networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Tuesday, June 11, 2013

Sam 'Ketot' Sipendek Boncet Berhidung Tinggi...Padan Muka Rakyat Bukit Katil!!!


Sudah lebih sebulan Shamsul Iskandar atau lebih dikenali sebagai Sam Ketot menang kerusi Parlimen Bukit Katil mengalahkan Tok Ali.

Walaupun telah dipilih oleh pengundi Bukit Katil, namun hingga hari ini Sam Ketot tiada tanda-tanda mahu memulakan kerja untuk berbakti kepada pengundi Bukit Katil.

Kenapa aku cakap macam tu???

Untuk makluman korang, pengundi Bukit Katil dah mula bercakap tentang "kehebatan" Ahli Parlimen PKR ini.

Satu, punyalah susah nak jumpa Allah sahaja yang tahu. Seorang warga Bukit Katil mengatakan bahawa sehingga hari ini Sam Ketot masih belom ada pejabat untuk dijadikan Pusat Khidmat Masyarakat Bukit Katil.

Kalau pejabat pun takde, susah ler macam ni. Tak kan Sam Ketot nak jumpa rakyat tepi jalan jer. Kat mana pula rakyat nak tuju cari Ahli Parlimen mereka kalau perlu bantuan dan jika mahu mengadu nasib??

Keduanya, orang pun dah mula cakap yang Ahli Parlimen mereka ni tak mesra alam. Sombong dan hidung tinggi. Main pilih bulu dan utamakan orang dia aja...

Ini kerana ada seorang tu cerita kat aku Sam Ketot sombong bila jumpa di rumah kenduri kawin. Dia salam pun main pilih-pilih jer. Orang yang pro kepada PR jer yang dia salam. Orang yang dia tak suka dia tak salam.

Macam ni pun ada ke YB?? Mana boleh buat macam tu. PRU kan dah abis. Apa pulak nak dendam-dendam. Awak dah menang, jadi kenalah adil kepada semua warga Bukit Katil. Boleh tak?

Bila aku dengar cerita macam ni, aku ketawa dalam hati. Aku kata padan ler dengan muka orang Bukit Katil. Korang yang pilih Sam Ketot sebagai Ahli Parlimen korang kan. Jadi apa yang dia buat kat korang tu, redha aja ler...

Apa pun selamat bertugas kepada YB Sam di kawasan Bukit Katil. Kami sentiasa memerhatikan YB!!!

Kepada yang tahu di mana lokasi YB Sam atau di mana pejabat khidmat masyarakatnya, tolong kongsi dengan pembaca lain di ruangan komen yer. Terima kasih.


HE : Ini memang tradisi pembangkang..bila menang cabut lari..bila nak ngundi balik kawasan pun masih boleh menang..aku betul-betul pelik penyokong pembangkang ni...

3 comments:

Unknown said...

Awak dah menang, jadi kenalah adil kepada semua rakyat Bukit katil....hehe MB Trengganu amacam.adil ke pada semua rakyatnya...yang menokong PR tidak akan dilayan...amacam..tak au komen ke..komen le siitbro..baru adil

Unknown said...

semua ZYb kene le asdil pada rakyat,tak kira BN/PR...amacam MB Terengganu__adilke pada semua rakyat Terengganu..komen bio le adil..

Anonymous said...

Penyokong membabi buta..konon dendam kat Umno sanggup buat saja..undi pakatan..dap kata nak buat byk kandang babi..org Islam sambut meriah..hahaha gamaknya nak tunggu sampai tergadai baru meraung mcm Melayu penang..

Dulu masa Umno..tuduh rasuah zalim bla bla bla..sokong dap pas pkr...la ni tempat dia org dah byk kongsi gelap..pelacur..rumah urut..Melayu jadi bahalul..tanah abissss kat cina..
Mana wakil pas..kata pembela rakyat..nuor mana kata ketua pakatan..jadi pak turut.. La ni mintak bantuan Umno..

Bukan ke dulu kawasan Umno..hahahaha tu la berpakat dgn org kafir menghancurkan tgn Islam yg membantu org Islam.

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA