networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Monday, June 3, 2013

Dedah!!! Video Jawapan Pembangkang Tak Suka AES!!!


Semalam aku ada terbaca posting drpd sahabat Mc Theory (SINI) yang bersetuju dengan pelaksanaan AES untuk menjaga keselamatan pemandu...dibawah ini postingnya...sebenarnya puak pembangkang yang sangat anti dengan AES ini adalah kerana mereka ni bawak kereta mengalahkan pelesit...dibawah posting ini aku ingin kongsika gaya gila Ustaz Azhar Idrus bawa kereta
Bila exco terlampau pandai si Tajul Urus membuat kenyataan bahawa Automated Enforcement System (AES) akan dilaksanakan di Kedah. Maka berduyun-duyunlah puak pembangkang berterima kasih kepada rakyat Kedah kena Kerajaan BN Kedah menghadiahkan AES. 
Walaupun tahniah yang disampaikan tu cara perli, tapi namun pada hakikat yang sebenar, perlaksanaan AES itu penting dan perlu untuk mencegah kemalangan dan jenayah jalanraya. Kita jangan fikir ia satu hukuman, kita anggap dia sebagai alat keselamatan umpama lampu isyarat. Kenapa kita perlu lampu isyarat? Sebab nak selaraskan traffik. Sama juga macam AES, untuk mencegah pemandu dari memandu terlalu laju. 
Kebanyakan orang takut dengan saman yang dikeluarkan AES. Kenapa takut kena saman kalau kita tidak lakukan? Contohnya macam ni, Kerajaan Malaysia laksanakan undang-undang keras kalau melakukan hubungan seks luar tabie, kenapa kita takut pada undang-undang luar tabie kalau kita tidak pernah terfikir nak main 'belakang'? heh.. 
Patutnya orang yang selalu 'main' belakang atau melakukan hubungan sejenis yang akan takut pada undang-undang itu betul? Jangan takut kalau kita tak buat salah. Macam tu juga dengan AES, buat apa nak takut kalau kita tak langgar undang-undang dan pandu terlalu laju? 
Kamera AES bukan hanya untuk tangkap orang bawa laju, ia boleh digunakan untuk memantau pergerakan traffik, boleh digunakan untuk mencegah jenayah jalanraya, boleh memantau jika berlakunya kemalangan dan beberapa fungsi penting lagi. 
Sepatutnya kita rasa lebih selamat dengan adanya AES, bukan rasa tersepit. Biar penjenayah yang rasa takut, bukannya kita rakyat marhein ni. Cuma kalau nak pacak AES tu biar la di tempat yang strategik, jangan main pacak ikut suka saja. Buat kajian habis-habis dahulu. 
Ada orang kata pacak AES sepanjang jalan pun, kalau nak eksiden, tetap eksiden. Betul, ajal maut tu di tangan tuhan, tapi Allah juga mahu kita berusaha untuk mencegah. Kita manusia hanya mampu untuk merancang, Allah yang menentukan. 
Dari biar dan berserah ramai rakyat Kedah mati katak dijalanraya, baik kita cuba untuk mencegah, tak salahkan? Sekali lagi Mc nak ulang, AES ni untuk orang yang buat salah saja, kalau tak buat salah, buat apa nak takut? 
Mc bukan menyokong, ini hanya pendapat peribadi saja. Bila difikir-fikirkan, lebih banyak kebaikan dari keburukan. Betul?



HE : Tidak hairanlah mengapa mereka anti AES..bawak kereta pun laju...undang-undang jalan raya pun dilanggar apatah lagi undang-undang allah...depan nampak baik siapa sangka belakang memiliki ciri-ciri munafik...fikir-fikirkan

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA