networkedblogs

Bersahabat..

LAGU CERITA KEBENARAN SEMPENA HARI LAHIR PM, NAJIB RAZAK

Saturday, April 25, 2015

#PRKRompin - Ya'Allah..Tergamak PAS "Racun" Fikiran Orang #FELDA!


Ya'Allah, tergamak sungguh PAS cuba meracuni fikiran masyarakat Felda ketika kempen PRK Rompin..Dalam satu sidang media, Timbalan Pesuruhjaya PAS Pahang memberi signal awal yang mereka akan membawa beberapa isu untuk mengurangkan majoriti pengundi di Rompin..antara yang diutarakan oleh PAS ialah :

1. Rumah Generasi kedua FELDA yang kononnya masyarakat FELDA kecewa rumah masih belum dimiliki.
2. PAS akan menggunakan strategi mendekati penjawat awam dan pemimpin tempatan untuk menagih undi.

Sedih melihat cara pemimpin PAS berpolitik..selama ini tak ada pula sibuk hal Felda di kawasan ini..bila PRK saja timbul kuncu-kuncu PAS jaja politik kebencian terhadap generasi FELDA...

Cara PAS ni sebiji cara merosakkan rumah tangga orang...bayangkan sepasang suami isteri baru sahaja kawin..mereka pun pergi berbulan madu...tiba-tiba muncul seorang lelaki datang menyapa wanita wanita tersebut dan bertanya "hei you! sampai hati you kahwin dengan jantan lain...bukan kah kita dah berjanji akan sehidup semati...dulu you serahkan jiwa raga you kat i..sekarang you kahwin degan lelaki lain..dasar wanita jalang..."

Wanita yang baru kahwin tu pun terpinga-pinga kerana dia memang tak kenal langsung dengan lelaki tu...setelah lelaki tu pergi..apa akan jadi dengan hubungan mereka..sudah tentu sisuami tu bengang dan tidak senang dengan isterinya yang melakukan hubungan terlarang dengan lelaki lain..padahal lelaki yang datang tadi tidak tahu dari mana asal usul..datang menyapa dan tegur 2-3 minit..kesannya retak hubungan...bergaduh sesama sendiri...

Macam itulah sikap PAS...datang FELDA racuni fikiran masyarakat FELDA..fitnah macam-macam lepas tu blah...senang saja kerja mereka...

Aku harap masyaraka FELDA di Rompin tidak mudah terpedaya denga sentimen kebencian yang cuba dibawa oleh pemimpin-pemimpin tak guna pakatan dalam usaha jahat mereka menagih undi...

Bab rumah mampu milik untuk generasi kedua FELDA ni..sebanyak RM 1.4 bilion telah diperuntukan untuk membina 20,000 rumah mampu milik untuk generasi FELDA seluruh negara dalam tempoh 5 tahun...

Pengerusi FELDA, Tan Sri Isa Samad mengingatkan dalam keadaan sekarang ini RM 90,000 untuk membina rumah mustahil akan dapat rumah mewah luar biasa..Tan Sri Isa berkata demikian ketika merasmikan majlis pecah tanah di Dewan Semai Bakti Felda Keratong 10...

Tak tahulah aku kalau PAS mampu bina rumah RM90,000 dapat banglo mewah 5 tingkat...mereka ini pandai menipu..menjaja mereka hebat..lepas majlis pecah tanah..senyap sepi..yang tinggal hanya batu peringatan pecah tanah sahaja....sudah banyak terjadi...janji lebuh raya rakyat..sonyap sampai sekarang...

PAS tahu yang mereka takkan menang..cumanya mereka datang untuk kacau rakyat Rompin dengan tujuan dapat kurangkan majoriti kemenangan BN sudah memadai...lepas tu blah..yang tinggal hanya hasutan yang merosakkan hubungan sesama masyarakat...

Rumah Mampu Milik Generasi FELDA Kedua
Mari kita tengok apa yang BN buat kat Rompin.

  1. Meningkatkan taraf sosio ekonomi kaum Orang Asli di Parlimen Rompin.
  2. Membangunkan Bandar Muadzam Shah sebagai bandar satelit dan hub pendidikan dan komersial di tenggara Pahang hingga beliau digelar Bapa Pembangunan Muadzam Shah.
  3. Membuka kampus UNITEN di Muadzam Shah
  4. Membuka Sekolah Teknik, MRSM, Politeknik, Sekolah Agama Integrasi di Muadzam Shah Berasrama untuk anak-anak Felda dan Rompin
  5. Pembinaan Tokong Cina untuk masyarakat Cina di Rompin bernilai RM260,000.00.
  6. Memberi sumbangan yang besar kepada pembangunan Pulau Nias di Sumatera, Indonesia termasuk zakat bagi pembangunan sekolah-sekolah agama di sana.
  7. Membangunkan program Angkasawan Pertama Malaysia semasa menjadi Menteri MOSTI.
  8. Membangunkan rumah mampu milik untuk rakyat Malaysia melalui Skim Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) semaa menjadi CEO PR1MA
  9. Membangunkan sektor pelancongan di Rompin termasuk menaik taraf jeti Tanjung Gemuk untuk ke Tioman
  10. Membina jalan raya merentasi bukit bukau di Tekek ke kampung Juara di Pulau Tioman yang memudahkan perhubungan penduduk
  11. Membina sekolah menengah di Pulau Tioman sekaligus dapat meningkat taraf pendidikan belia dan mengurangkan keciciran pelajar luar bandar.
  12. Bersama-sama dengan agensi FELDA membangunkan prasarana di perkampungan FELDA dan kampung-kampung tradisi Melayu dan orang asli berhampiran FELDA termasuklah perumahan generasi kedua FELDA dan perumahan pegawai di FELDA Keratong
Ayuh terjemahkan sokongan kepada calon BN Rompin, Dato' Hasan Ariffin

2 comments:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA