networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Tuesday, August 20, 2013

Cina Muda Punca Sokongan Beralih Kepada DAP?

Sapa kata kaum cina tak suka Tun Dr Mahathir? Sebenarnya kaum cina sangat menghormati Tun Dr Mahathir, sebab pada zaman Tun Dr Mahathir menjadi PM. BN kuat dengan undi dari kaum cina. Hinggakan pernah BN yang ditolak 60% kaum melayu namun BN tetap menang 2/3 di parlimen disebabkan sokongan kaum cina.

Zaman dulu kaum cina cuma nak Malaysia ni aman damai, makmur, senang buat kerja dan berniaga. Tapi cina muda sekarang, pemberontak, gila kuasa dan tak ambil peduli langsung tentang negara. Sebab mereka hanya fikir untuk berkuasa dan pijak kaum melayu. Sebab tu mereka dah tak sokong BN. BN ketuanya UMNO, melayu, macam mana mereka buat pun, melayu tetap jadi ketua.

Tapi Pakatan ketuanya PKR, PKR pun hidup segan mati takmau, Pas pula umpama kunta-kinte, bodoh nak mampus dok jadi kuli pada Dap dan PKR. Walaupun PKR ketua, namun Dap yang kuat sebab Dap lebih banyak kerusi dari PKR dan Pas. Sebab tu cina sokong Pakatan, sebab peluang mereka untuk menguasai Pakatan terbuka luas.

Andaikata Pakatan menang PRU, Dap takkan nak tengok saja kalau mereka pegang kerusi parlimen paling banyak. Takkan Dap nak tengok PKR berkuasa? Tentu mereka akan menuntut sesuatu. Buat masa sekarang ni memang cina buat bodoh dan tak tunjuk taring. Tunggu masa melayu dibawah, baru kita tau macam mana kita kena pijak nanti.

Takkan kita nak tunggu sampai macam tu?

Kita perlu pemimpin sekuat Tun Dr Mahathir untuk menjaga Malaysia sekarang ni. Kalau orang tanya Mc, tak sokong Najib ka? Mc sokong, tapi Mc kecewa sebab banyak benda tertangguh dan Najib tak dapat selesaikan.

Contoh terbaik, ramai blogger tak makan dan menderita lepas PRU, ada dia peduli? Macam tu nak jadi pemimpin?

Selanjutnya di http://kedahkekl.blogspot.com/2013/08/hot-auntie-cina-tu-cium-tangan-tun-dr.html?

HE : Ramai yang kecewa dengan Najib...aku tau yang Najib dah lakukan yang terbaik..apa boleh buat....dah cina sekarang gila kuasa dan nak pijak Melayu...buat apa pun tak guna sebab depa rasa selesa...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA