networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Wednesday, April 30, 2014

Ultras Berang Difitnah Akan Berkomplot Dengan Pembangkang! Bodo Punya Pakatan!

0 comments





Bodo punya pakatan...Ultras yang tak suka politik pun terpalit dengan fitnah mereka....kalau bodo tu simpan!

Wednesday, April 23, 2014

Harga Getah Turun...Penoreh Persalahkan Pakatan Pembangkang...

3 comments

Gambar ni aku dapat dr seorang orang Kampung yang mana, mereka golongan penoreh berasa hairan...harga getah turun harga tu 1 hal..tapi yang masalahnya kenapa pembangkang yang bukan golongan penoreh tiba2 gantung banner ni...

Kata pak cik tu, dia nak rakam tapi xde kamera canggih...jadi tengok jelah..pak cik tu memang xkenal individu yang gantung banner tu...

Tengok banner ni dari belakang pon mereka recycle banner Bersih 2.0...nampak benor pembangkang saja curah minyak kat api yang kecil..bangsat...

Monday, April 21, 2014

Terkini : Pesawat #MH192 Hadapi Masalah! #DoakanMH192

0 comments


MEDIA STATEMENT
released at 1.35am/21 Apr 2014

MH192 Incident

Sepang, 21 April 2014: Malaysia Airlines confirms that flight MH192 that departed from Kuala Lumpur International Airport (KLIA) at 10.09pm bound for Bangalore has made an air turn back towards Kuala Lumpur. The aircraft’s right-hand landing gear malfunctioned upon takeoff and is expected to make an emergency landing at KLIA at around 2.00am, today.

Flight MH192, operated on the B737-800 aircraft, was scheduled to arrive in Bangalore at 11.35pm the same day. The flight was carrying a total number of 166 people on board which include 159 passengers and 07 crew members.

Malaysia Airlines is currently working with the Airport Fire Rescue Services (AFRS) in anticipation of the landing. 

The airline will provide regular updates on the situation.

-end-

HE : Sama2 kita doakan pesawat ni dapat mendarat dengan baik dan selamat...amin

Thursday, April 17, 2014

KARPAL SINGH MAUT KEMALANGAN

2 comments

Slmt mlm YDH/Tn, maklumat awal  17/4/2014 l/k jam 0100hrs  d km 301.6U (Kawasan Gua Tempurung ) 1 kmlg maut  melibatkan 1 m/kar MPV Alphard KS 9898 (VIP) langgar bucu sebelah kiri m/ lori  WTL9909 yg jalan perlahan d lorong kiri mnyebabkan m/kar Alphard mgalami kerosakan teruk. Terdapat 4 orang penumpang dlm m/kar. 2 mangsa maut d tempat kejadian dan 2 mangsa cedera parah. 

Butir butir maut - 

1)  Karpal Singh (GengerusiDAP dan MP Gelugor)  dan 

2) nama  C Selvam  edayatti pangayam vellu . Bomba sedang  mnyelamatkan mangsa di  tmpt kjdian. Keadaan llintas terkwal cuaca baik. Maklumat lanjut akan di salurkan. tk YDH Dato/Tn. 








Tuesday, April 15, 2014

Punca Lelaki Report Polis Laungan Azan Dan Tarhim...

4 comments


Assalamualaikum

Mungkin sebahagian dari saudara2ku telah mengetahui isu report polis yang dibuat oleh En Md Said ( yg tersebar di FB dan Wassup ) tentang Tarhim dan Azan yang terlalu kuat oleh Masjid Perjiranan 9. Taman Air Biru. Pasir Gudang sehari dua inikan?

Saya rasa terpanggil untuk menerangkan isu sebenarnya apa sebab perkara ini terjadi :

Beliau adalah seorang jemaah yang amat istiqamah solat berjemaah di Masjid itu. Sebelum ini beliau dan sebahagian dari jemaah masjid telah memaklumkan dengan AJK Masjid tentang bacaan Tarhim sebelum solat dan siri2 ceramah fardu ain yang pancarkan keluar masjid melalui 15 biji corong speker terlalu kuatsehingga terganggu anak-anak kecil yang hendak tidur, orang-orang tua yang sakit hendak berehat, anak-anak sekolah yang hendak ulangkaji pelajaran dan kaum-kaum ibu yang hendak solat.

Beliau bukan anti azan sebab sekuat manapun bacaan azan hanyalah sekitar 5minit sahaja, tetapi jika Tarhim dan siri2 ceramah sudah tentulah mengambil masa yang agak panjang terutamanya ceramah Haji yang adakalanya mencecah pukul 11malam.

Cuba kita bayangkan dengan jarak rumah kariah ada yang 10meter sahaja dari corong speker akan melalui perkara ini hari-hari......nak mengadu takut dikatakan Anti majlis ilmu....Anti Masjid....maka terpaksalah tanggung selamanya perkara ini biarpun Solat kaum ibu terganggu, anak2 kecil tak lena tidur, orang2 tua yang nak berehat, anak2 sekolah yang nak study dan lain2 lagi.

Perkara ini telah ditegur oleh Pengarah Jakim Dr Ismail Ibrahim dari tahun 2002 lagi tetapi masih ada lagi Masjid yang tak ambil kisah. Jika dulu kita dikampung-kampung jarak rumah yang agak jauh, pak bilal baca Tarhim kita seronok sebab didengari sayup-sayup aje, tapi tidak sama dengan suasana diTaman2.

Rasulullah pun pernah menegur sahabatnya yang membaca Al Quran didalam masjid dengan suara yang kuat, apatah lagi jika siap guna 15 biji speker ? sudah pasti menganggu jemaah yang lain. Fikir-fikirkanlah

Jom Mengajiiii tak ngaji ceroiiiilah.

Mohon ampun dan maaf jika pencerahan yang
saya berikan ini ada menyentuh mana-mana pihak.

Wassalam

Monday, April 14, 2014

Terkini! Van Sekolah Masuk Kolam Kumbahan...1 Maut. @KhaledNordin

1 comments



As salam YDH Tuan KPD

Maklum terima panggilan telefon melalui MERS 999, sebuah m/van yang membawa 6 orang kanak-kanak tadika telah menggelungsur kebelakang sewaktu pemandu van meninggalkan kanak-kanak tersebut dalam van dan van tersebut  telah masuk ke dalam loji kumbahan air yang mengakibatkan 2 dari 4 kanak-kanak tersebut tidak sedarkan diri dan 4 lagi berjaya diselamatkan oleh pihak bomba. 

Pemandu van adalah 1 perempuan melayu yang ketika itu meninggalkan van untuk menghantar beberapa org kanak-kanak lain ke tadika kemas kaisara beralamat no 19 Jln Pertanian 7, Tmn u.

Bomba telah dipanggil dan berada dilokasi. MPV 439 statik dilokasi, OCS telah dimaklumkan.

Terima kasih tuan.
As salam Tuan.
Makluman awal dari anggota MPV memaklumkan 1 kanak- kanak tersebut telah meninggal dunia.
Terima kasih Tuan.

Thursday, April 10, 2014

HUDUD BOLEH DILAKSANAKAN DI MALAYSIA JIKA DISOKONG UMNO, PAS , ANWAR, N IZZAH DAN AZMIN..TAK PERCAYA?

14 comments

Bab bicara pasal hudud ni di Malaysia sudah jadi makanan ahli politik terutamanya dari PAS yang mana mereka dengan zalim memfitnah bahawa UMNO kafir kerana tidak mahu melaksanakan hudud...

Sebenarnya PAS sudah lama berdosa kepada umat Islam dan Allah SWT kerana telah lari dari perjuangan Hudud...mereka memfitnah UMNO walhal dalam Pakatan sendiri pun ianya tidak mendapat keputusan penuh dari ahli pakatan pembangkang.

MCA dalam BN pun ambil langkah yang sama seperti DAP dan PKR yang mana menentang undang2 Allah untuk melarang hudud dilaksanakan...

Sekarang ni kita abaikan soal serangan politik..abaikan mulut2 busuk dalam PAS yang berani mengutuk UMNO tapi dalam Pakatan PAS hanya suara kerdil untuk melaksanakan hudud...

Masakan PAS mampu melaksanakan hudud jika kerusi diparlimen hanya ada 21...21 daripada 222 memang tidak kuat...dan UMNO pula tidak mampu laksanakan jika hanya memiliki 88 daripada 222 kerusi parlimen...

Kalkulator mudahnya..PAS yang memiliki 21 kerusi perlu bergabung dengan UMNO 88 kerusi dengan mendapat sokongan tambahan dari Anwar, Nurul Izzah dan Azmin...jikalau kalkulator ini terjadi nescaya Hudud dapat dilaksanakan..kerana sokongan UMNO dan PAS akan menjadi 109 sokongan dan memerlukan 3 lagi untuk majoriti mudah menyokong Hudud dilaksanakan di Parlimen..

Cara ini sahaja mampu membuatkan Hudud akan dilaksanakan dengan kadar sokongan 112 daripada 222 kerusi...usahlah PAS membodohkan rakyat dengan menggunakan Hudud sebagai bullet untuk menyerang UMNO...rakyat perlu realistik...dengan angka dan jurang ini....sama2 kita berdoa perkara ini terlaksana...amin...

HE : PERSOALANNYA BOLEH KE ANWAR, IZZAH DAN AZMIN SETUJU PERLAKSANAAN HUDUD?

PKR DAN DAP TENTANG HUDUD

KUALA LUMPUR 9 April - Pas berterusan ditentang rakan sekutunya sendiri dalam pakatan pembangkang berhubung hasrat parti itu untuk mengemukakan usul rang undang-undang persendirian mengenai hudud di Dewan Rakyat.

Ketika Kerajaan Pusat dan UMNO menyatakan sokongan kepada hasrat Pas itu, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) pula memberi peringatan keras bahawa hudud tidak pernah menjadi kesepakatan dalam pembangkang.

Malah Ketua Publisiti DAP, Tony Pua, secara terang-terangan berkata, DAP selaku parti kedua terbesar dalam pakatan dengan 38 ahli Parlimen tidak akan menyokong rang undang-undang yang mahu dikemukakan Pas.

“Hudud bukan sebahagian daripada persetujuan pakatan," katanya sebagaimana dipetik dari The Malay Mail Online hari ini.

Tony Pua adalah pemimpin kanan kedua DAP yang tampil menentang hasrat Pas selepas bekas Pengerusi, Karpal Singh lantang mengingatkan Parlimen minggu lalu agar jangan membenarkan usul berkenaan diluluskan.

Sebelum ini, Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob memberitahu, rang undang-undang persendirian akan dibentang di Parlimen bagi mendapat kebenaran untuk membolehkan hudud dilaksanakan di negeri itu.

Dalam perkembangan sama, Naib Presiden PKR, N. Surendran, juga senada dengan DAP apabila mengingatkan Pas bahawa pakatan pembangkang telah membuat keputusan yang jelas tentang hudud pada tahun 2011.

“Ketiga-tiga pihak secara terbuka mengumumkan bahawa tidak akan melaksanakan hudud kecuali mendapat persetujuan semua pihak dalam pakatan. Tidak ada kata sepakat tentang hal itu," katanya.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140410/po_01/Hudud-PKR-DAP-bantah-keras#ixzz2yUJN5UZM 
© Utusan Melayu (M) Bhd

MCA BANTAH HUDUD

SHAH ALAM – Parti MCA tetap bertegas dalam membantah cadangan perlaksanaan hukum hudud yang dikatakan tidak sesuai dengan kehidupan masyarakat majmuk di Malaysia.  

Menurut Ketua Publisiti MCA, Datuk Chai Kim Sen, undang-undang hudud yang dicadangkan oleh Pas Kelantan itu tidak relevan dengan akta undang-undang yang digariskan oleh Perlembagaan Persekutuan.

“Perlaksanaan hukum hudud Pas tidak selari dengan hukum undang-undang Perlembagaan Persekutuan, ianya tidak sesuai kepada masyarakat yang berbilang kaum dan agama di Malaysia, jika hukum hudud dilaksanakan,ianya akan memberi kesan yang teruk kepada rakyat.

“Semua pihak telah tahu bahawa MCA menentang sekeras-kerasnya perlaksanaan hukum hudud, kami akan terus-menerus membantah perlaksanaan undang-undang teokratik,” katanya.

Beliau dalam pada itu turut menyelar Ahli Parlimen Bukit Gelugor,  Karpal Singh yang mendakwa  MCA sebuah parti lemah kerana tidak membantah perlaksanaan hukum hudud.

“Sudah jelas bahawa dia cuba buat alasan untuk mengaburi ketidakcekapan DAP dalam menjaga hak-hak orang bukan Islam, mereka tidak berupaya menentang perlaksanaan hukum hudud Pas.

“Karpal Singh telah memilih sasaran yang salah untuk menyerang, DAP mempunyai 38 orang Ahli Parlimen namun mereka masih belum melakukan apa-apa untuk membantah undang-undang agama Pas namun kami akan terus melakukan bantahan terhadap perlaksanaan hukum hudud ini,” katanya lagi.

Sunday, April 6, 2014

Rahsia Yang Disimpan Pakatan Akhirnya Kantoi! Perbandingan Minyak Dengan Venezuela Hanya Konspirasi Pakatan!

1 comments

Nilah negara idola pakatan Venezuela...bab minyak mereka nak bandingkan dengan negara yang harga rendah...bab lain kt negara tu kenapa xnak bandingkan dengan Malaysia...

Negara idaman pakatan ni ibarat negara rojak...semua benda yang baik nak dicampurkan dalam satu tempat..kesudahannya...apa pun tak boleh....

Kaedah mereka bandingkan minyak dengan Venuzuela adalah untuk menerapkan kebencian dan membuktikan kononnya BN pemerintah yang zalim...

Bab benda lain..seperti keperluan asas terbukti negara kita lebih baik...bila mereka perintah nanti lain pula jawapannya...

'Kita tak mampu tunaikan janji kerana ingin membaiki kerosakan pimpinan barisan nasional'

Kanak2 tadika pun dah boleh agak mentaliti pemimpin pakatoon....

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA