networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Monday, November 25, 2013

DAP Johor Cuba Pertikai Keputusan Cuti Minggu Jumaat Sabtu !!! Jangan Biadap!!!


Seperti diramal, akan ada suara bangkangan dari pihak pembangkang Johor terhadap pertukaran cuti negeri Johor Jumaat Sabtu...

Aku dari awal dah agak akan ada suara tidak senang macam ni...Pakatan Rakyat Johor tidak menggunakan PAS kerana pertukaran cuti ini memudahkan urusan ibadat...

Jadi mereka menggunakan proaksi DAP untuk menunjukkan tidak senang terhadap keputusan pertukaran cuti ini...alasan si Boo ni menjurus kepada kesan terhadap ekonomi Johor...punyalah berlapik alasannya..kata Wilayah Pembangunan Iskandar akan menghadapi masalahlah...cakap terus terangkan senang...Bangkang!!!

Taukey2 cina pasti tak senang sebabnya jika cuti sabtu dan ahad..kedua2 cuti ni orang akan soping maaa....jadi jika cuti jumaat sabtu..nak harapkan ari sabtu jer...ari Jumaat orang Islam beribadat dan rehat...

Kalau nak katakan ekonomi merudum sebab cuti Jumaat dan Sabtu adalah satu pembohongan besar!!!negeri Kelantan bawah PAS cuti jumaat sabtu MAJU jer!!!aktiviti perdangangan sungai golok berjalan lancar jer....hehehe

Pesst...Wilayah Pembangunan Iskandar DAP buat ke?tak payah nak terpekik terlolong lah kononnya DAP berusaha keras sampai tercetusnya usaha Wilayah Pembangunan Iskandar...baik duduk diam2!!!

Nak ambil kira pandangan laa apalah...tu semua alasan jer...nak suh tanya pandangan DAP ke?haha!

Berikut ialah petikan dari berita Sinar...
Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau yang mahu pandangan rakyat dari sektor swasta sepatutnya diambil kira terlebih dahulu kerana pelaksanaan dasar berkenaan akan memberi kesan kepada pelbagai aspek. 

Menurutnya, penukaran cuti hujung minggu kepada Jumaat dan Sabtu dilihat akan memberi kesan kepada aspek ekonomi negeri ini khususnya pembangunan Wilayah Iskandar yang sedang pesat membangun pada masa kini. 

“Pendirian DAP Johor, kami akan tunggu dan lihat kesan ke atas pertukaran hari cuti minggu atas ekonomi Johor kerana negeri kita sedang bersaing dengan Pulau Pinang, Selangor, Kuala Lumpur dan Singapura dari segi pelaburan. 

“Pertukaran ini memerlukan jangka masa panjang untuk diketahui mereka dan disesuaikan kerana pasti pelbagai pertukaran urusan juga perlu dilaksanakan. Selain itu, pandangan sektor swasta perlu diambil kira serta turut memberi kesan kepada sektor pelancongan. 

“Ini disebabkan pelbagai urusan eksport dan import yang dijalankan memerlukan kerjasama daripada kedua-dua pihak baik sektor kerajaan mahupun swasta seperti jabatan kastam dan eksais dan Jabatan Imigresen,” katanya.
HE : Nak dengar titah Sultan ke dengar cakap DAP?...jadi tak payah layan suara sumbang ni!!!anggap je suara sumbang!!!! Wilayah Pembangunan Iskandar bukan cetusan DAP pun...depa nak hasil jer!!!!puih..,

3 comments:

ezzat ezzuddin said...

Memang dasar pembangkang..rsenye swasta tak terjejas pun,nyalak lbey!puihh!!

Anonymous said...

Alhamdulillah...well done akhirnya kiter dapat buat ibadat dan rehat dengan selesa,i proud to be Johorean.sebelum itu org korek timah ada, sebelum itu org bikin ladang getah ada,sebelum kiter org tanam itu sawit...ini Johore sudah pun macam2 ada sampai nie ari...biadap bangsat kurang ajar itu org,dah bagi betis nak peha,dah bagi harta nak tahta berambus lu!!puihh!!

Anonymous said...

Harap kerajaan dapat menyelaraskan cuti bagi pihak swasta. Kebanyakan mereka tidak mengikut cuti seperti dititahkan.
Masalah ialah masa untuk bersama keluarga.
Bagi yang cuti sabtu dan ahad mereka masih dapat bersama keluarga pada hari sabtu. Tetapi bagi suami isteri yang bekerja ada masalah anak terbiar pada hari jumaat.
Sebab mereka cuti sekolah & ibu bapa bekerja. Jadi tak tahu samada mereka pergi sembahyang jumaat atau sebaliknya. Bagi ibu bapa yang cuti hanya hari ahad juga juga ada masalah untuk bersama keluarga.
Perkara ini kalau berpanjangan akan memberi kesan negatif kepada sistem kekeluargaan.
Harap pihak kerajaan turut dapat memikirkan permasalahan ini kesan daripada sektor swasta yang besar peratusnya tidak mahu mengikut cuti seperti yang di umumkan.

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA