networkedblogs

Bersahabat..

SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

Anwar Perlu 5 Minit Jer Untuk Menipu...

Tuesday, December 17, 2013

Barang Naik?Syukur..Malaysia Masih Aman..Yang Tak Undi BN Diam...Diam...kahkahkah!


BN = Barang Naik?

Admin baca ramai yg komplen pasal barang naik... sampai ada geng admin page ni jual ayam kat pasar malam pun komplen... Ditambah lagi dgn page2 pro BN turut sama menyatakan rasa tak puas hati...

Mesti ramai yg fikir... BN ni bodoh sgt ke sampai tak pandai nak cari sokongan dgn tindakan tak popular ni?

Mesti ramai yg setuju bila cakap BN ni bodoh... tapi admin tak... admin rasa ini tindakan yg bijak... 
Mesti ramai yg tanya kenapa? Ok biar admin jawab satu persatu...

Sebelum admin bagi jawapan kita tgk balik beberapa fakta

1)BN menang PRU 13 adalah diatas undi Bumiputera
2)BN menang di kawasan luar bandar dan borneo
3)Walaupun ramai Melayu yg menyokong BN tapi bilangannya tidak mencukupi utk BN menang di kawasan Bandar kerana majoriti penduduk bandar adalah org Cina dan Melayu itu sendiri berpecah kepada UMNO, PAS dan PKR
4)Utk BN menguasai 2/3 parlimen BN perlu undi Cina dan India.
5)Kenapa perlu undi Cina? Sebab nak menyatukan Melayu adalah lebih susah dari nak pecahkan sokongan Cina kepada DAP. (Kalau senang... dah lama dah tinggal satu parti Melayu)

Jadi dari fakta di atas admin akan ceritakan pasal Rasionalisasi Subsidi...

-Apa kebendernyer tu? 
Bahasa mudahnya ialah kerajaan kurangkan subsidi dan duit subsidi tu disalurkan ke tempat lain yg lebih bermanfaat...
-Apa tolong rakyat tu bukan bermanfaat ker?
Mmg bermanfaat tapi bukan semua rakyat layak utk subsidi lagi pun bila dah terbiasa dgn subsidi rakyat sendiri kurang jelas dan tidak sedar hasil usaha kerajaan utk meringankan beban rakyat... Sudah banyak yg diberi tapi ramai yg masih komplen bahawa kerajaan tak buat apa2 utk mereka.

-Siapa mereka tu?
Mereka yg banyak komplen tu ialah penduduk2 bandar... mereka2 inilah yg sentiasa fikir bahawa mereka langsung tidak terhutang budi dgn kerajaan dan mereka fikir kesenangan hidup mereka2 ini adalah hasil usaha mereka sendiri. 

-Habis org kampung macamana? Kan kalau harga barang naik semua tempat akan naik.
Betul... mmg akan naik utk semua tempat... tapi org kampung keperluannya tak banyak... diorang tak naik mercedes pegi menoreh dan tak duduk coffee bean utk secawan kopi... kalau ada pun kenaikan harga org kampung hanya akan terasa sedikit sahaja bahangnya... Lagi pun mereka juga diberi bantuan seperti BR1M... Mcm kenaikan tariff elektrik hari tu... org kampung yg tak pakai letrik sgt masih bayar pada kadar yg sama... kalau berlaku kenaikan pun masih lagi minima... kalau naik Tol pun org kampung pegi ke bendang mana perlu bayar tol... 

-Habis duit yg banyak2 sebab semua benda naik tu nanti pegi mana? 
Duit tu la yg akan jadi BR1M, jadi highway kat Sabah Sarawak, jadi penurunan cukai pendapatan peribadi, duit utk TR1M, KR1M dan macam2 lagi.

-Habis penyokong2 BN kat bandar plak macamana?
Penyokong2 BN kat bandar kena sabar la... sebab kalau ramai pun penyokong BN kat bandar... penyokong PR lagi ramai... Kalau bagi bantuan banyak2 nanti diorang yg untung... lepas tu dah dapat bantuan masih juga tak undi BN...Tapi BN tak pernah nak abaikan org susah kat bandar... BR1M... KR1M dsbnya akan tetap diberi kepada mereka yg layak tak kira penyokong mana2 parti. Kalau sebabkan kenaikan ni ramai yg jadi papa kedana maka layak la anda utk minta bantuan dari Jabatan Kebajikan yg juga sebuah badan kerajaan. Utk org Islam pulak ada Pusat Zakat...

--------------
Itu sedikit sebanyak yg admin bleh share... 
Ditarik nikmat tu supaya ramai sedar apa yg kerajaan dah buat selama ni utk rakyat... tapi ramai antara kita yg tak sedar... yg sedar tu pulak bongkak dan sentiasa fikir mereka boleh lakukan yg lebih baik dari kerajaan... 

Cakap tak berlapik... semua ni sebenarnya nak mengajar org bandar yg majoritinya korang tahu bangsa apa... bila ditarik subsidi ini nanti mereka ini lah yg akan benar2 terasa kesempitannya kerana pada masa sekarang mereka lah pengguna terbesar subsidi2 kerajaan.

Bantuan2 kerajaan hasil daripada rasionalisasi subsidi ini pulak akan dinikmati oleh majoriti penyokong BN iaitu golongan berpendapatan sederhana dan rendah dan juga penduduk2 di Sabah dan Sarawak. Walaupun berlaku kenaikan banyak benda tapi admin tak rasa BN akan semakin lemah jika bantuan yg dijanjikan akan dikotakan dalam 4 tahun akan datang menjelang PRU14 yg akan datang...

(^_____^)v
Ada sesiapa yg nak tambah atau nak bantah? Silakan... Admin ok jer...

Utk pengetahuan korang kawan baik admin adalah salah sorang yg terlibat dalam kajiselidik utk dasar2 kerajaan ni...

Dan dari kaji selidik ni mmg majoriti rakyat Malaysia setuju utk kurang subsidi dan tingkatkan prasarana dan perkhidmatan kerajaan. Kaji selidik ni melibatkan ribuan responden dari kalangan rakyat Malaysia berbilang bangsa... jadi kalau tindakan kerajaan ni salah maka ini juga salah responden2 tersebut... poyo sgt nak kurangkan subsidi... -SUKARELAWAN FB ANTI BERSIH

3 comments:

Anonymous said...

fakta paling bodoh dan macai penah aku baca... bodoh punya owner blogger... kalau anwar tu kaki jubur... ko org yang dok hulur jubur kat BN suruh di liwat... dasar macai... makan duit haram....anak beranak ko pun esok jadi anak haram...apa la bodoh giler teori... patut la org kata hasil makan duit haram tak berkat.. ni la salah satu contoh nya.. ko jadi bebal seumur hidup... esok anak beranak ko pun jadi bebal...hehe

Anonymous said...

ni paria mana buat blog ni... bodoh nya... banggang kalau rakyat bandar di tarik subsidi.. luar bandar pun kena jugak... bodoh mcm papagomok... hang sek tang mana... bodoh.. berani hang letak la komen ni... majoriti setuju konon... hang ja setuju barang naik.. sebab dok jilat telor lembu NFC... bangang... anak luar nikah apa dia ni

Anonymous said...

bodoh punya admin blog bangang ni... mesti satu kaum ngan papagomok ... ker bini ko pun ko cerai gak sebab dok sibuk makan duit haram fitnah org... sapa ajar ko teori bangang ni....

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA