networkedblogs

Bersahabat..

LAGU CERITA KEBENARAN SEMPENA HARI LAHIR PM, NAJIB RAZAK

Thursday, February 27, 2014

Panas!!!Saudi Mahu Musnahkan Tapak Rumah Rasulullah SAW?

0 comments

Apa nak jadi ni?tempah bersejarah bg Umat Islam hendak Dimusnah?

Monday, February 24, 2014

TERKINI PBS : Guru Tidak Perlu Laksanakan PBS Sehingga Kenyataan Dikeluarkan KPM

0 comments


HE : Bersabarlah..setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian...

Friday, February 21, 2014

PBS Dihentikan Serta Merta?Betul Ke Ni?

1 comments

Kalau betul ia pasti berita gembira kepada para Guru..apapun harap guru2 bersabar..tunggu punca kuasa pekeliling dr KPM kalau ianya sahih...

Thursday, February 20, 2014

Misteri Penemuan Cat Dan Bangkai Ayam Di Tangga Terjawab!

0 comments
Gambar hiasan..
Pelik..memang pelik..bagaimana cat boleh disimbah dari luar pintu grill tanpa meninggalkan kesan langsung di grill..kejadian ini memang luar biasa...

Ibarat seorang ahli DAP membuat laporan polis yang rumahnya disimbah cat...sekali baca laporan memang nampak biasa....seperti kes2 yang biasa ditemui,,

Apabila anggota polis tiba ditempat kejadian..polis bertanya..dimana catnya...lalu ahli DAP pun menunjukkan kawasan lokasi cat disimbah...

Ahli DAP itu berkata kepada polis..kejadian ini dilakukan oleh orang yang mempunyai dendam dengan ahli tersebut...anggota polis itu pun terus hairan..kerana misi siasatan ini sangat rumit...

Anggota FBI NYPD diimport...mereka juga tidak pernah berhadapan dengan kes rumah disimbah cat seperti ini...semua menemui jalan buntu..

Dukun...bomoh..penilik nasib semua dipanggil...sehingga penilik nasib nombor ekor pun demam seminggu untuk mencari siapa dalang sebenar...

Ketua polis pun pelik..rasa hodoh pun ada..itu mungkin sedang bermain difikiran ketua polis itu..

Setelah 15 tahun berlalu...kes ini pun dibawa ke pengetahuan Mahkamah Jenayah Antarabangsa Marikh..hampir 100 tahun planet marikh kes ini disiasat...semuanya menemui jalan buntu...

Apa tidaknya..laporan kes simbah cat ini bukanlah berlaku diluar rumah..tetapi dalam almari baju tempat simpanan barang mainan anak si ahli DAP tu..puas anggota polis mencari motif cat disimbah...bagaimana penjenayah boleh masuk rumah dan apakah motif penjenayah menyimbah cat di dalam almari baju itu...

Polis mula ragu2 dengan laporan yang dibuat...laporan pertama tiada kesudahan..timbul pula laporan kedua yang dibuat oleh ahli DAP yang sama...

Kesnya ialah..pemilik rumah menemui ayam yang telah mati dipotong 12 dan siap dicelup tepung dalam plastik ayammas...Ahli DAP itu hairan bagaimana ayam tersebut ditemui di peti sejuk rumahnya..itu sebab lah dia membuat laporan polis..bukan sahaja kes ayam mati di peti sejuk..ahli DAP itu turun membuat laporan menemui ikan...daging dan telur ayam yang telah mati di dalam peti sejuk yang sama...

Beginilah kisah sebenar ancaman yang dialami ahli DAP sehingga hidupnya dalam kemurungan...

Sedang anda membaca cerita ini...kes ini sedang dibicarakan di Mahkamah Planet Marikh..pihak Mahkamah ternyata berasa suwey kerana berhadapan dengan kes ini..sudah berpuluh peguam mati...kes ini tidak selesai juga seuingga hari ini...

20 Februari 1

#TeresaSatira Gagal Lagi! Selepas UMNO...GRILL CAT DAN AYAM JADI MANGSA TERESA SATIRA...

0 comments


Kahkahkah.....

Wa hanya satila maaa...tak ada kelena mengena dengan olang lain...wa yang upah olang maa....kasi itu letak cat melah dan ayam...

tapinitu olang yang wa suluh manyak bodo...wa suruh buat depan grill..dia buat itu dalam grill...tuang di tangga,,,

ayak!!!!

satila wa manyak losak...bodo punya olang...ini olang buat keleja telupa ada gelil....banyak geli ini olang!wa sudah manyak susah...UMNO satila...Gril satila...cat pn satila...ayam satilla...

itu macam wa pun mau tuka nama Teresa Satira pa ini macam!

Sunday, February 16, 2014

Panas...Pemain Bola Sepak Kelab Malaysia Maut Ditetak

0 comments

Seorang pemain bolasepak kelab Malaysia maut ditetak sekumpulan tiga lelaki bertopeng dan bersenjatakan parang selepas keluar dari sebuah bank di Jalan Sultan Yusuff berhampiran Ipoh Padang, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.15 pagi itu, T Eswaran, 27, menaiki Proton Waja bersama tiga rakannya dan berhenti berhampiran lampu isyarat di depan bank berkenaan untuk ke mesin pengeluaran wang automatik (ATM).

Bagaimanapun, selepas keluar dari ATM dan sebaik sahaja mangsa hendak memasuki kereta di bahagian penumpang depan, dia dihampiri tiga lelaki bertopeng membawa parang yang terus menyerangnya.


Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Sum Chang Keong berkata, mangsa yang juga seorang pemandu lori berasal dari Menglembu cedera serius di kepala dan tangan.

Katanya, mangsa disahkan meninggal dunia di Wad Kecemasan Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB).

Menurutnya, berdasarkan maklumat awal, suspek melarikan diri dengan menaiki kereta Perodua Myvi berwarna perak.

“Polis masih mengesan kereta suspek yang didaftarkan di negeri Johor."

Chang Keong berkata, tiga rakan mangsa yang berada di tempat kejadian tersebut telah diminta memberi keterangan untuk membantu siasatan lanjut dan bagi mengenal pasti motif kejadian.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan atas kesalahan membunuh dan orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian diminta menyalurkan maklumat dengan menghubungi balai polis berhampiran.

Saturday, February 15, 2014

@JamawiJaafar Kantoikan Fitnah Pembangkang Terhadap TV 3 Dan Dirinya...

0 comments

Bukan main lagi syaitan2 pakartoon nak memfitnah..pantang nampak silap sikit semuanya nak spin...bukannya nak dapatkan penjelasan terlebih dahulu...

bila nampak jer kesilapan teknikal pada tarikh..maka syaitan yang tengah kebulur pun meratah macam tengah makan bangkai...

Melihat perkara ni, Jamawi menjawab terus syaitan sekor ni bagi menutup terus niat jahatnya untuk memfitnah TV3 dan dirinya..

lihat bawah jawapan dari JJ....


TERKINI!!! Menteri Pertanian Rela Letak Jawatan Kerana Video Lucah Tersebar.

0 comments

BERLIN 15 Feb. - Menteri Pertanian Jerman, Hans-Peter Friedrich mengumumkan, beliau rela meletak jawatannya hari ini ekoran pembocoran maklumat sulit tentang siasatan berkenaan pemilikan bahan pornografi kanak-kanak, menurut laporan media.

Oktober tahun lalu, Friedrich bertindak memberitahu Pengerusi Parti Sosial Demokrat, Sigmar Gabriel tentang penyiasatan terhadap Ahli Parlimen, Sebastian Edathy kerana disyaki memiliki bahan pornografi berkenaan.

Edathy yang baharu meletak jawatan minggu lalu menolak dakwaan tersebut, manakala Friedrich percaya tindakannya itu tidak melanggar undang-undang.

Namun begitu, beliau bersedia meletak jawatan sekiranya pihak pendakwa tidak bersetuju dengan tindakannya. - REUTERS

HE : Nasib baiklah Jerman tak ada parti UMNO..kalau tak UMNO juga akan disalahkan...macam Anwar....

Insiden Terowong : Pemain T Team Seeloknya Minta Nasihat PBSNT Sebelum Rujuk AFC atau FIFA

0 comments


Kuala Lumpur: Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) atau Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) boleh campur tangan kes ‘Terowong Larkin’. 

Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd Amin ketika mengesahkannya berkata, tidak ada peraturan yang mewajibkan pemain import Evaldo Rodrigues dan jurulatih kecergasan T-Team, Stefano Impagliazzo itu perlu merujuk pihaknya. 

Bagaimanapun, dia berkata, seelok-eloknya kedua-dua individu terbabit merujuk dulu kepada majikan mereka iaitu Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) dan T-Team sebelum mengambil tindakan berkenaan.

Hak mereka 

“FAM tidak menghalang jika kedua-duanya mahu membawa perkara ini kepada FIFA atau AFC kerana itu hak mereka. Nak kata wajib perlu melalui FAM itu tidak, tetapi seeloknya-eloknya rujuk dulu kepada majikan mereka. Selepas itu, majikan mereka boleh rujuk kepada FAM. 

“Daripada situ nanti, FAM boleh bagi pandangan atau nasihat. Jika mereka terus membuat aduan kepada FIFA atau AFC sekalipun, kedua-dua badan induk itu tetap akan meminta penjelasan daripada persatuan untuk mengetahui gambaran sebenar,” katanya kepada BH semalam. 

Kelmarin, akhbar ini melaporkan Presiden PBSNT, Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Abdul Hamid mengesahkan pihaknya tiada halangan jika Rodrigues dan Impagliazzo hendak membuat aduan kepada FIFA atau AFC berhubung kes Terowong Larkin yang membabitkan mereka itu. Malah langkah itu juga disokong Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said. 
Kes Terowong Larkin berlaku pada 1 Februari lalu ketika aksi pusingan kedua Piala FA membabitkan Johor Darul Ta’zim (JDT) dan T-Team di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin. Perlawanan itu terpaksa ditangguhkan selepas pasukan pelawat terbabit menarik diri pada babak kedua. 

Tindakan itu sebagai langkah keselamatan selepas Rodrigues mendakwa ditumbuk, manakala Impagliazzo turut dikatakan dikasari di dalam terowong stadium itu ketika mereka sedang menuju ke bilik persalinan. 

Mengulas lanjut Hamidin berkata, setakat ini FAM belum mendapat pengesahan daripada PBSNT atau T-Team sama ada Rodrigues dan Impagliazzo sudah mengemukakan aduan kepada FIFA atau AFC. 

“Belum ada apa-apa pengesahan mengenai perkara ini. Oleh sebab itu, saya tidak boleh komen panjang. Bila sudah ada pengesahan nanti, barulah kita boleh maklumkan,” katanya.

HE : Main tak hebat mana pun..kecoh lebih...tah ye tah tidak kena tumbuk...

Friday, February 14, 2014

Blogger Prihatin : Maahad Tahfiz Muhammadiah Bukit Rangin Kuantan Hangus Dijilat Api..Mohon Bantuan..

1 comments


Maahad Tahfiz Muhammadiah Bkt Rangin, Kuantan telah musnah dijilat api pada malam13 Feb 2014.
Ust Tg Muhammad mudirnya. Ada 17 orang pelajar anak yatim disini. Allah uji baru-baru ini dengan banjir kemudian malam tadi hangus dijilat api.

Sumbangan derma boleh di bank in ke bank muamalat Maahad Tahfiz Muhammadiah 0601-0002791-71-2

Semoga usaha murni tuan puan diberkati dan dirahmati Allah SWT.

Sistem Pendidikan Malaysia...Luahan Hati YDP PIBG...

1 comments

Ucapan YDP PIBG yg menyentuh hati.......

" .......negara Jepun yg tewas dlm perang dunia kedua, bangkit menjadi negara maju dalam masa yg singkat. Begitu juga Korea yg musnah kerana perang saudara juga bangun dan telah mengalahkan Jepun dalam beberapa aspek! Negara kita Malaysia...masih terkial-kial mencari identiti dan solusi khasnya terhadap bidang pendidikan! ........"

Aku fikir ada benarnya! Selepas merdeka ada sekolah aliran Inggeris, sekolah tersebut dihapuskan dan dijadikan sekolah aliran Bahasa Kebangsaan, kerana konon nak mertabatkan bahasa Melayu...kemudian tukar pulak Matematik Sains dlm Bahasa Inggeris (PPSMI)....kerana alasan istilah Sains banyak dlm bahasa Inggeris...kemudian dihentikan PPSMI...tukar pulak MBMMBI....import guru dari India ajar bhs Inggeris.....sebelum tu panggil peacecorps dari USA ajar BI.....apa yg berlaku dalam masa dua bulan, bukan murid kita yg mahir BI, tetapi mat salih tu yg pandai cakap melayu! Tukar menteri, maka bertukarlah polisi! Nama kementerian pun telah bertukar bbp kali. Mula2 Kementerian Pelajaran, lepas tu tukar Kementerian Pendidikan, lepas tu tukar Kementerian Pelajaran semula! 

Yg terkini tukar balik kpd Kementerian Pendidikan! Banyaknya ringgit yg dibelanjakan utk menukar2 tu tak dapatlah nak dihitung! Dulu diperkenal 6 anjakan pendidikan, bagai nak rak guru2 diarah menghafal setiap ayat....kemudian tukar menteri baru, kena hafal pulak 5 polisi baru.....sekarang ada pulak pppm, diarah hafal pulak 3 gelombang, 5 aspirasi perubahan, 6 aspirasi murid, 11 anjakan....dan macam2 lagi... Ironinya bidang pendidikan negara semakin merudum! Sistem pentaksiran pula ditukar konon tidak mahu fokus kpd akademik semata2.,,tambah 3 lagi aspek pentaksiran....sistem komputer pulak yg sepatutnya mempercepatkan proses menjadi lambat hingga guru2 terpaksa berjaga ke 3 pagi.....kisah guru bangun jam 3 pagi ini telah menjadi bahan ketawa rakan2 guru dari negara jiran......

Yang menyentuh hati ialah...hingga kini...kita masih terkial2 mencari identiti dan solusi! Sedang negara jiran yg dulunya mundur, kini telah jauh di hadapan. Vietnam umpamanya, ibarat pelari yg berjaya memintas laju tanpa menoleh lagi ke belakang! 

Produk pendidikan kita juga terkial2 tidak menjadi.....murid2 semakin tidak beradab, ajaran agama makin terpinggir drp hidup mereka....di sekolah, masalah2 disiplin tidak berubah, bahkan semakin bertambah kronik! Peraturan2 disiplin sekolah masih menggunapakai pekeliling tahun 50-an.... Kalau diubahpun, ia diubah kpd yg lebih teruk dan tidak membantu membuat penambahbaikan....

Agaknya sistem pendidikan kita terlalu di "politik" kan serta di"business" kan.... Bila politik dan business mencampuri sebarang urusan...maka akan punah-ranahlah urusan itu! Ini kerana politik dan business lebih menjurus kpd kepentingan diri, parti, kroni dan kompeni! Perlantikan org2 yg diamanahkan memegang kuasa akhirnya dipilih lebih berdasar kpd kroni berbanding kompetensi! Maka kuasa diguna semahunya utk menjaga kepentingan politik dan business tadi mengakibatkan berlaku side-effects yg memudaratkan!

Itu belum belum kita bicara mengenai VLE FROG,Sistem Pengurusan Sekolah bagi mengantikan Sistem Emis dan APDM...kemana hala tuju masa depan Pendidikan Negara...sama2 kita nilai...

Dong Zong NGO Rasis Perkauman Anti BN?!!!

0 comments

Jika kita berada di negara lain,NGO seperti Dong Zong sudah pastinya telah dikuburkan atau tidak akan lahir sama sekali.Namun,atas dasar keterbukaan,Dong Zong wujud di negara ini dan hidup segar dan aktif pula.Hari ini,kewujudan Dong Zong untuk memperjuangkan pendidikan Cina telah melampaui objektifnya.Apa yang dapat kita lihat kini,Dong Zong bukan sebuah platform perjuangan pendidikan Cina seperti yang dilaungkan mereka,tetapi sebuah platform membina semangat perkauman Cina yang kuat.Pendidikan Cina yang diperjuangkan Dong Zong bukan sekadar berpaksikan bahasa ibunda mereka,bukan juga mempelajari budaya dan sastera secara mendalam tetapi menggunakan acuan yang berbeza dari pendidikan nasional dan hampir keseluruhannya berkiblatkan pendidikan Taiwan. 

Sekali gus,pendidikan Cina Dong Zong menolak sejarah negara serta meremehkan bahasa kebangsaan.Apa yang lebih dikesalkan ialah perjuangan Dong Zong yang bertentangan dengan aspirasi negara ini turut mendapat bantuan kerajaan dari berbagai segi.Maka tidak hairanlah apabila perjuangan Dong Zong semakin hari semakin keras dan melampau sehinggakan pertubuhan itu kini dirujuk sebagai kumpulan ekstremis Cina.Amatlah malang apabila para ekstremis ini menjadi peneraju kepada sekolah Cina, sekali gus merupakan pengaruh paling besar bagi generasi muda Cina.Hasil perjuangan Dong Zong dapat dilihat pada hari ini di mana,semakin ekstrem sifat Dong Zong,semakin biadaplah sikap anak-anak Cina terhadap negara.Dong Zong berjuang dengan mengambil pendekatan ‘samseng’.Ugut mengugut merupakan strategi utama untuk mendapatkan apa yang mereka mahu. Buktinya, setiap kali pilihanraya tidak kira PRK atau PRU,Dong Zong akan muncul melaungkan tuntutan demi tuntutan yang bukan-bukan. 

Bagi Dong Zong,pilihanraya adalah sebuah perniagaan di mana mereka perlu menjadi pihak yang untung sentiasa.Justeru,sebaik PRK Kajang diumumkan,Dong Zong pun menyalak lagi menuntut kerajaan mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu atau Unified Examination Certificate (UEC).Sebenarnya sudah tiga dekad Dong Zong mendesak supaya kerajaan mengiktiraf UEC sebagai kelayakan untuk memasuki institusi pengajian tinggi awam (IPTA).Pengiktirafan UEC bermakna pemisahan sepenuhnya pendidikan Cina dari dasar pendidikan kebangsaan dan anak-anak Cina tidak perlu lagi menduduki SPM.Sebagai ‘samseng’,Dong Zong tidak boleh dibawa berbincang.Dong Zong tidak mampu memahami soal ‘aspirasi negara’ atau ‘arus pendidikan nasional’ atau apa-apa jua fakta.Dong Zong hanya tahu menuntut dan mengugut, pentingkan diri, rasis dan enggan mendengar sebarang penjelasan.Dong Zong tidak peduli jika anak-anak Cina tidak fasih berbahasa kebangsaan, tidak patriotik serta menolak sejarah negara sendiri,kerana sememangnya itulah yang mereka mahukan.Secara ringkasnya,Dong Zong tidak mahu ada kena mengena dengan semangat kebangsaan dan hala tuju negara tetapi hanya berfikir mengenai soal untung dan menang bagi masyarakat Cina semata- mata.Berdasarkan hakikat ini,inilah disarankan agar kerajaan turut berhujah dengan Dong Zong atas dasar untung rugi juga. 

Bayangkan kos yang perlu ditanggung kerajaan akibat terpaksa menubuhkan sekolah Cina atau India sedangkan di kawasan itu hanya terdapat 4 orang murid.Sudah sampai masanya kerajaan meletakkan syarat di mana sekiranya jumlah murid Cina atau India di kawasan itu masing-masing tidak sampai 100 orang,maka sekolah jenis kebangsaan tidak boleh dibina.Kita melihat tidak ada untungnya kerajaan terus melayan Dong Zong mahupun meneruskan sekolah vernakular di negara ini.Seharusnya kerajaan menghadkan kalau pun tidak menghapuskan terus sekolah jenis kebangsaan.Bayangkan betapa banyak penjimatan yang boleh dibuat oleh kerajaan dari segi kos bangunan, penyelenggaraan, gaji guru dan kakitangan, utility dan berbagai-bagai lagi jika langkah ini diambil.Lagipun,bukankah orang-orang Cina juga yang sering merungut mengenai perbelanjaan yang tidak perlu oleh kerajaan ??? Bukankah sekolah vernakular itu tidak perlu ??? 

Jika sekadar ingin belajar Mandarin,anak-anak Cina boleh sahaja mengambil kelas tambahan sepertimana anak-anak Melayu mengambil kelas tambahan agama lepas waktu persekolahan.Jika alasan ingin belajar budaya atau sastera Cina, maka ia tidak pernah menjadi sebahagian dari syllabus sekolah vernakular pun.Satu-satunya objektif utama Dong Zong untuk memperjuangkan sekolah vernakular adalah untuk memisahkan anak-anak Cina dari kaum lain dan dari arus pendidikan nasional.Objektif seperti ini amatlah ‘gelap’ iaitu jahat,rasis,kiasu,sombong,angkuh dan biadap.Tidak ada negara di dunia yang membenarkan sekolah vernakular selain Malaysia.Sudah lebih 50 tahun kita Merdeka, sekolah vernakular sudah tidak relevan lagi kerana ia tidak lagi menepati objektif asal penubuhannya.Justeru,kerajaan wajar menghapuskan sekolah vernakular kerana ia merugikan negara dari segi ekonomi dan juga sosial.Dalam pada itu,kerajaan juga wajar mengharamkan Dong Zong kerana bersifat ektremis dan bertentangan dengan slogan ‘kesederhanaan’ (moderate) yang dilaungkan Perdana Menteri..

Wednesday, February 12, 2014

Cantik Juga Nurul Izzah Ni EK! Terus Meloponglah Lebai PAS!hehe!

3 comments

Jarang sekali kita disajikan dengan gambar anak nuar yang sorang ni dalam keadaan bermekap...sekali tengok memang mengancam...tapi apakan daya bini orang...agaknya kalaulah dia cerai aritu...comfem ramai laki berbaris beb...

yang compemnya aku syak lebai PAS yang akan mendahului Q barisan...tapi ni angan2 jer...jadi terus melopong lah wahai Lebai PAS yang memasang niat untuk memperisterikan Nurul Izzah...



Anwar Kempen #PRKKAJANG Terlalu Awal Melanggar Akta Perhimpunan Aman

0 comments

Barangkali Anwar lupa yang sebenarnya dia telah berkempen awal walaupun musim kempen belum bermula..budak kecik pun tahu...jika perhimpunan aman rakyat kena maklumkan pihak polis dulu...

Bila polis ambil tindakan...pandai pulak tu nak salahkan PDRM..lepas tu merabanlah ckp salah UMNO....aduilah Anwar....

Polis akan memanggil penganjur kempen membabitkan calon PRK Dun Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi membantu siasatan kerana gagal mengemukakan makluman awal kepada polis sebelum berkempen.

Ketua Polis Selangor, Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata, tindakan itu diambil susulan tiga kertas siasatan yang dibuka polis kerana melanggar Akta Perhimpunan Aman 2012 iaitu gagal memberikan notis 10 hari sebelum berkempen.

“Kita akan panggil penganjur termasuk calon terbabit untuk beri keterangan dalam waktu terdekat,”katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

Jelasnya setakat ini pihaknya tidak menerima sebarang notis pemberitahuan berhubung beberapa kempen yang diadakan di kawasan Dun berkenaan baru-baru ini.

Menurutnya polis akan melakukan siasatan secara menyeluruh di bawah Seksyen 9 (5) akta berkenaan.

Sinar Harian hari ini melaporkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menasihatkan bakal calon PRK Dun Kajang tidak berkempen awal sebelum penamaan calon bermula 11 Mac ini.
Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata, mereka yang memulakan kempen lebih awal boleh dikenakan tindakan dan didakwa di bawah Akta Perhimpunan Aman 2012.

Beliau berkata, kempen sebelum penamaan calon tidak termasuk dalam kesalahan pilihan raya di bawah Akta Kesalahan Pilihan raya 1954

Tuesday, February 11, 2014

Irfan Ghani Dan T Team Sumpah Al-Quran...

1 comments

Kerana bola sepak..2..2...pihak dah Sumpah Al-Quran...aku tak de nak komen apa...sampai macam gini sekali penangan Bola Sepak....isk3!

Lepas ni jangan pula jadi amalan...bila Pengadil FAM berat sebelah sumpah Al-Quran.....

Bab sumpah Al-Quran ni teringat aku kes Saiful dan Anwar Ibrahim...hanya 1 pihak jer bersumpah...Anwar ibrahim tak sumpah...

Hot! No Plat MCM 2-10 Dimiliki Orang-Orang Kuat Malacca Chief Minister?

0 comments

Maklumat ini aku dapat dari blog orang lain kat ruang komen..jadi aku saja nak Share maklumat tersebut....

Salam,Untuk pengetahuan tuan punya blog..bermula dari MCM2,MCM3 n MCM 4 semua owner ni adalah orang kuat CM Melaka ini..MCM 10 plak adalah isteri beliau..MCM5 n MCM8 saya x pasti siapa mereka ini.

Untuk pengetahuan MCM3(Rosli Hasan) adalah S.U CM Melaka.dia dikenali sebagai Rosli botak..Baru-baru ni ada 1 persatuan belia datang jumpa C.M untuk dapatkan sumbangan tapi si rosli botak ni sudah hamun sama budak2 belia ni.siap cakap ingat kerjaan negeri ada duit ke..belakang beli no.pendaftaran kereta camni ada plak duit..aduhaiii pening pening.

Dato Seri Idris Haron tolong fikir sikit sumbangan yang diberikan kepada gerakan belia ini adalah untuk kepentingan BN/UMNO Melaka jugak Dato bagi persiapan PRU 14..tu pun tak boleh fikir ke..

Aku jugak ada beberapa pekara lagi yang x puas hati dgn pentadbiran CM baru ni tapi to be fair biarlah dia jalankan tugas dia dahulu.Masih belum sampai setahun pun dia jadi CM..so try ur best Dato Seri..

Kisah Teresa Kok Dari Kaca Mata Rakyat Marhaen....

0 comments

Dulu kita tak pernah dengar pun nama si Teresa Kok ni. Malah kita pun tak tahu siapa sebenarnya Teresa Kok, hinggalah dia mula mempertikaikan perkara yang berkaitan dengan Islam dan Melayu.

Bermula dengan pertikaian tulisan jawi di papan tanda jalan, kemudian mempertikaikan laungan azan di kawasan Seputeh, katanya menganggu, lepas tu mempertikaikan Islam sebagai agama rasmi Malaysia, paling baru dan paling hangat, video celaka Chinese New Year yang menghina melayu dengan panggilan 'melayu pergi mati'!




Kita hanya kenal Teresa sebagai cina rasis yang tidak hormati agama Islam dan bangsa melayu. Cuma apa yang Mc pelik, walaupun Teresa hina Islam dan melayu, namun masih ramai melayu Pas dan Pkr sanggup jadi lembu dan anjingnya.

Tapi dalam segi kerja, kita tak nampak Teresa ada buat kesalahan atau salahguna kuasa. Teresa mengunakan IMEJ BERSIH dan berintegriti hebat memaparkan dirinya yang kononnya BERSIH!

Kononnya dia telah menjadi ahli politik yang bersih. Tapi adakah anda tahu dia mempunyai proksi selama ini? Khalid Gagap sendiri telah membangkitkan perkara proksi sebelum PRU13. Inilah punca yang menyebabkan dia tidak dibenarkan bertanding di negeri Selangor. Dalam bab ini, saya akan mendedahkan salah satu penyelewengan dan rasuah yang dibuat oleh Teresa KOK. Perkara ini berkaitan dengan projek yang dianugerahkan kepada sebuah syarikat asing bernilai RM1 bil pada 2 bidang tanah di Dengkil dan Kuala Kubu Bahru yang terletak di Sepang dan daerah Hulu Selangor.

Yayasan Selangor memiliki 2 sebidang tanah di Dengkil di bawah daerah Sepang dan Kuala Kubu Bahru di bawah daerah Hulu Selangor. Tanah di Dengkil, Sdn. 39693 dengan saiz 15.17 ekar disewa kepada sekolah agama swasta dengan yuran RM25k/sebulan. Tanah di Kuala Kubu Bahru, Sdn. 521 disewakan kepada PLKN ( Pusat Latihan Khidmat Negara ) terdiri daripada 2 kem di atasnya dengan bayaran sebanyak RM700k yang merupakan penyumbang / pendapatan untuk Yayasan Selangor. Kedua-dua tanah itu saiznya kira-kira 40 hingga 50 ekar.

Pada 14 . Disember 2011, Yayasan Selangor telah menerima Surat daripada Goldsino Pelaburan Pembangunan Limited yang berpangkalan di Zhuhai China untuk memulakan projek solar Photovaltaic Loji Kuasa tersebut. Cadangan untuk memajakkan tanah itu keluar selama 25 tahun dan projek ini dianggarkan bernilai sehingga RM 1 bilion. Pada mesyuarat pertama , 2 wakil dari Goldsino Pelaburan Pembangunan Terhad hadir dan menyebut bahawa mereka kenal dengan Teresa KOK .




Fakta yang menarik dinyatakan di dalam Surat daripada Goldsino kepada Yayasan Selangor ianya berbunyi begini "kami ingin merakamkan penghargaan tulus ikhlas kepada Yayasan Selangor kerana menjemput kami untuk mengambil bahagian bagi projek di atas" menunjukkan bahawa perbincangan awal telah dibuat antara Teresa KOK dengan wakil-wakil dari Goldsino Pelaburan Pembangunan Terhad (merujuk kepada KOK Chee Keong , Pengarah Goldsino Pelaburan Pembangunan Terhad [Malaysia ]).

Pada 19 Disember 2011, Hafidah Haron, Pemangku Aset Kanan dan Pengurus Pembangunan di Yayasan Selangor mengeluarkan memo dengan profil Goldsino Pelaburan Pembangunan Terhad kepada Pegawai Undang-Undang Yayasan Selangor untuk menjalankan " yang menjalankan syarikat ". Pada 22 Disember 2011, Yayasan Selangor yang mengeluarkan "Surat" (LOI ) untuk Goldsino Pelaburan Pembangunan Terhad ditandatangani oleh Raja Amir Shah, Timbalan Pengurus Besar yang dilantik oleh Dato 'Seri Anwar Ibrahim dan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Pada 27 Disember 2011 di Yayasan Selangor mempunyai pertemuan dengan Goldsino Pelaburan Pembangunan Terhad di dalam bilik mesyuarat di Menara Yayasan Selangor. 8 pegawai terlibat iaitu Yayasan Selangor dan KOK Chee Keong membentangkan Goldsino Investment Limited. Memorandum Persefahaman ( MOU) telah dibincangkan dalam menguruskan isu-isu yang berkaitan dengan Tenaga Nasional Berhad (TNB ).

LOI telah diserahkan kepada Goldsino Pelaburan Presiden Limited dalam mesyuarat pada 28 Disember 2011. Penyerahan LOI dalam masa yang singkat membuktikan bahawa projek ini telah diberikan berdasarkan kaedah Rundingan Terus (direct nego). Tiada sebarang tender terbuka yang diiklankan dalam laman web Yayasan Selangor berkaitan dengan projek ini. Sehingga hari ini, tidak ada perbincangan lanjut dibuat ke atas keuntungan yang diperolehi oleh Yayasan Selangor selepas majlis penyerahan kedua-dua tanah kepada Goldsino Pelaburan Pembangunan Limited.

Apa yang paling saya hairan sekali, cadangan projek itu seolah-olah mustahil kerana Selangor tidak mempunyai masalah dengan kekurangan kuasa elektrik. Rundingan terus dalam projek ini adalah bertentangan dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat mengenai rasuah dan penyelewengan.

Apa sebenarnya hubungan antara Goldsino Pelaburan Pembangunan Limited dengan Teresa KOK? BACA SELANJUTNYA SINI

Sunday, February 9, 2014

Tahniah! Nora Danish Bakal Jadi Menantu Nazri Aziz Tak Lama Lagi!

0 comments

KISAH percintaan pelakon Nora Danish bersama anak VVIP, Nedim Nazri bukan lagi satu rahsia.

Biarpun sebelum ini mereka berkalikali menafikan perkara itu, dan senang mengatakan hubungan mereka sebagai 'teman rapat'.

Namun terdapat khabar angin mengatakan bahawa mereka bakal menamatkan zaman duda dan janda tidak lama lagi.

Apa yang lebih panas, mereka didakwa sudah pun membeli barangan hantaran untuk perkahwinan mereka hujung tahun ini.

Dalam ruangan gosip akhbar tempatan (bukan Sinar Harian), terdapat sumber mengatakan bahawa perkara tersebut bukan lagi khabar angin semata mata.

"Dalam diam mereka sebenarnya sudah pun membeli barang-barang hantaran sedikit demi sedikit.

"Bukan itu saja, beberapa nama pereka fesyen terkenal juga sudah berada dalam senarai yang akan mereka busana perkahwinan mereka,” khabarnya.

Benar atau tidak mengenai perkara tersebut, kita tunggu sahaja berita gembira daripada mereka kerana Nora mahu pun Nedim belum mengesahkan kesahihannya.

HE : Sama Cantik Sama Padan....mantap!

Saturday, February 8, 2014

Pendedahan Sulit Teresa Kok Kantoi Menipu!

3 comments


Ketua Penerangan UMNO Kelantan, Datuk Md. Alwi Che Ahmad mengakui ada menghubungi Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok menerusi telefon bimbit untuk menasihatinya supaya tidak terlalu celupar menghina orang Melayu dan pemimpin Islam.Bagaimanapun, katanya, panggilan itu hanya dijawab oleh pembantu Teresa iaitu seorang perempuan Cina yang memaklumkan majikannya itu sibuk dan boleh tinggalkan pesanan kepadanya untuk disampaikan nanti.

"Dalam perbualan itu, saya perkenalkan nama dan jawatan saya sebagai ADUN Kok Lanas dan bertanya kepada pembantu itu, benarkah YB Teresa menghina orang Melayu dengan kata ‘Melayu Sii..’ (bermaksud Melayu Mati). 

Pembantu itu jawab, YB Teresa sudah menjawabnya dalam Facebook."Saya kata, jika Teresa kata begitu (Melayu Sii), saya nak kata begini kepadanya dan tolong sampaikan, dia (Teresa) tu babi… dia kata Melayu mati. Saya kata awak Cina babi dan makan babi, ada masalah?,” katanya.

Beliau yang akan pulang ke Kelantan tengah hari ini akan membuat laporan di Balai Polis Pengkalan Chepa, Kota Bharu sebaik sampai di negeri itu petang ini berikutan dalam laporan Teresa semalam, menamakannya sebagai orang yang menggugutnya

.ADUN Kok Lanas itu berkata, perempuan pembantu itu kemudian menjawab, kononnya majikannya Teresa tidak pernah berkata demikian.Serentak itu, katanya, beliau meminta pembantu berkenaan memaklumkan kepada Teresa agar menghubunginya semula kerana Ahli Parlimen Seputeh itu mengenali beliau dan mereka sama-sama ahli Parlimen penggal lalu.

"Itu sahaja yang berlaku antara saya dengan pembantu Teresa, tetapi tiba-tiba dalam laporan polis yang dibuatnya, beliau mendakwa saya menggugutnya."Ini satu lagi pembohongan Teresa sebab dalam laporannya dia mendakwa saya ada menghantar whatsapp dan SMS.

 Padahal saya tak pernah kirim mesej, saya hubungi dia terus untuk bercakap sendiri dengannya."Tetapi dia tidak jawab panggilan saya, dia hanya berikan kepada pembantu perempuannya supaya menjawab sebarang pertanyaan. 

Saya kata pada pembantu itu, kalau Teresa kata Melayu sial, saya kata, Teresa babi. Itu sahaja," katanya.Menurut Md. Alwi, jika Teresa seorang yang berani sebagaimana beliau berani menghina Melayu, Ahli Parlimen Seputeh itu sepatutnya menjawab sendiri panggilan yang dibuatnya, bukan mewakilkan kepada pembantu.

Beliau turut kesal kerana perbualannya itu telah diputarbelitkan sehingga dituduh sebagai orang yang menggugut wakil rakyat."Jika tanya sedemikian pun sudah dianggap ugut, maknanya Teresa seorang yang sangat penakut dan pengecut. Sepatutnya, berani buat, beranilah tanggung," katanya. -6/2/2014

Md Said Lagak 'Ala Gangster' Nak Jumpe TMJ..Katang Dok Saye?

4 comments


Buat lah apa mung suka Md Said!kahkahkah!

Katang Dok Md Said?

Friday, February 7, 2014

#PASLEMBEK Ada Hati Nak Tolak @AnwarIbrahim Jadi MB....kikiki #AnwarKuat

0 comments
HIASEY
Boleh percaya ke?aku nak tengok kuat mana PAS nak halang @AnwarIbrahim jd MB....PAS ni lembek...tak percaya tengok lah nanti...Nuar jd MB maknannya PAS lembek..tak kuat..#PASLEMBEK #ANWARKUAT

SHAH ALAM – Pas tetap konsisten dengan keputusannya menolak calon PKR di Dun Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor yang baru.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nasrudin Hassan berkata, isu pertukaran menteri besar Selangor adalah tidak berbangkit dan Pas merasakan tiada keperluan berbuat demikian.

“Keputusan itu ditetapkan dalam Mesyuarat Lajnah Politik Pas Pusat. Dalam erti kata lain, Pas tidak bersetuju menjadikan PRK Dun Kajang sebagai agenda menukar menteri besar Selangor.

“Itulah dua perkara besar yang telah diputuskan dan dikemukakan melalui kenyataan rasmi Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Berasaskan keputusan ini, jelas Pas mempunyai pendirian tersendiri secara jamaei dan tidak mudah diseret ke tengah dan ke tepi,” katanya dalam kenyataan, kelmarin.

Bagaimanapun, beliau berkata, Pas bersedia menghulurkan bantuan kepada PKR dalam PRK Kajang.


“Lajnah Politik Pas Pusat tidak membincangkan soal setuju atau tidak berhubung peletakan jawatan Adun Kajang kerana ia telah berlaku. Mahu tidak mahu, kerusi Dun Kajang telah berlaku kekosongan dan PRK akan diadakan.

“Kerusi itu milik PKR berdasarkan persefahaman sebelum ini, maka hak PKR untuk meletakkan calonnya. Manakala, fokus mesyuarat Lajnah Politik ialah menentukan sikap terhadap PRK Dun Kajang yang bakal diadakan kelak,” katanya.

Sebab Tukar Nama Negara Islam Kepada Negara Berkebajikan Kerana Lebih Mesra Ujar @KhaledSamad

1 comments

Isi sama nama lebih mesra...kebajikan lebih mesra daripada negara Islam...wow! Hebat ulama ni....

Mesra dari kepala DAP ke?atau PAS sendiri dapat tekanan darinpihak teruntutu?

Kalau nama kebajikan lebih mesra lebih eloklah tukar Parti Islam Semalaysia kepada Parti Kebajikan Semalaysia...betul tak Khaled?

Wednesday, February 5, 2014

Bas JDT Terlibat Kemalangan...4 Gambar...

1 comments






Untuk makluman semua bas Skuad Piala Presiden Johor yang dalam perjalanan ke Pahang untuk perlawanan esok telah di timpa kemalangan kecil. 
Semua para pemain dilaporkan berada didalam keadaan selamat dan meneruskan perjalanan ke Padang Akademi Malaysia 1, Gambang,Pahang D.M.

Ada hikmah di sebalik kejadian ini,besyukur semua dalam keadaan selamat.

Jatuh Bangun terus Setia Bersama JOHOR !-Sumber FB Johor Southern Tigers

Tuesday, February 4, 2014

ADUN PKR Letak Jawatan Hanya Propaganda POYO Pakatan!

0 comments

Ramai blogger2 Pro Gomen amik story ni..bila kita dh pick up mereka pun tuduh kita buat fitnah..padahal belakang cerita sapa tau kan mereka yang rancang buat surat tipu tu..aku syak jer...

Kita pun boleh buat surat macam tu kalau kita nak...contohnya kita katalah kata Hassan Malek letak jawatan..bila pembangkang pick surat macam ni apa lagi kita tuduhlah Pakatan fitnah..

Pakatan ni bab merancang letak jawatan memang pandai..yang betul ke tak betul 2...2... mereka pandai..

Baca kenyataan rasmi tentang peletakan jawatan K7 dibawah...aku hanya gelak kecil...kikiki

Assalamualaikum dan salam hormat,

KEADILAN telah menerima berita yang kononnya YB Kesavan A/L Subramaniam, ADUN Hutan Melintang, telah menghantar surat yang mengisytiharkan beliau keluar KEADILAN.

Setelah mendapat penjelasan daripada YB Kesavan, KEADILAN mengesahkan bahawa beliau tidak pernah menghantar surat tersebut dan tidak keluar parti. YB Kesavan juga dinasihatkan agar membuat laporan polis berkenaan surat palsu tersebut.

Sekian, terima kasih.

Fahmi Fadzil
Pengarah Komunikasi KEADILAN

Dihantarkan kepada anda melalui / Delivered to you by:

BIRO KOMUNIKASI
PARTI KEADILAN RAKYAT
A-1-09, Merchant Square
No. 1, Jalan Tropicana Selatan 1
47410 Petaling Jaya
HE : Bijak puak ni rancang....Nuar tanding PRK pn perancangan mereka...rakyat yang bodo jer masih percaya... 

Monday, February 3, 2014

CINA MCA dan CINA DAP Sudah Bersatu...Melayu PAS dan PKR Masih Lagi Berkelahi Rebut Kerusi KAJANG!Kahkahkah!

1 comments

Maka berjurai-jurailah pencacai makan taik pakatan yang kutuk aku kononnya DAP ni bukan parti CINA...haiya...haha..macam tak sedap je dengar bunyikan..inilah namanya pembangkang..kepala otak mereka semua telah diset kan oleh Pakatan...

DAP bukan cina..tapi parti rakyat...nak muntah aku dengar...kalau macam tu..apa kata PAS bubar...PKR bubar..semua masuk DAP..kan parti rakyat..hihi...bukan CINA tau!

HE : Melayu PKR dan PAS berkelahi nak letak calon KAJANG...CINA DAP dan MCA pulak bersatu..boleh kongsi bangunan lagi!

Pertikaikan Khutbah Jumaat...Pakatan Bodo Mana Yang Tak Belajar Abis Dengan PAS Ni!

2 comments

Menurut rakan blogger Angin Perubahan, beliau menjelaskan bahawa ada seorang PKR cuba mempertikaikan Khutbah Jumaat..

Polis wajar menahan Ahli Parlimen Penampang ini kerana kenyataannya yang dilihat jelas sekali cuba mencampuri urusan agama Islam di negara ini.

Anggota Parlimen Penampang, Darell Leiking menuntut siasatan terhadap Jakim dibuat kerana dalam khutbah Jumaat yang disampaikan terkandung terjemahan ayat dari Surah Al-Baqarah yang berbunyi :

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu).” 
Darell berkata dakwaan Jakim itu serius kerana ia boleh mencetuskan permusuhan dan syak wasangka antara orang Islam dan bukan Islam di negara ini, yang jika dibiarkan berpotensi mendorong ke arah konflik agama besar-besaran di negara ini.

Jangan dibiarkan kenyataan kenyataan sebegini berterusan. Ianya jelas sekali mencabar dan mahu menguji sejauh mana kesabaran umat Islam Malaysia. Wajib ditahan !!!
HE : Ni mesti kes tak belajar agama Islam habis dengan PAS ni...kalau belajar habis komfem tak bodo mcm ni...cubalah contohi Teresa kok..dialah hasil tarbiah PAS yang paling berjaya...tak pun Guan Eng...

JDT Merevolusikan Bola Sepak Malaysia Ke Mata Dunia.. @KhaledNordin

5 comments


ZAMAN kegemilangan sukan bola sepak tanah air pernah menyaksikan Malaysia melayakkan diri ke Sukan Olimpik Munich 1972 dan Sukan Olimpik Moscow 1980.

Begitu hebat Malaysia pada waktu itu hinggakan pasukan bola sepak berstatus seperti dunia Jepun dan Korea Selatan turut menggeruni pasukan ini di era tersebut.

Namun kemegahan itu tidak lama kerana selepas tiga abad berlalu, secara perlahan-lahan Jepun dan Korea Selatan meninggalkan Malaysia jauh ke belakang daripada segi kualiti, mutu dan gaya permainan.

Situasi itu kerana dua negara terbabit telah mengorak langkah menerapkan corak permainan moden dan profesional dalam liga masing-masing. Liga Jepun dan Korea Selatan berubah daripada budaya permainan yang semata-mata bergantung kepada aspek fizikal pemain kepada permainan penuh taktikal serta strategi.

Budaya Liga Malaysia pula kekal di takuk lama dengan mengamalkan budaya permainan kasar, bola melambung-lambung, menghantar terus bola bahagian atas untuk direbut beramai-ramai oleh pemain dengan harapan nasib menyebelahi.

Cukup menggelikan hati apabila pendokong bola sepak Malaysia yang mendakwa diri mereka pakar sukan bola sepak menyifatkan corak permainan `kuno' itu sebagai kelas dan hebat. Natijahnya, pasukan-pasukan bola sepak di Malaysia seronok sendiri dalam liganya sendiri hingga tahun 2012 tanpa dunia mempedulikan.


Kemunculan JDT

Selepas bertahun-tahun BUDAYA permainan hambar diamalkan dalam liga Malaysia, tiba-tiba liga ini kembali mendapat perhatian antarabangsa gara-gara kemunculan JDT hasil penjenamaan semula dilakukan Tengku Mahkota Johor ke atas pasukan itu sejak tahun lalu.

Pasukan bola sepak selatan tanah air dengan jolokan Harimau Selatan itu dilihat serius mahu membawa pembaharuan dalam liga Malaysia bagi mempertingkatkan martabat kekampungan liga Malaysia kepada martabat profesional dan moden.

Pelaburan jutaan ringit dibuat sejak tahun lalu untuk memastikan hasrat itu tercapai dengan mengubah infrastruktur Stadium Larkin supaya menjadi stadium pertama di Malaysia mencapai standard Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (Fifa).

JDT turut menjadi pasukan pertama di Malaysia berjaya menarik pemain profesional bertaraf antarabangsa iaitu Pablo Aimar (kiri) dan Luciano Figueroa Pablo Aimar selain mengumpulkan pemain-pemain ternama tanah air dibawah satu bumbung pada musim ini.

Pengurusan JDT yang diketuai Tengku Mahkota Johor pastinya berhasrat kemahiran dan corak permainan profesional Aimar dan Figueroa kelak mempengaruhi corak permainan pemain tempatan apabila mereka bermain bersama-sama dalam sebuah pasukan.

Bagaimanapun, akibat gara-gara tidak mendapat sokongan badan berkepentingan dalam industri sukan bola sepak tanah air iaitu FAM dan pihak media, pasukan JDT berhadapan laluan sukar merealisasikan hasrat murni tersebut.

Cukup ketara FAM bersikap dingin ke atas pasukan JDT dan sering membuat keputusan tidak menyebelahi pasukan itu dengan insiden paling ketara pada perlawanan di Pahang tahun lalu yang menyaksikan penyokong JDT dicederakan dengan batu tetapi Persatuan Bola Sepak Negeri Johor 2012 (PBNJ) pula dipersalahkan dan didenda.

Lebih teruk pada musim ini, FAM dengan jelas enggan memastikan mutu pengadilan yang baik dan adil dalam setiap perlawanan membabitkan JDT - seolah-olah memberi `license' atau `green light' kepada setiap pasukan lawan untuk mengasari dan mencederakan pemain JDT.

Keputusan berat sebelah dan tidak profesional pengadil menyukarkan pemain JDT mempamerkan permainan gaya profesional dan moden sepanjang 90 minit perlawanan sedangkan corak permainan profesional mendambakan mutu pengadilan yang profesional.

Malah, pemain profesional dunia seperti Aimar turut mempersoalkan perkara itu hingga mendapat liputan meluas media luar negara - berdasarkan peraturan Fifa pengadil dikehendaki melindungi pemain bertaraf bintang kerana mereka golongan berisiko dianiaya atau dicederakan di atas padang. Itu tidak berlaku dalam liga Malaysia.

Semalam sekali lagi menyaksikan pasukan JDT dianiaya apabila pasukan lawan dengan sengaja enggan meneruskan perlawanan di Stadium Larkin selepas menyedari penguasaan penuh JDT dalam perlawanan terbabit sewaktu JDT mendahului mereka 2-1.

Dakwa pasukan lawan, berlaku pertelingkahan antara jurulatih dan mereka enggan meneruskan permainan disebabkan hal itu - cukup remeh alasan tersebut kerana pertelingkahan mulut antara jurulatih mahupun pemain sewaktu perlawanan lumrah dalam permainan bola sepak di seluruh dunia.

Berdasarkan peraturan Fifa, JDT perlu mendapat KEMENANGAN PERCUMA memandangkan pasukan lawan menarik diri semasa permainan berlangsung.

Malangnya, Komissioner Perlawanan, Zainal Mukri dengan bersahaja memaklumkan bahawa perlawanan itu cuma ditangguhkan. Jelas FAM mahu membantu mengelakkan pasukan lawan tumpas kepada JDT malam semalam.

Desas-desus mula tersebar tentang teori konspirasi untuk memastikan JDT kecundang teruk pada persaingan tahun ini bagi mengaibkan usaha TMJ berikutan bimbang dengan pemilihan pucuk kepimpinan FAM pada tahun ini.

Sudah tiba masa Menteri Belia dan Sukan memantau dan menangani perkembangan negatif ini kerana usaha JDT mewujudkan budaya permainan bertaraf antarabangsa dan moden di Malaysia pasti terhalang sekiranya isu iri hati dan hasad dengki ini tidak diatasi segera.

Penulis difahamkan kebanyakan wartawan sukan di Malaysia pula amat fanatik terhadap pasukan negeri masing-masing dan terlalu bimbang kemunculan JDT menggugat peluang pasukan kesayangan mereka menguasai Liga Malaysia.

Sikap tidak profesional wartawan sukan Malaysia terbukti melalui beberapa insiden berlebihan seperti kenyataan-kenyataan berbaur provokasi yang sering dilemparkan oleh pengulas sukan bagi memburuk-burukkan kredibiliti TMJ dan pasukan itu.

Begitu juga dengan kenyataan-kenyataan peribadi ramai wartawan sukan melalui akaun Facebook mereka yang terus menerus memperlekehkan dan mempertikaikan TMJ dan sebarang perkara yang membabitkan pasukan itu.

Laporan akhbar pula memutar belit kenyataan pengurusan JDT dan menyiarkan artikel bagi niat memberi imej buruk kepada pasukan itu.

Kini semua pihak menunggu keputusan FAM berhubung tindakan pasukan lawan JDT menarik diri semasa perlawanan sedang berlangsung di Stadium Larkin semalam.

Namun, penulis yakin keputusan itu nanti sekali lagi tidak menyebelahi JDT - Nasib JDT kerana jadi mangsa konspirasi dan iri hati.

Ahmad Albab

Sunday, February 2, 2014

Teh Tarik Anwar Terburai...Ini Semua Angkara UMNO!!!kahkahkah!

4 comments

Agaknya nak jadi anugerah tuhan yang serba boleh, benda yang tak pernah dia buat pn akan dia cuba...

Nampak benor selama ni nuar tak pandai baut teh tarik...kahkahkah!!

Ni nak kempen PRK KAJANG...jangan lupa cucuk sate kajang tau!belajar dulu baru acting dpn kamera!kahkahkah

#PIALAFA : FAM Gagal Kendali Kes Pemain Boikot Perlawanan Dengan Bijak! #JDT #TTEAM @KhairyKJ

4 comments

Punyalah teruknya FAM mengendalikan kes pemain yang tidak mahu bermain...hanya di Malaysia sahaja berlaku!pemain yang tak nak main atau tarik diri diberi peluang untuk perlawanan sambungan...

Kalau diluar negara...mana..mana pemain yang memboikot akan dikira kalah...ini terjadi di Sepanyol dalam piala suku akhir Copa Del Rey...tak sampai 24 jam kejadian yang sama (pemain boikot) berlaku di Malaysia...namun tindakan FAM sangat lemah dan belum capai standard antarabangsa...rujuk berita pemain boikot perlawanan dikira kalah...
SANTANDER — Racing Santander memboikot perlawanan suku akhir Copa del Rey menentang Real Sociedad semalam kerana masalah pembayaran gaji. Mereka enggan beraksi selagi presiden kelab belum meletak jawatan. 
Sociedad berkunjung ke Stadium El Sardinero dengan memegang kelebihan 3-1 daripada saingan suku akhir pertama. 
Namun pemain-pemain kelab divisyen tiga Sepanyol itu tidak meneruskan permainan hanya seminit selepas ia bermula. 
Kedua-dua pasukan masuk ke dalam padang tetapi pemain Santander berbaris di garisan tengah selepas sepak mula dan enggan meneruskan permainan, memaksa pengadil menggantung perlawanan. 
Pemain Sociedad menyepak bola di sekeliling padang sebelum menendang ke arah penonton yang menunjukkan sokongan mereka terhadap pemain sambil bersorak 'jangan main'. 
"Apa yang kami lakukan hari ini adalah tanda hormat kepada bola sepak, sukan yang kami sayangi. Hari ini adalah perlawanan sangat penting buat kami tetapi maruah kami lebih bermakna," kata jurulatih, Paco Fernandez. 
Kesatuan pemain antarabangsa, FIFPRO dan Kesatuan AFE Sepanyol menyokong tindakan tersebut, selepas pemain tidak dibayar gaji selama empat bulan. - AGENSI 
© Utusan Melayu (M) Bhd

HE : Dari pengurusan sampai ke pengadil..mutu FAM masih ditakuk yang sama...bezanya FAM dengan liga luar hanya kerana saman...sikit..sikit saman...itu yang FAM tahu!

FAKTA INSIDEN PERLAWANAN PIALA FA ANTARA JDT DAN T TEAM..SEBARKAN!

13 comments

Pihak PBNJ melahirkan rasa tidak puas hati dengan keputusan Pengadil Perlawanan pada malam ini di mana perlawanan tersebut di atas telah ditangguhkan dengan tiada keputusan yang saksama. 

1. Sebaik sahaja wisel penamat untuk separuh masa pertama dibunyikan, Stefano Impaguazzo , Jurulatih Kecergasan pasukan T-Team telah membuat provokasi dengan Cesar Fernando Giminez, Ketua Jurulatih pasukan Johor Darul Ta’zim.

2. Tiba-tiba pemain impot T-Team, Evaldo Rodrigues, memakai jersi nombor 16, telah meluru masuk menuju terus ke hadapan muka Cesar Fernando Giminez dengan memarahi Cesar dan ini terus berlarutan hingga ke terowong menuju ke bilik persalinan. 

3. Pihak keselamatan stadium yang diketuai oleh PDRM Johor telah berjaya meleraikan masalah tersebut.

4. Tiada apa-apa insiden yang buruk berlaku kepada pemain pasukan lawan dan juga penyokong pasukan lawan. 

5. Segala perjalanan dalam perlawanan di tengah padang juga amat cemerlang. 

6. Perlawanan terpaksa ditangguhkan kerana pasukan T-Team telah membuat keputusan mengejut dengan menarik diri serta pulang awal sebelum perlawanan pada masa kedua dimulakan. 

Pihak PBNJ tidak bersetuju dengan keputusan perlawanan ditangguhkan pada malam ini kerana apa yang berlaku tidak melibatkan pemain-pemain di tengah padang mahupun penyokong-penyokong ketika perlawanan sedang berlangsung.

Hidup Johor ! Demi Johor ! SUMBER RASMI PBNJ

Saturday, February 1, 2014

TERKINI!! 2 Mati Lemas Di Pantai Tg Balau, Desaru... cc @Azalina

0 comments

KOTA TINGGI 1 Feb.- Dua beradik ipar dari Masai dan Skudai menemui ajal bersama manakala seorang anak saudara mereka berjaya diselamatkan daripada lemas ketika mandi manda di pantai Tanjung Balau, Desaru dekat sini petang semalam.

Kedua-duanya, J. Krisna Kumar, 31, dari Jalan Permas Jaya, Masai dan R. Ghanapathy, 32, dari Taman Unku Tun Aminah, Skudai di sini, lemas ketika berkelah di situ bersama dua ahli keluarga lain.

Manakala anak saudara mereka B.Suren, 16, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Selesa Jaya 2, Skudai yang ditemui terdampar di batu kira-kira 50 meter dari tempat kejadian masih diberi rawatan dan ditahan di wad Hospital Kota Tinggi (HKT).

Difahamkan semasa mangsa leka mandi pada kira-kira pukul 6.25 petang, tiba-tiba ombak besar datang menyebabkan tiga daripada empat bersaudara tenggelam dibawa arus.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Supritendan Rahmat Othman memberitahu, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian pada pukul 6.25 petang dan melancarkan operasi mencari dengan turut dibantu Balai Bomba dan Penyelamat Bandar Penawar dan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).

“Kedua-dua mangsa ditemui timbul sebelum terdampat dipantai tidak jauh dari lokasi mereka mandi pada pukul 7.30 malam.

“Mayat kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Kota Tinggi untuk dibedah siasat sebelum diserahkan kepada keluarga masing-masing untuk dikebumikan,” katanya dihubungi di sini, semalam.

Kata Rahmat, kawasan berkenaan menjadi lokasi bahaya kepada mereka yang mandi-manda dan pihak berkuasa sebelum ini telah memasang bendera amaran, namun masih ramai yang tidak mengendahkan arahan tersebut.

Katanya, orang ramai adalah dinasihatkan agar mematuhi tanda amaran yang diletakkan di kawasan pantai bagi mengelak berlakunya tragedi lemas.

“Ibu bapa dan penjaga perlu sentiasa mengambil langkah keselamatan terhadap anak-anak apabila melakukan aktiviti di kawasan perkelahan yang berisiko terutamanya pada musim angin dan ombak besar.

“Orang ramai perlu peka dengan tanda amaran seperti pengibaran bendera merah agar tidak mandi bagi mengelak berlakunya kejadian yang tidak diingini selain mengawasi kanak-kanak tanpa membiarkan mereka bermain di pantai secara bersendirian,” katanya.

Dalam kejadian lain pada hari sebelumnya, seorang remaja Orang Asli, Sham a/l Salem, 14, yang bekerja di ladang tembikai berhampiran pusat peranginan itu dilaporkan hilang ketika mandi di pantai.

Menurut bapa saudaranya, Adi a/l Adim, 29, pada petang Khamis (29 Jan) mangsa bersama enam rakannya yang bekerja mengahwinkan bunga tumbuhan tembikai di ladang itu mencari pucuk pokok nipah di tepi pantai untuk di buat pembalut rokok.

“Lebih kurang pukul 6.00 petang Sham mandi sendirian di laut itu dan saya telah menegurnya dan tidak lama kemudian apabila saya menoleh semula ke arah pantai, Sham hilang dan saya melaporkan kejadian itu kepada pihak berkuasa” kata Adi.

Difahamkan 7 anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat serta 5 anggota Pasukan Polis Marin Wilayah 2, Tampoi, Johor Bahru terbabit dalam tugas mencari dan menyelamat itu.

“Mayat mangsa di jumpai keesokan pagi (Jumaat 30 Jan) pada jam 10.45 pagi di pantai berhampiran Le Cemara kira-kira 5 kilometer dari tempat mangsa dilaporkan hilang.

Mayat Sham telah di bawa ke Kampung Daman, Kampung Sabak Rompin, Pahang untuk dikebumikan. VIDEO DAN GAMBAR DI SINI

@KhairyKJ Tidak Setuju LCW Lawan @AnwarIbrahim ...Takut Nuar Kena Smash Ke?kehkehkeh!

0 comments

KUALA LUMPUR: Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin hari ini berkata beliau tidak membenarkan jaguh badminton negara Datuk Lee Chong Wei 'disentuh' oleh mana-mana pihak yang ingin meletakkannya sebagai calon pilihan raya kecil Kajang.

"Jangan sentuh Lee Chong Wei. Beliau merupakan aset negara. Sebagai Menteri Sukan saya tak benarkan,“ kata Khairy dalam laman Twitternya tengah hari tadi apabila ditanya samada boleh atau tidak Chong Wei menjadi calon PRK Kajang.

MCA semalam telah memaklumkan akan meneliti semua cadangan termasuk meletakkan Chong Wei sebagai calon Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) N-25 Kajang.

Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai tidak menolak kemungkinan tersebut kerana katanya populariti Chong Wei mungkin boleh membantu memberikan kemenangan kepada BN di kerusi tersebut.

Sebelum ini, akhbar melaporkan Ketua Umno Bahagian Padang Besar Datuk Zahidi Zainul berpendapat MCA perlu meletakkan calon popular untuk mengatasi Anwar dan mencadangkan Chong Wei sebagai calonnya.

Menurut Zahidi yang juga Anggota Parlimen Padang Besar berkata, pemilihan Chong Wei sebagai calon juga dapat mengalihkan pelbagai isu yang melanda negara sekarang.

Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada 28 Jan telah menamakanKetua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahimsebagai calon Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang.

Pengumuman itu dibuat oleh Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dalam satu sidang media di ibu pejabat PKR pada hari tersebut.

Pengumuman itu adalah berikutan kekosongan kerusi DUN Kajang ekoran perletakan jawatan penyandangnya yang juga dari PKR dan mesyuarat pimpinan Pakatan Rakyat (PR) memutuskan untuk meletakkan Anwar sebagai calon yang akan mewakili PR.

Turut hadir Anwar, Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub dan penasihat DAP Lim Kit Siang.

Sehari sebelum itu, ADUN Kajang Lee Chin Cheh, telahmeletakkan jawatannyayang disebut-sebut bagi memberi laluan kepada Anwar untuk menjadi Menteri Besar Selangor.

Anwar bagaimanapun menafikan beliau akan mengambil alih tempat Khalid sebagai Menteri Besar Selangor apabila ditanya wartawan sambil mengatakan dakwaan itu hanyalah spekulasi dan sudah diperkatakan sejak 2008 lagi.a


HE : Tak ada pun undang2 melarang atlet sokan terlibat politik....Contohnya Anwar...Dia pun Atlet Sukan juga...hebat...tahan lama...stamina padu...kuat...hehe....

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA