networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Monday, July 21, 2014

Lelaki Cina Tendang Muka Remaja Melayu!@PDRMsia Buka Siasatan! Syabas @KBAB51 !



Susulan tersebarnya video lelaki cina menyepak muka remaja Melayu kerana ditangkap mencuri..hari ini Ketua Polis Negara telah memberi maklum balas di ruangan Twitternya....

Sebelum itu aku nak share info yang aku dapat...kot2 dapat membantu Polis...maklumat ini diterima sebelum KPN dan PDRM memberi respon tentang kes ini...maklumatnya di bawah...

Untuk pengetahuan semua, kejadian ini berlaku di Taman Dagang Ampang pada bulan Februari dan video tersebut telah diviralkan di media sosial pada hari yang sama tetapi polis Malaysia amnya dan Ketua Polis Negara TS Khalid Abu Bakar diberitakan tak pernah peduli dengan isu ini. Mungkinkah mereka cuba menghalalkan perbuatan salah laku Cina ini kepada bangsa Melayu tetapi mereka tak rela dan tak halal kalau perempuan melayu terakhir mengherdik lelaki tua Cina baru-baru ini.

Kita akui pemuda Melayu ini bersalah tetapi sebagai menghormati kedaulatan undang-undang kita sewajarnya menyerahkan kepada pihak polis untuk mengambil tindakan. Kekadang terfikir sendiri apakah perlu untuk membelakangi pihak polis kerana mereka seolah-olah tidak lagi jujur dan amanah serta adil dalam menjalankan tugas mereka. Pemuda dalam video ini terpaksa menjalani pembedahan hidung dan lelaki Cina itu terus bebas begitu saja. Dalam erti kata lain tak siapa pedulikan tindakan kejam lelaki Cina ini dan budak lelaki itu dipenjarakan 1 setengah tahun kerana kesalahan mencuri. 

Secara tuntasnya, kes Kiki Kamaruddin selesai diambil tindakan serta pendakwaan dalam masa seminggu tetapi kes Cina yang mengambil undang-undang rimba ini terus diabaikan MUNGKIN kerana tiada LAPORAN POLIS

Selepas mendapat reaksi kurang senang..KPN dan PDRM memberi maklum balas di bawah...



Bagi membantu pihak Polis..aku sertakan gambar suspek..awas..lelaki ni merbahaya....


HE : Setakat ini sahaja aku boleh bantu...Syabas kepada KPN dan PDRM yang bertindak hasil respon orang awam terhadap video tersebut...

5 comments:

Anonymous said...

PDRM boleh tahan apek tu, tapi mahkamah nak ambil kes ke?

Kalau duk main tahan-lepas-tahan-lepas gitu, nanti buruk imej polis lagi.

Tukang pukul, lawannya tukang pukul jugak. Cari dan "settle kes" kat situ jugak adalah jalan terbaik.

Anonymous said...

Bukan kes bunuh nak tahan berterusan? Hang ne pun satu juga..... undang2 kan ada. Sekurang2nya tindakan diambil dan tidak menimbulkan suasana yang tidak sihat antara kaum.

Anonymous said...

Bukan kes bunuh nak tahan orang dalam lokap lama2.... undang2 kan ada. Sekurang2nya tindakan diambil keatas apek itu sudah mencukupi bagi mengelakkan keraguan dan suasana perkauman yang tidak sihat.

Anonymous said...

Good idea!

Anonymous said...

Saya nak lihat PDRM bertindak dengan cepat dan bawa ke muka pengadilan dengan segera dan mahkamah selesaikan dengan segera macam kes kiki. Bukti dah nyata. Apa tunggu lagi.

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA