networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Sunday, July 13, 2014

BETUL KE NI? PUSAT BELI BELAH BATU PAHAT MALL RETAK? 6 GAMBAR....


Ni betul2 bahaya....aku dapat info dari kiriman email harapanesok@gmail.com yang mengandungi beberapa keping gambar pusat membeli belah Batu Pahat Mall alami keretakan yang serius...

Apa tidaknya...mozek pecah...lantai merekah...ini membahayakan orang awam...aku cadangkan pihak berkepentingan tutup BATU PAHAT MALL buat seketika untuk memberi laluan kepada kerja2 cek struktur bangunan dan membaiki mana yang patut...

Bertindak sebelum kena...aku tak nak dengan ada pusat membeli belah runtuh bila nak raya nanti..maklumlah ramai orang Melayu datang ke sana untuk beli belah...struktur bangunan pun tak stabil...bahaya ni...

NASIHAT KEPADA PENGUNJUNG...JANGAN PERGI DULU BUAT SE,ENTARA WAKTU...TAKUT JADI APA2 SUSAH....AKU CAKAP JER...SEBAGAI RAKYAT BAWAHAN...







5 comments:

Anonymous said...

Ala, yg ckp nak rutuh tu melebih-lebih je. Sy time tu tgh keje. Tmpat mozek yg pecah tu dpan kdai sy je. Xde pape pon. Org yg xde kat kat sutu saje tambah2 cite. Kitorg yg ada kat situ xde pape pon.mozek pecah je, bkan bangunan terbelah dua. Part rtak tu maybe sbb area bpmall tu selalu banjir so tanah jd x stable lah kot.

Amy Duan said...

mozek=lantai. agak logic la kalau sebab kena banjir (banjir bila pulak ni? pernah ke banjir masuk dlm mall?) Tapi, yg tiang retak menunggu belah tu apa citer plak?

Anonymous said...

hah..cakap jgn riak...malang x berbau..nanti dh runtuh tertimbus baru nk sesal..baru nk ingat!!

Anonymous said...

pada pandangan aku sbg pelajar kej. awam, structure tiang ni x de masalah. keretakan pada tiang ini disebabkan oleh pergerakan structure di bahagian expansion joint..tujuan di buat adalah untuk mengurangkan daya tarikan pada structure bagunan.
masalah mozek pecah adalah disebabkan pengecutan bahan concrate di bahagian lantai.

Anonymous said...

pada pandangan aku sbg pelajar kej. awam, structure tiang ni x de masalah. keretakan pada tiang ini disebabkan oleh pergerakan structure di bahagian expansion joint..tujuan di buat adalah untuk mengurangkan daya tarikan pada structure bagunan.
masalah mozek pecah adalah disebabkan pengecutan bahan concrate di bahagian lantai.

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA