networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Saturday, December 28, 2013

PANAS!!!! Akaun Twitter @AnwarIbrahim Di Hack? Favourite Gambar Lelaki GAY Sedang Kolom...KAHKAHKAH!

1 comments

Apa kejadahnya seorang lelaki Islam nak favourite gambar lucah lelaki sedang kolom xxxxx...gambar tersebut memang jijik...menghairankan juga...macamana Akaun twitter Anwar kena hack...kahkahkah!!!!

Adalah 1 dosa besar mengatakan Anwar gay...tapi gambar ni apa?mesti kena hack...tak percaya klik sini...tu pun kalau dia tak buang lagi...kehkehkeh







Tuesday, December 24, 2013

Tak Pasal2 MB Yang Tengah Syok Tidur Dikejutkan..hehe!

0 comments

Gambar ni memang berani...rare giler lah...pembangkang buat demo tak mengaku mereka buat tiba2 MB yang xtahu apa2 terpalit jugak sbb kenaikan gaji!

Ni semua salah BN...kann....gaji MB naik salah BN..cukai pintu naik pn salah BN...

Sunday, December 22, 2013

Himpunan Guling Kerajaan Sengaja Ambil Sentimen Kristianiti?

1 comments

Himpunan guling kerajaan yang dianjurkan Pembangkang pada kali ini menampakkan satu agenda baru yang cuba mereka lakukan...matlamat hanya satu hanya mahu berdemonstrasi seolah-olah rakyat Malaysia dikhianati..dahulu Bersih 1-3 matlamat mereka mahu menuntut PRU yang adil...

Setelah melihat taktik meraih simpati mereka melalui rekayasa cerita kononnya 40,000 bangla undi BN dikantoikan oleh Anwar dengan alasan blogger UMNO sengaja rekacipta..kali ini mereka guna agenda disebalik harga barang yang semakin meningkat...

Bezanya dahulu mereka menggunaan sentimen bangsa yang mana mreka gunakan melalui NGO2 mereka...tapi kali ini mereka gunakan sentiment kristianiti..mungkin agaknya mahu ambil mood perayaan hari Natal 25 Disember ini..untuk gambaran lanjut boleh rujuk SINI



Wartawan TV 3 Tersasul Jadi Bahan Mainan Beruk Pee Ar...

1 comments

Wartawan TV3 tersasul sebut MCA jadi UMNO dan salah sebut PR jadi BN pn boleh buat cai lompat gembira...bagi aku mudah jer...tak semua wartawan TV 3 arif politik...tapi semua wartawan pro pembangkang kaki spin...maklumlah TV 3 semua ada...nasional ada..agama ada..politik ada...sukan ada..luar negara ada...lainlah cai...mereka hanya tahu Fitnah dan Spin Salah BN jer...


Wartawan tu mungkin tak biasa cakap pasal politik...so adatlah buat silap...tersasul lebih elok dari niat fitnah dan kaki spin macam wartawan pembangkang...

Tuesday, December 17, 2013

Al-Fatihah - Azean irdawaty Meninggal Dunia....

0 comments

KUALA LUMPUR: Primadona filem Melayu, Azean Irdawaty, 63 tahun meninggal dunia pada Selasa pukul 8.26 malam di Hospital Universiti, Petaling Jaya, Selangor.

Allahyarhamah menderita sejak lima tahun lalu akibat penyakit tumor dan lymphedema yang dihidapinya.

Allahyarhamah merupakan pelakon yang mula mencipta nama sebagai penyanyi pada era 70an dan namanya meledak di layar perak akhir 70an setelah membintangi filem Esok Masih Ada arahan Tan Sri Jins Shamsuddin.

Di layar perak, Azean merupakan pemenang sebanyak dua kali trofi Pelakon Wanita Terbaik di Festival Filem Malaysia pada tahun 1980 menerusi filem Esok Masih Ada dan Langit Petang pada tahun 1982.

Allahyarhamah cukup dikenali menerusi watak Auntie Zai lakonan terbaiknya dalam filem Layar Lara arahan Datin Paduka Shuhaimi Baba.

Menerusi watak Tok Wan dalam filem Waris Jari Hantu, sekali lagi Allahyarhamah membawa pulang trofi Pelakon Pembantu Wanita Terbaik FFM pada 2008.

Filem terakhir lakonannya ialah menerusi filem terakhir arahan Allahyarhamah Yasmin Ahmad, Talentime pada tahun 2009.

Selain filem, Allahyarham turut dikenali di skrin televisyen antaranya drama Aishah 50 Sen, Ratu Jamu, Kembali dan Najihah.

Allahyarhamah meninggalkan suami, Khairil Anwar Z.M Rashidi dan tiga orang anak, Khaeryll Benjamin, Elza Irdalynna dan Inessa Irdayanty.


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/primadona-filem-melayu-azean-irdawaty-meninggal-dunia-27105?cp

Barang Naik?Syukur..Malaysia Masih Aman..Yang Tak Undi BN Diam...Diam...kahkahkah!

3 comments

BN = Barang Naik?

Admin baca ramai yg komplen pasal barang naik... sampai ada geng admin page ni jual ayam kat pasar malam pun komplen... Ditambah lagi dgn page2 pro BN turut sama menyatakan rasa tak puas hati...

Mesti ramai yg fikir... BN ni bodoh sgt ke sampai tak pandai nak cari sokongan dgn tindakan tak popular ni?

Mesti ramai yg setuju bila cakap BN ni bodoh... tapi admin tak... admin rasa ini tindakan yg bijak... 
Mesti ramai yg tanya kenapa? Ok biar admin jawab satu persatu...

Sebelum admin bagi jawapan kita tgk balik beberapa fakta

1)BN menang PRU 13 adalah diatas undi Bumiputera
2)BN menang di kawasan luar bandar dan borneo
3)Walaupun ramai Melayu yg menyokong BN tapi bilangannya tidak mencukupi utk BN menang di kawasan Bandar kerana majoriti penduduk bandar adalah org Cina dan Melayu itu sendiri berpecah kepada UMNO, PAS dan PKR
4)Utk BN menguasai 2/3 parlimen BN perlu undi Cina dan India.
5)Kenapa perlu undi Cina? Sebab nak menyatukan Melayu adalah lebih susah dari nak pecahkan sokongan Cina kepada DAP. (Kalau senang... dah lama dah tinggal satu parti Melayu)

Jadi dari fakta di atas admin akan ceritakan pasal Rasionalisasi Subsidi...

-Apa kebendernyer tu? 
Bahasa mudahnya ialah kerajaan kurangkan subsidi dan duit subsidi tu disalurkan ke tempat lain yg lebih bermanfaat...
-Apa tolong rakyat tu bukan bermanfaat ker?
Mmg bermanfaat tapi bukan semua rakyat layak utk subsidi lagi pun bila dah terbiasa dgn subsidi rakyat sendiri kurang jelas dan tidak sedar hasil usaha kerajaan utk meringankan beban rakyat... Sudah banyak yg diberi tapi ramai yg masih komplen bahawa kerajaan tak buat apa2 utk mereka.

-Siapa mereka tu?
Mereka yg banyak komplen tu ialah penduduk2 bandar... mereka2 inilah yg sentiasa fikir bahawa mereka langsung tidak terhutang budi dgn kerajaan dan mereka fikir kesenangan hidup mereka2 ini adalah hasil usaha mereka sendiri. 

-Habis org kampung macamana? Kan kalau harga barang naik semua tempat akan naik.
Betul... mmg akan naik utk semua tempat... tapi org kampung keperluannya tak banyak... diorang tak naik mercedes pegi menoreh dan tak duduk coffee bean utk secawan kopi... kalau ada pun kenaikan harga org kampung hanya akan terasa sedikit sahaja bahangnya... Lagi pun mereka juga diberi bantuan seperti BR1M... Mcm kenaikan tariff elektrik hari tu... org kampung yg tak pakai letrik sgt masih bayar pada kadar yg sama... kalau berlaku kenaikan pun masih lagi minima... kalau naik Tol pun org kampung pegi ke bendang mana perlu bayar tol... 

-Habis duit yg banyak2 sebab semua benda naik tu nanti pegi mana? 
Duit tu la yg akan jadi BR1M, jadi highway kat Sabah Sarawak, jadi penurunan cukai pendapatan peribadi, duit utk TR1M, KR1M dan macam2 lagi.

-Habis penyokong2 BN kat bandar plak macamana?
Penyokong2 BN kat bandar kena sabar la... sebab kalau ramai pun penyokong BN kat bandar... penyokong PR lagi ramai... Kalau bagi bantuan banyak2 nanti diorang yg untung... lepas tu dah dapat bantuan masih juga tak undi BN...Tapi BN tak pernah nak abaikan org susah kat bandar... BR1M... KR1M dsbnya akan tetap diberi kepada mereka yg layak tak kira penyokong mana2 parti. Kalau sebabkan kenaikan ni ramai yg jadi papa kedana maka layak la anda utk minta bantuan dari Jabatan Kebajikan yg juga sebuah badan kerajaan. Utk org Islam pulak ada Pusat Zakat...

--------------
Itu sedikit sebanyak yg admin bleh share... 
Ditarik nikmat tu supaya ramai sedar apa yg kerajaan dah buat selama ni utk rakyat... tapi ramai antara kita yg tak sedar... yg sedar tu pulak bongkak dan sentiasa fikir mereka boleh lakukan yg lebih baik dari kerajaan... 

Cakap tak berlapik... semua ni sebenarnya nak mengajar org bandar yg majoritinya korang tahu bangsa apa... bila ditarik subsidi ini nanti mereka ini lah yg akan benar2 terasa kesempitannya kerana pada masa sekarang mereka lah pengguna terbesar subsidi2 kerajaan.

Bantuan2 kerajaan hasil daripada rasionalisasi subsidi ini pulak akan dinikmati oleh majoriti penyokong BN iaitu golongan berpendapatan sederhana dan rendah dan juga penduduk2 di Sabah dan Sarawak. Walaupun berlaku kenaikan banyak benda tapi admin tak rasa BN akan semakin lemah jika bantuan yg dijanjikan akan dikotakan dalam 4 tahun akan datang menjelang PRU14 yg akan datang...

(^_____^)v
Ada sesiapa yg nak tambah atau nak bantah? Silakan... Admin ok jer...

Utk pengetahuan korang kawan baik admin adalah salah sorang yg terlibat dalam kajiselidik utk dasar2 kerajaan ni...

Dan dari kaji selidik ni mmg majoriti rakyat Malaysia setuju utk kurang subsidi dan tingkatkan prasarana dan perkhidmatan kerajaan. Kaji selidik ni melibatkan ribuan responden dari kalangan rakyat Malaysia berbilang bangsa... jadi kalau tindakan kerajaan ni salah maka ini juga salah responden2 tersebut... poyo sgt nak kurangkan subsidi... -SUKARELAWAN FB ANTI BERSIH

Saturday, December 14, 2013

Facebook @NajibRazak Cecah 2 Juta!!!Ini Semua Fake Account Fitnah Pencacai!!!

3 comments

Laman sosial Facebook milik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kini mencecah dua juta pengikut atau ‘likes’ sejak diwujudkan pada 2009.

Najib dalam status terbaharunya hari ini mengucapkan terima kasih kepada semua galakan, sokongan malah kritikan yang diterima melalui laman itu sejak empat tahun lalu.

Lebih menarik, sebuah laman mikro yang mengandungi Jalur Gemilang turut dicipta menggunakan gambar profil kesemua dua juta peminat serta pengikut Najib di laman sosial berkenaan dan boleh dilihat di www.1malaysia.com.my.

“Saya amat teruja apabila mengetahui dua juta orang telah mengikuti saya di Facebook sejak 2009. Setiap anda adalah pembina negara, seperti yang dipaparkan pada foto muka depan khas di laman saya.

“Sebagai menghargai sokongan anda terhadap usaha kita membina negara, saya tujukan laman mikro khas untuk semua. Lihat sama ada anda ada di situ,” katanya di dalam akaun Facebook beliau.

Secara tepat, laman Facebook Najib sehingga kini mendapat 2,025,660 ‘likes’ atau peminat.

Najib sering menggunakan laman sosial terutama Facebook dan Twitter selain blog www.1malaysia.com bagi berinteraksi serta berkongsi pelbagai aktiviti beliau sebagai pemimpin negara. SELANJUTNYA

Friday, December 13, 2013

PELIK BILA ISYARAT #LOSER DIFAHAMI #LIFESTYLE...

0 comments

The loser is a hand gesture made by extending the thumb and index fingers, leaving the other fingers closed to create the letter L, interpreted as "loser", and generally given as a demeaning sign.[1] Sometimes this is accompanied by raising the hand to the giver's forehead,[1] and sometimes it is done as you rest your head in your hands. The gesture was popular in the 1990s, partly popularized by the movies Ace Ventura: Pet Detective[2] andThe Sandlot.


Usage of a "L" handsign in specific contextsEdit


The gesture is used in the logo of Glee to form the logo's L, and is used as a sign of affection among the fans of that show ('Gleeks').

In Montenegro it is used by the liberals and enjoys wider use since the breakup of Yugoslavia.

In the Philippines, it was used by supporters of Corazon Aquino during her presidential candidacy against the then-President Ferdinand Marcos, the "L" gesture meaning "laban" (translated, "fight" or "contest" which could refer to fighting against Marcos). It was readopted during the presidential campaign of Benigno Aquino III, son of Corazon Aquino.

Pro-wrestler Zack Ryder uses the gesture as one half of his own "Long Island" sign ("L" gesture on his right hand means "Long" and an extended index finger on his left hand means "Island").
See alsoEdit

ReferencesEdit

Sources
Armstrong, Nancy; Wagner, Melissa (2003). Field Guide to Gestures: How to Identify and Interpret Virtually Every Gesture Known to Man. Quirk Books. ISBN 1-931686-20-3.
Notes

Armstrong; Wagner (2003), p. 69
Armstrong; Wagner (2003), p. 68


HE : Aku jadi hairan...simbol L yang digunakan adalah bermaksud 'loser'...tapi tafsiran ini difahami sebagai simbol 'lifestyle'...ibarat keluar jari hantu untuk tunjuk isyarat lucah...tapi tafsiran difahami ialah 'good'..kan pelik bunyinya tuh...lainlah kalau simbol '7'...atau 'L' terbalik..simbol tu hanya untuk Tok Mat Maslan jer....hehe!

Khas untuk Tok Mat Maslan je simbol ni!!!
Kihkihkih!tak sama dengan simbol Loser...


Proton Perdana Mirip Honda Accord - Mengapa Ramai Kritik?

1 comments



APABILA Proton mengumumkan model terbaru Perdana, ramai yang respon dengan negatif terhadap rupa bentuk model tersebut yang mirip Honda Accord.

Seperti biasa, cemuhan demi cemuhan dilemparkan kepada Proton di atas pengeluaran model ini. Saya suka untuk memberi pandangan berdasarkan beberapa fakta berikut:

1- Saya kurang senang mendengar kritikan serta cemuhan terhadap Proton ini, tatkala pada masa yang sama apabila Kia mengeluarkan model seakan Audi, ramai yang memuji, juga tatkala Honda mengeluarkan model Accord 2011 yang seakan Audi, ramai juga yang memuji dan membelinya. Bahkan Mazda 6 tahun 2013 juga mirip Lexus, tiada pula yang mencemuh. Mentaliti sebegini wujud sifat dualisma, di mana berlakunya tindakan pilih kasih dalam kritikan.

2- Proton Suprima S adalah satu contoh model yang direka sendiri. Tidak meniru hasil orang lain. Namun bagaimanakah prestasi jualannya? Tidak memberangsangkan. Pengkritik tetap membandingkan Proton dengan Honda, Kia Rio dan seumpamanya. Tapi apabila model yang dikeluarkan mirip Honda, mereka mengutuk pula. Perkara ini saya membuatkan saya tidak faham.

3- Ramai pengkritik tidak memahami hakikat industri automotif yang ‘super-kompetetif’. Kilang Mitsubishi di Australia pada tahun 2006 pernah ditutup selama empat minggu kerana tiada permintaan. Majikan lama saya, Ford Australia di Geelong baru-baru ini telah mengisytiharkan mereka akan menutup kilang mereka mulai tahun 2016 kerana mengalami kerugian yang cukup besar, di mana mereka telah mengumpul kerugian sebanyak AUD$600 juta sejak 5 tahun kebelakangan ini. Ford telah bertapak di Australia selama 90 tahun, jadi bagaimanakah pula agaknya Proton yang hanya 1/3 usia berbanding Ford Australia berdepan dengan cabaran ini?

4- “Rebadging” atau penjenamaan semula bukanlah sesuatu yang aib dalam industri automotif. Pengeluar kereta terbesar dunia, General Motors (GM), telah melakukan strategi ini terhadap puluhan model kenderaan mereka. Cuba bandingkan Chevrolet Tahoe dengan Cadillac Escalade, dan Chevrolet Lumina dengan Holden Redline, kita akan nampak jelas bahawa perbezaannya hanya pada lambang jenama dan hiasan dalaman. Benar, jenama-jenama ini di bawah satu syarikat yang sama iaitu GM, namun dari sudut strategi, tidak ada bezanya antara kedua ini. Bahkan kritikan yang sama tidak pula diberikan kepada Perodua di atas strategi mereka “rebadging” model Myvi dan Daihatsu/Toyota, hanya kerana mereka ada kerjasama rasmi dengan Toyota. Model Perdana yang baru ada kerjasama dengan Honda bahkan Saga yang pertama dahulu pun ada kerjasama dengan Mitsubishi. Kritikan yang “pilih kasih” menyebabkan Proton menjadi ibarat “punching bag”. Buat apa pun dikira salah.

5- Mungkin yang terbaik ialah tutup sahaja Proton, agar tidak ada lagi “punching bag” tempat melepas geram dan kemarahan. Mungkin yang terbaik ialah rakyat Malaysia hidup seperti negara Timur Tengah yang hanya menjadi pelanggan kepada jenama-jenama kereta terbaik dunia. Tak payah susah-susah buat kereta sendiri.

Namun saya rasa seandainya Proton ditutup, akan wujud laungan kemarahan yang baru iaitu “Mengapa Malaysia tidak ada kereta sendiri?”

Akhir kata, saya mengharapkan satu perubahan dalam mentaliti sesetengah rakyat Malaysia. Buat pengetahuan semua, saya sendiri tidak pernah membeli Proton, tetapi saya mengambil sikap berpada-pada dalam kritikan dengan mengetahui besarnya cabaran syarikat kecil Proton dalam persaingan industri automotif dunia. Dengan cabaran masa kini, Proton tak “bungkus” pun dah kira mujur.

Ya betul, jika anda tidak menyukai Proton atau merasakan Proton tidak sesuai dengan gaya hidup anda, tak perlulah membelinya. Tindakan anda tidak membeli Proton telah pun memberi mesej jelas “Saya tak suka Proton”. Namun, yang saya kecewa ialah sikap sesetengah insan yang sudahlah tidak membeli Proton, malah melemparkan cemuhan dan kebencian yang amat kepada Proton, sehinggakan orang yang asalnya ingin membeli Proton pun tak jadi membelinya. Ini ibarat mencurah cuka ke dalam luka.


Engr. Hj Norzafry B Norhalim
Mantan Presiden Pembina

Norzafry adalah seorang jurutera muslim berjiwa besar, merupakan graduan kejuruteraan di sebuah universiti di Australia. Kini berkhidmat di salah sebuah syarikat besar di Arab Saudi. Pernah menjadi Presiden Persatuan Belia Islam Nasional (Pembina) bagi tahun 2011/2012.

Wednesday, December 11, 2013

Gambar Proton Baru Kacuk Honda Accord?Biar Gambar Bicara....

1 comments








Cina Mula Tunjuk Belang...Dendam Melayu Tuan Tanah Mahu Dipadamkan...

2 comments

Ini kisah benar yang aku dapat sendiri daripada warga cina yang kini menolak BN..bila ditanya kenapa lu olang sokong Pakatan Rakyat dan ini antara jawapannya :

1) Cina bisnes bayar cukai..Melayu dapat duit cukai..biasiswa Melayu dpat...Melayu dapat banyak kelebihan...Cina dapat apa?
2) Wa tarak kisah bagi penguasa rasuah..asalkan jangan kacau wa punya bisnes...tapi ha...sikalang ramai penguasa mahu tapau sama wa...wa banyak susah ini ali...
3) Lu tengok..kalau Cina tak da mana Malaysia mati wooo...semua bisnes Cina pegang..lu nak makan apa kalau cina tak ada..lu mau pakai apa kalau cina tak ada?
4) Ini Malaysia bukan Melayu punya..Ini rakyat Malaysia punya....

HE : Sebab itulah aku akan kata bodoh jika lihat anak Melayu jual tanah kepada CINA....kadang aku sedih..kampung Melayu kini Cina sudah bertak....kawasan majoriti Cina...susah Melayu nak cari tapak...bangsa Cina otaknya bisnes..mereka akan lakukan apa saja asalkan mereka untung...jangan jadi barua Cina...sang penguasa jangan jadi bodoh! Kamu diamanahkan tegakkan kebenaran..jangan kerana ringgit dan rasuah..kerja haram kau halalkan!!!!

Tuesday, December 10, 2013

Seorang Lelaki Terbunuh Jatuh Di Pusat Membeli Belah Batu Pahat Mall

0 comments

Seorang remaja meninggal dunia akibat terjatuh daripada bangunan pusat membeli belah Batu Pahat Mall maghrib tadi...Al-fatihah...

Tak sampai hati aku nak menulis panjang...cukuplah setakat ni...punca kejadian ada yang kata terjatuh...ada yang kata putus cinta....diharapkan anda tidak buat sebarang spekulasi..tak elok...

Anggap je mangsa terjatuh....jangan jadi macam cerita villa nabila..kecoh kt media banyak sangat versi..tup...tup budak yang sebemar tengah releks2 kat rumah...tunggu laporan rasmi di media massa esok..tu pn kalau ada liputan....

Monday, December 9, 2013

13 Anggota Tentera Dikhuatiri Hilang Di Selat Melaka.. @HishammuddinH2O

0 comments

MELAKA Tiga belas anggota tentera dikhuatiri hilang ketika menjalani latihan mendayung ke Pulau Nangka, dekat sini, kira-kira 9 pagi semalam.

Difahamkan, ketika kejadian bot dinaiki mereka bersama empat bot lain dalam perjalanan dari persisir pantai Sungai Udang ke pulau berkenaan.

Dipercayai, kumpulan itu dilanda ribut dan ombak manakala hanya tiga bot yang dinaiki seorang pegawai dan 35 anggota sampai ke Pulau Upeh, kira-kira jam 12.30 tengah malam tadi.

Dalam pada itu, menurut Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat negeri, pihaknya menerima laporan berhubung kehilangan 13 anggota tentera di perairan Selat Melaka.

Menurut bomba, Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) dihantar ke lokasi dan sehingga ini, operasi mencari dan menyelamat (SAR) masih dijalankan.

HE : Sama2 kita doakan tiada kemalangan jiwa yang meragutnya berlaku..amin

Terkini : Singapore Dilanda Rusuhan..

1 comments

SINGAPORE: At least three busloads of police officers in riot gear responded to a riot that broke out along Race Course Road around 10pm on Sunday night.

The mob believed to be made up mainly of foreign workers apparently attacked an ambulance and a traffic police highway patrol car responding to an accident earlier in the vicinity.

The Singapore's Straits Times understands that a Bangladeshi worker was hit by a bus earlier and first responders were believed to be attending to the victim when the riot started.

At least two vehicles were set on fire. According to preliminary reports from the ground, one of the vehicles on fire is an ambulance on fire. Also a few police cars were overturned and one was set on fire.

There were at least two explosions at the scene involving these vehicles. Police have cordoned the entire Race Course Road as they try to contain the situation. A section of the shops along Buffalo Road have been ordered to shutter. 

Firefighters are at the scene putting out the flames that had engulfed two vehicles believed to be an SCDF ambulance and a police patrol car. There are at least four police patrol cars which were overturned along the road. One minibus which appeared to have collided with a civilian vehicle is further down Buffalo Road.

All the rioters appear to have dispersed but riot police can be seen combing the area. The crowds who were earlier cheering the police are still milling around.

Residents in the area described the scene as "havoc". One resident said at one point he saw about 200 men surround the minibus that was involved in the accident









Sunday, December 8, 2013

Mahasiswa Buat Pengakuan Minum Holy Water di Gereja

0 comments

Mahasiswa asuhan pakatan rakyat ni semakin teruk dengan gejala sosial yang langsung tidak mengambarkan pegangan agama...

Sedih lihat anak bangsa melayu perangai macam ni..bodo

Saturday, December 7, 2013

Biar Gambar Bicara..Mangsa Banjir Diberi Khemah...Alhamdulillah....

0 comments

Sebelum ini aku rasa sebak bila melihat pusat pemindahan mangsa banjir...mangsa banjir ini dibiarkan ibarat gelandangan dalam sebuah dewan...kalau dulu kita lihat tak de khemah untuk keselesaan privacy keluarga..

Kini semuanya dah berubah..aku harap akan lebih banyak lagi pusat pemindahan mangsa banjir guna kaedah ini....

MD Said MB Terengganu Jadi Robin Hood Bantu Mangsa Banjir

0 comments

Ketika Menteri Besar Terengganu melalui jalan pulang dari Kuala Lumpur ke Kemaman untuk bersama rakyat menghadapi banjir, beliau tersekat di kawasan Chendor bersama dengan ramai pemandu bersama ahli keluarga, anak, isteri dan lain-lain yang tersekat sama di situ dalam keadaan kelaparan, kerana Situasi yang amat sukar dalam serba kekurangan hanya Allah S.W.T sahaja yang tahu betapa susahnya menghadapi situasi ketika itu.

Dengan petunjuk kebesaran yang Allah S.W.T berikan terdapat dua lori roti Gardeniea yang berada di situ, Dato Seri yang tidak sanggup melihat situasi rakyat dalam kelaparan beliau telah meminta agar pemandu lori tersebut membuka pintu lori bagi mendapatkan makanan (roti) yang ada bagi di agihkan kepada semua yang ada di situ, pada permulaannya, kedua-dua pemandu lori itu tidak membenarkan Dato Seri Ahmad Said membuka lori tersebut.

Tetapi Dato Seri Ahmad Said tetap bekeraas mahukan roti tersebut kerana beliau tidak tahan dan sanggup melihat rakyat kelaparan, lalu Dato Seri meminta agar pemandu lori tersebut terus menghubungi Manager mereka di Kuala Lumpur untuk meminta kebenaran bagi membeli semua roti-roti tersebut, Setelah Dato Seri berbincang dengan Manager pemandu untuk sanggup membayar jumlah yang di terima oleh manager tersebut, maka Dato Seri Ahmad Said telah membuka lori tersebut untuk di agihkan kepada semua mangsa keadaan.

Ramai yang datang berterima kasih pada Dato Seri, anak-anak kecil yang kelaparan di situ dapat mengisi perut, rungutan dan kelapran dapat di isi, mungkin terdetik di dalam hati MB ketika itu rasa lega dan bersykur kerana dapat memadamkan kesusahan rakyat ketika itu.
Allah S.W.T telah memberikan pertolongan melaluinya untuk di sampaikan kepada rakyat. Kita bersyukur kerana kita mendapat pemimpin yang begitu prihatin kepada rakyat, Smoga Allah S.W.T dapat membalas jasa baik beliau…

NELANG MB UNTUK RAKYAT, MOGA TERENGGANU DI LINDUNGI DAN DI RAHMATI.

Friday, December 6, 2013

@Ibdil Yang Dulu Bukannya Yang Sekarang...Yang Penting #Lifestyle !!!

0 comments
Chak!!!LIFESTYLE saya!
Ibdil ni makin hari makin pelik aku tengok..dia kata blogger spin kenyataan dia..walhal yang sebenarnya berlaku dia yang spin kata dia..zaman batu bolehlah engko menipu...tak ada bukti..kalau puak pakatan haram jadah boleh lah percaya kerana mereka percaya video hanya besi...

Aku sebenarnya bukan nak pangkah pengerusi BMB yang baru ni..cuma aku harap dia ni jadi lebih cerdik sikit...dulu cakap blogger ni kena bayar..kalau tak bayar blogger hentam balik diorang...selaku pengiat siber..aku memang syak ada blogger kaki paw pemimpin-pemimpin besar..tapi janganlah kerana jerangkung sekor dua kau nak label semua blogger pro UMNO ni menagih duit...

Ramai lagi pejuang-pejuang maya UMNO tidak langsung dan tidak pernah diberi pembayaran..golongan ni memang tak pandai PAW pemimpin-pemimpin dengan tawara beratus ribu juta lemon!

Bab blogger politik yang kurangkan isu politik memang aku tak suka langsung kenyataan ko Ibedil!kau ni baru dalam dunia siber..sepatutnya jumpa dengan semua otai-otai...jumpa pengerusi UMB yang lama..tanya dia apa yang UMB buat...engko dah jumpa?

Ibedil ni agaknya memang asuhan sebijik Nuar berahim agaknya..arini kata blogger tak perlulah buang masa nak layan pembangkang..esok spin plak kata blogger kena bantu kerajaan tangkis fitnah pembangkang...ini ke gaya LIFESTYLE engko?

Aku ketuk keyboard ni tak ada bukti nanti kata aku ni blogger fitnah pulak..engkorang tengok video bawah ni yang mana si bedil ni kaki SPIN



Insentif apa yang kau maksudkan?isk..isk...isk...mula-mula kata tak naklah politik ari-ari..nak 50-60% politik jer..la ni...kata lain pulak dah...nak memantapkan lah pulak..isk3...

Tengok jugak bidio Anwar kaki SPIN 40,000 kat bawah..kalau dah UMNO buang Anwar takkan kau pulak nak jadikan Nuar Spin tu idola ko...lain kali kalau tak faham sangat dunia siber politik Malaysia..jangan bercakap...cakap belum sedia...cukup...aku pun faham engko orang baru...


HE : Senang macam nilah..keluar kenyataan yang engko mintak maaf kat semua pengiat siber UMNO..engko tu dah guriskan hati ramai blogger..ni teguran jer...aku pun tak larang...manalah tau dah LIFESTYLE ko takkan mintak maaf aku pun tak boleh nak ubah la...dah itu LIFESTYLE ko!

Thursday, December 5, 2013

Tips Memilih Topi Untuk Lelaki Sejati Yo!!!!.. #Lifestyle @Ibdil @KhairyKJ

0 comments

Memandangkan aku hanya tahu bermain instagram dan upload gambar-gambar keluarga dan rakan..rakan..arini aku ingin kongsikan beberapa tips mencari topi..

Lelaki dan topi memang tak ley dipisahkan...auw...bak kat lelaki macho si ibdil..inilah LIFESTYLE YO!!!!

Aku buat ni semuanya kerana menyahut seruan Pengerusi Biro Media Baru UMNO yang baru..katanya kita boring asik politik jer..kita kena kurangkang politik 50-60% jer..

Sebab itulah aku up artikel Lifestyle!!!jom bawah ni tipsnya...

Tips Untuk Memilih Jenis Model Topi Pria Terbaru Yang Pas ---Topi merupakan salah satu bagian fashion yang identik dengan pria, topi memang memiliki banyak fungsi mulai dari melindungi kulit kepala dan rambut hingga dapat membuat penampilan kamu jadi semakin menarik. Berbagai jenis bentuk dan model topi didesain khusus untuk berbagai kondisi misalnya jika kita dalam keadaan kasual, hippie, cowboy look atau bahkan pemakaian untuk sehari-hari. Namun kamu juga perlu mengetahui bahwa tidak semua jenis bentuk dan model topi bisa pas untuk kamu gunakan, oleh karena itu dalam kesempatan kali iniFreeManFashion akan mencoba berbagi informasi kepada teman-teman mengenai tips untuk memilih jenis model topi pria terbaru yang pas dan baik. Berikut ini tipsnya :


Pilihlah jenis topi yang benar-benar pas dengan karakter dan kepribadian kamu, jika kamu adalah salah satu pria dengan tubuh yang agak pendek dan wajah yang agak kecil maka ada baiknya kamu menghindari jenis model topi dengan tepi yang lebih luas. Namun jika kamu merupakan pria yang memiliki tubuh agak gemuk dan wajah pendek maka pilihan jenis model topi yang tepat untuk kamu adalah jenis topi yang bermodel mengikuti trend atau topi datar.

Pilihlah warna topi yang sesuai dengan kondisi kamu, jika kamu ingin terlihat jantan maka kamu dapat memilih topi dengan warna kehijauan seperti topi tentara dan juga warna-warna lembut seperti abu-abu, khaki, krem dan cokelat untuk membuat kamu terlihat sangat laki-laki. Namun banyak sekali terdapat warna-warna yang sabtai yang dapat kamu pilih seperti checks dan topi stripped, dengan kulit hitam polos dan putih tampak formal baik untuk ke pesta.

Pilihlah jenis model topi yang pas dengan pakaian yang nantinya akan kamu gunakan, hal seperti ini sangat penting untuk kamu perhatikan. Kain, desain, dan warna harus sesuai dengan model pakaian. Sebagai contoh, topi golf tampil menarik dengan T-shirt dan celana panjang, beberapa pakaian kasual cocok dengan topi lebar dan tuksedo.

Demikianlah informasi mengenai Tips Untuk Memilih Jenis Model Topi Pria Terbaru Yang Pas yang dapat FreeManFashion sampaikan dalam kesempatan kali ini, semoga informasi ini bisa bermanfaat dan menjadi sumber inspirasi bagi kamu yang ingin memiliki topi sebagai bagian dari fashion kamu. Terimakasih atas kunjungannya!

HE : Malam nanti aku up cara-cara untuk buat blog ok!!kalau tak malam ni malam esok...yang penting kena SEKSI!!!LIFESTYLE YO!!!!

Wednesday, December 4, 2013

Minimum 28,000 Unit Rumah Kos Rendah Dan Mampu Milik Dalam Tempoh 5 Tahun Di Johor..TQ @KhaledNordin

2 comments

Menyedari masalah kos sara hidup yang semakin tinggi, Kerajaan Negeri mengambil langkah proaktif bagi memastikan isu penyediaan rumah yang selesa dan mampu dimiliki oleh rakyat adalah keutamaan. Tanggungjawab Kerajaan Negeri ialah memastikan keluarga yang mempunyai pendapatan isi rumah di bawah kategori rendah dan kumpulan pertengahan mampu memiliki rumah yang berkualiti. Kerajaan Negeri menerusi Jawatankuasa Khas Sektor Perumahan akan meneruskan usaha meningkatkan jumlah pembinaan rumah di bawah kategori Rumah Kos Rendah dan Rumah Mampu Milik Johor berdasarkan data permintaan yang dikemaskini oleh Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Johor (Bahagian Perumahan).

Kerajaan Negeri mensasarkan untuk membina sekurang-kurangnya 28 ribu unit Rumah Kos Rendah dan Rumah Mampu Milik Johor dalam tempoh 5 tahun bermula dari tahun 2013 hingga 2018. Usaha ini akan diterajui oleh pemaju-pemaju yang mempunyai kepentingan Kerajaan Negeri seperti Johor Corporation Bhd, Kumpulan Prasarana Rakyat Johor, Yayasan Pelajaran Johor dan Perbadanan Islam Johor yang mensasarkan untuk membina sebanyak 11 ribu buah Rumah Kos Rendah dan Rumah Mampu Milik selain libatsama jabatan serta agensi Kerajaan Persekutuan dan pemaju-pemaju swasta. Pada tahun 2014 terdapat 1,550 unit rumah di bawah skim Projek Perumahan Rakyat (PPR) yang dibina oleh Kerajaan Persekutuan akan ditawarkan untuk disewa kepada pemohon yang berkelayakan di kawasan Sungai Melana daerah Johor Bahru.

Kerajaan Negeri juga akan meluaskan pelaksanaan Dasar Perumahan Rakyat Johor di luar kawasan Iskandar Malaysia. Bermula 1 Januari 2014 segmen Perumahan Komuniti Johor A berharga RM42,000, Perumahan Komuniti Johor B berharga RM80,000 dan Rumah Mampu Milik Johor pada harga RM140,000 hingga RM150,000 akan diperkenalkan. Mekanisme kawalan bagi memastikan pemaju tidak mengabaikan pembinaan rumah di bawah kategori Rumah Kos Rendah dan Rumah Mampu Milik juga akan dikuatkuasakan. SELANJUTNYA

Monday, December 2, 2013

Mahasiswa Kini Diberi Ruang Dalam Perhimpunan Agung UMNO..Tahniah @NajibRazak @RazaliIbrahim @TunFaisal

0 comments

Mahasiswa IPT tempatan sudah sekian lama berasa hati kerana seolah-olah dipinggirkan dalam Perhimpunan Agung UMNO. Saban tahun, mahasiswa IPT tempatan memendam rasa kerana rakan seusia mereka dari Kelab UMNO Luar Negara bukan sahaja mendapat perhatian khusus daripada pemimpin-pemimpin tertinggi parti, malah wakil mereka juga diberikan ruang untuk berucap mewakili suara mahasiswa di dalam negara. Saya sendiri sebagai salah seorang graduan IPT tempatan, sudah sekian lama merasa tidak puas hati dengan layanan double standard ini.

Bagaimanapun semalam, sejarah baru tercipta. Melalui Persidangan Mahasiswa Nasional PEMANAS, UMNO dilihat lebih responsif terhadap kehendak mahasiswa IPT Tempatan. Melalui usaha Datuk Razali Ibrahim, selaku Pengerusi Biro IPT UMNO Malaysia dan sokongan tidak berbelah bagi Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, Pengerusi Kelab UMNO Luar Negara, mahasiswa IPT tempatan tidak lagi perlu merasa terpinggir dan dilayan secara tidak adil. 

Walaupun hanya diberi laluan untuk menjadi JURUCAKAP dalam PERSIDANGAN SAYAP, bukan Mesyuarat Agung UMNO, namun ia merupakan suatu break through dan sejarah baru yang patut direkod dalam journal perjuangan mahasiswa IPT tempatan. 

Satu lagi bukti, bahawa UMNO itu begitu DEMOKRATIK dan begitu INKLUSIF. Ini juga satu bukti bahawa UMNO jujur untuk memartabat golongan mahasiswa dan bukan memperalat golongan mahasiswa seperti yang dilakukan Pakatan Pembangkang (PR).


Tiga wakil mahasiswa dibenar sertai bahas
2013/12/02 - 05:16:43 AM Cetak Emel Kawan

Kuala Lumpur: Buat julung kalinya, tiga wakil mahasiswa akan diberi peluang berucap membahaskan usul pada Perhimpunan Agung UMNO, tahun ini.

Dua wakil akan membahaskan usul berkenaan pada perhimpunan sayap pemuda dan puteri, manakala seorang lagi pada perhimpunan agung. SELANJUTNYA
 

Sunday, December 1, 2013

Islam Haram Di Angola.. #SaveIslamAngola

0 comments

Ni lagi bangsat dari mana2 bangsat di muka bumi ini...tidak terkata kesedihan aku melihat perkara ini berlaku di Angola..

Kira-kira 90,000 Umat Islam di Angola hidup dalam keadaan tertekan apabila Angola iktiraf Islam ini penjenayah..

Selaku negara Islam OIC kita perlu pertahan Islam di Anggola!!! Takbir!!

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA