networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Monday, October 7, 2013

OKU Di Eksploitasi @Latheefakoya ...JKM Pula Difitnah...Teruknya Pembangkang!!!


Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh sahabat Blogger SebastianPhiu Seorang OKU tidak diambil peduli oleh JKM..itu yang dinyatakan di Twitter Lathefa Koya...kenyataan dipetik di Blog SebastianPhiu adalah seperti berikut :

Seorang lelaki OKU yang mewakili satu NGO terpaksa bersusah payah menaiki tangga pejabat Jabatan Kebajikan Masyakat (JKM) di Kulim untuk menyerahkan memorandumnya kepada pengarah jabatan tersebut.  
MP Padang Serai N Surendran berkata, seramai 50 anggota Persatuan OKU Setia Daerah Kulim pada awalnya berhimpun di luar jabatan tersebut sebagai bantahan berhubung bantuan kebajian pada kira-kira jam 1.30 petang. 
Katanya, selepas menunggu lebih satu jam di bawah pancaran matahari terik, salah seorang anggota persatuan tersebut. Gnana Pragasan, yang tidak boleh berjalan, bertindak menaiki tangga tersebut untuk menyerahkan sendiri memorandum tersebut kepada Rohana. 
Gnana, 53, dengan memorandum di mulutnya, menggunakan tangannya untuk memanjat tangga dan mengetuk pintu pengarah tersebut sehinggalah pegawai itu keluar untuk menerima memorandumnya.
Latipah kononnya mahu divert isu ini dengan menyalahkan JKM tetapi apa yang dinginkan olehnya tidak menjadi...rakyat telah menilai betapa taksub dan kejamnya pakatan pembangkang kerana mengeksploitasi golongan OKU..

Mereka mendakwa JKM tidak ambil penuduli dengan tidak menolong golongan ini tapi apa yang aku lihat memang kelakar...kenapa Surendran tak gunakan wheelchair utk bawa OKU..mereka yang membiarkan OKU itu jalan keseorangna JKM pula disalahkan...takkan bawa 50 orang tak ada sorang pun nak tolong OKU tu...


Betapa Surendran tak berhati perut...barkan OKU tu jalan sendirian terherot-herot...tak payahlah nak claim kononnya ko tu berjiwa rakyat...OKU jalan sebelah pun tak nak tolong...JKM pula yang disalahkan...puih!!!

Latipah koya pun sama..setakat ambil gambar dan tuduh JKM tak bantu OKU baik tak payah...kata pejuang rakyat..takkan ambil gambar jer kot..hairannya...kenapa OKU ini sahaja yang diambil gambar..kenapa tak pergi kat setiap pasar malam ambil gambar peminta sedekah OKU?usahlah Latipah mengeksploitasi golongan OKU...ada...ada saja nak cari publisiti murahan....

1 comment:

Anonymous said...

kesiannya OKU ni.dipergunakan Surendran dan latifah koya.tak berhati perut langsung

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA