networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Wednesday, July 30, 2014

TMJ BERI PENJELASAN ISU KESULTANAN JOHOR GUNA DUIT RAKYAT...WAJIB BACA,

5 comments



Assalamualaikum w.b.t

Saya sedar ini adalah laman rasmi bola sepak negeri Johor. Bukan laman politik mahupun agama, akan tetapi saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberi pengetahuan dan fakta kepada rakyat negeri Johor dan seluruh rakyat di Malaysia yang saya hormati.

Baru-baru ini saya dapati ada beberapa komen yang negatif dan kurang arif daripada sesetengah individu berkenaan gambar bot saya yang dimuat naik oleh laman JOHOR Southern Tigers.

Ada terdapat beberapa pihak yang selalu menanyakan berkenaan hal duit rakyat. Oleh itu izinkan saya menggunakan ruang ini untuk memberi maklumat yang tepat serta ringkas dan anggaplah ini sebagai satu pelajaran yang boleh menambahkan pengetahuan berkenaan fakta Kesultanan Negeri Johor.

Negeri Johor ditubuhkan pada tahun 1885 beserta kerajaan dan perlembagaan sendiri sebelum wujudnya kerajaan persekutuan yang mencapai kemerdekaan pada tahun 1957 dan untuk pengetahuan juga, Askar Timbalan Setia Johor (JMF) ditubuhkan pada tahun 1886.

Berkenaan isu duit rakyat yang dibangkitkan oleh individu-individu yang kurang arif ini, saya akan membuat kenyataan hari ini yang mana rakyat Johor boleh baca dan faham untuk disampaikan kepada generasi yang akan datang sehingga ke cucu cicit kita.

Untuk makluman semua, Kesultanan Johor pernah melanggar perlembagaan kerajaan negeri Johor pada tahun 1899 kerana ketika itu DYMM Almarhum Sultan Ibrahim Ibni Sultan Abu Bakar menolak gaji sebagai Sultan yang diperuntukkan oleh kerajaan negeri Johor ketika itu, dimana dana tersebut disalurkan kepada tabung yayasan yang sekarang ini dikenali sebagai Yayasan Iskandar, dengan Almarhum bertitah "Sebagai Raja dalam negeri ini, aku tak patut ambil duit rakyat aku". Dan objektif yayasan ini adalah untuk kerajaan negeri membantu rakyat negeri Johor yang memerlukan.

Sehingga hari ini, Yayasan Iskandar digunakan untuk pembiayaan pembelajaran, untuk menunaikan haji, menaik taraf kemudahan sekolah-sekolah agama dan lain-lain lagi.

Segala hasil atau pendapatan Kesultanan Johor datang daripada estet getah dan kelapa sawit sejak zaman DYMM Almarhum Sultan Ibrahim sehinggalah kini, yang mana sekarang ini dikendalikan oleh MADOS.

Saya tidak perlu dedahkan berapa jumlah zakat yang DYMM Sultan dan saya telah salurkan setiap tahun. Perkara ini saya bangkitkan kerana ada sesetengah individu yang bodoh sombong, kurang arif dan tidak boleh diajar lagi.

Segala elaun yang diperuntukkan oleh kerajaan negeri Johor kepada saya sejak saya menjadi Raja Muda sehinggalah sekarang disalurkan kepada Yayasan Iskandar dan apa yang saya ada sekarang adalah kurniaan daripada ayahanda saya sendiri.

Ini bukan untuk membangkit tetapi hanya sekadar untuk memberi maklumat ringkas sejarah Kesultanan Negeri Johor.

Lagi sekali kepada individu-individu yang kurang arif sebelum membuat kenyataan, kaji dan belajar dulu sebelum membuat kenyataan yang boleh mengaibkan diri anda sendiri.

Saya tidak perlu risau kerana saya tidak mencuri duit sesiapa.

Akhir kata,

"Janganlah cemburukan senyuman saya kerana saya telah puas menangis sebelum saya dapat merasainya.

Janganlah cemburukan kasih sayang saya kerana saya telah melalui kepahitan untuk membinanya.

Janganlah cemburukan kehidupan saya kerana saya telah melalui pelbagai rintangan untuk menghargainya."

DYAM Brigadier General Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor.

HE : Puak2 pembangkang memang suka buat fitnah...

Tuesday, July 29, 2014

PAS Rasis Cuba Tarik Perhatian Musim Raya... #KosongKosong

6 comments

Aku tak faham apa yang sudah jadi dengan PAS ni..orang sibuk beraya...kita pulak nak melayan kerenah perpecahan dalaman mereka...nampak sangat nak tarik perhatian...sebenarnya ini isu remeh ...buang masa melayan...

Mesej Wasap yang tersebar mengatakan Dr Zuhdi yang cuba menjadi pakar strategi mencongak pentadbiran Selangor...tah betul tah tidak mesej yang tersebar...aku syak ni kerja jahat RBA...maklumlah tak ramai setuju MB Selangor ditukar...

Kalau PAS tak setuju pun depa bukan boleh buat apa2 pun...ikut arahan saja...nak menyalak pun suara tak kedengaran...

Belum pun reda..tersebar pula petikan dari Nik Abduh menafikan..konon nak menjernihkan keadaan lah tu...


Kita tengok sajalah game PAS ni...biasanya suara sumbang dalam Pakatan ni tak kemana...macam tu jugak...buang masa layan mesej wasap dan jawapan Nik abduh ni...silap2 puak2 PAS sendiri sengaja sebarkan..bila kita pick mereka pun ketawa terbahak2....PAS setuju ke tak setuju...keputusan MB tetap Anwar yang boleh buat..tunggu jelah...jika Sultan tak perkenan...Sultan pula depa serang...maklumlah anugerah tuhan....puih!





Monday, July 28, 2014

#KosongKosong : Selamat Hari Raya AidilFitri, Maaf Zahir Batin Dari @HarapanEsok

0 comments

Dikesempatan ini, kami ingin mengucapkan Selamat Hari Raya AidilFitri, Maaf Zahir Batin kepada semua Umat Islam..Mungkin sepanjang kami berkecimpung dalam dunia maya ini ada mengguriskan hati anda..kami mohon maaf....Kosong-Kosong ya...

Adab Ketika Menziarahi Kubur Sempena Hari Raya AidilFitri..Ulasan @UstazFathulBari ...Video @AbuAqifStudio

0 comments

Merujuk kepada Blog Abu Aqif di SINI...aku rasa terpanggil untuk mengongsikan sebuah video ulasan Ustaz Fahul Bari mengenai adab menziarahi Kubur...maklumlah sudah menjadi adat kita..ziarah kubur pada musim raya....

Bila ziarah je letak bunga-bungaan...sudah menjadi tred masyarakat membina kepuk yang cantik...ikuti ulasan Ustaz Fathul Bari mengenai perkara ini di bawah....

Sunday, July 27, 2014

Tentera Israel Langgar Hak Asasi Kanak-Kanak Menggunakan Sebagai Perisai.... #SaveGaza

0 comments

Israel bangsat kini memang sudah rasa tertekan..belum pernah mereka gunakan kanak-kanak bawah umur untuk menjadi perisai...ini telah melanggar hak asasi kemanusiaan antarabangsa...apatah lagi kanak2 bawah yang berusia 13 tahun dijadikan tebusan...





Barua bangsat Israel memang sedang tertekan kerana ada gambar2 tentera mereka yang terkencing takut kepada pejuang Islam Al Qassam....ada antara mereka mendakwa tidak dapat membezakan musuh kerana pakaian mereka sama...mampuslah kau wahai zionis bangsat!

Saturday, July 26, 2014

Melayu Berniaga Kasut Dirampas...Cina Niaga CD Cetak Rompak Sapa Nak Tangkap?CD Cetak Rompak lebih Mulia Dari Kasut Pandangan PBT?!!!

1 comments

Kes ini berlaku di Selayang apabila MPS telah menyerbu dan mengangkut semua  barangan niaga berjumlah 1000 pasang kasut...inilah namanya Pihak Berkuasa Tempatan..dapat aduan awam terus bertindak..beri amaran...lepas tu ingkar terus angkut...

Aku terus terfikir kenapa masih banyak peniaga segera VCD cetak rompak ditepi kaki lima dan ada yang berani jual dihadapan kedai 7E...agaknya tiada aduan orang awam kot...kalau ada aduan mungkin telah disuap...

Jika pembaca memikirkan perkara yang sama..ayuh kita bertindak membantu PBT yang tak nampak atau buat2 buta...sila emailkan gambar perniagaan VCD cetak rompak dikawasan anda beserta lokasi ke alamat harapanesok@gmail.com

HE : Hanya Melayu Bodoh Saja Terima Rasuah Dari Cha..

Friday, July 25, 2014

Kenderaan Cermin Gelap Dapat 'LESEN KHAS' Musim Perayaan Ni!

1 comments


Tiada tindakan penguatkuasaan terhadap pengguna kenderaan bercermin gelap selagi Kementerian Pengangkutan belum membuat pengumuman rasmi mengenai perubahan peraturan berkaitan perkara itu. 

Justeru, semua sekatan jalan raya yang diadakan di seluruh negara sempena Aidilfitri minggu depan, tidak akan memfokuskan kepada kesalahan cermin gelap. 

Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Aziz Kaprawi, berkata keputusan peraturan baru penggunaan cermin gelap masih dalam perhatian Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan akan diumumkan pada satu masa yang belum dapat dipastikan. 


Menunggu masa 

Katanya, selepas bengkel kajian semula peraturan penggunaan cermin gelap bagi kenderaan pada 3 Jun lalu, satu cadangan perubahan terhadap peraturan itu dikemukakan kepada menteri, namun masih diperhalusi. 

Katanya mengambil kira keputusan yang sudah diputuskan bersama semua pihak, sebarang penguatkuasaan terhadap penggunaan cermin gelap ditangguhkan sementara menunggu pengumuman menteri. 
“Sepatutnya sementara menunggu keputusan menteri, semua penguatkuasaan ditangguhkan dahulu. 

“Jika ada sekatan jalan raya, pemeriksaan membabitkan perkara lain, bukan cermin gelap,” katanya.

HE : Cadangan ni bagus! TAPI Aku kadang hairan dengan penguatkuasa ni..mereka dah tahu dulu tak boleh tinted gelap..tapi yang di saman ialah pengguna..kenapa tak cari agen yang jual?ibarat tangkap penagih dadah..tapi pengedar tak buat apa2...biarkan terlepas...

Thursday, July 24, 2014

Terkini ! Militan Pro Rusia Mengaku Tembak #MH17

0 comments


KUALA LUMPUR: “Pegawai kami memberitahu bahawa kami menembak sebuah pesawat Kiev. Kami ingatkan kami mencari juruterbang Ukraine yang dikatakan sempat menyelamatkan diri, tetapi kami menemui mayat-mayat orang awam.”

Itu pengakuan yang dibuat oleh seorang anggota militan pro-Rusia dari unit kombat Oplot kepada akhbar ItaliCorriere della Serapada Rabu.

Menurut laporan portal tersebut, mereka menerima arahan untuk bergegas ke sebuah lokasi menggunakan sebuah lori dipenuhi muatan senjata dan peluru sejurus selepas satu letupan kedengaran di udara.

Mereka diberitahu bahawa pasukan mereka telah menembak jatuh sebuah pesawat milik puak fasis Kiev.

“Objek-objek putih kelihatan berterbangan di udara. Kami mungkin perlu bertempur untuk mengumpulkan objek-objek terbabit.” ujar anggota Oplot terbabit yang enggan mendedahkan namanya serta nama sekutunya.

Dia turut memberitahu bahawa ketika mereka mencari payung terjun di tanah dan pokok, dia menemui mayat seorang kanak-kanak perempuan yang berusia tidak lebih dari lima tahun.

“Mayat itu tertiarap. Ia sangat mengerikan. Itulah ketikanya saya sedari bahawa pesawat yang ditembak itu ialah sebuah pesawat komersial dan bukan pesawat tentera.

Semua mangsa ialah orang awam. Beberapa beg pakaian mengesahkan jangkaan saya.” tambahnya.

Unit Oplot ini telah berada di lokasi nahas sejak tragedi itu berlaku.

Menurut portalCorriere della Sera, mereka bagaimanapun tidak menunjukkan rasa bersalah apabila mengeluarkan kenyataan bahawa bukan mereka sahaja yang menembak jatuh pesawat terbabit serta tidak mempunyai senjata yang mampu mencapai ketinggian pesawat itu.

“Jenayah ini dilakukan oleh penjahat yang menerima arahan daripada kerajaan Kiev. Salah seorang pejuang mereka mungkin menembak jatuh MH17,” kata mereka.

Pengkuan ini dibuat selepas lima hari pemimpin puak pemisah pro-Rusia Igor Girkin memuat naik di laman sosial bahawa mereka terlibat dengan nahas terbabit dan mereka yang menembak jatuh pesawat malang itu.

Muat naiknya berbunyi: “Kami telah menembak jatuh sebuah AN-26, ia kini berada di sekitar ‘Progress’. Kami telah memberi amaran kepada kamu – jangan terbang di ‘ruang udara kami’.  Ini video pengesahan ‘kejatuhan burung’ itu.”

Muat naik itu bagaimanapun dipadam setelah pesawat yang ditembak jatuh itu merupakan sebuah pesawat komersial yang dinaiki orang awam.

Pesawat TransAsia Terhempas Di Taiwan Malam Tadi...

0 comments

TAIPEI 23 Julai - Pesawat TransAsia Airways GE222 yang terhempas ketika membuat pendaratan cemas di kepulauan Penghu, selat Taiwan terbakar selepas gagal membuat cubaan pendaratan kali kedua ketika cuaca buruk.

Menurut laporan awal, 51 orang dipercayai terbunuh dan tujuh lagi mengalami kecederaan parah.

Pesawat dengan 54 penumpang dan empat anak kapal itu dipercayai cuba melakukan pendaratan pertama di lapangan terbang Makung Penghu tetapi gagal dan cubaan keduanya menyebabkan ia tersasar ke perkampungan Penghu Siansi Xixi yang terletak berhampiran.

Laporan awal menyatakan pesawat itu dalam perjalanan dari Kaohsiung ke lapangan terbang Magong di sini itu terhempas pada kira-kira pukul 7 petang (waktu tempatan).

Menurut jadual, pesawat ATT-72 turboprop itu dijadualkan berlepas dari Koahsiung pada 4 petang. - AGENSI

© Utusan Melayu (M) Bhd

Wednesday, July 23, 2014

SUSULAN CAS KENDERAAN MASUK MALAYSIA, DAP YANG LEBIH-LEBIH..CC @NAJIBRAZAK @KHALEDNORDIN @KHAIRYKJ

1 comments

Susulan cadangan pemuda UMNO Johor dan Kerajaan Negeri Johor untuk mengenakan cas kepada kenderaan yang masuk ke Malaysia..PM Najib Razak baru sahaja bersetuju menerima cadangan tersebut..belum pun keputusan muktamad di buat..belum pun tempoh pelaksanaan diumumkan...ADUN DAP sorang ni pula lebih-lebih...dia tahu tak yang Singapura yang mula menaikkan cas bayaran Permit Kemasukan Kenderaan (VEP) khas untuk kenderaan luar yang akan masuk ke Singapura...

Sekarang ini, Singapura telah mengenakan bayaran S$ 20 iaitu bersamaan RM 50. Namun, bermula 1 Ogos Lembaga Pengangkutan Darat (LTA) Singapura akan menaikkan cas tersebut kepada S$ 35 iaitu RM 90..ni amaun 'lebih kurang' tukaran RM kepada S$

Inilah cara permainan ekonomi yang dimainkan oleh Singapura bagi mengenakan tekanan ekonomi kepada rakyat Malaysia..berdasarkan kenyataan Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Aziz Kaprawi menegaskan bahawa hanya SIngapura sahaja yang mengenakan cas bayaran kepada kenderaan dari Malaysia..

Malaysia baru hendak mencadangkan ingin mengenakan bayaran VEP RM 20..Singapura pula akan nak naikkan ke RM 90...tiba-tiba DAP sorang ni pula tak setuju...agaknya dia tak tahu yang selama ini Singapura telah kenakan VEP dan akan naikkan plak tu...Ini mereka mahu menaikkan cas kepada RM 90...DAP tak ada nak komplain ke?mereka ni lebih Singapura dari Malaysia agaknya...

Nanti jangan pula DAP keluarlah suara sumbang kata Singapura naikkan cas VEP kerana negara mereka kecik sudah ler...

Sudah banyak kita mengalah dengan Singapura...dengan memberi air yang murah...rakyat Singapura pula masuk ke Malaysia bawak kereta macam pelesit..langsung tidak mematuhi had Laju..di negara mereka tahu pula patuh...

Aku juga ingin mencadangkan bahawa...JPJ atau PDRM yang mengeluarkan saman kepada kenderaan Singapura perlu meminta mereka menjelaskan bayaran sekiranya mahu masuk ke Malaysia semula...sudah-sudahlah kita hendak mengalah...

RM 20 bagi Singapura tak jejas mana pun ekonomi rakyat mereka..tetapi S$35 bagi rakyat Malaysia yang hendak masuk ke negara itu amatlah besar...Rakyat Singapura shoping di Malaysia dengan S$200 boleh penuh 1 kereta...RM 200 belanja di Singapura apa yang kita dapat?inilah cara mereka menguasai ekonomi..janganlah kita hanya tahu mengalah!sepatutnya RM 90 barulah sepadan dengan cas yang ingin dinaikkan Singapura...

Sebagai rakyat Malaysia..aku scadangkan Gomen Malaysia memandang serius 2 perkara yang aku jelaskan iaitu Jumlah VEP RM20 perlu dinaikkan RM 90 dan Pesalah kenderaan dari Singapura perlu membayar Saman sebelum keluar Malaysia atau hendak masuk Malaysia...janganlah mengalah lagi!


HE : Pak polisi silalah bertegas sikit dengan pesalah jalan raya...jangan terima rasuah..jangan kompromi..salah tetap salah! 

Video Remaja Malaysia Main Meriam Karbait Viral Di Palestine...Berbulu Jer Mata Yahudi Laknatullah!

0 comments

Pernahkan korang tengok video diatas?video yang hanya menunjukkan 4 orang remaja bermain meriam berdurasi 22 saat kini menjadi viral di Palestine...


Video tersebut telah dipetik oleh Facebook Sawt El Ghad iaitu sebuah syarikat Radio Online di Palestine..aku rasa yang membuatkan video ni viral ialah beberapa remaja tersebut telah menyebut GAZA..GAZA... dan PALESTINE...PALESTINE....

Bawah ni printscreen Facebook rangkaian Radio online Sawt El Ghad yang telah memuatnaik di status post Fb mereka...



Hasil carian Google menunjukkan Sawt Al Ghad ialah sebuah Radio Online Palestine...


Di bawah ini ialah Peta menunjukkan lokasi pangkalan Sawt el Ghad...


HE : Nampak gayanya Malaysia kini popular di Palestine..kita memang anti Israel..tak tahulah kalau Pakatan nak desak supaya anti Israel tu dilonggarkan...haha!


PAS Buktikan Pesawatnya Tidak Lalui Ruang Udara Ukraine Dan Selamat?!!!!

3 comments

Baru aku faham sekarang...kenapa PAS beria2 mengkritik MAS kerana melalui laluan berisiko...rupa2nya..mereka selama ini telah membuktikan bahawa mereka mampu menjaga baik pesawat mereka dari melalui laluan udara yang berisiko...

Menurut sumber yang tidak dinyatakan, PAS mempunyai rahsia bagaimana sesebuah pesawat tidak akan ditembak..selain jawapan tidak melalui ruangan udara berisiko...sumber tersebut turut mendedahkan yang sesebuah pesawat perlu memastikan keselamatan dan mampu mendapat anugerah sebuah syarikat penerbangan yang paling selamat di galaksi bima sakti...

Dibawah ini adalah gambar yang didedahkan oleh wartawan dari planet pluto...ternyata selamat..tidak ditembak dan yang pasti akan dikerumuni ramai....

Pesawat terselamat dalam galaksi bima sakti!
Haha!

Tuesday, July 22, 2014

TRAGEDI #MH17: HENTIKAN KECAMAN TERHADAP MAS..TIADA SIAPA MAHU IA TERJADI!

4 comments

Malaysia menghadapi saat paling sukar pada tahun ini apabila Syarikat penerbangan milik Negara kita ditakdirkan berhadapan dengan 2 tragedi dalam tahun ini sahaja..Tragedi MH370 dan MH 17 sangat berbeza…ada juga cakap-cakap orang mengatakan MAS tidak belajar sesuatu apa yang telah berlaku ke atas MH370…

Di sini aku hendak nyatakan bahawa dalam tragedy MH370, kita tidak tahu kemana dan dimana pesawat itu berada sekarang..dan MH17 pula kita ketahui jawapannya yang ianya telah ditembak jatuh…pesawat MH17 yang dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur telah dilaporkan terhempas ditembak pada 17 Julai lalu…

Bolehkah kita menyalahkan MAS semata-mata kerana laluan yang digunakan itu berada dalam keadaan tegang atas konflik Ukraine dan pemisah Rusia? Jawapannya tidak! setakat ini masing2 menuding menuduh satu sama lain siapa yang bertanggungjawab….

Biarpun ianya berada di ruangan udara zon konflik tetapi ianya telah disahkan selamat. Hairan sungguh bilamana ada pihak yang cuba meraih popuariti murahan dan hina dengan mengatakan laluan tidak selamat…Pemuda PAS seharusnya berasa malu kerana dakwaannya tu bukan tak masuk akal..tetapi sangat mengarut dan gila…

Ini insiden yang tidak diingini…bolehkah kita mengatakan :

"Mendiang Karpal Singh meninggal kerana dia balik menggunakan Alphard…jika dia naik Kapal Terbang sudah tentu selamat dan tak mati…"

Jawapannya TIDAK!! Itu tohmahan sesat dan tak masuk akal!!! samalah dengan dakwaan laluan udara Ukraine ni yang terjadinya kes MH17…Sepatutnya sabagai seorang Islam, Pemuda PAS itu perlu percaya akan Qada’ dan Qadar…bukan kerana nak cari salah Kerajaan sanggup mengabaikan rukun Iman..boleh tergelincir akidah!

Masyarakat dunia memandang tragedi MH17 adalah 1 insiden gelap yang memilukan dunia..berbeza dengan kelompok pembangkang di Malaysia..mereka sentiasa berlumba-lumba untuk menyalahkan MAS..kalau boleh nak salahkan pilot tu kerana tak lencongkan ke kawasan selamat..bila sudah menyalahkan MAS maka mereka boleh terus mengatakan "SEMUA SALAH UMNO dan SALAH BN"..mengarut bukan…tetapi itulah yang kerap dilakukan oleh Pakatan Pembangkang di Malaysia!

Kita hanya mengetahui setakat ini pesawat MH17 hanya ditembak…siapa yang ditembak tidak dapat dipastikan…tapi pihak yang terlibat dalam radar kita ialah Rusia atau kumpulan Rusia disokong di timur Ukraine atau Ukraine..Rusia dan Ukraine masing-masing ada menggunakan pelancar BUK yang mana pelancar jenis ini yang digunakan semaa menembak jatuh MH17…Siapa melakukan kita tidak pasti…

Sumber Risikan Amerika juga telah menegaskan bahawa, picu BUK itu dilepaskan bukan untuk mensasarkan kepada Pesawat Penumpang..ada juga pihak beranggapan barangkali sasarannya PICU BUK ialah kapal Terbang Presiden Rusia Vladimir Putin, kerana ia menggunakan laluan yang sama dan yang paling penting kedua-dua pesawat ini sangat banyak persamaan…


Kita tidak boleh menyalahkan MAS semata-mata kerana menggunakan ruangan udara zon bergolak..untuk yang masih belum mengetahui, ada 5 Syarikat Penerbangan yang kerap menggunakan ruang udara Ukraine dalam masa 7 hari ini iaitu :

1. Auroflot Russian Airlines sebanyak 86 kali

2. Singapore Airlines 75 kali

3. UIA sebanyak 62 kali

4. Lufthansa sebanyak 56 kali

5. MAS sebanyak 48 kali


Dan Air India cuma berada kurang daripada 25 kilometer daripada MH17. Dalam jarak masa cuma 90 saat jauh.

Adakah adil kita hanya menghukum MAS kerana melalui ruangan udara Ukraine? jawapannya TIDAK! Mengapa menyalahkan Malaysia Airlines untuk menggunakan laluan yang apabila orang lain menggunakannya juga?

Kesatuan Eropah kawalan trafik udara pengawal selia - Eurocontrol - telah menutup ruang udara di timur Ukraine dan perancangan laluan yang mengelakkan Ukraine sama sekali. Setakat yang diketahui, penerbangan komersial perlu mengelakkan ruang udara Ukraine. MAS juga mengikut langkah yang sama apabila pesawat MH 21 Paris ke KL telah diarahkan mengelakkan ruangan udara tersebut..bukan MAS sahaja, Syarikat Amerika juga ambil langkah yang sama…

Aku yakin, ramai yang beranggapan dah terkena baru nak bertindak…bagi aku..ia lebih elok dari tak bertindak apa-apa dan belajar dari pengalaman ini…adalah tidak adil jika kita hendak menghukum MAS dan melabel MAS bukan lagi syarikat penerbangan yang selamat…bagi aku..kejadian yang berlaku ini adalah insiden yang tidak dapat dielakkan…MAS tetap mengambil langkah berjaga-jaga…

HE : 1 soalan untuk PAS yang tak ada akal…jika anda ada syarikat penerbangan milik PAS sekalipun...adakah anda tahu dan boleh elak dari dikejar misil??Sepatutnya PAS lebih memahami Ajal Maut ditangan tuhan…

Monday, July 21, 2014

Lelaki Cina Tendang Muka Remaja Melayu!@PDRMsia Buka Siasatan! Syabas @KBAB51 !

5 comments


Susulan tersebarnya video lelaki cina menyepak muka remaja Melayu kerana ditangkap mencuri..hari ini Ketua Polis Negara telah memberi maklum balas di ruangan Twitternya....

Sebelum itu aku nak share info yang aku dapat...kot2 dapat membantu Polis...maklumat ini diterima sebelum KPN dan PDRM memberi respon tentang kes ini...maklumatnya di bawah...

Untuk pengetahuan semua, kejadian ini berlaku di Taman Dagang Ampang pada bulan Februari dan video tersebut telah diviralkan di media sosial pada hari yang sama tetapi polis Malaysia amnya dan Ketua Polis Negara TS Khalid Abu Bakar diberitakan tak pernah peduli dengan isu ini. Mungkinkah mereka cuba menghalalkan perbuatan salah laku Cina ini kepada bangsa Melayu tetapi mereka tak rela dan tak halal kalau perempuan melayu terakhir mengherdik lelaki tua Cina baru-baru ini.

Kita akui pemuda Melayu ini bersalah tetapi sebagai menghormati kedaulatan undang-undang kita sewajarnya menyerahkan kepada pihak polis untuk mengambil tindakan. Kekadang terfikir sendiri apakah perlu untuk membelakangi pihak polis kerana mereka seolah-olah tidak lagi jujur dan amanah serta adil dalam menjalankan tugas mereka. Pemuda dalam video ini terpaksa menjalani pembedahan hidung dan lelaki Cina itu terus bebas begitu saja. Dalam erti kata lain tak siapa pedulikan tindakan kejam lelaki Cina ini dan budak lelaki itu dipenjarakan 1 setengah tahun kerana kesalahan mencuri. 

Secara tuntasnya, kes Kiki Kamaruddin selesai diambil tindakan serta pendakwaan dalam masa seminggu tetapi kes Cina yang mengambil undang-undang rimba ini terus diabaikan MUNGKIN kerana tiada LAPORAN POLIS

Selepas mendapat reaksi kurang senang..KPN dan PDRM memberi maklum balas di bawah...



Bagi membantu pihak Polis..aku sertakan gambar suspek..awas..lelaki ni merbahaya....


HE : Setakat ini sahaja aku boleh bantu...Syabas kepada KPN dan PDRM yang bertindak hasil respon orang awam terhadap video tersebut...

#CDM25 - 'Pukimak Melayu Sohai' Punca Kiki Berang Dengan Apek Sim?

2 comments
Pandai Bermuka-Muka!
Kita memang cepat menghukum tanpa menyiasat perkara sebenar..aku dari awal lagi memang pertahankan Kiki kerana beliau orang Islam dan Melayu...masakan mungkin dia berang macam tu kalau tak ada apa2 punca...

Tahukah anda...Kiki marah kat apek sebab dia minta Cincai dengan ulur RM 50 untuk baiki keretanya..memang tak patut..nak ketuk..nak simen ..nak cat..bukan sikit bai!

Sebelum korang baca..akunnak cerita sikit pengalaman aku langgar kereta Cina..Cina tu bawa kereta Camry..aku langgar sikit je kat belakang..cat tak tanggal...lekuk sikit sangat...bukan laju pn aku langgar..hanya cium jer...

Aku minta maaf..dia cakap macamana mau setle!aku tanya wa tak sengaja...maafla..bukan ada kesan pn...dia cakap cina kat telefon..lepas tu dia minta RM400...aku dah berang...aku cakaplah..ok kita report polis...paling tak pun aku kena saman jer Rm 300...

Dia kata ok..report polis..tapi bayar dulu..bertekak aku kat tepi jalan...last2...orang rumah aku malas nak gadoh2..dia cakap bagi jer...

Start dari hari tu..memang aku takkan compromi jika dilanggar orang lajn lebih2 lagi orang Cina...sebab itu aku dari mula tengok video Kiki tu aku syak sesuatu sampai buatkan kiki marah sangat...apapun Polis tidak adil..panggil Kiki sorang..sepatutnya apek tua tu pun kena panggil sekali..PDRM bukan hak milik Cina!PDRM untuk membela rakyat dan menjaga kesejahteraan rakyat!

Jom baca

"Di sini saya ingin menceritakan punca sebenar yang menyebabkan kiki mengamuk (tiada dalam rakaman video viral). Sebaik saja kereta Peugeot Kiki dilanggar oleh kereta Toyota Uncle Sim, beliau terus keluar dalam keadaan amat kecewa sebelum bergegas mendapatkan Uncle Sim yang masih berada di dalam kereta. Kire-kire seminit Kiki ketuk cermin pintu kereta tersebut bagi menyuruh uncle tersebut keluar.. Sebaliknye uncle tu hanya menurunkan cermin dan berkata "sikit saja ma, kasi cincai lorh". Kiki yang tidak puas hati terus ketuk cermin terbabit kali ni agak kuat. Sebaliknye uncle tersebut mengeluarkan not RM50 dan paksa kiki ambil.

Akibat berasa tercabar dengan tindakan uncle yang tak sporting tu, Kiki teros mengambil lock stereng dan mengetuk kereta terbabit. Sebenarnya tindakan Kiki bukanlah hendak mencederakan Uncle Sim. Sebaliknye mahu Uncle Sim keluar. Sebaik saja uncle keluar.. Kiki teros merampas kunci kenderaan toyota terbabit. Uncle yang terkejut dengan tindakan kiki tersebut telah terlepas cakap mengatakan "pukimak melayu sohai".

Dan berlakulah tindakan yang tidak terkawal bila Kiki mengamuk. Hal yang sebenarnya Kiki mengamuk bukanlah sebab kenderaannya dilanggar sebaliknye tindakan celupar uncle tersebut menghina bangsa melayu.

Seharusnya kita bersama sama Kiki menyokong beliau dari belakang. Tapi ape yang berlaku, kiki berterusan dihina. Malah ada ugutan untuk merogol beliau yang pihak media sendiri tidak mahu siarkan. Sebaliknye berterusan memuji Uncle Sim."

Member share dlm wassap tapi gua cuma nak korang fikir apa kejadian sebelum steering lock dikeluarkan. Kita tidak menyokong apa yang Kiki lakukan. Memang diakui sesuatu yang biadap tetapi tidakkah kita sedar, setiap yang berlaku tentu ada penyebabnya. Kiki tak mungkin bertindak kurang sopan atau lebih tepat kurang ajar kepada warga emas andai tiada apa yang berlaku atau beliau tidak di"provoke" samada dengan perbuatan atau perkataan. Video.....Klik SINI untuk ketahui kisah selanjutnya...

Hasil maklumat terkini diterima..kenyataan di atas adalah fitnah yang tidak berasas....

Kuantan: Siti Fairrah Ashyikin Kamaruddin atau Kiki, 30, yang didakwa bertindak keterlaluan dengan membuli seorang lelaki warga emas, di Pusat Transformasi Bandar (UTC) di sini, minggu lalu, bukan disebabkan selepas dimaki oleh mangsa.

Sumber polis sebaliknya berkata, berdasarkan siasatan, Kiki dipercayai bertindak sedemikian kerana bengang selepas lelaki itu tidak mahu keluar dari kereta, selepas kenderaan mereka terbabit dalam kemalangan kecil. 

"Keterangan lelaki berkenaan juga mengesahkan dia tidak mengeluarkan kata-kata kesat kepada Kiki pada masa kejadian," katanya. 

Menurutnya, surat terbuka yang mendakwa bahawa Kiki bertindak ganas kerana selepas dimaki oleh warga emas itu adalah rekaan pihak tidak bertanggungjawab.

"Saya sudah membaca surat berkenaan dan pada saya semua dakwaan itu adalah mengarut," katanya.

Semalam, satu kenyataan disebarkan di laman sosial bahawa Kiki bertindak keterlaluan selepas dimaki oleh lelaki berkenaan. Ia turut menyatakan bahawa lelaki berkenaan turut menghamburkan kata cacian berbaur perkauman. 

Sementara itu, Kiki dijangka akan didakwa mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana merosakkan harta benda di Mahkamah Majistret di sini, esok.

Sunday, July 20, 2014

COOL!!! TOYOTA KELUARKAN SCOOTER 3 RODA YANG MENARIK!!!

1 comments

Menarik sungguh keluaran baru Toyota Scooter 3 roda ni..tampil dengan warna Pastel yang pastinya mampu menarik golongan muda...yang tak mudapun akan jadi muda...hehe...

Aku rasa kalau sampai kat Malaysia..komfem mat rempit Malaysia akan buat RnD..nak kasi lajulah..nak weekanglah...Malaysiakan Boleh!heh!

Dengar khabar scooter ni telah dilancarkan Toyota Motor Corporation..kat Malaysia macam tak dengar jer...jom saksikan vdeo di bawah ni...



Toyota's i-ROAD compact electric personal mobility vehicle takes to the streets in Japan's capital. 

Participants in the limited public trials share their feedback on the ultra-compact, fun to drive i-ROAD, which is available in five vibrant colors.


Toyota Global Newsroom: http://newsroom.toyota.co.jp/
Toyota Global website: http://www.toyota-global.com/
Toyota Motor Corporation on Twitter: http://www.twitter.com/ToyotaMotorCorp/

HE : Pembangkang jangan nak berangan Toyota keluarkan model kaler macam bendera PAS dan Kaler bendera PKR ok..tu hanya kaler Pastel...kiki

Video Bakal Viral Cina Tendang Muka Remaja Melayu!Bangsat! @PDRMsia Siasat!

5 comments


Kes Kiki vs Uncle Cina, Kuantan - Uncle Cina langgar Kiki, Uncle Cina salah sebab langgar kereta orang. Kiki mengamuk dan hentak kereta Uncle Cina dengan 'steering lock'. Kiki kena tangkap dan reman dan akan didakwa di mahkamah Isnin ini. Kiki memang salah sebab menjadi pembuli. Uncle Cina pula lepas bebas walaupun langgar kereta orang.

Kes Budak Melayu vs Taiko Cina (video di bawah) - Analogi dalam video di bawah - Budak Melayu itu mencuri, memang salah. Taiko Cina pukul budak Melayu itu yang tidak dapat pertahankan dirinya. Adakah budak Melayu itu seorang sahaja yang bersalah kerana mencuri? Bukankah budak Melayu ini seperti Uncle Cina dalam kes Kiki dan Taiko Cina di atas adalah pembuli seperti Kiki? Bukankah wajar Taiko Cina berkenaan direman dan didakwa sebab jadi pembuli?

Untuk dapatkan keterangan lengkap boleh rujuk SINI

HE : Apek Cina ni memang bangsat!kalau ya pun budak tu bersalah..apa hak apek Cina ni menyepak muka budak Melayu tu!aku nak tengok keupayaan PDRM menangani kes ni..Wanita Melayu Kiki yang mengetuk kereta uncle Cina cepat je dia tangkap walaupun uncle tu sondol belakang...ha ni PDRM nak lepas ke apek bangsat ni?jangan membakar api perkauman..kita tak mahu peristiwa 13 Mei berulang..mohon PDRM siasat seadilnya!

Saturday, July 19, 2014

2 Gambar Nyonya Pakai Baju Tertera 'Ayat Al-Quran' Menghina Sensitiviti Umat Islam!

13 comments

Nyonya ni memang biadap!tak jaga sensitiviti umat Islam langsung...nilah padahnya jika membenarkan cauvanis berkuasa...kalimah ayat yang aku yakin tertera ayat suci al-quran.dengar kata kandungan baju nyonya ni ialah ayat suci ummul kitab Al-Fatihah..memang biadap!



Kalau diperhatikan tulisan pada baju nyonya tu..ada tertera tulisan dan kalimah ALLAH SWT...apa lagi yang Islam mampu lakukan...bilanDAP sudah berkuasa...PAS pula tak mampu lakukan apa2...kita hanya bergantung kepada kekuatan UMNO untuk membela hak Melayu dan Islam...

Nak harapkan PAS...memang kapal selam!

Tatkala Malaysia Dukacita MH17..Pemuda PAS Pula Mengeruhkan Keadaan!

2 comments
Kedudukan Mangsa Dalam Pesawat MH17

Tatkala seluruh media zionis Barat berusaha membongkar dan melaporkan bahawa juruterbang pesawat MH17 mengikuti laluan konflik perang, Ketua Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kayat dilaporkan Malaysiakini menyatakan perkara yang sama. 

Saya merasa pelik seorang pemimpin yang mengaku pejuang Islam tidak meneliti sumber berita sebagaimana saranan al-Quran & Hadis. 

Kenyataan Menteri Pengangkutan Dato' Seri Leow Tiong Lai sendiri dilaporkan oleh The STAR sebagai berkata bahawa pesawat tersebut melalui laluan yang betul dan tiada perubahan laluan di saat akhir.

Demikian jua kenyataan yang diberikan oleh YAB Perdana Menteri Dato' Seri Mohd Najib Razak. Pihak yang berautoriti untuk mengeluarkan kenyataan ini adalah International Air Transport Associaton (IATA) adalah sebagaimana beriku

We extend our deepest sympathies to the families and friends of the passengers and crew of MH17. Based on the information currently available it is believed that the airspace that the aircraft was traversing was not subject to restrictions.

Dan semua sedia maklum bahawa hampir semua laluan penerbangan ke Lautan Pasifik melalui laluan yang sama samada sebelum atau selepas insiden tersebut. 

Jelas di sini bahawa suara dan nada kenyataan Ketua Pemuda PAS tersebut adalah suara dan nada pihak yang mempunyai kepentingan untuk mengkambinghitamkan penerbangan Malaysia (MAS) dan Negara. 

Demikian suatu contoh terkini bagaimana PAS cuba menangguk di air keroh terhadap tragedi yang menimpa Negara sedangkan pada saat dan ketika ini setiap lapisan masyarakat tanpa mengira latarbelakang dan ideologi perlu berdiri teguh menyokong sebarang usaha Kerajaan bagi merungkai setiap isu dalam tragedi ini.

Sekiranya dalam menghadapi isu-isu dalam Negara, PAS lebih dikenali sebagai BARUA DAP & PKR, maka sekiranya tercetus sesuatu yang melibatkan kedaulatan & kepentingan Negara di peringkat antarabangsa,PAS pastinya sesuai dianggap sebagai BARUA zionis.

Copy Paste Group Wasappp....

Thursday, July 17, 2014

Lucu : Laporan Lelaki Bunuh Diri Di Facebook 'The Malaysian Insider' Berwajah @AnwarIbrahim

0 comments

Nak gelak pun ada...apada...TMI ni pelik2 jer..nak ampu Anwar tu janganlah sampai semua post nak letak gambar orang tua tu...sampai berita kematian pun nak berwajah situa Anwar Brahim ni....adoiyai!

Wednesday, July 16, 2014

ISU #CDM25..HENTIKAN MENGUTUK WANITA MELAYU ITU!!

18 comments

Aku sedih tengok video wanita Peugeot yang bertindak keterlaluan terhadap orang tua yang melanggar keretanya...nak marah tu marahlah..cuma jangan guna pengunci stereng jer...cukup setakat tu...

Aku hairan dengan masyarakat Malaysia...bodoh sangat..bila bangsa sendiri buat silap cepat jer mereka mengupas...mengedit dan memaki hamun...bab bertekak ni bukan pertama kali berlaku..dah banyak kali...

Bila pemangsa tu Melayu cepat jer masyarakt Malaysia menghukum...cuba kalau pemangsa tu Cina?orang buat tak tahu jer...kalau korang lupa...bawah ni aku bagi gambar untuk korang ingat!





HE : So sekarang anda fikirkanlah..kenapa bila kena orang Melayu sendiri anda melayu cepat menghukum..bangsa Cina sebelum ni yang lagi biadap ada korang amek tahu?hentikanlah mengutuk perempuan tu!tak adil kita menghukum dia macam tu!

BERHALA DI KOTA TINGGI AKHIRNYA DITURUNKAN...

0 comments

Syukut alhamdulillah...semua kerja2 menurunkan patung di Kota Tinggi berjalan lancar...penurununan berhala ini adalah hasil persetujuan bersama pihak penganjur dan PBT...yang tak setuju orang Islam penyokong tegar PKR jer...meroyan agaknya....

Tuesday, July 15, 2014

JPJ NAIKKAN HARGA LESEN B2 DAN D MEMBEBANKAN RAKYAT?! MENYUSAHKAN RAKYAT! AMBIL KESEMPATAN!

13 comments

JPJ dan saman memang berpisah tidak!kalau tak saman bukan JPJ namanya...aku betul..betul kecewa dengan keadaan sekarang ni yang mana harga nak buat lesen Motor mencecah Rm 1,000 dan lesen Kereta RM 2,000..nilah namanya ambil kesempatan...

Tak tahu di mana silapnya...dipihak JPJ atau sekolah2 memandu...macamanalah budak2 sekolah nak dapat lesen...kalau harganya dekat seribu....bila tak de lesen kena saman pula...

Zaman anak aku dulu ambil lesen sekitar 2007 harga lesen kereta dan motor hanya RM 1,+++ je...kini dah jejak RM 3,000...ni yang buat bola tanggung kat macai makan dedak...nanti mereka katalah harga selepas GST akan lebih mahal...

JPJ atau Kementerian Pengankutan perlu keluarkan penetapan harga lesen agar ianya selaras 1 Malaysia...aku tengok sekarang ni kadar tak sama..mungkin sekolah..sekolah memandu ambil kesempatan..


HE : Zaman aku dulu lesen motor kereta dan lori tak sampai RM 1,000 pun..jika benar..sila turunkan harga..jika tidak benar..mohon JPJ siasat..takut sekolah2 memandu ambil kesempatan!Liow Tiong Lai dan Abd Aziz Kaprawi jangan duduk diam!kebanyakan mereka yang ambil lesen ni bakal pengundi pada PRU 14

Sunday, July 13, 2014

BETUL KE NI? PUSAT BELI BELAH BATU PAHAT MALL RETAK? 6 GAMBAR....

5 comments

Ni betul2 bahaya....aku dapat info dari kiriman email harapanesok@gmail.com yang mengandungi beberapa keping gambar pusat membeli belah Batu Pahat Mall alami keretakan yang serius...

Apa tidaknya...mozek pecah...lantai merekah...ini membahayakan orang awam...aku cadangkan pihak berkepentingan tutup BATU PAHAT MALL buat seketika untuk memberi laluan kepada kerja2 cek struktur bangunan dan membaiki mana yang patut...

Bertindak sebelum kena...aku tak nak dengan ada pusat membeli belah runtuh bila nak raya nanti..maklumlah ramai orang Melayu datang ke sana untuk beli belah...struktur bangunan pun tak stabil...bahaya ni...

NASIHAT KEPADA PENGUNJUNG...JANGAN PERGI DULU BUAT SE,ENTARA WAKTU...TAKUT JADI APA2 SUSAH....AKU CAKAP JER...SEBAGAI RAKYAT BAWAHAN...







@AnwarIbrahim vs Rosmah Mansor : Siapa Guna Telefon Bimbit Paling Mahal?Siapa Yang Banyak Membazir Wang Rakyat?

6 comments

Kalau ditengokkan handpone yang digunakan Isteri Perdana Menteri ni kita mesti terkejut sebabnya Wanita Pertama Malaysia hanya menggunakan telefon yang boleh kall dan sms jer..aku rasa kalau harga RM 1000 beli telefon macam DS Rosmah ni..maunya boleh dapat 6 atau 7 biji...memang menjimatkan...

TAK BANYAK DUIT RAKYAT yang diguna...yelah handpone pun tak sampai RM 200..beza pula dengan Anwar..telefon pun boleh main twitter...belum tentu RM 1000 boleh dapat..BANYAK DUIT RAKYAT YANG DIBAZIRKAN...yelah nak beli hndpone mahalkan...

Pembangkang memang macam tu..bila tang mahal..mahal yang digunakan DS ROSMAH comfem depa laju je kutuk...kata DUIT RAKYAT LAH...macam2 lagilah tohmahan sesat yang dilemparkan...ni DS ROSMAH pakai handpone murah tak nak ke PUJI cakap TAK BANYAK DUIT RAKYAT DIGUNAKAN...

P lah kutuk Anwar tu..dia guna Handpone mahal...kan BANYAK DUIT RAKYAT DIGUNAKAN...haha


HE : Saja aku BESARKAN DUIT RAKYAT...macaikan suka guna..kalau boleh spender yang dipakai ANWAR tu pun duit rakyat..tapi mereka tak kutuk sebab ANWAR tu bukan BN...tang DS ROSMAH..semua yang dipakai semua dikutuk cakap membazir DUIT RAKYAT..tang HP murah ni tak kutuk ke?p lah cakap JIMAT DUIT RAKYAT...heh!

Thursday, July 10, 2014

Cina DAP Bermaharajalela Di Bazar Ramadan Kluang..Minum Air Di Tempat Awam!

5 comments

Tatkala masyarakat Islam bersedih dengan tragedi serangan Israel di Palestin..kita di Malaysia turut diuji dengan perangai biadap kafir harbi DAP yang tak reti nak hormat orang Islam...

Kes ini berlaku di Bazar Ramadan Kluang...Cina bersama kuncu DAP masuk beri sumbangan kurma dan surat khabar roket...baru beri kurma dan surat khabar fitnah roket..mereka dah besar kepala...minum air ditempat awam..

Memang tak reti naak hormat agama Islam langsung!mereka ini besar kepala bila ada Islam yang jadi barua mereka!jangan jadi bodoh!jangan jadi barua DAP!

Nanti puak hingusan PAS akan kata...minumlah..you bukan Islam...nak minum depan orang Islam pun tak pa..ni ujian...kalau dah namanya barua...barua juga..


HE : PAS rela lakukan apa asalkan kedudukan mereka sebagai barua DAP kekal terpelihara!jangan jadi baru POLITIK HARMONI!

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA