networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Sunday, October 20, 2013

Senarai 25 MT Baru...Undi Popular Digunakan...Tak Ada Masalah Pun...


Alhamdulillah..berikut adalah senarai calon yang terkini telah berjaya mendapat 25 slot MT...aku ingin mengucap tahniah kepada semua calon yang berjaya dan yang tidak berjaya bukan bererti anda kalah cuma Allah SWT menangguhkan kemenangan anda...

Apa yang aku ingin kupaskan di sini ialah, dalam menilai kedudukan MT ini, undi popular tetap digunakan..bagi aku ianya tak de masalah pun..kalau tengok kedudukan 2 dan 3 yang mana disandang oleh Ismail sabri dan idris jusoh...kedua dua calon ini mendapat sama bahagian iaitu 72 undi...yang membezakan kedudukannya ialah undi popular diperingkat perwakilan cawangan...

Tiada masalahkan..malah banyak lagi calon yang dapat undi sama diperingkat bahagian...ianya tidak menjadi masalah kerana kedudukan 25 yang disandang oleh Raja Nong Chik dan kedudukan ke 26 yang disandang Halimah Sadique tidak sama..cuba kalau kedua dua calon inj dapat sama keputuaan bahagian...agak2 akan jadi isu tak sebagaimana yang terjadk kepada 2 calon Naib Ketua Pemuda Jamawi dan Azwan Broo...

Berkenaan kedua dua calon NKP ini aku bukan tak nak kupas..cuma telah dinasihatkan supaya tidak menulis...so aku pun malas nak kupas panjang..kalau ikutka hati banyak kekhilafan yang boleh dipertikaikan..mana yang tahu tu aku yakin korang pun akui...

Nasib baik tak ada calon yang claim itu kawasan dia ini kawasan dia...bila dipertikaikan cek balik kertas undi..dah lesap...jadi undi semula dibuat..jikalau undi semula dilakukan..makanya korang pun faham apa yang boleh dilakukan oleh calon kan...mana yang punyai kuasa segenap aspek boleh kontrok kemenangan..nantikan kptsn lengkap 191bhgn...caw

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA