networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Friday, May 31, 2013

Demonstrasi Pembangkang di Singapura...Sorang Permit Ditarik..2 Pas Lawatan Dibatalkan dan 18 Lagi Sedang Dikaji...

0 comments


Gara-gara terlalu taksub sangat dengan pembangkang...3 orang telah mendapat azab di Singapura dan 18 lagi sedang menunggu keputusan..padan muka..Malaysia lagi demokrasi lah kalau nak dibandingkan dengan negara luar...

Padan muka..ni semua salah Anwar...ingat Singapura ni apa...macam bapak ko punya negara?aku ucapkan padan muka kepada semua demonstran yang bodoh tu....kah3!!!

Kerajaan Malaysia tidak akan memaafkan mana-mana pihak dari negara ini yang masuk dalam urusan hal ehwal negara lain, kata Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman. 
Beliau berkata Malaysia sentiasa menghargai hubungan kukuh dengan negara lain. 
"Rakyat Malaysia di luar negara perlu menghargai aspek positif kehidupan mereka di negara tuan rumah dan melakukan kewajipan mereka untuk turut menyumbang kepada kemakmuran dan nama baik negara kita," katanya dalam kenyataan di sini hari ini. 
Pendirian Malaysia itu dinyatakan berikutan gesaan beberapa ahli Parlimen Pakatan Rakyat mengemukakan petisyen kepada Suruhanjaya Tinggi Singapura di Kuala Lumpur minggu lepas supaya meringankan hukuman terhadap 21 rakyat Malaysia yang ditahan oleh pihak berkuasa Singapura. 
Sebelum ini, kumpulan rakyat Malaysia itu ditahan ketika menyertai protes di Merlion Park Singapura pada 8 dan 11 Mei berhubung keputusan pilihan raya 5 Mei lalu walaupun diberi amaran oleh pihak polis untuk tidak berbuat demikian. 
Semalam, Singapura memberi amaran kepada ahli-ahli politik Malaysia supaya tidak mencampuri hal ehwal negara itu berhubung isu penahanan itu. 
Kementerian Dalam Negeri Singapura dan Kementerian Luar Malaysia dan Singapura dalam kenyataan bersama berkata tindakan mendapatkan bantuan 'pihak asing' oleh mereka yang ditahan adalah percubaan mendapatkan layanan khas untuk terus mempolitikkan isu berkaitan undang-undang dan peraturan domestik di Singapura. 
Anifah berkata rakyat Malaysia yang melakukan lawatan, bekerja atau menetap di luar negara harus menghormati undang-undang negara tuan rumah sama seperti rakyat Malaysia mengharapkan warga asing yang tinggal di Malaysia mematuhi undang-undang negara. 
Beliau berkata ia adalah hak pihak berkuasa Singapura untuk mengambil tindakan terhadap mereka yang melanggar undang-undang negara itu dan kerajaan Malaysia bersedia memberi bantuan konsular selaras dengan undang-undang antarabangsa yang relevan. 
Kesemua 21 penunjuk perasaan warga Malaysia itu sudah dibebaskan dan permit kerja salah seorang daripada mereka ditarik balik manakala pas lawatan dua lagi turut dibatalkan. 
Pihak berkuasa Singapura juga sedang mengkaji status pas kerja baki 18 peserta demonstrasi itu. 
Justeru itu, Anifah berkata Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di Singapura sentiasa berhubung dengan pihak berkuasa republik itu bagi menentukan status kumpulan rakyat Malaysia itu walaupun tiada seorang pun daripada mereka telah meminta bantuan daripada pejabat suruhanjaya tinggi itu.

HE : Semua kena kencing dengan Anwar..buat demo kata blackour dan bangla...tup2..buat report polis pasal dakwat kekal jer!!kah505!!! 

Guru Baru Jadi 'Hamba Abdi' Di Sekolah..KPM Perlu Siasat!!! @MuhyiddinYassin @PKamalanathan

5 comments
Klik untuk besarkan
Oleh kerana sekarang ini sedang ramai mengatakan tentang kebobrokan isu Sekolah, Guru dan Pengangguran Guru...aku ingin mengambil kesempatan ini untuk berkongsi bahan yang aku baca di Akhbar tempatan...

Menurut kenyataan dalam tajuk Guru Interim Banyak Kerja di Luar Tugas..ianya memang benar!!!

Mengapa guru baharu sering jadi perkakas kepada pemuas nafsu serakah sekolah?
1) Ramai guru-guru yang sudah lanjut usia tetapi tidak pencen berikutan perlanjutan dasar usia pencen 60 tahun..jika difikir kembali..apa yang guru sudah separuh abad ini mampu lakukan?mampu ke angkat barang untuk menjalankan majlis tertetun?aku jamin ianya berlaku...kerana apa?kerana mereka sudah sepatutnya pencen tetapi masih lagi disimpan! ada yang bagus...tapi yang tak bagus ni buang jer!buat apa bela tukun kat sekolah.haha!
2) Kerenah guru yang sudah berkeluarga...ramai memberi alasan sudah berkeluarga untuk lari dari kerja-kerja luar tugas..atas alasan keluarga?adakah pekeliling mengatakan begitu?guru yang sudah berkeluarga memang rata-rata malas...tak percaya lu tanyalah guru-guru di sekolah... 
3) Kenyataan dalam akhbar ni aku yakin ianya berlaku...guru baru ni ibarat kakitangan yang dihamba abdikan..dengar cerita gaji guru INTERIM hanya RM 2k?betul atau tak tu aku tak tahu...guru yang telah tetap gaji mencecah RM 3K - 8K tapi pemalas...inikah dasar yang dibela kerajaan?
4) Ada yang kena bawa pelajar keluar untuk melibatkan diri dengan aktiviti luar...weey...guru baru belum tetap tak dapat apa kalau mampos atas jalan...KPM kena siasat dakwaan ini... 
HE : aku berharap KPM dapat melakukan sesuatu...benda ni kalau dibiarkan rosak negara!!!Guru pemalas memang benar-benar berlaku..siasat dulu baru tahu!!!

Doktor gagal merawat melibatkan 1 nyawa..tapi guru gagal mendidik rosak 1 generasi..

fikir-fikirkan...

PANAS!!! Aksi Ustaz Azhar Idrus Memandu Berbahaya Atas Jambatan Pulau Pinang!!! #FastFurious6

31 comments

Punyalah pelesit Ustad degil sorang ni bawak kereta atas jalan..dalam ceramah bukan main lagi meyeru orang ramai ke arah kebaikan..sayang diri sayang agama...rupa-rupanya hanyalah sekadar retorik dan majaz sahaja yang berorientasikan duit semata-mata...inilah yang kita namakan "guna agama untuk hidup bersenang lenang...."

Masa ceramah kopiah lekat...dalam kereta kopiah tanggal iblis menguasai jiwa...bawak kereta babi pun tak boleh kejar..haha....

Video di bawah ini dirakam ketika Ustad gila ni memandu secara berbahaya di atas jambatan Pulau Pinang....memotong kekiri..memotong kekanan...pergh!!macam FAST FURIOUS 6 tu...menurut sumber...Ustad gila ni bawak kereta dengan kelajuan 180 - 200 KM/J..sekejap kekiri-sekejap kekanan...macam jalan tu bapak dia punya...

Bila polis tahan mudah ja alasan si ustad gila ni...salahkan UMNO BN..kata dalam Quran tak ada tulis pun kelajuan atas jalan raya...bila dikutuk dia beli kereta mahal..pandai pulak tu spin..cakap dia hanya beli kereta TERPAKAI...kereta TERPAKAI yang mahal...haha!

Macam-macam perangai si ustad ni...dulu kantoi minum kt MCD lepas tu spin kata cawan jer..air beli kat tempat lain...dalam ceramah kata tak elok makan berdamai..tup-tup..bila kawin bini no tiga...makan berdamai..bila tembelang dah pecah..spin kata dia tak kata haram pun makan berdamai...

Dalam 1 ceramah si ustad gila ni dia pernah kata..boleh langgar trafik light merah kalau tak de kenderaan...susah kalau diri tu dah rasa maksum sangat..semua benda tak kena...

Ustad ni kena jawab...isu video dia pandu melebihi had laju dan dalam keadaan merbahaya perlu dijawab segera oleh UAI...menurut orang yang rakam video ni..katanya kelajuan kereta TERPAKAI Volkswagen Golf milik ustad gila ni ialah 180-200KM/H...jika salah sila nafikan wahai ustad!!!kahkahkah!!!


HE : untung zaman sekarang..ada ilmu agama sket...pandai buat lawak bodoh..dah boleh kaya raya...bini pun 3...haha!

Thursday, May 30, 2013

Biar Gambar Bicara Sendiri..Khas Untuk Puak Hitam #Blackout505!!!hehe

0 comments

hahaha!!!
kahkahkah!!!
Anwar dan cacai pakai baju hitam!!!
Cakap Blackout...
cakap Bangla...
Buat laporan polis hanya dakwat kekal!!!
kahkahkah!

Guru Perlu Jalani Kursus BTN..Kenapa?

0 comments

Statistik menunjukkan lebih kurang 400,000 guru yang ada sekarang d seluruh Malaysia. Termasuk di Sabah dan Sarawak. Malah jumlah ini adalah jumlah paling ramai bagi kategori penjawat awam yang memikul amanah negara..amanah rakyat !

Yang pasti Kerajaan Barisan Nasional(BN) tidak pernah meminggirkan guru-guru..apasaja keperluan untuk penambahbaikan sistem pembelajaran negara, Kerajaan BN tunaikan. Malah kebajikan guru-guru tidak pernah di abaikan demi proses pendidikan negara berjalan seperti yang di rancang dan yang paling utama anak bangsa yang ada ilmu bermanafaat dapat di lahirkan.

Boleh dikatakan apa saja guru minta walaupun, pasti dapat. Naik gaji, naik pangkat dan pelbagai lagi kemudahan semuanya di penuhi. Namun, kualiti guru adakah semakin baik..??
Bukan isu nak 'hentam' guru yang tak sokong Kerajaan BN jauh sekali nak kritik siapa depa pilih masa PRU baru-baru ini. Menurut sumber, realitinya guru hilang kredibiliti walaupun bukan semua tapi nampaknya makin ketara.

Khabarnya, nilai 'Negara' sudah hampir hilang dalam perjuangan mendidik anak bangsa. Ramai guru dah ada 'profesyen malam'. Keluar berkempen untuk jatuhkan Kerajaan BN malah ada yang berani bersetongkol dengan puak-puak cuvanis, ceramah hentam kerajaan BN dengan menyembunyikan fakta apa yang Kerajaan BN telah buat terhadap mereka yang bernama CIKGU !

Ada guru tidak lengkap ilmu KENEGARAAN..ilmu yang mampu menyedarkan diri dan muridnya bahawa negara perlukan keamanan untuk maju bersama negara yang lain. Guru sendiri keliru antara perjuangan majukan ILMU dengan majukan parti politik..Guru keliru antara yang fakta dengan yang persepsi..malah gagal menyelami realiti dan terpengaruh dengan FITNAH !

Dulu, guru di segani malah ramai guru jadi wakil rakyat yang berwibawa kerana mereka 'membawa dan mengamalkan' ilmu yang mereka ajari. Kini maaf cakap, guru di ajar oleh manusia yang SPMnya pun entah di mana. Guru sibuk bertempik sawan di Dataran Merdeka. Ada juga guru terlibat dalam himpunan haram jadah di mana majoritinya GURU MUDA !!
Penulis juga pernah mendengar aduan daripada murid-murid di sekolah menengah yang mana ada sesetengah guru yang mempengaruhi mereka supaya membenci kerajaan. Beginikah sikap pendidik?

boNGOk R Bodoh Mengalahkan LEMBU!!! Minyak Dalam Perigi!!!Kahkahkah!

7 comments


Ini namanya bodoh macam lembu...
Lembu pun tak bodoh macam ni....
Dalam perigi ada minyak V-Power...
kahkahkah!!!

Bodoh mengalahkan Lembu!!!
Ini minyak atau air yang berminyak?
Apa lagi letak lah kat kereta lembu puak BoNGOk R tu..
Tengok jalan macam Lembu atau tak!!!

Belum pernah sejarah tamadun manusia ada manusia bodoh mengalahkan Lembu...
Lembu boNGOk R...
Ini minyak jual sebotol serial...
Bodoh mengalahkan Lembu...

Lepas ni letaklah logo Petronas kt perigi tu...
Pam minyak isi dalam kereta Lembu..
Kahkahkah!!!







HE : minyak mentah (fossil fuel) atau petroleum adalah cecair gelap dan pekat yang juga dipanggil emas hitam.. Biasanya berwarna coklat gelap (pekat) atau hijau pekat... Kemudian ia akan ditapis dan disuling berulang kali.. Jadilah minyak yang kita nampak hari ni... Jadi cecair yang di dalam gambar tu mungkin air karat atau air keruh yang diambil dari telaga atau paip air kerana ia tidak pekat malah terlalu cair.

boNGOk Bodoh Mengalahkan Lembu!!!

Pemuda PAS Iktiraf Adam Adli & Safwan Anang Pemuda Tinggi Akhlaknya!!! Berwawasan!!! Kahkahkah!!!

1 comments

Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) menyatakan sanjungan yang tinggi keatas keberanian anak-anak muda dalam mempertahankan kebenaran meskipun mereka berdepan dengan risiko ditangkap dan dipenjarakan.

Naib Ketua DPPM Dr Raja Ahmad Al Hiss berkata, keengganan Safwan Anang untuk diikat jamin sebanyak RM 5,000 membuka mata semua pihak bahawa beliau adalah simbol rakyat yang dizalimi. 

"Beliau juga menunjukkan suatu sikap seriusnya anak muda dalam memperjuangkan demokrasi yang kian nazak di negara ini," katanya dalam satu kenyataan.

Menurut Raja, kebangkitan anak-anak muda seperti Safwan Anang dan Adam Adli merupakan suatu fenomena luar biasa di negara ini. 

Di negara lain, adalah menjadi suatu tanda yang besar sekiranya mahasiswa serta anak muda sudah mula berani turun berhimpun, ia menandakan zaman gelap kepada pemerintah dan permulaan cerah untuk pembebasan bagi rakyat yang cintakan keamanan, kedamaian dan demokrasi yang sebenar.

Tambahnya, menjadi suatu hikmah yang besar pasca PRU ke 13 apabila anak-anak muda mempunyai kesedaran intelektual yang tinggi dalam berpolitik. 

"Anak-anak muda kini tidak lagi hanya memikirkan keseronokan dan kehidupan mereka semata-mata, sebaliknya mereka bangkit menuntut hak mereka yang ‘dicuri’ ekoran penipuan yang berlaku dalam PRU ke 13.

"Anak-anak muda kini sudah mula bercakap soal ketelusan, kejujuran dan kerajaan yang beramanah dalam memimpin negara," jelasnya lagi.

Raja berkata, penangkapan Adam Adli dan Safwan Anang adalah titik tolak kebangkitan anak-anak muda dan kerajaan tidak boleh menganggap penangkapan mahupun pemenjaraan ikon mahasiswa ini boleh mendiamkan mulut ratusan ribu anak-anak muda. 

"Justeru, sebagai tanda solidariti kepada perjuangan anak-anak muda ini, DPPM dengan ini menawarkan untuk menanggung kos guaman buat Safwan Anang dan Adam Adli sepanjang kes beliau di mahkamah. 

"DPPM juga bersedia membantu dengan membekalkan peguam dari Jabatan Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia (JUHAM) bagi membela anak muda yang ditangkap, didakwa dan dijatuhkan hukuman oleh mahkamah," katanya.

HE : Macam ini yang dikatakan anak muda contoh....kalau puak sesat PAS ni..asalkan bukan Barisan Nasional semua benda halal..kantoi zina pun BN salah..kalau BABI tau pun BABI terkejut...

Wednesday, May 29, 2013

ISLAM UMNO & PAS Tidak Akan Bersatu Selagi Nik Aziz Hidup!!!

6 comments

Fulamak..nik aziz seharusnya tukar parti PAS kepada Parti Nik Aziz..pemimpin kejam maha firaun ini rela islam dalam UMNO dan PAS terus berkelahi dalam politik...

Agung2kan DAP lagi mulia dari bersahabat dengan umat Islam UMNO...keluarlah PAS jika anda mahukan perpaduan ummah...

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas  Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau tidak akan membenarkan sebarang usaha ke arah penyatuan PAS dan Umno selagi beliau masih hidup.

Menurut bekas Menteri Besar Kelantan itu, Pas adalah milik semua ahlinya dan sebarang tindakan atau keputusan yang dibuat perlu mendapat persetujuan daripada semua ahli khususnya melalui muktamar.

"Tidak boleh sesiapapun mengatur usaha untuk mengadakan kerjasama antara Pas dan Umno apa lagi secara senyap-senyap, parti ini terbuka kepada orang ramai dan milik ahli.

"Saya tidak bagi, selagi saya masih hidup saya tidak akan benarkan usaha untuk menjalin kerjasama Pas dan Umno dilakukan," ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui Harakahdaily semalam.

Nik Aziz berkata Umno sejak awal lagi menolak dasar Islam sebagaimana yang diperjuangkan oleh Pas.

Tambahnya, selain persoalan dasar parti, banyak lagi perkara yang perlu dikaji terhadap kesilapan Umno dalam perjuangan mereka.

"Untuk itu tidak ada sebab kita ingin bersama mereka dan saya peringatkan pada yang lain jangan ada usaha ini," ujarnya lagi.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Al-Fatihah P.Ramlee...40 Tahun Pergi Meninggalkan Kita

0 comments

Di kesempatan ini aku ingin sedekahkan Al-Fatihah kpd arwah P. Ramlee yang mana hari ini genap 40 tahun pemergiannyam...

Karyanya memang sentiasa segar biarpun dihasilkan lingkungan 50-60 tahun lepas..pasti mata kita tidak bosan biarpun melihat ceritanya berulang kali...

Kalau hendak dilistkan 1 persatu memang banyak karyanya...itulah P.Ramlee..dilahirkan sebagai penghibur rakyat sepanjang zaman...

Dalam usianya 44 tahun terlalu banyak yang telah ditinggalkannya untuk kita...Al-Fatihah P. Ramlee, (March 22, 1929 – May 29, 1973)

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tuesday, May 28, 2013

Jom Cek Arah Kiblat Istiwa Matahari Sekarang!!!

0 comments

Petang ini jam 5:16 petang , matahari akan berada tepat di atas Kaabah, jadi masa untuk kita pastikan arah kiblat kita betul atau tidak boleh lah dibuat petang ini, peristiwa ini namanya Istiwa Matahari..

Bagaimana nak " Istiwa Matahari " ni ??

Pada jam 5.16 petang ini , pacakkan lidi / kayu secara menegak. Kiblat yang betul adalah berlawanan dengan arah BAYANG-BAYANG lidi / kayu tersebut itu . Kiblat tak berubah. Cuma kadang bila masuk rumah baru. Kawasan, kita tersalah kiblat sedikit . Betulkan kiblat jika tersalah arah

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pendaftaran Pengundi Bukti Kesungguhan Parti Untuk Menang #PRU13.. MCA Tiada Kesungguhan Jika Nak Banding DAP!!!

1 comments


Statistik pendaftaran pemilih baru merupakan salah satu indikator terhadap kesungguhan parti-parti politik untuk memenangi pilihan raya. Sedikit sebanyak ia boleh memberikan gambaran tentang apa yang berlaku di Johor, Pulau Pinang, Kelantan, Sabah dan Selangor. Ia menjelaskan pencapaian DAP di Pulau Pinang dan Johor; kenapa Kelantan masih belum dapat ditawan dan kenapa UMNO menunjukkan peningkatan, kenapa Sabah masih dapat BN pertahankan dan kenapa prestasi Pas lebih baik di Selangor berbanding PKR. 

Jelas, MCA dan Gerakan memerlukan transformasi menyeluruh; MIC dan parti-parti berasaskan kaum India dalam BN memerlukan usaha penyatuan; dan kerjasama baru antara Pas dan UMNO dalam BN perlu diusahakan. Mudah-mudahan akan ada kaedah untuk menangani permainan politik cauvinis dan sentimen keagamaan oleh DAP demi pembentukan Malaysia yang lebih aman dan harmoni.





Rahsia Besar MCA dan GERAKAN Buat Majik Kepada DS @NajibRazak Terbongkar!

Jom tengok statistik daftar pemilih pada tahun 2010 (Jan-Jun).



Dalam masa 2 tahun lepas PRU 2008, MCA hanya mendaftar seramai 2,897 orang pengundi manakala DAP mendaftarkan seramai 55,321 orang pengundi dalam tempoh yang sama (6 bulan).

Jika dilihat pada pecahan mengikut negeri, ternyata gerak kerja DAP tersusun kerana mensasarkan negeri CHINESE BELT seperti Johor, Pulau Pinang, Selangor, Perak dan Kuala Lumpur. Lebih menyedihkan bila lihat GERAKAN hanya mendaftarkan seramai 471 orang pengundi dalam masa 6 bulan.

Tidak salah kalau MyMassa katakan Tsunami Cina berlaku kerana gerak kerja yang tersusun serta usaha politik yang jitu daripada DAP berbanding MCA dan GERAKAN.

Kenapa MyMassa kata MCA dan GERAKAN buat majik kepada YAB PM? Kerana bagi MCA dan GERAKAN, membodek DS Najib dengan program-program MEGA yang tidak mempunyai impak pada kertas undi lebih penting daripada melaksanakan gerak kerja akar umbi politik seperti mendaftarkan pengundi dan kenalpasti blok pengundi di satu kawasan pilihan raya.


Progam BODEK MEGA anjuran MCA di Pelabuhan Klang yang tidak memberikan impak yang sepatutnya.

Bila dah kalah, MCA dan GERAKAN menyalahkan parti berasaskan kaum sebagai punca. Tiba-tiba pemimpin-pemimpin MCA dan GERAKAN menjadi 'BIJAK' dengan mencadangkan penubuhan PARTI TUNGGAL BARISAN NASIONAL. Persoalannya, mampukah parti tunggal yang bernama BARISAN NASIONAL mampu mengembalikan sokongan pengundi Cina jika MCA dan GERAKAN hanya mendaftarkan 2897 orang dan 471 orang pengundi dalam masa 6 bulan?

Politik adalah permainan angka. Siapa yang lebih banyak akan menjadi pemenang walaupun dengan satu undi. DAP dengan penuh iltizam cuba mendaftarkan seberapa ramai pengundi yang berpihak kepada mereka. Mereka juga membuat perpindahan pengundi dari kawasan yang mereka menang dengan majoriti yang besar kepada kawasan sasaran mereka. Rakan dari Johor memaklumkan bahawa DAP telah bersedia dengan lebih 10,000 pengundi baru (sama ada didaftarkan / pindah pengundi) di Gelang Patah yang membantu memenangkan Lim Kit Siang.

Sudah tiba masanya parti komponen Barisan Nasional serius untuk melaksanakan program-program politik yang memberikan impak. Kurangkan tumpuan seketika kepada program-program kebajikan seperti tolong mangsa ALONG, bawa balik rakyat Malaysia yang terperangkap di luar negara atau program-program lain yang lebih memberikan publisiti. Tumpukan kepada program pendaftaran pengundi baru, kenalpasti blok pengundi yang menyokong kita dan 'kepung' mereka daripada program jamuan mega yang kita sendiri tidak kenal siapa yang hadir sama ada pengundi tempatan atau orang luar. Beri tumpuan kepada kawasan putih dan kelabu.



Bila susah cari pemimpin BN. Masa mengundi pangkah pakatan.

Bagi program-program kebajikan, tinggalkan kepada wakil rakyat pakatan pembangkang yang telah pengundi pilih. Sebagai contoh di Selangor, ketika banjir kilat berlaku, pemimpin BN yang kehadapan dan bersungguh-sungguh membantu rakyat. Wakil rakyat pakatan boleh goyang kaki. Tetapi bila tiba masa mengundi, jasa pemimpin BN dilupakan dan undi tetap kepada calon pakatan.


Untuk negeri-negeri seperti Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan, MyMassa sokong cadangan untuk tutup pusat khidmat masyarakat BN dan biarkan wakil rakyat pakatan yang buat kerja menyelesaikan masalah rakyat. Apa guna gaji dan elaun pemimpin pakatan kalau orang lain yang buat kerja untuk mereka?




MyMassa harap teguran ini dilihat dari sudut positif. MyMassa bukan nak hentam tapi berasa sedih bila tengok GERAKAN hanya mendaftarkan 471 orang (kurang 500 orang) dalam masa 6 bulan. Walaupun pernah mengetuai Kerajaan Pulau Pinang, GERAKAN hanya berjaya daftar 48 orang di negeri tersebut (bersamaan 8 orang sebulan). Jika pendedahan MyMassa ini tidak tepat, MyMassa harap parti yang berkenaan isytiharkan secara rasmi berapa sebenarnya pengundi yang telah mereka daftarkan sepanjang 5 tahun. MyMassa juga berharap media arus perdana mendapatkan statistik pendaftaran pengundi mengikut parti politik dari SPR supaya kita tahu siapa yang buat kerja dan siapa yang hanya pandai cakap dan memberikan cadangan.

*Apa yang MyMassa nukilkan di sini adalah berinspirasikan komen Tun Daim Zainuddin mengenai strategi salah parti komponen BN menghadapi pilihan raya. Kepada pembaca yang berminat, boleh membacanya di sini : http://www.mole.my/node/20459

Guru Pelatih Di IPT & IPG Tiada Jaminan Diserap..Kenyataan "Pening" Idris Jusoh

26 comments

Wah..bukan main lagi Timbalan Menteri yang baru ni keluarkan kenyataan yang menyekat hak guru pelatih untuk diserapkan ke sekolah atas alasan mencari pelatih berkualiti..sekali baca memang nampak bagus tapi kalau diselam dalam-dalam berkenaan isu dan rentetan pengangguran guru yang telah menamatkan pengajian nescaya korang akan nampak jawapannya...

Sebelum aku menulis aku nak kongsi kenyataan yang dikeluarkan oleh Pak Menteri yang baru ni...
Kementerian Pendidikan merancang untuk memansuhkan jaminan jawatan, yang selama ini diberi secara automatik kepada guru pelatih dari institut pendidikan guru (IPG) dan institusi pengajian tinggi awam (IPTA). 
Menteri Pendidikan II Datuk Seri Idris Jusoh berkata langkah itu yang mungkin dilaksana secara berperingkat, bertujuan memastikan hanya pelatih berkualiti ditawar jawatan sebagai guru di sekolah. 
"Amalan pada masa ini, guru pelatih IPG dan IPTA dijamin sebagai guru tanpa mengambil kira prestasi mereka tetapi kali ini kita nak guru jadi profesion yang mulia. 
"Jadi kita perlu pilih yang terbaik, mempunyai keperibadian mulia, baru boleh melahirkan masyarakat hebat pada masa depan," katanya kepada pemberita selepas majlis Konvokesyen Institut Pendidikan Guru Kementerian Pelajaran kali ketiga, di sini, Isnin. 
Mengulas lanjut, Idris berkata langkah itu juga bagi memastikan hanya benar-benar berminat dengan kerjaya guru dilantik, bukan mereka yang berbuat demikian kerana tiada pilihan lain. 
"Di Finland misalnya hanya hanya calon terbaik sahaja akan dipilih menjadi guru kerana itu taraf pendidikan di negara itu tinggi," katanya. 
Bagaimanapun kata Idris, rancangan itu masih pada peringkat perbincangan dan memerlukan penelitian mendalam sebelum boleh dilaksana. 
Pada konvokesyen tiga hari bermula hari ini, sebanyak 3,988 graduan menerima ijazah masing-masing. - BERNAMA

Oleh kerana ianya hanya retorik dan cadangan aku berharap Pak Menteri yang baru ni jangan cuba merumitkan keadaan sedia ada...buat pengetahuan semua pembaca...aku dapat tahu perkara ini daripada seorang guru yang sedang berkhidmat di negeri Terengganu di daerah BESUT...

Menurut graduan guru itu, sistem pendidikan negara sekarang ini memang bermasalah kerana ramai guru sudah menganggur sejak Januari tahun 2012...apakah menteri-menteri ini buta?

Mengaku sahajalah yang tiada kekosongan untuk mengatasi masalah pengangguran guru ni...tulah dulu gatal sangat ambil pelatih tak ikut unjuran...lepas tu p ubah dasar usia pencen kepada 60 tahun..sekarang bila dah ramai menganggur..nak tapis pulak...

Sebelum guru-guru pelatih ni melanjutkan pengajian di institusi Pendidikan IPG, IPT..mereka telah ditapis yang dinamakan MEDSI..aku tak tahu maksudnya..sebab guru yang mengadu akan hal ini hanya cakap MEDSI jer...

Bila dah lulus barulah diambil sebagai pelatih di IPG mahupun IPT..bila mereka berjaya melanjutkan pengajian diperingkat Sarjana Muda...mereka ini perlu menghabiskan pengajian lewat 1 tahun (2 semester) berbanding jurusan Ijazah yang bukan pendidikan...

Perlu diingat!!!ujian MEDSI adalah untuk melihat karakter...selepas LULUS MEDSI, mereka ini akan terlibat dengan 1 lagi ujian iaitu TEMUDUGA...selepas lulus kedua-dua saringan ini barulah mereka boleh melanjutkan pengajian di bidang pendidikan..itu pun bergantung kepada UNJURAN yang ditetapkan oleh KPM...

Bila berjaya mereka akan melanjutkan pengajian..INGAT!!!mereka ini akan lebih semester berbanding jurusan bukan pendidikan!!!

Selepas menamatkan pengajian..mereka ini perlu menunggu temuduga!!!Temuduga pun diikut daripada keputusan peperiksaan PNGK atas 2.75..dalam tapisan temuduga ini, penuntut lepasan IPG perlu menganggur kira-kira 1 tahun...sebelum dipanggil oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajar..bila dah lulus SPP..perlu menganggur lagi untuk tunggu keputusan KPM untuk penempatan...

Sekarang ini pun sedang berlaku..bagi melengah-lengahkan prosedur...KPM bagilah segelintir golongan ini untuk menjadi pendidik..itupun dengan gelaran GURU INTERIM atau Guru Sandaran Terlatih...itu pun SEGELINTIR...

Bila tiada kekosongan..macam-macamlah alasan hendak dicipta...Buat pengetahuan semua, pelatih GURU ini tidak layak untuk bekerja disektor selain penidikan..kerana Ijazah mereka tertera Ijazah Sarjana Muda Pendidikan...kecuali pengajian lulusan Ijazah Sarjana Muda dengan Pendidikan...

HE : Sebelum nak cakap pasal kualiti..selesaikan dulu masalah pengangguran guru tu...ramai lagi guru berkualiti yang sedang menganggur...

Monday, May 27, 2013

Apalah Nasib Masa Depan @AdamAdli

6 comments

Aku kesian tengok nasib mahasiswa bakal cikgu ni..terlalu taksub sangat berjuang menjadi pencacai pembangkang sanggup digantung pengajian...

Belum pun tempoh pengantungan tamat dia sudah jadi seorang banduan...cubalah fikir balik wahai mahasiswa pembangkang...cuba korang jadi macam adam adli..berjuang bersama-sama rakan tapi dia sorang saja kena gantung...

Janganlah membodohkan diri tu sampai gelab masa depan...ni sekarang sudah bergelar banduan..ini pun dia masih tak sedar diri..cubalah bawa-bawa muhasabah diri..apakah benar perjuangan ko...

Aku pun hairan..perjuangan macam ini yang diangkat sebagai 'pejuang rakyat'...takkan nak jadi macam Anwar Ibrahim?nak berjuang tu biarlah kena pada tempatnya..

Dulu pun Anwar ibrahim kena tangkap sebab salah guna kuasa dan penyelewengan..jika dia bersabar dan berpegang kepada ajaran Islam..aku rasa sekarang ni pun Anwar sudah jadi PM yang mewakili Barisan Nasional...

Tapi apakan daya..semua orang hendak dilanggar demi kuasa..sanggup membeli orang dengan kuasa duit...apakah ini dinamakan perjuangan?

BN buang pun sebab masalah moral...tapi pihak pembangkang pula angkat orang yang bermasalah moral sebagai wira rakyat...

HE : BN buang sebab masalah moral Pembangkang kutip jadi Wira..lepas tu kata BN yang jahat..haha!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pesanan Ustaz Azhar Idrus Untuk Pasangan Yg Belum Kahwin #Blackout

2 comments
Carilah calon suami atau isteri yang boleh membahagiakan kamu..tak comel tak apa..boleh tutup lampu...-UAI

Selamat malam untuk uai...pesanan ni harus diambil perhatian kepada semua pasangan...kalau pasangan comel tu hak kamu nak buka lampu atau tak...

Tak comey kalau asik black out pun tak bahagia juga...hihi...

HE : Aku nak tidur..bilalah nak tambah kuota bini...risau juga Isteri meradang...niat dalam hati tu ada...doakan aku ya...moga2 betambah isteri betambah rezeki...amin

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sunday, May 26, 2013

Gambar Mantap Ustaz Azhar Idrus!!!Kawin Lagi BOH!!!KEMAH KEMING DOP SOYOK SIKIT PONG!!!!

11 comments











Dalam diam mu ustak kemah..kawe nok blaja gn mung ustak..guane ilmu mu pakai sampai dapat kawin 3 orang...haha..

Bukan senang beb nak kawin 3 ni..kalau tak betul-betul maunya bercakaran sesama Isteri kita..tapi mu ustaz memang kemah keming!!!lawar pun lawar!!!

Bak kata pepatoh cantik luar DALAM boh!!haha

Tahniah aku nak ucapkan kepada Ustaz kita yang sorang ni...berita yang diterima :
Hari ini (26 May 2013), dikhabarkan Ustaz Azhar baru sahaja menikahi seorang gadis bernama Izyan berusia 27 tahun sebagai isteri ke-3 nya. Lihat dari mata pun boleh buat ramai lelaki jatuh cinta tapi jangan buat pasal nanti kena karate dengan Ustaz Azhar. 

Dikhabarkan, gadis bernama Izyan yang dinikahi Ustaz Azhar Idrus (UAI) ini adalah anak saudara kepada Tuan Hj. Omar bin Tahar iaitu Ketua Cawangan Keramat Permai AU1, Hulu Klang, Gombak. Hak perkahwinan ini juga boleh dikatakan telah pasti kerana telah dikongsikan sendiri oleh saudara Hafiz Hamidun yang kami ‘screenshot’ dari akaun Instagram’nya.
HE : Mu dengan Salleh Yaakop sama-sama kemah keming!!!mantap Ustaz!!Malam ni ceramoh manor Ustak?hihihi

Saturday, May 25, 2013

Jawapan Utk Puak Macai Yang Tak Sedar Diri Dah Kalah #GE13

1 comments

Sebelum PRU13, begitu banyak rumah di Shah Alam yang mengibarkan bendera BN. Boleh dikatakan nisbah rumah yang mengibarkan bendera BN dan PR adalah 7:3. Melihat situasi itu, ambo beranggapan Selangor, atau sekurang-kurangnya Parlimen Shah Alam akan kembali kepada BN. Namun, keputusan PRU13 memperlihatkan sebaliknya. Baru ambo tahu bilangan rumah yang mengibarkan bendera BN belum tentu menjamin kemenangan BN.

Penyokong-penyokong PR pula seringkali bermegah dengan kehadiran puluhan ribu rakyat ke siri ceramah dan himpunan yang dianjurkan PR. Melihat situasi itu, mereka beranggapan PR bakal menang pada PRU13 kerana begitu ramai rakyat dari seluruh negara menyokong PR. Namun, keputusan PRU13 memperlihatkan sebaliknya.

Kalau ambo boleh sedar bahawa bilangan rumah yang mengibarkan bendera BN tidak boleh dijadikan kayu ukuran kekuatan BN, kenapa penyokong PR tidak boleh sedar bahawa jumlah penyokong yang hadir ke setiap siri ceramah dan himpunan PR tidak boleh dijadikan kayu ukuran kekuatan PR?

Sudah kalah kalahlah!

FB : Haikal Shafie

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Friday, May 24, 2013

Siti Hanisah Berjaya Tawan Everest!! Blogger Bodoh Pakatan Rakyat Malu! #FELDA #FGVH

0 comments
Biar gambar bicara sendiri..Biarpun diserang penyakit akut gunung..biarpun lambat tapi Siti Hanisah tetap berjaya sampai ke puncak everest!!!

HE : Blogger bodoh pakatan rakyat tak nak komplen ke?hihi

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Parlimen Mula Bersidang 24 Jun...

0 comments

Mesyuarat Pertama Penggal Pertama Parlimen Ke-13 membabitkan sesi persidangan Dewan Rakyat dan Dewan Negara akan berlangsung di Bangunan Parlimen, bermula 24 Jun ini.

Tarikh itu ditetapkan selepas Yang di-Pertuan Agong, Tunku Abdul Halim Mu'adzam Shah, menandatangani Proklamasi Memanggil Parlimen Untuk Bermesyuarat daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berdasarkan Perkara 55 (4) Perlembagaan Persekutuan.

Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia, berkata istiadat pembukaan mesyuarat itu akan disempurnakan Seri Paduka Baginda pada 10 pagi, 25 Jun ini.

"Selaras Peraturan 11 (2) Peraturan-Peraturan Majlis Mesyuarat Dewan Rakyat, Perdana Menteri selaku Ketua Majlis memutuskan Takwim Parlimen Bagi Dewan Rakyat selama 16 hari bermula 24 Jun hingga 18 Julai 2013, manakala Dewan Negara pula akan berlangsung selama sembilan hari mulai 25 Jun dan 22 Julai hingga 1 Ogos depan," katanya dalam kenyataan di sini, semalam.

Sehubungan itu, Speaker Dewan Rakyat berkata, Setiausaha Dewan Rakyat, Datuk Roosme Hamzah, mengeluarkan Notis Panggilan Mesyuarat kepada semua ahli Dewan di kalangan Ahli Parlimen.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Thursday, May 23, 2013

Blogger Pakatan Rakyat Kantoi Bodoh Cubaan Fitnah Usaha Suci Pendaki #FELDA!!

2 comments

Apalah bangangnya blogger Pakatan Rakyat ni cuba mempertikaikan usaha yang dilakukan oleh Ketua Pendaki Everest Felda, Siti Hanisah Sharuddin yang hasratnya tidak kesampaian untuk menawan puncak gunung Everest kerana diserang penyakit Akut Gunung..

Benda macam ni pun boleh jadi isu besar bagi blogger Pakatan Rakyat...nampak sangat dah tak ada idea nak fitnah Kerajaan Barisan Nasional...sampai daki gunung pun boleh diperlekehkan..kalau kesemua pendaki gagal sampai ke puncak tu boleh kita cari apa silapnya...

Tapi ni 6 orang telah berjaya sampai..itu pun nak pertikaikan lagi ka...nak harapkan puak cacai makan dedak?memang tak lah!!!haha...

Depa mana tahu daki Gunung semua ni...sebabnya tak boleh nak cari salah UMNO Barisan Nasional...lagi pun puak pembangkang ni memang ramai yang mengalami masalah kesihatan...ada yang sakit tulang belakang..ada yang alami masalah boncet berlebihan..ada yang nafsu susah nak kawal...dan ada juga yang nafsu songsang...

Kalau nak listkan satu persatu..puak-puak pembangkang ni memang banyak masalah..dengan budaya kronisme, nepotisme..memang sampai mampos pun takkan anjurkan pendakian gunung Everest macam ni...

Aku betul-betul hairan mengapa Blogger Pakatan Rakyat ni boleh kata yang FELDA membazir duit kerajaan untuk anjurkan misi daki gunung Everest..tulah bila iblis dah kuasai diri fakta tak ada pun tak apa..asalkan dapat kutuk dan fitnah UMNO Barisan Nasional...memang dibayar untuk itulah katakan..haha

Buat pengetahuan blogger bodoh Pakatan Rakyat, Ekspedisi ini menggunakan dana Felda dan FGVH sendiri...sejak 1996, FELDA dah tak pakai duit kerajaan pusat...lainlah kalau misi ini gunakan duit Yahudi Soros..bolehlah blogger bangang ni fitnah usaha suci mendaki gunung Everest ni!!!

6 orang berjaya sampai ke puncak everest pun sudah dikira misi pendakian berjaya..takkan kerana ketua misi Everest ini tak berjaya terus nak nilai misi ni gagal..Siti Hanisah Sharuddin gagal pn sebab dia diserang AMS iaitu sejenis penyakit Akut Gunung...bukannya dia gagal kerana mengaku kalah!!!

Tinggal lagi 148 meter je Siti Hanisah nak tamatkan misi tapi apakan daya dia terpaksa mengalah kerana diserang AMS...Menggalah selepas berjuang lebh bagus daripada penulis Blogger Pakatan Rakyat yang bengong ni yang hanya tahu fitnah dan reka cipta cerita yang tak logik....



Dikesempatan ini, aku hendak ucapka tahniah kepada 6 orang yang berjaya menjejakkan kaki ke Gunung Everest..anda telah mengharumkan warga FELDA!!!

HE : Finah UMNO Barisan Nasional sehingga menggundi PAS akan masuk syurga..puih!!!

Harga Minyak Turun 20 Sen Satu Langkah Suci BN.. #BNBagus

2 comments

Pakatan yang berjanji nak turunkan harga minyak...BN pula yang tunaikan janji...Ron 97 turun 20 sen..oklah...

Walaupun aku tak pakai minyak Ron 97 tapi ini merupakan langkah suci kerajaan BN untuk membantu rakyat...

Jika harga Ron 97 naik Pembangkang komfem spin kata BN kejam..bila Ron 97 turun harga depa juga akan Spin kata rakyat tak pakai ron 97...

HE : Kalau dah dilahirkan dengan sifat membangkang, perut boncet macam MD Sabu pun nak salahkan UMNO BN!!!haha

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tuesday, May 21, 2013

Pembangkang Bawa Kebebasan Bersuara Acuan Barat!!Sekular!!!Masuk Neraka!!!

0 comments

Di kebanyakan negara Eropah, seseorang boleh menyatakan apa saja. Semuanya kerana menjunjung prinsip dan falsafah kebebasan bersuara. Lantas mereka mengeluarkan kenyataan yang menghina Islam, tetapi dibenarkan dan pertahankan atas alasan prinsip itu. 

Atas nama kebebasan bersuara juga sebuah media di Eropah menyiarkan karikatur menghina Nabi Muhammad SAW. Serta-merta berpuluh akhbar lain mengikut jejak menyiarkan karikatur itu dan tindakan mereka dipertahankan atas nama kebebasan bersuara. 

Begitu juga atas nama kebebasan bersuara, seseorang itu berhak menafikan apa saja. Negara Barat mempertahankan tindakan itu atas nama kebebasan bersuara. Mereka boleh menafikan kandungan Bible mereka. Mereka juga berhak menafikan kandungan al-Quran. Malah, mereka berhak menghina dan memperlekehkan al-Quran. Semua itu atas nama kebebasan bersuara ala Barat. 

Kebebasan bersuara bagi pembangkang adalah bersuara menyatakan sokongan kepada mereka. Jika seseorang menyatakan sokongan kepada pemerintah (atau bersifat kritikal terhadap pembangkang), itu bukan kebebasan bersuara, tetapi menjadi 'pengkhianat' atau sudah dibeli oleh parti memerintah"

Menafikan holocaust perbuatan jenayah

Bagaimanapun sesiapa yang menafikan peristiwa holocaust ciptaan pemimpin Nazi Jerman, Adolf Hitler ketika Perang Dunia II, dia berdepan hukuman penjara kerana perbuatan menafikan holocaust adalah perbuatan jenayah di banyak negara Eropah. 

Rupa-rupanya kebebasan bersuara dan kebebasan akhbar di negara Barat juga terhad. Bukan setakat terhad, mereka yang melanggarnya boleh dipenjarakan. 

Malangnya, ada pengikut Islam yang menari mengikut gendang hipokrit kebebasan bersuara di Barat. Ini berlaku apabila umat Islam di negara Islam mengadakan tunjuk perasaan membantah penghinaan terhadap Nabi Muhammad SAW. 

Mereka menjahanamkan harta benda kerajaan mereka sendiri, kerajaan yang daif dan miskin. Bukan setakat itu, mereka berbunuhan sesama sendiri – sesama umat Islam ketika bantahan ganas membantah penyiaran karikatur itu. 

Begitu juga, di banyak negara Barat mereka yang mempertikaikan apa-apa perkara mengenai Yahudi akan dilabel sebagai anti-Semitik. Namun, mereka yang menghina, menyerang hatta membunuh umat Islam tidak dilabelkan apa-apa.

Paling tidak mereka dikatakan sebagai melakukan jenayah kebencian. Itu adalah senario ringkas mengenai kebebasan bersuara dan kebebasan akhbar ala Barat. Adakah kita juga begitu di Malaysia?

Ada satu perkembangan sedang berlaku di negara kita, terutama sejak kebelakangan ini. Perkembangan menarik untuk diperhatikan ialah dalam satu majlis pelakon antarabangsa kelahiran Ipoh, Michelle Yeoh berada di atas pentas dan secara terbuka menyatakan sokongan terhadap kepemimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. 

Beliau bergerak lebih jauh ke depan dengan meminta pengundi memilih dan mengekalkan pemerintahan sedia ada demi kesinambungan pembangunan dan keamanan. Beliau menyatakan demikian atas prinsip kebebasan bersuara dan beliau menerima kutukan hebat. Justeru, sejauh mana dan seluas mana perimeter kebebasan bersuara kita. Nampaknya, tiang gol sentiasa berubah-ubah.

Sokong kerajaan dilontar tohmahan, maki hamun

Sesetengah mereka yang memperjuangkan kebebasan bersuara di Malaysia nampaknya membawa acuan kebebasan bersuara ala Barat ke Malaysia. Dalam keadaan sekarang, mereka yang menyatakan sokongan kepada Najib atau kerajaan akan dilontarkan dengan tohmahan, sindiran, malah maki hamun. 

Seperti kebebasan bersuara di Barat, kebebasan bersuara di negara kita juga adalah kebebasan dalam acuan sendiri. Akhirnya, Michelle menjadi sangat defensif mempertahankan kenyataannya mengenai kepemimpinan negara sedia ada. 

Dalam media maya, Michelle menjadi sasaran kutukan tentera siber pembangkang seolah-olah beliau melakukan dosa yang tak terampunkan. Timbul tohmahan beliau sudah dibeli oleh kerajaan untuk menyatakan sokongan terbuka kepada Najib. Keadaan akan menjadi sebaliknya jika beliau menyatakan sokongan terbuka kepada pembangkang. 

Ingat Raja Petra Kamaruddin atau lebih dikenali sebagai RPK?

Beliau pernah menjadi buah hati atau darling pembangkang dengan kritikan dan ulasan pedasnya mengenai kerajaan dan parti memerintah. Beliau dipertahankan dan diletakkan pada kedudukan tinggi dari kaca mata pembangkang kerana pendiriannya. Mereka yang menyanjung dan mempertahankan setiap ulasan pedas RPK atas nama kebebasan bersuara.

Apabila RPK menjadi lebih objektif dalam ulasan dan kritikannya, daripada darling pembangkang, beliau bertukar menjadi musuh nombor satu pembangkang. Dakwaan paling lumrah ialah RPK sudah dibeli oleh parti memerintah.

Tindakan Michelle dan RPK menyokong kepemimpinan sedia ada (atau dalam kes RPK, beliau menjadi begitu kritikal terhadap pembangkang dan tidak semestinya menyokong parti memerintah), dilihat dari kaca mata pembangkang sebagai mereka dibeli oleh parti memerintah.

Kelihatannya acuan kebebasan bersuara dan kebebasan akhbar itu sudah berbeza-beza. Bagi satu pihak, acuannya berbentuk bulat, tetapi bagi pihak yang lain, acuan bersegi-segi. Jika ini bentuknya kebebasan bersuara, titik pertemuan tidak akan pernah bertemu dan ada nada pihak yang sentiasa dipersalahkan. Begitulah, jika pintu gol sering berpindah-randah, permainan secara adil tidak akan pernah terjadi.

Apabila menyentuh jawapan sudah ada dan memang sudah ada pihak yang mahu dipersalahkan, teringat cerita seorang sahabat mengenai majlis kenduri kahwin zaman dulu-dulu di kampung. Menurutnya kenduri kahwin di kampung tidak semeriah dulu lagi kerana kerja membina bangsal, memasak makanan, menghidang dan mencuci pinggan mangkuk semuanya 'diswastakan', tuan rumah menggunakan khidmat katering. 

Dia berkata, dulu, tuan rumah hanya perlu menghubungi dan berbincang dengan persatuan pemuda atau belia kampung. Pemimpin pemuda dan belia kampung akan menghimpunkan rakan memeriahkan majlis perkahwinan. Katanya lagi, semua itu dulunya boleh diharapkan kepada Pemuda UMNO. Lantas dia menyalahkan Pemuda UMNO. Entah apa kena mengena antara Pemuda UMNO dengan majlis perkahwinan!

Dakwaan dibeli parti memerintah

Berbalik kepada cerita kebebasan bersuara, nyata sekali kebebasan bersuara bagi pembangkang adalah bersuara menyatakan sokongan kepada mereka. Jika seseorang menyatakan sokongan kepada pemerintah (atau bersifat kritikal terhadap pembangkang), itu bukan kebebasan bersuara, tetapi menjadi 'pengkhianat' atau sudah dibeli oleh parti memerintah. Bagaimanapun, jika menyatakan sokongan diluah kepada mereka, itu kebebasan bersuara namanya. Bayangkan bagaimana acuan kebebasan bersuara jika mereka berkuasa.

Penulis ialah Pensyarah Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media di UiTM Melaka


HE : hok nik Nik Ajih tak nak kata sekular ker?!!! 


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


























Monday, May 20, 2013

Guru Potong Kek Berlogo PAS Ketika Sambutan Hari Guru?

8 comments

Agak-agaklah wahai guru sekalian...kalau hendak berpolitik tu janganlah sampai keterlaluan...potong kek pun perlu ke cari Kek berlogo PAS?

Apa sumbangan PAS dalam pembangunan sekolah sampai hendak diagung-agungkan seperti ini?

Sudah banyak kes dicatatkan melibatkan ketaksuban guru membawa aliran politik di Sekolah :


HE : Rosak budak sekolah kalau cikgu main politik sampai ke Sekolah...

Video Jawapan Apa Lagi Cina Mahu..

0 comments

Jangan tension-tension, banyakkan senyum dan letak jauh-jauh segala masalah yang melingkar di fikiran.

Jom kita layan sebuah klip pendek mengenai – APA LAGI CINA MAHU?

Kita pun tahu gelombang ‘tsunami’ pengundi Cina pada PRU-13 lalu sangat memberi kesan pada pola dan corak pengundian.

Mungkin klip ini ada jawapannya?

 

Artikel lanjut di SINI

Terkini : Harga Minyak Turun!!!

0 comments

Pakatan Rakyat semalam mengesahkan bahawa semua harga minyak akan diturunkan sebanyak 50 sen se liter, di semua pusat jualan minyak yang terletak di negeri negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat. Negeri negeri yang terlibat adalah Pulau Pinang, Kelantan dan juga Selangor.

Perkara ini disahkan oleh setiausaha Pakatan Rakyat negeri selangor, selepas selesai sahaja Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang berlangsung di Shah Alam malam tadi.

Majlis Presiden dalam Mesyuarat nya petang semalam sebulat suara bersetuju untuk menghapuskan cukai yang dikenakan pada premis premis syarikat minyak, dengan itu harga minyak mampu diturunkan sebanyak 35 peratus untuk setiap kategori akan berkuatkuasa pada pukul 12 malam semalam.

Sumber itu juga menegaskan, penurunan harga tersebut juga akan dapat dinikmati oleh semua orang yang membeli minyak di stesen tersebut walaupun tidak menpunyai no pendaftaran negeri Pakatan Rakyat.

Berikut adalah senarai minyak yang terlibat dengan penurunan harga,

1.Minyak Angin
2.Minyak Senyonyong
3.Minyak Gamat
4.Minyak Dagu
5.Minyak Pengasih.
6.Minyak Pelincir KY JELLY..


HE : Gua cabar kerajaan negeri bagi vaucer kurangkan harga minyak di setiap rakyat negeri pembangkang!!!nak seribu daya tak nak berjuta alasan....Keh4!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Beckham,Sir Alex Ferguson,Scholes & Jamie Charagher dh bersara.. @AnwarIbrahim jer yang tak jd bersara #FB keh3!!!

0 comments

Biar gambar bicara sendiri..otai sukan bola sepak dunia spt Beckham, Sir Alex Ferguson, Scholes dan Charagher dah gantung but...tindakan mereka ni bagi memberi laluan kepada darah baru untuk jd star dan pengurus...

Tapi Anwar Ibrahim?UMNO BN pula difitnah punca dia tak jadi bersara...bagilah orang lain jd ketua pembangkang..Nik Aziz pun dh lepas jawatan Menteri Besar..

Tu baru janji nak letak jawatan kalau PR kalah dah mungkir janji..jika PR menang PRU 13 pn aku rasa banyak lagi janji takkan tertunai..jadi nak ngelak tunaikan janji mereka pasti akan guna modus operandi yang sama iaini salahkan UMNO Barisan Nasional...

HE : Takkan nak tunggu malaikat maut cabut nyawa baru terkial2 nak cari pengganti?haha!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Perenang OKU Adik Faiq Adnan Tawan Selat Penang!!Tahniah!!

1 comments

Aku nak ucapkan tahniah kepada adik Faiq yang berjaya melunaskan harapannya untuk menawan selat Penang dalam masa 2 jam 20 minit 30 saat..

Agak jauh jugalah adik Faiq ni berenang iaitu 5 KM yang bermula jam 9 pagi dan tamat jam 11.30 pagi...

Berlari 5 km pun belum tentu Md Sabu boleh habiskan dalam masa 2 jam...naik moto jatuh pun disalahkan Polis langgar..apatah lagi berlari..silap-silap kaki terpelecok pun difitnah kontraktor UMNO tak reti buat jalan...

HE : Inilah contoh sikap bodoh pembangkang..ada saja nak salahkan UMNO BN

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sunday, May 19, 2013

@AdamAdli Direman 5 Hari Atas Dakwaan Hasut Gulingkan Kerajaan

1 comments


Aktivis pelajar Adam Adli Abd Halim telah ditahan reman selama lima hari sehingga 23 Mei ini atas dakwaan menghasut.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Salleh berkata, perintah reman itu bagi membantu polis menyiasat Adam bersabit kenyataan yang dibuat dalam satu forum yang diadakan di Dewan Perhimpunan Cina Selangor, 13 Mei lalu.

"Beliau telah ditangkap di Bangsar pada 03:15 pada hari Sabtu di bawah Seksyen 4 (1) Akta Hasutan berhubung kenyataan yang dibuat dalam forum itu," katanya.

Saksi awam melaporkan Adam telah ditangkap oleh kira-kira sepuluh anggota polis berpakaian biasa di luar sebuah kedai runcit di Bangsar dan di bawa dengan kenderaan pacuan empat roda ke pusat tahanan polis di Jinjang.

Adam pernah bertindak biadap menurunkan bendera gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di luar ibu pejabat Umno, Pusat Dagangan Dunia Putra pada tahun 2011.



Beliau yang merupakan penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris digantung tiga semesta bermula 9 Jan tahun lalu yang akan berakhir pada bulan September.

Sementara itu media melaporkan Sepasukan polis hari ini membawa Adam Adli ke satu pejabat yang sering dikunjungi aktivis pelajar tersebut di Bangsar Utama, Kuala Lumpur untuk mengesan bahan bukti berhubung siasatan yang dijalankan ke atas anak muda itu.

Seramai lebih 10 orang anggota polis berpakaian preman tiba di pejabat tersebut, yang terletak di tingkat atas di deretan rumah kedai itu, pada kira-kira jam 4.15 petang ini.

Adam, yang bergari dan dikawal ketat anggota polis, kelihatan letih tetapi ceria apabila disapa teman-temannya di pejabat tersebut.

Beliau turut dibawa ke satu kenderaan yang digunakan Adam, bagi mengesan bahan bukti tersebut, sebelum beredar kira-kira 20 minit kemudian.

Seorang pengerusi jawatankuasa BERSIH, Mandeep Singh, yang turut berada di kediaman tersebut ketika operasi berkenaan berkata, polis bagaimanapun tidak membuat apa-apa rampasan.

Bapa Adam, Abdul Halim Abdul Hamid, yang ditemui ketika operasi polis di Bangsar Utama itu berkata beliau berbangga dengan anak lelakinya itu.

"Saya dengan keluarga memang daripada dulu tidak pernah sekat dia untuk memperjuangkan kebebasan rakyat, kebebasan akademik dan kebebasan media, asalkan tidak mencetus perkara yang memburukkan keadaan," katanya.

Saturday, May 18, 2013

Saiful Bukhari Akan Berkahwin...Anwar Jangan Lupa Dosa Silam!!!

0 comments

Saiful Bukhari yang pernah diliwat Anwar bakal menamatkan zaman bujangnya bersama pengacara TV3, Nik Suryani..

Tahniah aku ucapkan kepada pasangan ini yang akan dilangsungkan 25 Mei ini...

Anwar seharusnya berasa bersalah dengan apa yang pernah dia lakukan kepada Saiful sebelum ini..inilah namanya takdir Allah..doa orang yang dianiaya akan makbul...

Bukan senang seorang wanita hendak menerima lelaki yang pernah diliwat...namun Kun Fa Ya Kun Allah telah memudahkan pasangan ini serasi...

Aku harap Saiful akan bahagia bersama pasangan hidupnya...biarlah peristiwa hitam dulu menjadi pengalaman ngeri..

HE : Perjuangan Saiful harus diteruskan bagi menegakkan keadilan..tak apa Saiful..biarpun kalah mahkamah dunia..mahkamah akhirat pasti orang yang bersalah takkan terlepas...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Harga Kereta Akan Turun Tak Lama Lagi!! #BNBagus

0 comments

Inilah dinamakan kerajaan rakyat..kerajaan yang menepati janji...harga kereta dijangka akan turun secara berperingkat apabila kerajaan Barisan Nasional sedia menyemak semula Dasar Automotif Nasional bagi mengurangkan harga kereta secara berperingkat-peringkat antara 20-30% serta meningkatkan daya saing kereta nasional...

Aku berharap perkara ini akan dilaksanakan..bolehlah aku beli kereta BMW!!!kah3!!!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA