikut demonstrasi bila jawab periksa tak boleh beza pemimpin yang banyak berjasa dan rajin dan yang mana tidak...

Kalau soalan tu mintak 3 tokoh pemimpin pembangkang yang perasan bagus oklah kalau nak letak diorang...

Aku ada 1 cerita benar hendak dikongsikan..cerita ini terjadi di Parlimen Gelang Patah baru-baru ini...ada seorang asoo sembang dengan aku..haiyaaa incik..saya kecewalah dengan Majlis dan Bomba...saya panggil majlis potong pokok mereka tak layan...panggil bomba mereka kata bukan tugas mereka...

Jadi jawab aku mudah jer..kenapa u tak jumpa Kit Siang...lu undi diakan..pigilah jumpa dia..suruh dia tolong...asoo tu pun kata..aiyakkkk..terus dia caw...kah3!!!

Nampak sangat rakyat sendiri tak tahu tugas wakil rakyat...padan muka!!!

HE : Memang patut pun jawapan pelajar ni disalahkan!jawab mengarut...haha

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Monday, June 17, 2013

Tudia...Iklan Harga Perodua Sokong berUBAH...Macam Ler Aku Tak Tahu..hihihi

0 comments

Wah Perodua sudah UBAH harga mereka...baguslah turunkan harga..aku tak nak sentuh bab harga kereta..tapi tertarik dengan Kata yang digunakan dalam banting ini...berUBAH...tak paya cakap dah tau dah...hihi...

APA KATA ANDA?


Atas ni pun UBAH juga...hihi!


Lim Guan Eng Masuk TV3 Keputusan Henti Pencarian Mendiang Lim Chin Aik..Cai Mana Tengok #TV3

0 comments


Sapa kata pemimpin Pembangkang diharamkan masuk TV 3...mungkin kesemua penyokong pembangkang tidak dapat menyaksikan moment ini yang mana DS Zahid Hamidi dan Lim guan eng bersama2 dalam membuat keputusan menghentikan pencarian mangsa tertimbus penebat hujan di bangunan UMNO...

Operasi mencari dan menyelamat mangsa yang dikhuatiri tertimbus di bawah jalan raya yang dihempap penebat kilat akibat ribut di George Town, Pulau Pinang ditamatkan tanpa menemui mangsa, pagi tadi.

Operasi itu tidak dapat diteruskan atas faktor keselamatan yang dikhuatiri menjejaskan bangunan sekitar selain saluran paip dan kabel elektrik bawah tanah.

Pengerusi Panel Penasihat Teknikal Kerajaan Negeri, Datuk Lim Kok Khong yang menyelia operasi mencari berkata kerajaan negeri tidak mahu mengambil risiko sehingga membahayakan bangunan sekitar dengan meneruskan operasi itu.

Jelas beliau, struktur dan kestabilan tanah dikhuatiri terjejas jika lubang dikorek melebihi enam meter.

Selain itu, hujan lebat malam tadi juga menyebabkan lubang itu digenangi air dan lumpur sehingga menyukarkan kerja-kerja mengesan kedudukan kenderaan dan mangsa yang tertimbus.

Sebelum itu, keluarga mangsa yang berada di lokasi juga memberi persetujuan untuk memberhentikan operasi terbabit selepas dimaklumkan mengenai keadaan itu.

Mangsa, Lim Chin Aik, 44 tahun yang juga seorang peniaga dipercayai tertimbus bersama keretanya selepas dihempap penebat kilat yang tumbang dari atas Bangunan UMNO negeri di Jalan Macalister pada petang Khamis lalu.

Pasukan mencari menemui serpihan kereta Honda City milik mangsa termasuk empat tayar, bahagian depan kereta serta nombor chasis enjin dalam operasi mencari.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

SUBHANALLAH!!! Otak Jenazah Pelajar Tahfiz Baru Selesai Juzuk 1 Al-Quran Masih Segar!!Keperluan Peribadi Tidak Dijilat Api!

0 comments

SUBHANALLAH..INNALILLAHIWAINNAILAIHIROJIUN...SILAKAN SHARE JIKA ANDA SEORANG MUSLIM YANG PRIHATIN <3
.
Otak Jenazah Pelajar Tahfiz 'Segar' Seperti Hidup

Satu demi satu keajaiban dapat disaksikan sepanjang membuat liputan tragedi kebakaran yang menyebabkan seorang pelajar Maahad Tahfiz Al-Barakah (Mantab), Kampung Masjid, Tikam Batu terkorban dalam kejadian jam 1.50 pagi, Sabtu lalu.

Namun, apa yang berlaku pasti mempunyai hikmah tersendiri selain menunjukkan kekuasaan ALLAH SWT.

Ini bukan sahaja dapat dibuktikan dengan penemuan barang-barang milik mangsa terkorban yang masih elok tersusun dalam almari kayu sedangkan almari besi milik pelajar lain semuanya hangus termasuk pakaian dan barang-barang peribadi lain.

Dalam kejadian itu, mangsa, Aiman Nurhakim Yahya, 13, seorang pelajar pintar, rajin dan antara yang paling berdisiplin dikatakan gagal untuk menyelamatkan diri setelah terperangkap dalam kebakaran di asrama tempat mereka menetap.

Menceritakan kembali tragedi itu, Penaung Rangkaian Pusat Pendidikan Al-Barakah yang juga imam kariah Kampung Masjid, Anuar Md Isa berkata, kesemua pelajar sudah terjaga dari tidur dan menjangkakan Aiman adalah yang terakhir keluar menyelamatkan diri.

"Kemungkinan arwah yang tidur di tingkat atas cuba untuk turun melalui tangga, tetapi bahagian atas binaan asrama yang berasaskan kayu runtuh menyebabkan dia terperangkap dalam api yang marak," katanya.

Menurut Anuar, apa yang lebih ajaib ialah penemuan barang-barang peribadi milik arwah yang masih elok tersusun dalam almari miliknya sedangkan barang peribadi rakan-rakan lain semuanya musnah.

"Kalau nak diikutkan, api menjulang tinggi sehingga memusnahkan keseluruhan bahagian asrama, bagaimanapun almari Aiman yang diperbuat daripada kayu, terpelihara.

"Apa yang saya perasan juga ialah selipar yang selalu digunakan arwah selalunya diletakkan di luar, tetapi sebelum kejadian, dia ambil dan letak elok-elok dalam laci. Selipar itu juga masih elok dan tersimpan rapi," katanya yang mengakui sesuatu keajaiban mengenai peribadi pelajar itu.

Anuar berkata, Aiman baru sahaja selesai menghabiskan satu juzuk al-Quran dan dijangka bakal masuk ke juzuk kedua.

"Dia baru sahaja melakukan tasmid (mendengar bacaan al-Quran) satu juzuk dengan ustaznya bagi membolehkannya memasuki juzuk kedua yang dijangka hari ini (semalam)," katanya.

Lebih memeranjatkan, Anuar berkata, pakar yang melakukan bedah siasat ke atas jasad Aiman mendapati, otaknya masih segar, seperti otak orang masih hidup, sedangkan anggota badan lain sudah rentung.

"Memang keajaiban apabila pakar yang menjalani bedah siasat menjelaskan, otaknya masih segar, bersinar seolah-olah milik insan yang masih hidup," katanya, memuji kekuasaan ALLAH SWT.

ALLAHUAKBAR

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Dari Pemimpin Sampai Blogger Pakatan Masyuk Rembat Duit Rakyat...kah3!!!

1 comments

Artikel ini aku dapat dari http://kedahkekl.blogspot.com/2013/06/panass-cara-pas-kedah-perabih-duit.html yang menjelaskan bahawa bagaimana rakusnya pemimpin PAS kedah menghabiskan duit rakyat sebanyak RM 80,000,000.00 dari hasil balak yang pernah dicanang oleh mereka dulu.....

Dikatakan pemimpin Pakatan Kedah terlalu membazir duit rakyat yang mana mereka pemimpin cicak mengkarung ini telah diberi iPad sekor sebijik dan elaun pergi kursus sebanyan RM 1,000.00...

Sungguh hebat bekas kerajaan Kedah ini perabih duit rakyat..rakyat penyokong PAS ramai lagi yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang..kadang ada yang tak makan selepas berkais...tp pemimpin makan satu dulang pun tak habis..tembolok besarlah katakan!

Dikatakan sekali ceramah, seorang penceramah disogok RM 300 yang mana menurut blogger Kedah ke KL telah ditaja oleh GLC...

Kalau dikira...sehari RM 300 untuk satu ceramah..seminggu dah boleh dapat RM 2,100.00...kalau sebulan boleh dapat RM 8,400.00 beb..tu baru ceramah!

Patut pun ramai pemimpin PAS berselera besar!!tu duit yang ditaja GLC...belum lagi sumbangan dari kutipan derma tabung tin milo...

Gaji lagi...projek kroni lagi...pergh memang patut pun kalah!!!

Dikhabarkan juga blogger pakatan telah mendapat RM 8000 sebulan..masyuk juga ek jadi blogger pakatan ni..duduk goyang telur pun dapat duit!!!

Pendapatan Rakyat Britain Jatuh Keparas Terendah! Kalau Di Malaysia UMNO BN Akan Disalahkan....

1 comments

Pendapatan bersih sebenar rakyat Britain jatuh ke paras terendah dalam sedekad bagi tahun pencukaian berakhir Mac 2012, demikian menurut data tahunan dikeluarkan kementerian buruh negara itu.

Pendapatan purata bersih termasuk manfaat sosial jatuh tiga peratus dalam tahun pencukaian 2011/12 ke paras terendah sejak 2001/02 pada asas yang sudah diselaraskan dengan inflasi.

"Pendapatan jatuh susulan ia berkembang lebih perlahan berbanding kos kehidupan sebagaimana diukur oleh inflasi harga runcit (RPI)," kata Jabatan Kerja dan Pencen.

Kejatuhan standard kehidupan berkemungkinan berlarutan ke dalam tahun pencukaian semasa 2012/13, berikutan gaji berkembang pada kadar lebih perlahan daripada inflasi.

Perkadaran dalam kemiskinan mutlak yang ditakrifkan sebagai pendapatan mingguan di bawah £251, meningkat satu peratus kepada 17 peratus pada 2011/12.

Bagaimanapun, badan pemikir utama Institute for Fiscal Studies berkata, angka itu berkemungkinan kurang menggerunkan daripada jangkaan berikutan kenyataan Pejabat Statistik Nasional yang menyebut ukuran RPI itu sebagai kurang tepat disebabkan kaedah perangkaan lapuk digunakan. REUTERS

HE : Kalau di Malaysia lain pula ceritanya...UMNO BN akan dipersalahkan...haha!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sunday, June 16, 2013

SEKOLAH ISU PBS : SIRI 1 - Sejauh Mana Keberkesanannya?

4 comments
Artikel ini adalah pembuka bicara...

Sekarang ini merupakan era pasca PRU 13 yang mana menyaksikan Barisan Nasional masih lagi mengekalkan tampuk pemerintahannya...Ternyata kemenangan BN pada PRU 13 ini adalah atas bantuan Melayu, India dan negeri Sabah dan Sarawak...

Masyarakat Cina DAP telah berusaha bersungguh-sungguh untuk tidak menyokong BN tetapi mereka tidak mampu...ini kerana kekuatan Melayu India dan bantuan negeri Borneo sangat mantap bagi menidakkan tsunami Cina DAP.

Dalam kita membicarakan soal sokongan kaum...kita mungkin terlupa yang ada satu kelompok yang merupakan silent majoriti yang hanya menetapkan pilihan mereka di atas kertas sahaja..golongan ini adalah Guru atau CIKGU...

Rata-rata Guru di Malaysia tidak menyatakan dengan jelas ke arah mana aliran politik mereka..tetapi dari maklumat dan risikan yang aku terima..ramai guru telah menyatakan protes dengan mengundi pembangkang kerana masalah bebanan mereka semakin bertambah...

Kalau hendak dihitung GURU paling releks...dapat gaji besar..balik pukul 2...cuti sekolah mereka pun cuti...tapi harus difahami bahawa perkara itu tidak mampu memuaskan kehendak GURU jika mereka terus ditekan dengan perubahan demi perubahan oleh kementerian...

Salah satu contohnya Pentaksiran Berasaskan Sekolah..ramai guru tidak selesa dengan PBS...Di bawah ini aku ingin kongsikan apa yang dikatakan PBS...

Sepanjang aku menjalani pemerhatian..aku dapati antara 8 guru daripada 10 tidak selesa dengan PBS...nantikan artikel seterusnya yang mana aku akan kupaskan mengapa Guru tidak selesa dengan PBS...


Baik bukan PBS ini...tapi apakah Guru Selesa?
HE : Golongan guru tidak akan mempertikaikan usaha kerajaan secara terang-terangan..percayalah...jadi bagi menunjukkan rasa tidak senang maka mereka akan pangkah Pakatan...ini bahaya untuk kerajaan Barisan Nasional....nantikan Siri 2 mengapa PBS tidak disenangi oleh para Guru..dan siri seterusnya ialah tahap keberkesanan PBS kepada pelajar...

Petani Simpan Alien Ditangkap...Wah Mistik Ni!!!haha

0 comments

Rehatkan kepala dari politik sekejap...seorang petani dilaporkan ditangkap kerana menunjukkan gambar alien yang ditangkapnya di laman internet...

Tindakan petani itu telah menggusarkan ramai pihak..disebabkan tindakan ini petani tersebut di tangkap...jom baca kisah selanjutnya di bawah...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, Seorang petani ditahan selepas beliau dengan bangganya memaparkan foto makhluk asing di internet dan mendakwa menangkap makhluk tersebut.

Petani yang dikenali sebagai Li, kini terkenal di media China selepas memuat naik gambar makhluk asing tersebut dan akhirnya terpaksa mengakui, 'alien' tersebut direka menggunakan daging ayam dan dawai bagi mengelirukan orang ramai.

Beliau ditahan polis selama lima hari kerana menyebarkan gambar palsu dan menganggu orang awam.

Pada mulanya, petani itu menceritakan cara beliau menangkap makhluk asing menerusi laman web.

Kemudian, Li memuat naik gambar makhluk asing yang usdah mati itu di dalam peti sejuk menyebabkan ramai pengguna internet mempersoalan kebenaran gambar tersebut.

Pada masa itu, Li menegaskan yang ceritanya benar. – Sinar Harian

HE : padah main-main dengan media sosial...tak pasal-pasal mendapat..haha

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Saturday, June 15, 2013

Blogger Prihatin : Adik Syakir Perlukan Penderma Hati Berdarah AB..Mohon Sebarkan!!!

0 comments

Keprihatinan pemilik darah AB diperlukan segera !!!

Bayi Bengkak Hati Kronik. Memerlukan penderma hati segera !!! Nak penderma hati berdarah AB... sudilah derma sebahagian hati anda.

Nama Pesakit: Mohammad Syakir Amsyar Bin Azrolhisham
Tarikh Lahir : 5 Julai 2011
Umur : 1 Tahun 10 Bulan
Kelahiran : Kemaman, Terengganu
Jantina : Lelaki
Jenis Penyakit : Bengkak Hati Kronik
Hospital Rawatan : Hospital Selayang
Kos Jangkaan Rawatan : RM50,000 ()

Sumbangan boleh disalurkan kepada bapa adik Syakir :
Nama Ayah : Azrolhisham Bin Abdullah
Akaun Maybank : 1630 2873 5818
Akaun CIMB : 1305 0030 5685 26
Nama Akaun : Azrolhisham Bin Abdullah
HP : 019 - 975 9410
Asal: Felda Seberang Tayor, Kemaman

Man Of Steel Filem Terbaik...Ulasan Dari Kaca Mata @HarapanEsok

2 comments
Kar-El...(S = Hope)
Semalam aku membawa keluarga menonton filem Man Of Steel...jujurnya filem ini memang bagus dengn elemen kemanusiaan dan grafiknya pun bagus...biasalah dalam filem superhero dan dunianya nyata sekalipun jika ada hero pasti ada watak antagonis yang mana akan bersifat dendam untuk memusnahkan hero...

Dalam filem ini, ia menceritakan dua latar tempat iaitu planet yang bernama Kripton dan Bumi...kisahnya bermula apabila Kar-El dilahirkan melalui persetubuhan yang mana bertentangan dengan norma masyarakat di planet Kripton..kalau di Kripton anak-anak disenyawakan dalam 1 ruang di Kripton...kalau di sana..nak jadi panglima memang sudah disetkan sejk dari peringka janin lagi...

Kar-El (Clark Kent di Bum) telah dilahirkan oleh ibunya Lara Lor-Van (AyeletZurer) yang disambut oleh bapanya di Kripton Jor-El (Russell Crowe).

Sejurus bayi Kar-El dihantar ke bumi, ia terus dinamakan sebagai Clark Kent yang diasuh oleh pasangan  Jonathan (Kevin Costner) dan Martha Kent (Diane Lane)..Perkara yang membuatkan emosi aku tersentuh ialah, bapa Jonathan yang sanggup mati dimamah taufan semata-mata mahu merahsiakan kemampuan luar biasa Clark Kent dihadapan orang awam...

Watak antagonis (Jahat) telah bermula di Planet Kripton yang mana Panglima Perang, Jeneral Zod (Michael Shannon) cuba untuk mengambilalih kuasa pemerintahan Kripton..namun tindakan jahat Zod akhirnya dihukum dan dia bersama pengikutnya dikunci, dibeku dalam satu peti..

Jeneral Zod yang Jahar
Sebelum Jeneral Zod dihukum, Zod telah berikrar akan menghapuskan Superman (Clark) suatu hari nanti...Apabila Kripton musnah, ia telah membebaskan dia bersama kuncu-kuncunya...kehadirannya Jeneral Zod ke Bumi telah bermula apabila Clark telah mengaktifkan kapal besar dari Kripton dan ianya telah membantu Jeneral Zod untuk ke Bumi...

Apa yang menarikny dalam filem Man Of Steel ini, pakaian superman telah diperbaharui dengan mengenakan suit gelap dengan tertulis huruf S yang membawa maksud HARAPAN...

Bagi blogger politik seperti aku ini, aku melihat ia dari sudut politik dan kemanusiaan..ketamakan kuasa Jeneral Zod seperti Anwar Ibrahim di Malaysia dan Superman tak lain tak bukan ialah DS Najib Razak..mungkin ianya macam lucu bagi puak cacai makan dedak..tetapi ini ialah realiti yang berlaku dari kaca mata aku..

Jeneral Zod menggunakan Game plan untuk merampas Kripton dan Bumi dengan cara untuk menyelamatkan dan memperbanyakkan umat kripton dengan alasan mahu menggunakan Bumi untuk membina semula Kripton...

Harapan memang cantik..tetapi apa yang dilakukan oleh Jeneral Zod ternyata sebaliknya apabila hampir hancur bumi dibuatnya..pada mulanya dia mengugut rakyat bumi supaya menyerahkan Superman kepada mereka tetapi apabila penduduk bumi menurut perintahnya, sebaliknya berlaku kepada Superman...

Zod mahu membunuh Superman dan berkuasa di bumi...Impian Zod tidak kesampaian apabila dibunuh dalam satu pergelutan dengan Superman...

Rakyat bumi pada mulanya agak sangsi dengan Superman..mereka beranggapan Superman sama seperti zod iaini musuh tetapi kebenaran akhirnya terdedah apabila Superman telah menyelamatkan tentera US daripada dibunuh oleh Zod...

HE : Moralnya di sini, orang jahat seperti Jeneral Zod memang pandai menipu..mereka akan menggunakan berbagai-bagai alasan untuk mencapai imipiannya...orang seperti Anwar Ibrahim dan Jeneral Zod ni memang tak bole dipercayai...

Hati-hati...orang jahat akan gunakan apa sahaja cara termasuk memfitnah, meroyan dan menggunakan emosi yang bodoh....haha!

Thursday, June 13, 2013

Blogger 'Hantu' Yang Keluarkan Maklumat Fitnah Seperti Blogger Pembangkang Akan Diharamkan!!!Bagus!!!

0 comments

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan bercadang mewujudkan peraturan kawalan kendiri bagi memastikan pengamal media sosial lebih bertanggungjawab terhadap sebarang maklumat yang disampaikan.

Menurut Perdana Menteri, cadangan itu bertujuan mengelak wujudnya kumpulan penulis yang tidak diketahui atau 'anonymous' dalam kalangan pengamal-pengamal media sosial di negara ini.

Serentak itu, beliau turut menegaskan kerajaan akan mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pemilik blog, portal serta media sosial yang didapati menyebarkan maklumat tidak sahih dan berbentuk fitnah.

"Walau apa pun kita akan memastikan cadangan ini tidak bercanggah dengan Akta Komunikasi dan Multimedia serta Rang Jaminan MSC Malaysia bahawa tiada tapisan terhadap internet," katanya.

Beliau berucap dalam majlis Malam Wartawan Malaysia 2013 dan Penyampaian Hadiah Kewartawanan Malaysia MPI-Petronas 2012 di sini malam ini.

Yang hadir sama, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, Timbalan Menteri Pendidikan, P. Kamalanathan dan Naib Presiden Eksekutif Urusniaga Hiliran Petronas, Datuk Wan Zulkiflee Wan Ariffin.

Dalam perkembangan sama, Najib berkata, cadangan itu tidak bermakna kerajaan akan mengambil tindakan melesenkan portal berita sebagaimana yang dilakukan negara jiran.

Sebaliknya, kata beliau, langkah itu bertujuan memelihara keharmonian nasional dan kerajaan juga akan terus menguatkuasakan undang-undang sedia ada untuk mengekang usaha pihak yang cuba menanam perpecahan menggunakan elemen ras, agama dan bahasa.

"Ini termasuk tindakan memperkecil institusi raja berperlembagaan mahupun 'subvert' sistem demokrasi berparlimen yang akan dikenakan tindakan sesuai dengan peruntukan undang-undang sedia ada," katanya.

Dalam pada itu, beliau menambah, pengamal media arus perdana terikat dengan kod etika yang begitu tinggi dalam menyampai berita dan maklumat kepada orang ramai.

Najib turut berkongsi apa yang berlaku dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 selepas kelompok yang menggelarkan diri mereka sebagai wartawan menyebarkan pembohongan, fitnah, hasutan dan kebencian menerusi media sosial.

"Sesungguhnya tindakan itu tidak menguntungkan sesiapa. Aliran ini jika dibiarkan berterusan akan mendatangkan kesan buruk pada masa depan," katanya.

Sementara itu, dalam majlis tersebut, wartawan Berita Harian, Sophia Ahmad dipilih sebagai penerima Hadiah Kajai 2012 melalui laporannya yang bertajuk 'Graduan Palsu'.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA