networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Sunday, July 28, 2013

PANAS!! Anak Mazidul Akmal Sidik Dilempang Guru / Ustaz Kesayangan Tanpa Usul Periksa..Ustaz Pun Perangai Macam Iblis?

Apa hendak jadi dengan sikap guru-guru sekarang...sudahlah bergelar seorang ustaz tetapi perangai ibarat syaitan...

Sepatutnya seorang ustaz yang mempunyai ilmu agama lebih sedikit dari orang lain seharusnya menyiasat sesuatu perkara sebelum menjatuhkan hukuman...

Menurut kenyataan yang dikeluarkan seorang aktivis rakyat Mazidul Akmal Sidik, anaknya dilempang seorang ustaz setelah anaknya ditolak rakannya ketika hendak membetulkan kerusi ustaz tersebut...

Apakah ini sikap seorang ustaz yang mempunyai ilmu agama yang lebih sikit daripada orang lain? Perkara ini seharusnya disiasat agar pelajar lain yang tidak berdosa mendapat hukuman..

Kalau hendak dilihat daripada kata-kata Mazidul ini,mungkin dia juga agak berang dengan tindakan tidak matang oleh ustaz disekolah anaknya..kalau tidak masakan Mazidul membandingkan tapak tangannya dengan pipi ustaz tersebut...

Seorang ustaz bila pelajarnya mintak maaf apakah hukuman tampar patut dibalas?apakah harus ditertawakan pelajar yang meminta maaf?sedangkan islam sendiri mengalakkan umatnya bersabar dan memaafkan kesalahan orang...inikan pula seorang ustaz...pelajar mintak maaf tangan dibalasnya..nauzubillah...

Dahulu pun pernah terjadi yang seorang ustaz telah memukul pelajarnya sehingga mati...jangan pula jika kita diamkan perkara ini makanya ia dihalalkan dan ustaz tersebut boleh melakukan sewenang-wenangnya...

Bayangkan betapa kejamnya seorang ustaz terhadp kanak-kanak yang bakal menduduki peperiksaan UPSR?

HE : Ustaz jenis apa ni...pelajar mintak maaf dilempang...lepas tu ketawa...nauzubillah!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

8 comments:

Anonymous said...

Ada baca di sini https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=407528492701740&id=100003337797166&refid=17

Kenapa perangai guru sekarang makin teruk?ibu bapa pun kenalah realistik dengan masalah di sekolah..isu ni lebih bahaya daripada isu makan dalam bilik persalinan tu admin

Anonymous said...

Mazidul pun mungkin hanya dpt maklumat dr sebelah pihak iaitu anaknya. Masalah sosial yg bnyk berlaku skrg ni kebanyakan parent hanya terima bulat2 kata2 anak2. Semua yg dikata, dibuat anaknya tu betul. Mazidul perlu selidik n siasat dulu sebelum sebarkan di laman sosial. Aku tgk mazidul tu bagus, tp lebih bagus kalau dia terlebih dahulu selidik sblm kongsikan maklumat dgn org lain...

Anonymous said...

ustaz pas kut?

Anonymous said...

Kesian mak pak yang tak ade blog,tak dapat publish dalam blog bila anak kena lempang disekolah........

Apa-apa pun.... segala-galanya bermula dirumah.

Ada pula dirumah pijak semut tak mati,disekolah macam pelesit.Lepas tension pasai dirumah kena contol melamapau.

Anonymous said...

tindakan spontan tu..

Anonymous said...

Ustaz tu tengah duduk ke berdiri?
Kalau duduk macamana anak mazidul nak tolong betulkan??
Apa pun,kena selidik betul-betul.Jangan buat hukuman berdasarkan kenyataan sebelah pihak ja.

Anonymous said...

Boleh percaya kah kata2 si akmal ni..skali mulut longkng slma nya di anggap mlt longkang..

Anonymous said...

budak tu kena lempang...salah UMNO...

ustaz tuh lempang budak tuh...salah UMNO

itu klu anwar ibrahim nak buat menda nih jadi isu lerrrrrrr......

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA