networkedblogs

Bersahabat..

Ku Mohon (Lebaran Aidilfitri)

Saturday, August 3, 2013

Benarkah Kereta Rasmi Kerajaan Akan Diganti Honda Accord?

Honda Accord
Mungkin ramai yang tertanya-tanya apakah benar kerajaan mahu menukar Proton Perdana yang sekarang ini menjadi kenderaan rasmi dengan Honda Accord? Dan pastinya ramai akan mengatakan kerajaan ibarat seekor ketam mengajar anaknya jalan betul...

Mesti ramai yang meroyan kata dulu bukan main lagi kutuk kerajaan Pakatan Perak tukar kenderaan rasmi dengan Camry..ini Allah bayar cash..senjata makan tuan...

Dari apa yang aku dapat, model yang akan mengantikan Proton Perdana ialah Proton Suprima...Proton Suprima ini telah dipadankan dengan kerangka Honda Accord..

Dengan erti kata lain, Model Proton Suprima ini akan menggunakan casis mirip Honda Accord dan enjin teknologi Petronas. Mungkin kah model Honda Accord yang akan mengantikan Proton Perdana ialah Proton Suprima?

 
Here’s a break from our Auto Shanghai 2013 coverage, and the topic is none other than our national carmaker Proton. The Star reports that Proton is expected to reveal a series of announcements in the next 12 months, including updates on the collaboration with Honda and the launch of new models. 
Besides the expected arrival of the P3-22A Preve Hatchback, of which disguised units have been spotted testing frequently by our readers, the report touches on a Perdana replacement model (PRM). The PRM will be a fruit of the Proton-Honda collaboration agreement that came to surface last October. 
The daily’s unidentified source said that Proton has plans to use the Honda Accord chassis as the basis for PRM, but the Proton model would look different. There was no mention whether the Accord in question is thenew one recently launched in Thailand, or the outgoing Accord currently on sale here. 
 
“The PRM, though based on the Accord, would still entail cosmetic changes, and the engine could be based on the 2.0 litre Petronas engines Proton bought last year,” he said. 
In December 2012, Proton acquired all of Petronas’ engine technologies as well as the associated technology patents at a cost of RM63 million. The deal encompasses seven engine technologies as well as 117 technology patents. 
Back then, Proton chairman Datuk Seri Khamil Jamil was quoted in a Bernama report as saying that the acquisition gives his company immediate ownership of a family of normally-aspirated engines and turbocharged 2.0 litre engines, as well as a 2.2 litre turbocharged version to complement its existing Campro engine line-up. Click here for the full story.
The newspaper’s mystery source adds that Honda’s expansion in Malaysia will need a higher degree of localisation, which in turn will include the stamping of parts, and there are only a few companies in the Malaysia that are capable of doing so. “It is natural for Honda to choose Proton as a partner based on the long working relationship between Honda and DRB-Hicom,” he added. 
Before Proton and Honda decided to work together, the national carmaker entered into a MoU with Nissan in March 2011 to conduct feasibility studies on areas of cooperation, including the potential use of Nissan platforms and powertrains. It was also rumoured that the Perdana replacement model will be based on the Nissan Fuga, but that, and the wider Proton-Nissan relationship didn’t work out. 
The aborted Fuga-Perdana deal was said to be for high-level government official use only, unlike the earlierLancer-Inspira deal with Mitsubishi. So if there’s truth in the Accord-Perdana speculation, we might or might not be able to buy a “Proton Accodana” with a cheaper price. Time will tell.
Baru-baru ini juga, Proton telah mendaftarkan model Proton Suprema di Perbadanan Harta Intelek...bawah ni buktinya

Proton filed for a trademark for the name ‘Proton Suprima’ with the Intellectual Property Corporation of Malaysia (MyIPO) back in January 2013, as eagle-eyed reader Ooi pointed out to us. Is this the name forProton’s new Perdana replacement model? The name certainly sounds apt – the name Suprima is clearly derived from the word supreme, which is befitting for a flagship car. 
The latest word around the block is that Proton will be using the Honda Accord chassis as a base to develop the new Perdana Replacement Model. With the new Honda Accord just around the corner (it has already been launched in Thailand), it would not be surprising if the deal could be to use the Honda Accord model currently on sale in Malaysia to develop the new Proton Suprima.

Yang ini pulak?


Aku no Komen....

HE : Apapun kita tunggu dan lihat...jika benar kerajaan mahu tukar kereta Perdana dengan Honda Accord memang tak cerdik...kalau tukar model Proton Suprima dengan kerangka mirip Honda Accord tu aku setuju...

2 comments:

Anonymous said...

Mana satu betul ni, replacement utk Govt punya Elitis Staf pakai HONDA atau SUPRIMA? Atau KSU pun sudah terjangkit nafsu mewah Nizar Lambai dan Rejim DAP Perak yg mahu CAMRY??

Apa ckp xserupa bikin, klu betul ini terjadi siaplah krjn.. rakyat tkkn percaya lgn dgn PM dan Krjn. Suruh rakyat jimat pakai brg local made, support jenama Malaysia.. last2 KSU pakat dgn PM dan Ketua2 Krjn perut BOROI yg sudah kenyang dn kaya raya tu utk kebas wang negara beli keta mewah HONDA???


Apa sudah jd ni pasca PRU13.. Najib sudah kena ilmu guna Anwar ke???

Anonymous said...

proton dah announce yang suprima s itu ialah preve hatchback...
jadi tidak benarlah honda accord diambil sebagai base dari proton perdana seperti yang saudara cuba terangkan di atas...
fakta masih fakta. suruh rakyat berjimat cermat tapi sendiri nak bermewah mewah...

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA