networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Tuesday, July 15, 2014

JPJ NAIKKAN HARGA LESEN B2 DAN D MEMBEBANKAN RAKYAT?! MENYUSAHKAN RAKYAT! AMBIL KESEMPATAN!


JPJ dan saman memang berpisah tidak!kalau tak saman bukan JPJ namanya...aku betul..betul kecewa dengan keadaan sekarang ni yang mana harga nak buat lesen Motor mencecah Rm 1,000 dan lesen Kereta RM 2,000..nilah namanya ambil kesempatan...

Tak tahu di mana silapnya...dipihak JPJ atau sekolah2 memandu...macamanalah budak2 sekolah nak dapat lesen...kalau harganya dekat seribu....bila tak de lesen kena saman pula...

Zaman anak aku dulu ambil lesen sekitar 2007 harga lesen kereta dan motor hanya RM 1,+++ je...kini dah jejak RM 3,000...ni yang buat bola tanggung kat macai makan dedak...nanti mereka katalah harga selepas GST akan lebih mahal...

JPJ atau Kementerian Pengankutan perlu keluarkan penetapan harga lesen agar ianya selaras 1 Malaysia...aku tengok sekarang ni kadar tak sama..mungkin sekolah..sekolah memandu ambil kesempatan..


HE : Zaman aku dulu lesen motor kereta dan lori tak sampai RM 1,000 pun..jika benar..sila turunkan harga..jika tidak benar..mohon JPJ siasat..takut sekolah2 memandu ambil kesempatan!Liow Tiong Lai dan Abd Aziz Kaprawi jangan duduk diam!kebanyakan mereka yang ambil lesen ni bakal pengundi pada PRU 14

13 comments:

Anonymous said...

Memang tak patut JPJ naikan harga lesen terutamanya takala kenaikan harga barang yg semakin mendadak ni, nak suruh pemandu n penunggang ada lesen tapi nak ambik kena bayo smpai RM3000... aku rasa makin ramailah yg tak berlesen nanti... harap fikir jugalah kat rakyat yang susah ni... jangan smpai PRU14 nanti makin ramai yang sokong pembangkang...

blacklady said...

Ak ta setuju !! Kalo ni semua sbb kerajaan , ak takkan pi ngundi.. ! Ak dgn saman lg ! Nak amik sekeping kad tu sampai beribu? Takpe lah, ak lebih rela dok dalam sbb ta byr saman.. Alee utoo

Anonymous said...

Aiyak!blogger macai kutuk pemimpin macai.kahkahkah!belum GST harga dah naik.MACAI dulu kini selamanya...

Anonymous said...

Aiyak!blogger macai kutuk pemimpin macai.kahkahkah!belum GST harga dah naik.MACAI dulu kini selamanya...

Azman Yob said...

AKU TAK AKAN UNDI KERAJAAN,DAH MELAMPAU SGT NI.

Nazirul Ramsey said...

X Patut Langsung..Aq Nak Cari Duit Mna..Aq Bukan Kaya Punya Org..Tolong Pikir Sama Laa..DAMN!!!

Anonymous said...

dulu ye ak sokong kerajaan masa time Dr.Mahathir...sekarang memang tak mungkin lah...ingatkan mnyenangkan rakyat,lagi membebankan ada lah..semua harga kau nak naikkan..kau duduk atas senang lah duit rakyat kau dapat,yang duduk bawah ni kau pijak2..

Anonymous said...

Betul ke jpj yg suruh sekolah2 memandu ni naik harga?
Hati2 buat statement... takut nti bukan je hilang pahala puasa, dosa fitnah pulak yg dpt.

Anonymous said...

Azman yop... apa sangkut paut gst dgn caj melampau sekolah memandu ni?
Bukan x boleh bangkang tp biar lah jadi pembangkang yg bijak.

kpj said...

Aku setuju dengan kata2 kamu

kpj said...

Aku setuju dengan kata2 kau

adelia adriana said...

Jgn buat fitnah..bkn jpj yg tentukan harga naik dn sgala pmnyaran..

68 U said...

X kira ler jpj suruh ke apa...gomen kena ler kawal..tu gunanya ada gomen..ikut driving school memang ler...

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA