networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Wednesday, June 5, 2013

Pembekal / Pemborong Naik Harga Ayam..BN Juga Disalahkan...

Propaganda penjilat DAP...

Memang haram jadah betul pembekal dan pemborong ayam ni..depa dok suka-suka hati naikkan harga ayam...yang terpaksa menanggung beban dan hukuman BN...

Puak mata sepet DAP ni memang saja naikkan harga sesuka hati..atas alasan harga makin naik..padahal barang tak naik pun..bila satu pembekal dikawasan tu naikkan harga ayam maka penjual pn terpaksa naikkan harga..mana boleh ikut harga kawalan..kalau ikut harga kawalan makanya peniaga untung kecil lah!!!

Kemana peranan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK)?bila harga naik jer..yang dihukumnya peniaga!!cubalah cek balik harga yang dibagi pemborong tu...

Hasan Malek buat apa sampai harga bahan mentah sekarang ni makin naik melambung?tidur ka?

Harga Ayam RM 7.90 sekilo di Pasar Awam Taman Universiti Skudai...p cek sana..cek juga siapa pembekal ayam tu!!!aku nak rakam temubual tapi peniaga tu tak mahu..katanya nanti mata sepet cari dia..dia pulak susah nak meniaga..macam ni ka cara pemborong?naikkan harga sesuka hati..alasan depa minyak naik harga...fikirlah balik!!bila harga minyak naik...masing-masing pemborong dan peniaga naik harga mereka..bila harga minyak turun ada tak depa nak turunkan harga?

Inilah cara cina DAP berniaga...depa takkan niaga kalau talak untung!!!untung sikit tu pembohong...

HE :Tak logik kan...tiba-tiba ayam naik harga melambung..padahal bukan musim perayaan pun...satu lagi agenda DAP nak rosakkan ekonomi rakyat...depa dah kontrol ekonomi..boleh lakukan apa saja maaaa!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Anonymous said...

Buat sementara kurangkan makan ayam..biar berlambak ayam tak laku..byk makanan lain..
Dlm al quran pun ada sebut...supaya kita makan yg baik baik dan tumbuh tumbuhan yg ada di atas muka bumi ini.

Byk protin ayam boleh diganti dgn makanan lain. Jika kita berjihad prosesnya memang susah..pasti kita menang tapi harus yakin.

Walaupun sukar tapi cuba mengurangi ayam. Ini juga mungkin waktu menjaga kesihatan. Kita berusaha memecah monopoli mereka. Peringkat awal mungkin 20% 30% 40% 50%.

Sekarang mereka masih sombong kerana baru bermula..mereka masih byk duit..lama lama org cina akan merasa kesannya..mereka sendiri yg akan menurunkan harga..tak mampu menanggung kos kerugian..

TERUSKAN BOIKOT SAMPAI MEREKA TERSUNGKUR.

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA