networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Sunday, August 11, 2013

PANAS!!! Cina Budha Sembahyang di Surau Tg Sedili Kota Tinggi? @PDRMsia


Maklumat ini telah diterima daripada sebuah video yang menunjukkan sekumpulan penganut Budha sedang bersembahyang dikatakan di dalam sebuah Surau di Tg Sedili, Kota Tinggi Johor....

Maklumat ini hanya diperolehi daripada video tersebut..mohon pihak bertanggungjuawab menyiasat perkara ini!!!


HE : Mereka semakin kurang hajar!!!mohon siasat....

11 comments:

Anonymous said...

subahanallah..surau dijadikan tempat ibadat agama lain..apa nak jadilah Malaysia sekarang!silanat punya dAP

Anonymous said...

Padan muka melayu islam, nak pecahbelah sesama sendiri agama lain ambil kesempatan!

Hasnul Rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Teman setuju benor dgn pendapat Anon 6:14 tu.
Orang Melayu ni memangnya selalu lupa dan tak mampu bermuhasabah diri ke jalan yg diredhai Allah. Asyik nak salahkan orang lain.
Akibatnya, berbalah dan berpecahlah mereka sesama sendiri. Dan inilah peluang yg dinanti-nantikan oleh kaum imigran Cina Kiasu yg tak pernah padam cita-cits untuk merampas negara ini dari tangan kekuasaan orang Melayu.

Anonymous said...

saya harap sgt perkara ini x berlaku..jika benar akibat nya sgt parah...

Anonymous said...

Ahhh geng-geng DSAI mesti cakap tak salah...DSAI anggap semua tuhan sama. Ada satu cerita tu, seorang penganut Buddha dia solat berjamaah dengan orang Islam di kediaman DSAI (Tropicana).

Anonymous said...

Saya syaki perbuatan MENGHINA Islam di Surau ini, bertujuan menghasut seluruh umat Buddha pula membenci Islam/umatnya (terutama yg Melayu), spt di Myanmar (ke atas puak Rohingya), Thailand dan Sri Lanka. Ini selepas puak Kristian dah dihasut dgn MENGHINA kalimah suci ALLAH SWT kita, utk diguna dlam Injil! Tetapi, CINA TAMAK/RASIS DAPBIAWAK/PKR, saya syaki bukan hanya SAMSENG GANAS politik dan PELAHAP-GELOJOH-makan-babi!

Lihat berita JENAYAH terbaru yg amat MENGGERUNKAN psl GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA! Yg gerunnya, ada Cina kongsi Gelap kerja dlm hartanah (real estate), maka ini amatlah MEMBIMBANGkan bila makin banyak rumah/kedai/kpg Islam/Melayu, TERBAKAR - Hari Raya ini bukan main banyak lagi kebakaran, termasuk kebasaran besar di kpg air di Sandakan, kpg-kpg di Bayan baru, Datuk Keramat, Kucing, Sentul dsbnya! Saya syaki mungkin kebakaran-kebakaran ini berkaitan dgn nak ambil tanah kpg, kedai atau nak halau/bunuh umat Islam/Melayu dari kwsn perumahan/kpg! Bila penduduk/tuan rumah terpaksa pindah - maka apa jadi pd. TANAH yg kebakaran rumah/kpg-kpg ini? Dan siapa DALANG utama yg menaja Cina yg jadi 'pelabur' dlm geng kongsi gelap ini?

Dan saya syaki geng kongsi gelap yg besar makin ditaja oleh CINA SAMSENG DAPBIAWAK/PKR yg sekutunya, Barat-Israel. Bahkan CIA-MI6-Mossad juga terlibat dalam sindiket dadah/senjata api global, seperti yang ditaja besar-besaran mereka di Afghanistan, Mexico dan Latin Amerika (lihat http://www.intrepidreport.com/archives/968, Zeta gang connected to U.S. Special Forces/Mossad, By Wayne Madsen, March 10, 2011!). Ini adalah untuk menghancurkan moral jenerasi muda dan meningkatkan JENAYAH termasuk akibat penggunaan dadah/senjata api, untuk menghuru-harakan negara, di Dunia Islam dan Dunia Ketiga, yang kaya minyak-gas. Jadi senanglah mereka nak MENJAJAH!

Jadi, KDN mesti buat RISIKAN segera - sebab ini amat merbahaya buat Islam/umatnya dan negara pusaka kita ini.

Sila lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/10/Gang-36-one-of-the-most-feared-in-the-nation.aspx, Gang 36 one of the most feared in the nation, Saturday August 10, 2013:

KUALA LUMPUR: Gang 36 was originally made up of Chinese members before it was taken over by Indians to become one of the most feared secret societies in the country…..The expert said there were still Chinese members in Gang 36, but they played a more passive role as “investors”. They pour money into the gang to fund its activities which allow them to double their money.

“Most of the time they would have legitimate jobs like in real estate.”

…..He said the fear surrounding Gang 36 had led to many thugs just using its name to set up their own units, adding that membership was hard to verify with it being such a loose organisation…..

MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Segera bertindak kalau benar.jangan biarkan agama Islam tercemar..jangan melampau...

SentiasaPanas said...

Nampaknya semakin menjadi-jadi penghinaan demi penghinaan terhadap Islam di Malaysia. Apa dah jadi?

Anonymous said...

Ni la negara najib..

TCY said...

Saya merupakan seorang bangsa Cina yang turut menganut agama Buddha. Selama kehidupan saya di bumi Malaysia ini, saya sentiasa berasa bersyukur kerana saya merasakan bahawa keupayaan untuk hidup di Malaysia merupakan salah satu 'merit' yang cukup tinggi, atau dalam konteks Melayu, rezeki yang sangat bagus.
Namun apabila sejak kebelakangan ini, isu sensitiviti agama dan bangsa hangat dipertikaikan, maka saya berasa inilah masa emas yang sesuai untuk membuka mata dan hati dalam pemahaman masing-masing terhadap budaya dan agama bangsa yang lain. Cukuplah bagi Sejarah Hitam 13 Mei 1969 dikuburkan dan bukannya dihidupkan semula pada tanggal yang baru kemudian.....
Sekian lama ini banyak telah saya pelajari mengenai hukum Syirik yang dikatakan memainkan peranan penting dalam insiden kali ini. Barangkali dalam konteks Islam tindakan tersebut dikelaskan bawah Syirik jali disebabkan adanya unsur penyembahan berhala terhadap patung Buddha serta lafazan mantra Buddha.
Namun apa yang saya nak perjelaskan ialah, penyembahan patung Buddha sebenarnya bukan penyembahan berhala yang ditafsir oleh masyarakat luar selama ini. Buddha yang bernama Gautama tersebut merupakan manusia yang telah mencapai status ‘enlightenment’ dalam kehidupan beliau, atau dalam erti kata yang lain, kesempurnaan mutlak dari segi pemikiran, tindakan dan percakapan seseorang manusia. Maka sekiranya perlu diperjelas lagi, Buddha bukan merupakan kata nama khas, tetapi kata nama umum. Ini kerana setiap penganut agama Buddha yang mencapai status enlightenment adalah berhak untuk digelar sebagai seorang Buddha secara otomatik dalam ajaran agama Buddha.
Dalam proses Gautama mencapai enlightenment, beliau telah menemui akar umbi segala duka yang dialami di alam duniawi ini dan justeru itu, beliau secara besar hati dan berbelas kasihan mencuba sedaya upaya untuk mendidik anak-anak murid beliau tatacara kehidupan mansia ke arah enlightenement dan kemudiannya mengelakkan diri dari segala duka di alam duniawi ini.

Namun setelah Buddha Gautama meninggal dunia pada usia 88 tahun dan mencapai tahap nirvana, para anak murid beliau memerlukan cara untuk memperingati beliau dan ajaran-ajaran beliau. Maka diterbitkanlah sutra-sutra dan mantra-mantra yang sebenarnya merupakan 'nota kuliah' mendiang buddha Gautama yang dicatat oleh anak murid pertama beliau. Namun pendirian patung-patung Buddha bukan merupakan unsur utama dalam ajaran agama Buddha, tetapi digunakan sebagai medium atau alat bagi penganut-penganut agama Buddha generasi kemudian untuk memperingati jasa dan sumbangan BUddha Gautama dalam pengajaran yang sebegitu penting dalam kehidupan seseorang penganut agama Buddha. Penyembahan terhadap patung Buddha sebenarnya bukan berunsur pujaan tetapi sebagai tanda hormat terhadap maha guru penganut agama Buddha. Setelah Gautama Buddha meninggal dunia, cara inilah yang digunakan oleh generasi-generasi penganut yang seterusnya dalam kehidupan seorang penganut agama Buddha. Bagi penganut-penganut agama Buddha yang masih baru dan kurang mengenali ajaran-ajaran asas yang disampaikan oleh Buddha Gautama serta tidak berpeluang untuk membelajar secara terus dengan Gautama Buddha, maka pendirian patung Buddha sebenarnya berfungsi sebagai medium pendidikan untuk mengenali mendiang maha guru kita. Apa yang kalian nampak sebagai kepelbagaian dalam corak rupa patung Buddha sebenarnya merupakan hasil tafsiran dan asimilasi budaya negara masing-masing dan bukannya membawa apa-apa maksud yang lain.

TCY said...

Bagi penganut agama Buddha yang tulen, adalah penting bagi kami untuk mematuhi lima rukun asas yang ditetapkan selama ini, iaitu :
1. Tidak membunuh
2. Tidak melakukan seks secara
haram (sama seperti tidak melakukan sumbang dan zina dalam konteks Islam)
3. Tidak bercakap sesuatu yang tidak benar dan tidak berasas
4. Tidak mencuri
5. Tidak menjerumuskan diri ke dalam kancing dadah atau arak, atau sebarang bahan yang mengganggu kewarasan seseorang manusia
TUrut perlu diperjelas bahawa, dalam ajaran sebenar yang diutarakan oleh agama Buddha, seseorang penganut agama Budha boleh membuat penyembahan tanpa memerlukan patung Buddha, setelah memahami dengan sepenuhnya terhadap intipati ajaran agama serta unsur sejarah agama Buddha yang sebenarnya.
Setelah panjang lebar saya mengulas dan berkongsi mengenai sedikit intipati sebenar agama Buddha ini, saya ingin memperjelas bahawa saya bukannya ingin menyangkal sebarang tuduhan daripada umat Islam terhadap insiden tersebut. Malah saya turut terkilan akan insiden yang berlaku. Namun demikian, saya cuma berharap agar tiada sebarang tomohan yang keterlaluan ditimbul
disebabkan insiden tersebut.
Sememangnya saya sebagai seorang non-Muslim tidak berhak untuk mempertikaikan sebarang tindakbalas yang diutarakan oleh masyarakat Muslim disebabkan ianya tertakluk kepada prinsip-prinsip di dalan Surah Al-Quran.
Namun perkongsian saya ini adalah bertujuan untuk meningkatkan pemahaman di antara agama dan seterusnya mewujudkan keharmonian di bumi Malaysia ini.
Malah sebenarnya saya agak sedih melihat tomohan yang dikeluarkan di atas terhadap masyarakat Cina di Malaysia sedangkan bukan kesemua yang berfikiran sedemikian. Hidup kami di Malaysia hanya untuk mengharapkan kestabilan dan keharmonian hidup seharian. Itu sahaja yang kami pinta selama ini....
Harap maaf sekiranya saya terkasar bahasa.

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA