networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Friday, November 29, 2013

Penang Pun Akan Naikkan Gaji ADUN Juga..ADUN Bakal Bergaji RM 11,500


Agaknya ni musim naik gaji para pemimpin kot...lepas semua setle..Pilihan Raya setle...gaji ahli politik pembangkang pun naik...cuba kalau naikkan sebelum PRU komfem depa kalah punya...dalam mereka dok sebuk pertikaikan pegawai PM dibayar gaji tup..tup..gaji mereka pula nak dinaikkan...gilo...kerjanya fitnah BN dapat gaji berbelas ribu...hebat! 
Kerajaan Pulau Pinang juga dijangka menaikkan gaji bulan 40 Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan cadangan pindaan statut berkaitan dijangka dibentangkan minggu depan. 
Perkara itu dijangka diumumkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng ketika akhir sesi persidangan pada 17 Disember. 
Bagaimanapun, untuk melakukan itu, pindaan terhadap Enakmen Anggota Pentadbiran Dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Saraan) 1980. 
Difahamkan bahawa statut - digelar Kertas Statut 1 2013 Pulau Pinang - untuk pindaan itu antara dokumen yang diserahkan kepada kesemua ADUN pada permulaan prosiding hari ini. 
ADUN negeri itu kini mendapat gaji pokok RM4,112.79 dengan elaun tetap RM2,000.
Elaun tetap termasuk RM500 (elaun khas), RM500 (hiburan), RM400 (pengangkutan) dan RM600 (pemandu). 
Jika kenaikan diluluskan, ADUN akan menerima gaji baru RM6,000 dan elaun RM5,500, menjadikannya RM11,500 untuk setiap seorang.
#TakpaSelangorKaya
Bukan aku tak bagi pemimpin tak boleh naik gaji..tapi agak-agaklah....Kedah pun naik juga..tapi hanya RM 1,300.00 jer...tak adalahlah sampai RM 5 ribu - RM 15 ribu...itu teruk sangat...

2 comments:

SentiasaPanas said...

Tunggu dan lihat, PR pasti menyalak mcm anjing kurap..

Anonymous said...

dan waktu yg sama puak2 ni dok canang duit rakyat... bekerja utk rakyat.. ptong elaun menteri.. tup2 apa dh jd? pon sama penyamun gak... bangsatt

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA