networkedblogs

Bersahabat..

Ku Mohon (Lebaran Aidilfitri)

Thursday, January 31, 2013

Blackberry 10 Bakal Dilancarkan 20 Februari 2013

0 comments

Penggemar Blackberry sudah tentu ternanti-nanti keluaran produk terbaru BB Q10 dan Z10...Perbezaan bagi kedua-dua model ini adalah Q10 mirip Bold 4 dan Z10 menggunakan touch screen sepenuhnya...

Bagi peminat BB yang mempunyai papan kekunci maka pilhan mereka sudah tentu Q10 dan yang mana lebih gemar memakai aplikasi touchscreen bolehlah tengok-tengok model Z10..


BlackBerry Z10, menggunakan skrin sentuh sepenuhnya, dan dilengkapi dengan skrin bersaiz 4.2-inci dengan 356PPI.


BlackBerry Q10 pula merupakan peranti QWERTY daripada BlackBerry, seperti Blackberry yang mempunyai fungsi keyboard QWERTY terdahulu.

Sudah tentu anda ingin mengetahui apakah keistimewaan Blackberry 10 ini...di bawah ini adalah beberapa kelebihan BB10:
  1. Sistem operasi baru
  2. Blackberry Flow
  3. Blackberry Hub
  4. Kamera
  5. Touch Screen


Seperti mana yang diumumkan pada acara pelancaran BlackBerry 10, Malaysia berkemungkinan merupakan antara negara terawal yang akan menerimanya, berkemungkinan besar pada suku tahun pertama 2013 ini iaitu pada 20 Februari 2013. Info mengenai harga Blackberry Q10 dan Blacberry Z1o pula mungkin akan diketahui pada tarikh ia dilancarkan di Malaysia nanti.

Blackberry Q10


Blackberry Z10

AES Tetap Beroperasi Menjelang Tahun Baru Cina...Mohon Pendapat Pembaca..

0 comments

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha mengumumkan bahawa sistem AES akan beroperasi menjelang Perayaan Tahun Baru Cina..

Menurutnya, selain pelaksanaan AES, 1,500 pegawai JPJ akan ditempatkan di beberapa lokasi manakala kempen keselamatan jalan raya akan diadakan oleh Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR). Malah ada juga pegawai JPJ yang akan menyamar menjadi penumpang untuk mengesan kesalahan had laju kenderaan awam..

JPJ juga akan melakukan pemeriksaan di depoh bas dan terminal serta kawasan kerap kemalangan sepanjang musim perayaan itu nanti..

Masihkah anda ingat kes ini?

HE : Dari sudut positifnya, pelaksanaan dan langkah pencegahan telah banyak dilakukan..namun tidak guna juga jika pengguna jalan raya tidak mematuhi peraturan jalan raya..

HARAMKAH Kini Agen Menafikan Gereja...Kahkahkah

0 comments
Gambar ASAL...Lebih jelas

Sebelum menceritakan gambar diatas dan di bawah ini..anda perlu ambil masa dalam 2 minit untuk perhatikan imej-imej yang terdapat dalam gambar berikut yang dikatakan telah berlangsungnya satu ceramah di dalam gereja..

Menurut sumber dari McTheory, ada pendapat mengatakan ceramah digereja ini telah berlangsung di Ipoh, Sabah dan Selangor...

Gambar dari Harakah..tektur gambar agak kasar....
Blogger Semut Hitam turut mendedahkan perkara ini yang mana mengatakan Harakah lidah penjilat rasmi PAS telah mendakwa gambar yang diambil di gereja telah diedit..

Jika diamati..gambar yang asal yang pada mulanya tersebar menampakkan perbezaan ketara dengan gambar yang didakwa Harakah yang asli...

Di bawah ini adalah beberapa bukti menampakkan perbezaan...gambar ori dan yang telah diedit...


1) Gambar dari Harakah menunjukkan kualiti gambar yang pecah
2) Gambar awal yang tersebar menunjukkan kualiti yang lebih jelas yang mana menunjukkan ada salib...

HE : Anda fikir-fikirkanlah...sepatutnya jika Harakah kata gambar salib yang tersebar itu adalah telah diedit mereka perlu tunjukkan gambar yang ori yang mana lebih jelas tetapi mereka tidak mampu...yang disiarkan hanyalah gambar yang pecah dan kualiti yang amat rendah...

Ust Nasha dan Hasan Ali Sudah Bergabung..Mamposlah PAS!!!!

1 comments

Melalui laporan yang ditulis oleh blogger MPP, Hassan Ali dan Ust Nasha sudah bergabung yang mana kedua-duanya adalah individu yang pernah dibuang PAS...kalau anda masih ingat yang dulu Hassan Ali dibuang kerana ingin mengekang gejalan Murtad dan Arak yang kini berleluasa...

Ust Nasha pula kita lihat perjuangannya lebih kepada perpaduan ummah antara UMNO dan PAS...apakan daya usaha murninya kini dibakulsampahkan oleh PUAK PAS yang lebih cenderung berjuang bersama DAP..inilah realiti PAS sekarang..apa yang dulu dia kata pada UMNO kini sudah termakan sumpah...

Ikuti laporan di bawah: 
Gua dimaklumkan.., satu majlis khas tengah berlangsung sekarang ini di Masjid Negara.. Majlis yang dianjurkan oleh "Sekretariat Mendaulat Islam sebagai Agama Persekutuan" tersebut adalah untuk mempertahankan kesucian nama Allah dari dipolitikkan oleh puak-puak Pakatan.. 
Yang menjadi perhatian ialah bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa dan juga Presiden Jalur Tiga (JATI), Datuk Dr Hasan Ali.. Mereka dilihat mesra berbual pada majlis tersebut. 
Satu sessi Taklimat dan pemakluman draf asas memorandum kepada Majlis Raja-Raja berhubung isu "Pertahankan Kesucian Nama ALLAH" telah dibentangkan oleh Sekretariat itu bagi mendaulatkan Islam sebagai agama persekutuan.

Antara yang hadir selain dari Nasharuddin Mat Isa dan Hasan Ali ialah, Ustaz Nakhaie, Ustaz Hafiz Nordin, Ustaz Ismail Mina dan juga penasihat Agama kerajaan Johor, Datuk Noh Gadut..

HE : UMNO dan PAS bergabung demi ISLAM sebenar...amin...

Wednesday, January 30, 2013

Gambar Sekitar Majlis Pelancaran #JelajahAnakMalaysia cc @TengkuAdnanReal @tunfaisal @shaharabdlh @hafiz_ariffin

1 comments

Berikut adalah gambar sepanjang program Pelancaran Jelajah Anak Malaysia...

Bertempat di SMK P8 (1) hari ini telah berlangsung majlis pelancaran Jelajah Anak Malaysia yang bertemakan 'Transformasi Rakyat'..

Menurut Pengarah program, Sdr Shahar Abdullah "Anak muda kini sudah berubah..jika dahulu agensi menjadi medium mendekatkan antara rakyat dan kerajaan tetapi hari ini semuanya sudah berubah..anak muda kini sudah berubah..sekarang kita sedia menjadi medan perantara antara rakyat dan kerajaan..."

Kira-kira 200 mahasiswa dan belia seluruh negara akan menyertai siri jelajah ini yang bermula di Putrajaya dan akan berakhir di Putrajaya..


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pembangkang Ibarat Syaitan Kepanasan Apabila Mengetahui BN Nak Beri Bantuan...

0 comments

Gambar ini pasti membuatkan cacai makan dedak pembangkang kepanasan...apa tidaknya, kerajaan BN nak bagi bantuanlah katakan..mereka mana boleh bila dengar BN nak bagi bantuan..nanti adalah tu nak disumpah seranahnya...

Bila hari yang ditunggu-tunggu untuk ambil bantuan..mereka yang paling pantas melingas merebut ambil bantuan..inilah namanya puak cacai...alasan mereka mudah jer...kononnya kalau cacai PAS tak ambil maka bantuan itu dapat kat orang UMNO..kan bodoh pemikiran namanya tu...

Ini bantuan untuk rakyat tanpa mengira parti politik..asalkan rakyat Malaysia maka mereka berhak dapat BR1M dan BB1M..betul tak..

TOLAK Anak Muda #GM13 @MahasiswaMsia Racun Rakyat!!! Nantikan Ketibaan Jelajah Anak Muda di Tempat Anda...

0 comments
#GM13 = Kumpulan Mahasiswa Rela Dikudakan Pakatan Rakyat
Jika sebelum ini, mahasiswa pro Pakatan Rakyat yang dikenali kumpulan #GM13 berarak dengan Lori Telur Ayam mereka keseluruh negara untuk menyampaikan agenda menghasut rakyat supaya menyokong Pakatan Rakyat tetapi bagi mahasiswa yang bukan menyokong Pakatan Rakyat mereka boleh menyertai gerakan Siri Jelajah Anak Muda ke seluruh Malaysia bermula esok hingga 12 Feb ini...

Tidak perlu meracuni fikiran rakyat..mereka hanya menyampaikan apa sahaja maklumat dan dasar kerajaan..malah mereka iaitu kumpulan Mahasiswa Siri Jelajah ini turut akan membantu rakyat dari segi bayaran saman, cek status PTPTN dan macam-macam lagi...

Tidak perlu berarak dengan lori telur ayam bawa khemah..tidak perlu meracuni fikiran rakyat dan tidak perlu  mengorbankan masa study week..

Jelajah ini memang dirancang ketika cuti semesta...esok dikhabar Gerakan Siri Jelajah ini akan bermula di Putrajaya...ayuh bersama anak muda ini...

Untuk Info lanjut boleh rujuk SINI

Program Jelajah Anak Malaysia yang bertemakan Transformasi Rakyat akan diadakan dari 30 Jan hingga 12 Mac ini bertujuan untuk memastikan anak muda dapat berkongsi pengalaman dan merasa sendiri denyut nadi rakyat di seluruh Malaysia.


Presiden Persatuan Alumni Pemimpin Aspirasi Malaysia (Aspirasi), Mohd Shahar Abdullah berkata, program tersebut turut mendapat sokongan daripada 46 NGO yang akan bersama menjayakan jelajah kali ini.

Menurutnya lagi, program itu akan dijalankan dalam tiga bentuk fasa iaitu 30 Januari hingga 16 Februari di Semenanjung Malaysia, 25 Februari hingga 3 Mac(Sarawak) manakala 5 hingga 12 Mac di Sabah. 




Terdapat 11 kategori aktiviti ketika kami menjalani program tetapi program yang utama adalah Pusat Perkhidmatan Rakyat (Rakyat Service Centre). 

Kepada seluruh rakyat Malaysia, marilah kita sama-sama menyokong gerakan anak muda ini dan berilah mereka peluang untuk merasai sendiri pengalaman bersama rakyat akar umni disepanjang perjalanan mereka.

Kita doakan semoga mereka berjaya dan terus berjaya kerana mereka inilah yang akan memimpin negara ini pada masa akan datang.. Insyaallah...

HE : Tak perlu korbankan masa study week...Siri Jelajah ini memang diadakan ketika cuti semester...hihi

Tuesday, January 29, 2013

Blogger Pembangkang Kantoi Ditangkap Khalwat?!!! kahkahkah

1 comments
Pemfitnah Upahan Pembangkang!

Dikhabarkan tengah malam semalam blogger cacai pembangkang ini telah ditangkap berkhalwat bersama isteri orang yang sedang sarat mengandung...kalau nak melampiaskan nafsu tu agak-agaklah..isteri orang yang tengah tunggu hari nak beranak pun dia sapu...

Punyalah kejam tahap blogger murahan pembangkang ni..memang lemah imannya...perangai macam setan ni pun Abby Abadi bole iktiraf #CyberTroopersAllah...

Nak tahu kisah selanjutnya boleh rujuk SINI


Tinggalkan kes tangkap khalwat tu..nak tahu cerita sebetulnya boleh ke blog KedahkeKL..Punyalah busuk hati sibodoh ni boleh pula dikaitkan video TUN MAHAREZZA yang dah basi tu semata-mata mahu memfitnah Unit Media Baru...

Apa tidaknya, sudahlah kata kita ni fitnah..boleh pula dikata dapat bayaran setiap satu LIKE akan dibayar...dey macha...nak kencing tu agak-agaklah!!!dalam UMB memang tak amalkan cara begitu...tak tahulah BANG NON bayar ko macam tu...

HE : PUIH!!!Level sampah macam ni pun cacai makan dedak nak caya...bangang!!!


SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

Ahmad Maslan Sudah Cukup JANTAN!! Tidak Perlu Layan Kerenah Jantan Lembek Macam Mazlan !!!!

1 comments
Ahmad Maslan tidak perlu layan kerenah 'sipondan' Mazlan Aliman yang merengek untuk berdebat isu FELDA dengannya..Siponda ini persis seperti seorang jantan yang sedang mengalami tahap kekecewaan yang melampau apabila tidak mampu memuaskan nafsu isterinya...

Sipondan ini kata jika berdebat dengan pondan ni sahaja dikatakan JANTAN...nampak sangat terdesak untuk buktikan diritu jantan..cara Mazlan ni memang menampakkan dia tidak matang dan tertekan..

Apa tidaknya, nak masuk FELDA sebar fitnah dia kena halau..sama dah tu dengan seorang suami yang tidak mampu memuaskan nafsu isteri...bila diberi peluang si pondan ni tak mampu capai ke tahap membrangsangkan...belum pun isteri sedia dia sudah tertewas...isteri mana pun akan menyampah..haha...

Ini sama jer dengan isu dia dihalau warga Felda..apa tidaknya, datang sebar fitnah...orang Felda pun menyampah...sudah dikatakan dia dihalau kerana telah ditetapkan di bawah Akta GSA (Kawasan Penempatan Berkelompok) tu pun masih nak langgar...agak-agaklah..kalau BINI tu PERIOT..janganlah nak sangat...bila bagi kau kecewakan...haha...

Warga Felda sekarang ini sudah hidup dalam keadaan aman dan harmoni..tidak perlulah Mazlan Aliman datang untuk puaskan kehendak warga FELDA...mereka memang sudah puas dan bersyukur dengan apa yang mereka ada setakat ini...

Bukti Mazlan Aliman tertekan untuk tunjukkan dia JANTAN dibawah ni...


Nasihat aku kepada Ahmad Maslan..usahlah dia melayan kerena pondan yang tidak berapa nak jantan ni...Kau (Ahmad Maslan) dah memang jantan...

Biarkan Pondan yang tak berapa nak jantan terus kecewa...biasanya orang yang tak jantan jer akan ajak orang lain buktikan diri tu jantan...kepada mana-mana lelaki yang tak berapa nak jantan tu boleh amek ubat di bawah ni..


HE : Kau tetap ponda Mazlan...betul kata Ahmad Maslan, Mazlan Aliman memang "pemfitnah bersiri"..biarkan Mazlan terus kecewa kerana tak dapat buktikan dirinya JANTAN!!!kahkahkah!!!

Bini Azhar Idrus Cukur Kening?

7 comments

Wah biar betul apa yang kita lihat..Isteri kepada ostad yang terkenal dengan ceramah maki hamun 'boddoh...' nampak seakan mencukur kening..

Sekali tengok memang nampak kening bini ostad ni macam nipis dan tersusun...apa pun aku tak mahu fitnah...nanti kata aku ni boddoh..sama-sama kita tunggu jawapannya...

IPS kata dua bini ostad ni cukur kening...betul ke?hihi

Monday, January 28, 2013

@Abby_Abadi112 Iktiraf Pemfitnah PR #CybertroopersAllah ..

3 comments


Suara mulut longkang Abby semakin mengganas dan mengeluarkan bau yang sangat hanyir...

Apa tidaknya sampah-sampah yang dok update blog,Fb dan twitter semuanya mengguna bahasa maki hamun dan sumpah seranah diiktirah pejuang Allah...

Itu pun sijanda ni boleh kata depa ni semua Cybertrooper Allah..pelik dan sesat kenyataan bodoh dari sijanda pojaan ostad-ostad PAS...agak-agaklah nk gunakan kalimah Allah..sampai kaki fitnah dan sumpah seranah pun dikatakan pejuang alam maya Allah...

Apa punya bengonglah si janda ni...dulu Nik Abduh sianak Nik Aziz kata pejuang menentang UMNO disuruh Allah...puih!!!sesama Islam sendiri disuruh macam tu...

DAP tahu plak depa sayang..pegang lilin sembah upacara kematian dan potong kek bersama orang DAP semuanya halal...Md Sabu kata lebih rela makan Babi bersama DAP daripada makan Ayam bersama orang ISLAM UMNO..mereka semakin sesat..

HE : serang UMNO semua halal dan disuruh Allah..ini fakta sesat puak pembangkang...ayuh tinggalkan pembangkang!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

#IsuKalimahAllah Buatkan Bekas Pengerusi DAP Keluar PARTI...

0 comments

Bekas penuntut di Universiti Mesir akhirnya sedar bahawa perjuangan bersama DAP selama ini adalah sia-sia...kesedaran ini timbul bila mana mereka cuba membangkitkan sentimen agama yang mana cuba membenarkan kalimah allah digunakan dalam Bible versi Bahasa Melayu...

Aku malas nak mengulas sangat isu ini sebabnya akan melibatkan sensitiviti agama..sekiranya umat Kristian masih menggunakan Kitab Injil yang tidak mengalami sebarang perubahan samada Old dan New Testament aku tak ada masalah untuk mereka menggunaan kalimah allah...

Malah berkahwin dengan mereka juga boleh tanpa perlu menukar agama...Walaupun begitu sebagai rakyat yang hidup dalam berbilang bangsa..kita tidak boleh menghangatkan isu ini..kernanya ia akan mengusik sensitiviti agama yang mana akan merugikan kerajaan BN...

Pembangkang sengaja mainkan isu ini kerana mahu membangkitkan semangat masyarakat Sabah dan Sarawak menentang kerajaan sedia ada menggunakan agama...pegangan mazhab kristian di Semenangjung dan Borneo adalah berbeza...maka isu yang dimainkan berbeza-beza ikut kawasan...

GOSIP AHAD : Kekasih Nazmi Faiz Mansor Dikebas Aidil Zafuan...

0 comments

Dimaklumkan bahawa kekasih hati pemain bola sepak remaja kebangsaan yang kini bermain di liga Portugal , Nazmi Faizsekarang ini menjalani hubungan gelap bersama Aidil Zafuan...

Gadis Manis Tengku Fiella ini dikatakan kini mempunyai hubungan intim dengan pemain bola kebngsaan yang juga bekas suami Rita Rudaini..

Untuk baca kisah panas ini boleh terus ke paparan SINI

SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

Sunday, January 27, 2013

Smash Paling Hebat Di Dunia...

0 comments

IPS SAYANG HAMID GURKHA

0 comments



Hamid Gurkha merupakan salah seorang daripada veteran Angkatan Tentera Malaysia... 
Salam kasih dari kami generasi baru anak-anak merdeka...
Jasa kalian kami kenang ke akhir hayat...
Al-Fatehah buat mereka yang telah kembali ke Rahmatullah...
Buat yang bukan beragama Islam takziah kami ucapkan...

Allah Bayar CASH!!! PAS kini Bukan Parti Islam?!!!

0 comments


Krisis identiti PAS semakin meruncing... untuk mengelak kerisauan mereka 
bila konar baring berkaitan isu kalimah 'ALLAH', juga prejudis bukan Islam 
berkaitan saloon rambut unisex & sambutan tahun baru di Kedah
PAS cuba menembus tembok konvensi dengan keputusan 
yang sungguh ironik -Calon BUKAN ISLAM untuk
sebuah PARTI ISLAM! -Maya deJendela

#PRU13: PAS Sedia Letak Calon Bukan Islam

KUALA TERENGGANU: PAS sedia meletakkan calon dari kalangan bukan Islam mewakili parti itu bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang.

Ketua Penerangan PAS Pusat,Datuk Tuan Ibrahim Tuan Manberkata calon bukan Islam akan dipilih dalam kalangan ahli Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) yang juga merupakan sayap parti itu.

DHPP didakwa mempunyai keahlian seramai 35,000 orang di kalangan bukan Melayu dan bukan Islam.

Tuan Ibrahim berkata Majlis Syura telah membenarkan bukan Islam bertanding atas tiket parti itu.

"Ini kali pertama dalam sejarah kita calonkan DHPP. Kerusi itu (yang mereka tandingi) memang kerusi PAS maka mereka akan bertanding atas lambang parti," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Markas PAS Kuala Ibai, di sini, Jumaat. [BACA SETERUSNYA]

Penyamun Kantol 'ROGOL' INAS!!!Jom BACA!!!!

0 comments
Kalau dah penyamun tu penyamun juga...asal ada nampak bukit jer habis ragut sampat kering!!!Baca SINI dan SINI untuk baca kisah perogol bersiri INAS...


Di sebabkan tidak sanggup menanggung kerugian beribu-ribu ringgit, penduduk kampung berhampiran Kampung Iboi yang di janjikan Kerajaan Negeri untuk di berikan geran tanah yang di usahakan mereka sejak dari dahulu lagi telah mencari inisiatif sendiri untuk mengambil tindakan undang-undang kepada Kerajaan Negeri.

Menurut orang kampung, sudah beribu-ribu ringgit telah di habiskan penduduk kampung yang mengusahakan tanah di kaki Gunung Inas untuk mendapatkan geran yang telah di janjikan.

Dalam permasalahan yang di hadapi penduduk kampung yang tertipu dengan janji Kerajaan Negeri, Ketua Pemuda UMNO Baling, Khairul Azhar dan Adun Bayu, YB Azmi Che Hussien telah tampil membantu penduduk kampung dengan mengadakan sesi dailog dan mendapatkan khidmat bantuan peguam dari Biro Guaman Pemuda UMNO Malaysia untuk mencari jalan penyelesaian masalah yang di hadapi penduduk kampung.

Atas nasihat khidmat bantuan peguam, penduduk kampung yang di tipu Kerajaan Negeri perlu membentuk satu jawatankuasa bertindak untuk mendesak Kerajaan Negeri menyelesaikan permasalahan ini secepat mungkin atau membawa kes ini ke pihak berkuasa Polis dan SPRM kerana ianya mempunyai unsur-unsur penyelewengan.

LUCU!!! Kereta Porsche Ditarik Sebab Tak Bayar Saman?kahkahkah!!!baca DULU...

1 comments
Apa....apa....apa....malu plak nak cakap..haha..

apa...apa...apa...Kereta Porsche yang kantoi dibeli oleh ostad PAS akhirnya hilang dicuri BUNIAN?

jom baca SINI!!!


Kan aku dah cakap.... Ustaz Hashim Jasin mesti jawab punya isu Porsche Cayman kaler hitam tu... Dan jawapan dia tu memang masuk akal laaa..

Memang Porsche tu bukan dia yang beli. Porsche tu anak dia punya. Anak dia beli guna AP dia sebagai ADUN dengan harga lebih kurang RM100,000 jer...

Memang Ustaz Hashim Jasin tak pernah bawak kereta tu pun. Anak dia je yang bawak kereta tu sampai kena saman banyak kali... maklum la.. anak Ustaz Hashim yang nama Faiz tu memang kaya... tauke sarang burung tak salah aku...

Tapiiii.....

Salah ke anak dia beli kereta Porsche? Orang lain beli takpa pun. Orang tak bising pun. Jadi kenapa nak bising pasal anak dia pakai kereta mewah tu?


Cuma kereta tu didaftarkan atas nama Ustaz Hashim saja sebab beli pakai AP dia. Jadi, apa-apa yang berlaku kat Porsche tu maka Ustaz Hashim la yang tanggung, kan?

Dan Ustaz Hashim tak boleh nafikan la Porsche tu dia punya sebab geran kereta tu atas nama dia. Lawan kat mahkamah mana sekali pun, dah confirm dia kalah punya...

Dalam ertiakata lain, PORSCHE CAYMAN TU TETAP USTAZ HASHIM JASIN PUNYA WALAUPUN ANAK DIA YANG BAYAR... heh!


Sama la dengan Ahmad beli motor untuk anak dia pegi sekolah. Ahmad daftar atas geran namanya sendiri. Tapi motor tu anak dia yang bawak...heh! Spin macamana pun, motor tu tetap Ahmad punya. Kalau anak Ahmad bawak kes ke mahkamah mana pun gerenti kalah!

Saturday, January 26, 2013

RAFIZI Bakal Di Saman...Padan MUKA!!!!

1 comments

SUMBER : http://unitmediakedah.blogspot.com/2013/01/hot-zahidhamidi-buat-rafiziramli-nampak.html


KUALA LUMPUR: Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini memfailkan saman fitnah terhadap Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohd Rafizi Ramli berhubung satu artikel di dalam laman blog.

Dr Ahmad Zahid memfailkan writ saman tersebut menerusi Tetuan Majid Krishna Menon & Lee di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini.

Mengikut pernyataan tuntutan, Dr Ahmad Zahid mendakwa Mohd Rafizi (defendan) menerbitkan artikel fitnah itu di laman blog miliknya iaitu RafiziRamli dotcom.

Dr Ahmad Zahid mendakwa artikel itu adalah tidak benar, palsu dan ditulis dengan niat jahat bagi memberi gambaran negatif berkenaan diri dan pekerjaannya untuk dibaca orang awam.

Katanya Rafizi mengetahui kesan langsung penerbitan artikel tersebut yang membolehkan ia diterbit semula oleh pihak media termasuk media di laman Internet.

Dr Ahmad Zahid turut mendakwa perkataan yang terkandung dalam artikel tersebut membawa maksud bahawa beliau tidak kompeten untuk menjawat jawatan sebagai Menteri Pertahanan, menyalah guna kuasa, tidak bertanggungjawap, menyalah guna wang rakyat dan pecah amanah.

Beliau mendakwa tujuan sebenar Rafizi berbuat demikian adalah untuk melupuskan keyakinan orang awam dan gabungan Barian Nasional terhadapnya terutama dalam pilihan raya umum akan datang.

Dr Ahmad Zahid menuntut ganti rugi am dan khas, ganti rugi teladan, penarikan penuh segala kata-kata fitnah serta meminta maaf dalam format yang diberikan Ahmad Zahid dan diiklankan dalam empat surat khabar tempatan, empat bahasa selama dua hari.

Beliau juga menuntut perintah supaya defendan mengeluarkan artikel tersebut daripada blog miliknya, perintah larangan daripada mengulangi atau menerbitkan semula termasuk di ceramah, perhimpunan dan kempen pilihan raya.

Turut dituntut ialah faedah empat peratus ke atas jumlah ganti rugi, kos dan relif lain. -Bernama

Tensyen Chelshit Tak Hebat Lepas Geram Kat Pengutip Bola!!!Kejam Betul!!!

0 comments

Harga Saham FGV Turun Peluang Pelabur Beli Saham Dan Bukan Tanda FELDA Bankrap

0 comments

Niat jahat Dr Rosli si Pekerja Bangladesh dan Mazlan Aliman si pengacau Felda terkantoi apabila taktik mereka dan ANAK hanyalah mahu membuatkan FGV bankrap...Mereka mengatakan yang jika pasaran saham turun maka FELDA akan bankrap..

Maka mereka pun merapu kata yang PM Najib Razak mahu menjahanamkan FELDA sehingga bankrap kerana menyenaraikan FELDA dalam bursa saham...Si pekerja Bangladesh upahan Mazlan Aliman ni kata majoriti penganalisis pasaran menjangkakan dalam masa terdeat harga sawit akan jatuh dan menyebabkan jangkaan prestasi kewangan FGV akan menjadi lemah..

Lepas tu mereka merapu kata kalau kewangan lemah maka dividen yang akan dibayar akan rendah dan akan memberi tekanan kepada harga saham FGV...

Buat pengetahuan sipekerja bangladesh si pecacai Mazlan ni, PM Najib Razak sudah mengumumkan yang FELDA akan menanggung semua kadar faedah yang dikenakan oleh bank...Peneroka tidak akan rugi pun..Mereka hanya perlu membayar sebanyak 800 unit saham..Para peneroka turut diberi kelonggaran untuk membayar secara ansuran sebanyak RM 50 sebulan..

Jadi sekiranya harga saham rendah, maka pelabur dinasihatkan supaya membeli saham-saham..dalam erti kata lain, jika harga saham turun ia dikatakan 'Sale' ataupun FGV ada jualan runtuh..

Maka para pelabur boleh merebut peluang ini untuk membeli saham ketika murah..seperti mana yang terdapat dalam gambar di atas, BIMB Securities ada meletakkan harga sasaran RM 5.46 jadi ini peluang terbaik untuk para pelabur membeli saham...

Tak tahulahkan, kalau Dr Rosli si pekerja bangladesh ini dalam diam dia juga membeli saham Felda ketika harga pasaran jatuh..dia sengaja kata dan hasut orang Felda bahawa harga saham turun maka Felda akan mengalami kerugian yang amat banyak..sebenarnya tidak...jika harga turun, maka para pelabur boleh berebut membeli saham..jika harga saham tinggi maka pelabur boleh menjual dengan harga yang tinggi..itu pun tak bole tangkap...

Orang Felda yang tak tahu tentang saham bolehlah depa tipu...ini ke level pakar ekonomi merangkap penasihat ekonomi ANAK..sangat kesian kerana dia mempunyai tahap akal yang sangat lemah...

Takkanlah pakar ekonomi yang diagung-agungkan cacai tak faham istilah supply and demand...kalau harganya turun maka FGV punyai perancangan jangka panjang yang sangat bagus!!!pelabur yang bagus perlu ambil kesempatan disaat harga saham turun untuk membeli saham...tapi pakar ekonomi bengong ni kata harga saham turun maka FELDA akan bangkrup...tujuannya hanya 1, hanya mahu menakut-nakutkan para peneroka...

HE : Dia ni sebenarnya nak suruh peneroka rugi dan boleh la dia dalam diam kaut untung dengan beli saham...

KISAH HIDUP HARI-HARI TERAKHIR SITI HAJAR BINTI AHMAD SABIR

3 comments
Artikel ini dipetik 100% dari sumber..sengaja saya postkan untuk merasai pengalaman sebenar...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, segala puji-pujian dirafakkan kehadrat Allah swt. Blog yang telah lama saya tidak update akhirnya diminta isi dengan suatu hikmah yang besar dari seorang mujahidah yang telah pergi ke alam sana. Hasil penulisan ini sesungguhnya ditulis oleh ibunya yang tercinta, ibu kepada arwah Siti Hajar Binti Ahmad Sabir (alfatihah). Semoga kita memperoleh manfaat yang besar dari perkongsian ini. Selamat membaca. 

6 Jan 2013 (Ahad)
Kami dapat panggilan telefon mengatakan Hajar kemalangan. Segera bergegas ke Hospital Besar Melaka. Ramai pelajar UTEM sedia menunggu berita kemalangan itu.

7 Jan 2013 (Isnin)
Hajar dimasukkan ke wad ICU Mawar. Pegawai HEPA UTEM mula membuat lawatan.Doktor mencadangkan pembedahan segera dilakukan. Masalah kewangan mula berbangkit, wang kami tidak mencukupi’

8 Jan 2013 (Selasa)
Gerakan mengumpul derma utk pembedahan Hajar berjalan lancar. Pembedahan dilakukan pada pukul 1 tengahari. Pukul 6 ptg, pembedahan selesai.

9 Jan 2013 (Rabu)
Kesihatan Hajar baik sebelah pagi tapi merosot sedikit menjelang petang. Tekanan darah mula turun, lalu ubat untuk menaikkan tekanan darah segera diberikan. Muka dan badan mula sembab sebab dah 2 hari hanya drip air tanpa makanan. Sebelah petang, susu disalurkan ke perutnya melalui tiub. Walaupun tulang belakang telah di betulkan kedudukannya, saraf tunjang tetap telah tercedera dan kita menunggu dan berharap kekuasaan Allah Ke atas Hajar berkat doa semua sahabat di dalam dan di luar negara.

10 Jan 2013(Khamis)
Selepas Subuh tadi, kami lawat dia dan bacakan ayat2 suci dan syifa’. Dia tenang je.Kami berbual. Memang dia tak gelak tapi matanya lebih bermaya. Kami ceritakan tentang kawan2 yang datang, yang berkirim salam dan sebagainya. Memang dia tak dapat lawan bergurau, ketawa besar macam biasa tapi dia dengar kami tu pun dah cukup. Langsung tak tunjuk airmata pada dia. Kami usap tangannya, usap pipi dan dahi berkali2 dan bercakap dengan nada yang ceria juga. Tak boleh nak pandang dia dengan mata sayu, cakap dengan suara sebak..tak boleh. Kalau kita positif, kita ceria, aura kita berpindah kepadanya.

Ramai yang bersimpati dengannya lalu mencadangkan pelbagai bentuk rawatan pemulihan. Ada yang mencadangkan pergi kepada sekian-sekian dukun patah jika Hajar telah keluar dari Hospital nanti. Ada juga peniaga air yang menawarkan sebotol air pada harga RM25, dan menjanjikan penyembuhan dalam 10 minit sahaja. Hajar senyum . Pesannya, dia tidak mahu apa-apa rawatan yang menggunakan perantaraan jin dan hanya mahukan perubatan Islam. Dia rela lumpuh seumur hidup atau sanggup mati, asalkan tidak mensyirikkan Allah.

11 Jan 2013 (Jumaat)
Doktor dah benarkan makan bubur. Kami sudukan dengan sup ayam, sup sayur, ikan dan buah2an. Minum air zam zam pakai straw. Memang haus betul dia. Berkat air terbaik di atas mukabumi, dia segera nampak bertenaga. Menitis airmata sahabat2 melihat dia telah makan. Berebut2 mereka nak tolong layan Hajar. Suasana ceria berlanjutan dengan cerita2 lucu mereka.
Solat Hajat dilakukan di merata tempat dari sebelah malam hingga ke siangnya.UTeM sendiri menganjurkan solat hajat di Masjid, melibatkan kerjasama BADAR dan Majlis Perwakilan Pelajar . 

Lawatan Naib Canselor, memberikan suntikan semangat luarbiasa kepada Hajar. Dia ingin sembuh. Dia ingin kembali belajar. Dan dia dijanjikan pelbagai kemudahan pembelajaran jika dia sihat dan masih berminat menuntut ilmu.

Sedikit jangkitan kuman mula dikesan di paru-paru menyebabkan pernafasannya tidak stabil.

12 Jan 2013 (Sabtu)
Doa dan kata-kata peransang tak henti2 masuk ke telefon untuk memberi semangat kepada Hajar. Kami perlu kuatkan pernafasannya. Latihan pernafasan mula diberikan supaya oksigen banyak masuk ke badan dan dia dapat melawan kuman2 yang datang menyerang. Hasilnya, kedua dua tangan dah boleh diangkat tinggi. Selepas ini, kami nak teruskan dengan latihan menggenggam. Semua ini menyakitkan, kerana itu motivasi dari sahabat2 amat diperlukan. Peranan saya sebagai ibu adalah untuk mengukuhkan keimanannya dan meletakkan pergantungan harapan sepenuhnya pada Allah.
Sebelah petangnya, Hajar di keluarkan dari ICU Mawar dan diletakkan di wad D3.

13 Jan 2013(Ahad)
Akhirnya berbekalkan sedikit kekuatan yang diberi oleh Allah, saya terangkan situasi sebenar, kesan kemalangan itu kepada Hajar. The whole truth. Dan sebagai hambanya yang patuh, dia Redha dengan apa saja Qada dan QadarNYA. Pendapat doktor itu berdasarkan pengetahuan manusia. Yang mana ia hanya ibarat setitik air di lautan yang luas. Terlalu kecil kemampuan manusia berbanding dengan kekuasaan Allah itu sendiri. Baginya hidup mesti diteruskan, ada banyak lagi nikmat tuhan yang sedang dinikmatinya. NIKMAT TUHAN YANG MANAKAH YANG KAMU DUSTAKAN?
Setiap hari Allah menuntut perjanjian kita dengannya sebelum kita dilahirkan. Iaitu untuk mengakui DIA itulah tuhan kita yang layak disembah. Dia yang maha berkuasa, yang memiliki segala2nya. Sedang kita inilah si fakir yang tak punya apa2…dan sentiasa meminta2 darinya. Kalau dah lidah kita mengakui Allah itu maha berkuasa, maka ikrarkan pula dihati..yang DIA mampu mengubah nasib Hajar lantas menyembuhkannya sekalipun.

Takada rahsia lagi. Dia dah tahu dirinya lumpuh sementara. Dah tahu situasi tulang belakangnya, saraf tunjangnya yang cedera dan juga pembedahan yang telah dilaluinya. Tanpa setitik airmata, tanpa keluhan, tanpa menyesali nasib, tanpa mematahkan semangatnya untuk terus hidup, katanya kalau mak dan ayah boleh redha, dia juga akan redha. Banyak lagi tanggungjawab untuk digalas, ramai lagi diluar sana yang perlukan bimbingan dan kerana Allah masih selamatkan nya, dia akan bersyukur. Pasti ade hikmahnya.

Malam itu, sedang saya membacakan ayat2 suci kepadanya, dia kata “Mak dengar tak tu? Suara seruan tu?” Saya terdengar seruan bersahut2an dua atau tiga kali dari arah yang tak pasti. “Orang azan kot” tingkah saya. Dia jawab “mana pulak, azan mana ada SUBHANALLAH.. orang tu sebut SUBHANALLAH berkali2. Akak dengar, Cuba tengok jam, bukan masa azan, kan?.”akuinya penuh jujur. Saya rasa berdebar, “Selalu ke akak dengar?” “Selalu gak, entah siapa lah yang jerit tu gaknya…” jawabnya naif’

14Jan 2013 (Isnin)
Sebelah siang Hajar demam.Batuk2 Kecil, Menjelang maghrib, cuaca sejuk, batuk makin memberat. Demam semakin tinggi mencecah 39C. Selsema, kahak tersumbat di saluran kerongkong dan belakang hidung. Hajar semakin lemah. Apabila pernafasan tersekat,Hajar menggelepar mencari nafas. Doktor segera bertindak bila kami menjerit meminta bantuan kecemasan diberikan dengan menyedut kahak menggunakan mesin penyedut. Tiup dimasukkan ke saluran kerongkong dan saluran hidung. Prosedur yang menyakitkan dan tidak selesa. Tapi masih tak banyak membantu, selsema mengalir lagi, dan kesejukan malam menyebabkan hidung tersumbat semula. Kami disuruh keluar semasa bantuan kecemasan itu. Keadaan agak membimbangkan. Kami berdua berusaha menolong dengan membacakan ayat2 suci dan zikir2. Menjelang tengah malam barulah dia bernafas selesa dan tidak mencungap cungap lagi. Keletihan yg teramat sangat..tetapi bersyukur terselamat dr situasi bahaya. Stabil.

Bila dah tenang, Hajar bercerita semula, semasa doktor membantunya dan kami memohon bantuan Allah, pertolongan tersebut telah datang. Bagaimana? Secara tiba2 dia sendawa berkali kali. Dan setiap kali angin sendawa itu keluar, terasa hidung yg tersumbat tidak tersumbat lagi dan dia boleh bernafas dgn selesa. Kemudian, dia terasa mukanya dipercikkan air 3 kali. Air yang sgt sejuk dan selesa. Dia yang sedang demam panas dan terasa muka berbahang, tetiba rasa sangat selesa dan demam mula menurun.SUBHANALLAH.

Hari dah jauh malam, suami saya nak pulang menjaga anak2 yang lain di rumah. Suami beritahu Hajar, dengan cepat dia jawab “Ayah percaya Allah tak?”jawab suami”Percaya”. Tambah Hajar lagi, “Kalau percaya pada Allah, ayah baliklah..Allah ada jaga akak kat sini.”Sesekali dia tersenyum manis. Kami tanyakan” kenapa senyum?” Dia jawab…”ada bau wangi sangat”.” Selalu ke akak terbau macam tu?”Jawabnya, “Kadang2 aje, kadang2 masa nurse datang, kadang2 waktu sahabat ziarah” Hati kami mula rasa sesuatu. Suami saya tak jadi balik. Kami berdua tertidur kepenatan menemani dia malam tu. Dipihak dia pula, terasa sangat aman dan damai. Malam yg sejuk dirasakan nyaman. Langsung tak rasa lapar dan dahaga. Menurutnya, sepanjang malam, dia memerhatikan kami berdua tidur dan mensyukuri apa saja nikmat yang sedang dinikmatinya.

15 Jan 2013 (Selasa)
Sebelah pagi Hajar masih tak bermaya. Semakin naik matahari, hidung semakin kurang tersumbat dan kesihatan mula beransur baik. Perjuangan untuk hidup diteruskan lagi. Bila demam berkurangan, Hajar akan kembali ceria, makannya akan berselera, makan pudding, bubur, sup ayam dan buah2an.. Rakan2 pun gembira melayan kerenah dia. Bila dia sebut teringin makan pisang…tetiba ada saja tetamu yang bawakan. Dia duduk tapi kepalanya agak senget - masih tak boleh kawal gerakan kepala. Spontan dia kata, “Kalau ade bantal kecil, boleh letak kat leher” lalu Allah perkenankan hajatnya. Bantal yang diidamkan dibawa oleh sahabat yang prihatin pada hari yang sama hajatnya diutarakan. (KUN FAYAKUN)

Tekak Hajar masih terasa sakit – perit. Mungkin sebab guna tiub penyedut kahak sebelumnya. Jadi ubat demamnya perlu dihancurkan dan dijadikan larutan. Saya bancuhkan paracetamol dengan sedikit air zam zam. “Akak, ingat ye, ubat ni alat je, Allah yang menyembuhkan” Dia angguk. Ubat di sudukan ke mulutnya. Pahit. Kecil matanya. Segera saya berikan air zam zam untuk diminum. Lepas itu dia tanya, “Air ape tadi?”. “Ehh..air zam zam lah, mana ade bagi air lain.” Dia senyum lagi. Saya tertanya2. Dia kata “Allah tolong akak, ubat tu memang pahit, tapi bila minum air zam zam tu, rasa macam air tu manis, ia basuh semua rasa pahit dilidah akak, Esok mak cubalah” Macam mana ni….nak percaya tak?

Malamnya, dia kena makan ubat lagi. Tanpa gentar, dia menelan ubat pahit tu dan tinggalkan sedikit untuk saya. Nekad untuk menyampaikan dakwah, saya telan baki ubat itu. Memang pahit. Dan bila air zam zam diminum, rasa pahit itu hilang tak berbekas. Seperti lumpur di lantai yang tertanggal semuanya bila air disiram kepadanya.

Kemudian dia mula bertanya bagaimana dia nak solat dalam keadaannya seperti itu. Saya terkedu. Telefon terus saya capai, meminta bantuan ilmu dari rakan2 yang lebih arif. Dan seperti dijangka, apa yang dimintanya, mudah benar utk Allah tunaikan. Ade saja sahabat yang prihatin dan sudi menolong.

Bila Doktor pelatih datang untuk mengambil sampel darah, Hajar menangis. “Akak dah lemah, makan pun tak seberapa, mana nak ada darah banyak. Doktor asyik ambil darah..tangan doktor tu besar,kematu, tak sensitive. Tangan akak kecil, Sakit tau ditampar2 tangan akak, dicubit2…dah tak jumpa urat darah tu, tak yah lah ambil darah. Akak tak nak doktor tu lagi”. Sayu hati mendengar rintihannya, tapi macamana? Mana boleh pilih2 doktor. Tapi Allah maha mendengar, esoknya doktor lain pula mengambilalih.

16 Jan 2013(Rabu)
Usai solat subuh, saya dapati Hajar mengadu sakit perut. Macam kembung. Perut mula membengkak dan bergerak2. Saya sapukan sedikit minyak angin dan bacakan rukyah. Dia terasa nak muntah. Ya memang.. dia betul betul muntah. Berlambak2 muntah air hijau keluar dari mulutnya. Kami beri air zam zam kerana muntah tersebut memahitkan tekak. Tapi muntah berterusan…lagi…. lagi… dan lagi…”Akak tak nak pelawat hari ni”. Dan tengahari itu, memang takada pelawat yang datang.

Menjelang maghrib, dia suruh ayahnya solat. Kemudian saya pula disuruh solat. Saya katakan, “nanti siapa nak tolong bersihkan muntah? Mak solat lewat sikitlah…Dia jawab “Allah ada, Allah boleh bantu akak.” Terkedu. Saya pun tinggalkn dia untuk solat. Ayahnya pula pergi menjemput adiknya di Malacca Central. Selesai solat, saya dapati nurse sedang membersihkan Hajar. Bajunya yg terkena muntah digantikan. Kemudian dia kata, “Haa..kan betul akak cakap, Allah ada bantu akak. Mak pergi je, akak muntah, tapi nurse yg sedang rawat makcik kat sebelah tu ternampak akak muntah dan dia datang bantu.

Sepanjang malam, adik Hajar, Nabilah, saya dan suami saya hanya menadahkan kain menahan muntah hajar. Muntah…minum lagi…dan kemudian muntah semula. Bila reda sedikit, kami mula berbicara. “Akak, Nampak gayanya macam perut akak dah tak terima lagi air yang kami beri. Mungkin rezeki minuman akak dah habis. Mak bagi air untuk basah tekak je, tapi untuk menghilangkan dahaga, akak mohonlah rezeki dari Allah.

Ayahnya pula kata “Akak, kalau akak dipanjangkan usia, ayah akan belikan computer yg lebih ringan untuk akak, sesuai dgn kemampuan akak menggunakannya. Tapi kalau usia akak tak panjang, akak jangan sedih sebab akak akan dapat syahid dunia. Pujuk ayah lagi, “Akak, bila dajjal keluar nanti, orang2 yang beriman takkan dapat bekalan makanan sebab tak mahu sembah dajjal. Mereka akan berzikir sahaja, dan Allah cukupkan rezeki mereka. Mereka tak rasa lapar dan dahaga, Akak zikirlah ye”. Angguk.

Walaupun perbualan itu amat menyentuh hati, tapi masih tak mampu menggugurkan air matanya. Dia kata” Kalau mak dan ayah dah redha, takde sebab untuk akak tak redha. Kalau Allah izinkan akak hidup lagi, walau mcmana pun rupa akak waktu tu, akak akan berdakwah untuk beritahu orang tentang adanya pertolongan Allah, besarnya kekuasaan Allah. Mak tulis ye, biar tak lupa . Nanti akak sendiri yang akan ceritakan. Tapi kalau umur akak tak panjang, emak ceritakanlah bagi pihak akak”

Untuk adik2nya, dipesankan agar ubah penampilan berpakaian. Untuk rakan2, dia minta maaf dan memberikan kemaafannya kepada mereka. Adik2 dipujuk agar pakai jubah2 dan tudung dia yang banyak. Dia turut beritahu minta digantikan puasanya dan uruskan solat yg tertinggal sepanjang dia berada dihospital tu. Ada beberapa hutang kecilnya minta dilunaskan.

Kami tanya lagi. “ susah ke rasanya nak muntah tu tadi?” Jawabnya, “Taklah, senang je, Allah tolong.” “Tolong macamana?” tambahnya “Dah badan akak tak boleh keluarkan air2 kotor tu dgn cara biasa, Allah tolong keluarkan melalui muntah. Tak susah pun, rasa macam meludah je” MASYA ALLAH. Hajar sentiasa kaitkan apa saja yang dialaminya dengan Allah. Sentiasa berbaik sangka Allah menolongnya. Benarlah seperti hadis qudsi, Allah bertindak mengikut sangkaan hamba terhadapNYA. Jika kita yakin Allah menolong kita, maka Allah akan tolong.

Keputusan Xray menunjukkan perut dan usus besar membengkak teruk.

17 Jan 2013(Khamis)
Situasi kritikal. Tak mahu pelawat lagi. Doktor sedang cuba menyelamatkan . Perut membengkak terus. Usus besar tidak menyalurkan najis dengan sempurna. Menurut doktor semuanya ada kaitan dengan saraf tunjang yang gagal menghantar arahan ke anggota badan. Ultrasound pula diambil. Hajar tenang. Berserah pada Allah menentukan yang terbaik untuknya.

Selepas waktu melawat tengahari, demam memburuk semula. Perut yang membengkak menyukarkan pernafasan. Doktor mula gelisah. Satu tiub dimasukkan ke perut melalui hidung bagi menyedut cairan di dalam perut. Lebih 1Liter cairan dikeluarkan. Hajar diarahkan berpuasa sehingga punca pembengkakan itu diketahui.

Demam lagi. Saya sudukan juga tiga sudu air zam zam ke mulutnya dari masa ke semasa. “Akak, jgn bimbang, kita orang Islam dah dilatih berpuasa. Redha ya .. mak bagi air zam zam ni hanya utk basah tekak, memang tak sempat sampai ke perut pun ia akan kering sendiri. Mintalah Allah hilangkan dahaga akak” . Dalam keletihan beliau jawab, “beratnya dugaan Allah ni , mak..” “memanglah…kan syurga Allah tu mahal harganya…sabar ya.. Nabi Ayub dulu pun diuji dengan berat” Dia angguk.. Doktor pasang drip…Dalam hati, saya tak putus2 membacakan ayat2 suci dan selawat untuk menolong beliau melalui kesukaran itu.

Menjelang asar, Hajar mula rasa bahang. Dia minta dimandikan. Panasnya kuat dibahagian dada. Dan terasa semua badan sakit2. Saya terdiam. Saya rasa, dia dah mula nak nazak. Waktu tu saya berdiri membelakangkan tingkap. Dia suruh saya beralih kedudukan. Dia nak pandang keluar tingkat. Saya tanya , nak tengok apa? Katanya : nak tengok Allah. Saya terkedu lagi. Katanya :” Allah marah sebab tak dakwah sungguh2. Tak mahu cari jalan lain, bila dakwah terhalang.” Saya jawab “Mintalah ampun dan banyakkan beristigfar pada Allah,” Angguk.Tak lama lepas tu, dia kata, matanya dah mula kabur. Saya membisikkan agar dia terus mengingati Allah. Angguk.Dalam termengah2 dia berkata”mak, izinkan akak pergi dulu, tapi akak tak nampak jalan” “ Ya, mak izinkan, mak doakan agar Rasulullah datang tunjukkan jalannya. Sekali lagi dia mengejutkan saya, bila dia kata dia dah tak boleh nampak, lalu bola matanya bergerak ke atas. Segera saya talkinkan berulang kali. Doktor dan nurse mula berkejar datang nak menyelamatkan. Saya disuruh keluar. Mereka mula memasang topeng oksigen,dan menaikkan tekanan darah.

Hati saya dah sebu. Saya tahu tadi tu Hajar dah nazak. Persiapan dibuat utk pindahkan Hajar ke ICU semula. Waktu maghrib tu, kami berkejar kejaran tolak katil Hajar ke ICU okid.

Hajar segera dibius dan getah saluran pernafasan dipasang ke mulutnya. Mesin pernafasan mengambilalih proses pernafasan. Itulah kali terakhir untuk dia berkata kata kerana selepas itu dia terus ditidurkan dan tak bangun2 lagi.

18 Jan 2013Jumaat)
Kami dimaklumkan ada air yang banyak diluar perut dan sekitar usus. Dikhuatiri usus Hajar telah bocor. Menjelang waktu azan zohor, untuk solat jumaat, jantung Hajar berhenti berdenyut. Doktor segera melakukan CPR. (Satu. Dua, Tiga, Empat, ……)saya nampak prosedur tu dr luar cermin biliknya. Hati saya terguris teruk…cpr dilakukan di dada, betul2 di atas kawasan pembedahan tulang belakangnya. Kalau dia selamat sekalipun, apa nasib tulang belakang tu, kan baru je lepas dibedah.
Walaupun jantung dapat digerakkan kembali, namun jantung Hajar hanya bekerja 1% sementara mesin pernafasan yg bekerja lagi 99% .Hakikatnya carta pernafasan di paparan skrin tu terasa semacam gimik.

19 Jan 2013 (sabtu)
Doktor pakar usus mengesahkan usus Hajar bocor dan perlukan tembukan kecil diperut untuk mengesahkan teori beliau. Sekiranya benar, pembedahan yang lebih besar diperlukan utk memotong usus yang bocor itu dan mencantumkan semula. Serentak dengan itu, kami diberi borang kebenaran pembedahan untuk ditandatangani. Semuanya atas nama nak menyelamatkan nyawa Hajar. Kami buntu. Suami meminta tempuh untuk bertenang dan berfikir. Kami perlu solat. Kami perlu berfikir dengan tenang. Kami mohon pertolongan melalui pertolongan Allah. Pukul 2 pagi, kami dipanggil semula. Terdesak, kami benarkan tembukan dilakukan diperut. Hanya pada Allah kami bermohon pertolongan dan petunjuk.

Belumpun sempat selesai pembedahan kecil itu, seorang lagi doktor memanggil kami. Berita besar yang disampaikan, buah pinggang Hajar tidak berfungsi sepenuhnya atau lebih tepat lagi..dah rosak dan perlukan dialysis darah. Hajar takkan boleh bertahan kalau darahnya tak dicuci kerana toksin dalam tubuh akan meningkat dan meracuni organ2 yang lain. Terdiam. Bermimpikah kami? Lepas satu, satu, organ badannya merosak. Namun begitu, dialysis tidak boleh dilakukan dengan selamat kerana keadaaan Hajar yang tidak stabil. Jantungnya dah pernah berhenti, dan boleh berhenti lagi semasa dialysis. Darahnya dah terlalu cair..dah lama tak makan. Pendarahan juga boleh berlaku kerana tekanan darah yang rendah. Jadi apa yang boleh kami perbuat? Sesudah berbincang, kami ambil keputusan tidak membenarkan cuci darah dijalankan kerana risikonya besar.

Tak lama lepas tu, pakar usus pula mengesahkan yang usus Hajar memang benar2 bocor dan pembedahan besar diperlukan. Kami tanya, adakah Hajar stabil untuk dibedah? Jawapannya TIDAK.Kami Tanya adakah masalah usus itu boleh selesai selepas pembedahan tersebut? Jawapannya. TIDAK PASTI MASALAH SAMA TAKKAN BERULANG LAGI. Lalu kami berikan jawapan yang paling selesa bagi kami iaitu tidak membenarkan sebarang pembedahan dilakukan lagi. Kami juga tidak membenarkan prosedur cpr dilakukan jika jantung terhenti lagi.

Doktor bercakap dengan berhati2. “Kalau itu keputusan Puan, Puan sedarkah apa akibatnya nanti?” Saya jawab, “ya, saya sedar, saya akan kehilangan anak saya, dan saya redha. Malah, kalau boleh , saya nak segala ubat dan mesin pernafasan dihentikan” Doktor menjawab, “Itu tak boleh, menyalahi etika, itu seperti membunuh pesakit. Kami tak boleh membunuh pesakit, tapi kalau Puan tak mahu lakukan semua yg kami dah cadangkan, mesin pernafasan tetap perlu terus dihidupkan. Cuma pesakit takkan mampu bertahan lama kerana toksin yang tinggi akan meracun dirinya sendiri.

Selepas itu, doktor terus mengawasi Hajar, dan pelawat telah dibenarkan menziarah tanpa had masa kerana Hajar hanya menunggu masa untuk pergi meninggalkan kita semua. Semua keluarga telah dimaklumkan, Hajar tak putus2 diziarahi oleh sahabat2 yang mengenali dan bersimpati. Masing2 ingin menatap wajahnya untuk kali terakhir

20 Jan2013 (Ahad)
Pagi itu kami berdua khusyuk dlm doa masing masing, hanyut dalam munajat kami kepada Allah memohon bantuan dan keringanan untuk sakaratul maut anak kami.Tepat jam 9.20 pagi, Hajar melepasi sakaratulmaut dan meninggal dunia dengan tenang dalam dakapan ibu dan restu ayah. Pergilah sayang, TUHANMU yang lebih menyayangimu telah menunggu. Terima kasih YA ALLAH kerana telah meminjamkan kami anak yang sebaik ini. 20 tahun kami berbahagia dengan kehadirannya.Terima kasih kerana menganugerahkan akhlak yang mulia terhadap anak kami ini. Kini kami kembalikan ia kepadaMU YA ALLAH.Dakapilah ia dengan limpahan rahmat kasih sayangMU yang maha Agung. Amin.. amin..amin..ya rabbal alamin.

Siti Hajar selamat dikebumikan di kampung keluarganya dengan lancar.Begitu ramai sahabat, pensyarah, pegawai university dan saudara mara hadir memberikan lawatan terakhir, memandikan, menyembahyangkan dan mengkebumikan beliau. Seluruh alam seakan turut bersedih dan merintih kerana kehilangan seorang mujahidah sejati. Cuaca mendung berterusan dari pagi hingga ke petang,( tetapi tidak pula hujan), turut menyentap tangkai hati insan2 yang jujur menyayanginya

SITI HAJAR 

Engkau bermula dengan sengsara
Dalam mencari bahagia
Terasa bagai bayang bayang
Gelap walau di suluh cahaya
Pepasir pantai pun berubah
Pabila HAKIKAT melanda
Ketenangan yang kau cari
Terpancar di lorong sufi
Kelunakan tangisan kasihmu
Dalam simpuhan ketaatan
Bagi mengharapkan keredhaan
Darimu TUHAN pencipta Alam
Sungguh agung pengabdianmu
Kau berjaya menjadi iktibar
Ayuh bersama kita susuri
Perjalanan kekasih Allah

SUMBER : http://mujahidah2u.blogspot.com/2013/01/rentetan-pengalaman-di-hari-hari.html

FAKTA!!! @AnwarIbrahim Kalah Kepada @NajibRazak

0 comments

1. Di atas adalah pemeriksaan kelayakan buat DS Najib Razak dan juga DS Anwar Ibrahim.

2. Antara keduanya adalah pengalaman dan tempoh berapa mereka berdua berkhidmat serta pengalaman politik mereka sebagai ahli Parlimen ataupun ahli DUN.

3. Menarik di sini adalah DS Najib Razak merupakan Ahli Parlimen yang termuda di dalam sejarah politik tanah air. Kita lihat profil antara kedua-dua tokoh politik ini.

4. 1976: Pada usia 22 tahun sahaja beliau telah menggantikan tempat arwah bapanya Tun Abdul Razak yang meninggal dunia akibat daripada leukimia.

5. 1978: Kemudian seterusnya beliau dilantik menjadi Timbalan Menteri Tenaga, Komunikasi dan Pos, juga merupakan antara individu termuda memegang jawatan timbalan menteri pada usia 26 tahun.

6. 1982: Setelah Tun M menjadi Perdana Menteri, DS Najib diminta untuk bertanding di kerusi DUN dan seterusnya beliau dilantik menjadi Menteri Besar Pahang pada usia 30 tahun.

7.1986: Pada umur tahun, DS Najib telah dipanggil semula untuk bertanding Parlimen dan seterusnya dilantik menjadi Menteri Budaya, Belia dan Sukan.

8. 1991: Setelah sepenggal, beliau memegang pula Portfolio Menteri Pertahanan.

9. 1995: Pada usia beliau tahun, beliau dilantik pula menjadi Menteri Pendidikan.

10. 2000: Sepenggal kemudian, beliau dilantik semula untuk menjadi Menteri Pertahanan kembali.

11. 2004: DS Najib dilantik pula menjadi Timbalan Perdana Menteri pada zaman Pak Lah.

12. 2009: Setelah 33 tahun berkhidmat kepada rakyat, barulah beliau akhirnya diberikan mandat sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke-6.

13. Sekiranya dilihat kepada pengalaman DS Najib, dalam tempoh 33 tahun memegang pelbagai kementerian termasuk Kementerian Budaya, Belia dan Sukan telah melatih beliau menjadi seorang Perdana Menteri yang benar-benar dekat kepada golongan muda.

14. Disamping itu, pengalaman beliau menjadi ahli DUN serta Menteri Besar telah membantu beliau untuk dekat dan memahami masalah tempatan dengan lebih baik serta memahami perhubungan antara Pusat dan Negeri.

15. Bukan semua ahli politik negara yang mempunyai pengalaman sebegini.

16. Kita lihat pula DS Anwar Ibrahim. Baca selanjutnya SINI

Graduan ISMP Bakal Ditemuduga Selepas Tahun Baru Cina.. @WeeKaSiongMP @GGIMalaysia

0 comments

KUALA LUMPUR, 26 Jan - Tandatanya ribuan graduan lepasan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan seluruh negara mengenai penempatan mereka akhirnya terjawab apabila Timbalan Menteri Pelajaran Malaysia, Datuk Ir. Dr. Wee Ka Siong sebentar tadi mengumumkan bahawa mereka bakal dipanggil untuk sesi temuduga selepas Tahun Baru Cina..

Mesyuarat antara Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP), Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) dan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) membincangkan penetapkan tarikh dan mencari langkah terbaik kaedah mempercepatkan proses temuduga.

Menurut Datuk Wee dalam akaun twitter @WeeKaSiongMP, "pihak SPP akan mengumumkan berkenaan perkara ini sekiranya keputusan telah dibuat".

Graduan ISMP yang telah mengangguh selama 1 tahun perlu membuat persiapan bagi sesi temuduga ini agar hasrat Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin bin Yassin untuk melahirkan guru yang berkualiti tercapai.-PutrajayaOnline

Friday, January 25, 2013

Kesian Lisa Surihani Hilang RM 50,000

1 comments

PETALING JAYA: Pelakon Lisa Surihani, 26, bersyukur apabila pihak pihak polis berjaya menahan individu yang menceroboh akaunnya pada 11 Januari lalu sehingga mengakibatkan kehilangan wang berjumlah RM50,000.

Akhbar Harian Metro melaporkan, Lisa telah dimaklumkan mengenai tahanan tersebut dan diminta menunggu tindakan susulan daripada pihak polis.

"Saya sangat menghargai kerjasama diberikan polis dan bank sehingga tertangkapnya individu itu dan syukur keadilan yang dimahukan hampir tertunai," katanya.

Pada Selasa, rahsia kehilangan wang simpanan pelakon itu terbongkar selepas siasatan polis mendapati ia dilakukan kakitangan bank sebelum menahannya.

Kakitangan bank wanita itu dikatakan membatalkan kad mesin pengeluaran wang automatik (ATM) milik Lisa sebelum membuat salinan baru dan melakukan pengeluaran RM50,000 yang direkodkan pengeluarannya di Kuantan, Pahang sejak awal bulan ini.

Wanita yang sudah berkahwin dan mempunyai cahaya mata itu ditahan jam 10 pagi, di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Cheras.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Kuala Lumpur Asisten Komisioner Izany Abdul Ghani ketika dihubungi mengesahkan penahanan wanita terbabit dan kes disiasat mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan (KK).

Katanya, hasil siasatan awal, wanita terbabit memang berkeupayaan untuk melakukan pemalsuan dokumen artis itu kerana sememangnya bekerja dengan bank berkenaan sebelum membuat kad ATM baru untuk mendapatkan wang dengan jalan mudah.

Dalam pada itu, Lisa berkata, insiden terburuk sejak bergelar artis itu turut memberi pengajaran untuknya lebih berhati-hati pada masa depan.

Lisa sebelum ini dilaporkan kehilangan RM50,000 sejurus kehilangan kad pengeluaran wang automatik (ATM), namun hanya disedarinya ibunya, Siti Amira Ahmad, 62, ketika ingin membuat pengeluaran di sebuah bank di Seksyen 9, Bandar Baru Bangi, Selangor.

Dalam kejadian jam 10.30 pagi itu, ibu pelakon berkenaan membuat semakan baki dan mendapati wang simpanan berkurangan.

Hasil rujukan di bank, mereka dimaklumkan kad ATM terbabit tidak boleh digunakan kerana sudah ditukarkan kad baru oleh individu lain tanpa pengetahuan.

Ibu Bapa Sahkan Mayat Ditemui Ialah William

0 comments

SUMBER Putrajaya Online

Penantian mengesan Adik William Yau Zhen Zhong yang dilaporkan hilang pada 16 Jan lalu telah berakhir dengan tragedi hitam hari ini apabila mayatnya ditemui mati di jeti Sungai Sireh,Klang 6.30 petang semalam..

Ibubapanya telah dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang tengahari tadi (Jumaat) untuk mengenalpasti mayat kanak-kanak tersebut mengesahkan bahawa itu ialah mayat anaknya berdasarkan seluar dan seluar dalam pada mayat sama dipakai oleh William pada hari kehilangannya.

Willian, anak kedua daripada 3 beradik dilaporkan hilang di Jalan Putra Mahkota, Putra Heights dekat Subang Jaya selepas dipercayai keluar dari kenderaan untuk mencari ibu bapanya yang singgah di sebuah kedai barangan elektrik di situ.

Setakat ini, pihak polis mengesahkan bahawa 75% itu mayat Willian sehingga laporan DNA dikeluarkan secara rasmi...

OCPD Subang Jaya ,Yahaya Ramli memberitahu wartawan mereka menjangka akan dapat laporan DNA pada hari Isnin ini.

Menurut Yahaya, bedah siasat tidak dapat dijalankan kerana mayat Willian telah reput. Mayat Willian ditemui mengalami beberapa kesan gigitan binatang semasa terapung di sungai.

Berita kehilangan Willian mendapat liputan dan perhatian banyak pihak. Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin turut menunjukkan gambar William ketika sesi sidang akhbar lawatannya di Melaka tempohari. 

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA