networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Monday, July 21, 2014

#CDM25 - 'Pukimak Melayu Sohai' Punca Kiki Berang Dengan Apek Sim?

Pandai Bermuka-Muka!
Kita memang cepat menghukum tanpa menyiasat perkara sebenar..aku dari awal lagi memang pertahankan Kiki kerana beliau orang Islam dan Melayu...masakan mungkin dia berang macam tu kalau tak ada apa2 punca...

Tahukah anda...Kiki marah kat apek sebab dia minta Cincai dengan ulur RM 50 untuk baiki keretanya..memang tak patut..nak ketuk..nak simen ..nak cat..bukan sikit bai!

Sebelum korang baca..akunnak cerita sikit pengalaman aku langgar kereta Cina..Cina tu bawa kereta Camry..aku langgar sikit je kat belakang..cat tak tanggal...lekuk sikit sangat...bukan laju pn aku langgar..hanya cium jer...

Aku minta maaf..dia cakap macamana mau setle!aku tanya wa tak sengaja...maafla..bukan ada kesan pn...dia cakap cina kat telefon..lepas tu dia minta RM400...aku dah berang...aku cakaplah..ok kita report polis...paling tak pun aku kena saman jer Rm 300...

Dia kata ok..report polis..tapi bayar dulu..bertekak aku kat tepi jalan...last2...orang rumah aku malas nak gadoh2..dia cakap bagi jer...

Start dari hari tu..memang aku takkan compromi jika dilanggar orang lajn lebih2 lagi orang Cina...sebab itu aku dari mula tengok video Kiki tu aku syak sesuatu sampai buatkan kiki marah sangat...apapun Polis tidak adil..panggil Kiki sorang..sepatutnya apek tua tu pun kena panggil sekali..PDRM bukan hak milik Cina!PDRM untuk membela rakyat dan menjaga kesejahteraan rakyat!

Jom baca

"Di sini saya ingin menceritakan punca sebenar yang menyebabkan kiki mengamuk (tiada dalam rakaman video viral). Sebaik saja kereta Peugeot Kiki dilanggar oleh kereta Toyota Uncle Sim, beliau terus keluar dalam keadaan amat kecewa sebelum bergegas mendapatkan Uncle Sim yang masih berada di dalam kereta. Kire-kire seminit Kiki ketuk cermin pintu kereta tersebut bagi menyuruh uncle tersebut keluar.. Sebaliknye uncle tu hanya menurunkan cermin dan berkata "sikit saja ma, kasi cincai lorh". Kiki yang tidak puas hati terus ketuk cermin terbabit kali ni agak kuat. Sebaliknye uncle tersebut mengeluarkan not RM50 dan paksa kiki ambil.

Akibat berasa tercabar dengan tindakan uncle yang tak sporting tu, Kiki teros mengambil lock stereng dan mengetuk kereta terbabit. Sebenarnya tindakan Kiki bukanlah hendak mencederakan Uncle Sim. Sebaliknye mahu Uncle Sim keluar. Sebaik saja uncle keluar.. Kiki teros merampas kunci kenderaan toyota terbabit. Uncle yang terkejut dengan tindakan kiki tersebut telah terlepas cakap mengatakan "pukimak melayu sohai".

Dan berlakulah tindakan yang tidak terkawal bila Kiki mengamuk. Hal yang sebenarnya Kiki mengamuk bukanlah sebab kenderaannya dilanggar sebaliknye tindakan celupar uncle tersebut menghina bangsa melayu.

Seharusnya kita bersama sama Kiki menyokong beliau dari belakang. Tapi ape yang berlaku, kiki berterusan dihina. Malah ada ugutan untuk merogol beliau yang pihak media sendiri tidak mahu siarkan. Sebaliknye berterusan memuji Uncle Sim."

Member share dlm wassap tapi gua cuma nak korang fikir apa kejadian sebelum steering lock dikeluarkan. Kita tidak menyokong apa yang Kiki lakukan. Memang diakui sesuatu yang biadap tetapi tidakkah kita sedar, setiap yang berlaku tentu ada penyebabnya. Kiki tak mungkin bertindak kurang sopan atau lebih tepat kurang ajar kepada warga emas andai tiada apa yang berlaku atau beliau tidak di"provoke" samada dengan perbuatan atau perkataan. Video.....Klik SINI untuk ketahui kisah selanjutnya...

Hasil maklumat terkini diterima..kenyataan di atas adalah fitnah yang tidak berasas....

Kuantan: Siti Fairrah Ashyikin Kamaruddin atau Kiki, 30, yang didakwa bertindak keterlaluan dengan membuli seorang lelaki warga emas, di Pusat Transformasi Bandar (UTC) di sini, minggu lalu, bukan disebabkan selepas dimaki oleh mangsa.

Sumber polis sebaliknya berkata, berdasarkan siasatan, Kiki dipercayai bertindak sedemikian kerana bengang selepas lelaki itu tidak mahu keluar dari kereta, selepas kenderaan mereka terbabit dalam kemalangan kecil. 

"Keterangan lelaki berkenaan juga mengesahkan dia tidak mengeluarkan kata-kata kesat kepada Kiki pada masa kejadian," katanya. 

Menurutnya, surat terbuka yang mendakwa bahawa Kiki bertindak ganas kerana selepas dimaki oleh warga emas itu adalah rekaan pihak tidak bertanggungjawab.

"Saya sudah membaca surat berkenaan dan pada saya semua dakwaan itu adalah mengarut," katanya.

Semalam, satu kenyataan disebarkan di laman sosial bahawa Kiki bertindak keterlaluan selepas dimaki oleh lelaki berkenaan. Ia turut menyatakan bahawa lelaki berkenaan turut menghamburkan kata cacian berbaur perkauman. 

Sementara itu, Kiki dijangka akan didakwa mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana merosakkan harta benda di Mahkamah Majistret di sini, esok.

2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum, biarpun mulut celupar, jangan physikal. bukan kah pembunuhan boleh berlaku disebabkan pertengkaran. yang membunuh tetap salah sebah fizikal. Undang-undang sudah ditetapkan. sama seperti perempuan dirogol dikatakan berpakaian seksi, namun perogol tetap akan disebat dihukum... itulah kenyataan dan undang undang. Pada pandangan ustz, yang puan cdm dihukum kerana bertindak berniat fizikal dengan terang lagi suluh. Hukuman ini telah memaparkan keselamatan fizikal rakyat terjamin tanpa berdasarkan bangsa dan agama. Penjenayah adalah tanpa kira bangsa dan agama. Adakah kita akan merasa lebih selesa sekiranya disamun atau dimaki oleh bangsa sendiri atau penganut sesama diri? Ternyata jawapan tepuk la dada tanya sendiri.

Anonymous said...

Saya menonton interview secara live di NTV7 dan mendgr live di radio Era yg mana Kiki meminta maaf atas sikap panas barannya dan dia memberi alasan dia marah kerana bukan mudah utk membeli kereta mewah tersebut & bukan senang nk dpt income 5 - 6K sebulan...jika benar apa yg di tulis di blog ini...sepatutnya Kiki perlu beritahu perkara sebenar supaya satu dunia tahu yg tindakannya itu disebabkan kelancangan mulut Uncle Sim.....jadi, tiadalah satu dunia menyalahkan beliau dgn tindakannya yg memalukan org Melayu dan umat Islam seluruh sedunia dan memuji org Cina yg beragama Katolik itu....Wallahualam...

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA