networkedblogs

Bersahabat..

LAGU CERITA KEBENARAN SEMPENA HARI LAHIR PM, NAJIB RAZAK

Monday, July 20, 2015

Jawapan Balas Dari Anak Jati JOHOR Untuk @SepuraOthman Tentang Kenyataan MELAYU Perlu Bertolak Ansur!!!


Sajak buat Rara

Melayu perlu lebih tolak ansur 

1/10 Melayu terkaya di Malaysia, Melayu perlu tolak ansur

Kerakyatan diberi kepada kaum lain, Melayu perlu lebih tolak ansur

Sekolah vernakular  dan bahasa ibunda boleh diamalkan tidak seperti di Indonesia , Melayu perlu lebih tolak ansur

Nenek moyang kita sudah lama bertolak ansur, Melayu perlu lebih bertolak ansur

Agama islam dihina terang-terangan, melayu perlu lebih tolak ansur

Bendera dan lagu negara dihina, Melayu perlu bertolak ansur

Orang melayu paling banyak miskin dan gaji kaum terendah, Melayu perlu tolak ansur

Populasi Melayu 70%, ekonomi masih tak sampai 30%, melayu perlu lebih tolak ansur

Agama , budaya dan perayaan bebas dianuti kaum lain, Melayu perlu bertolak ansur

Semua kaum boleh berniaga , Melayu perlu lebih tolak ansur

Rumah ibadat agama lain dimerata tempat, melayu perlu lebih tolak ansur

IPTA IPTS PTPTN juga dinikmati kaum lain, Melayu perlu lebih bertolak ansur

Bekalan dan org tengah dimonopoli kaum lain, seringkali juga ditipu , Melayu perlu lebih bertolak ansur

Bercakap tentang hak orang Melayu dianggap rasis , Melayu perlu lebih tolak ansur

Semua kaum perlu bertolak ansur. negara ini dibina atas kesaksamaan bukan sama rata.Jika tidak jurang antara kaum akan terus melebar.

Bangsa Melayu dah lama berkongsi dan bertolak ansur sama sama menikmati kemakmuran di bumi Malaysia walaupun ditolak beransur ansur, mungkin melayu belum cukup bertolak ansur

Oleh : Iskandar, Anak Jati JOHOR

7 comments:

Anonymous said...

Muka saja cantik!otak cetek..dari kau masuk DAP aku lebih suka kau masuk UMNO atau PAS.bingai penjilat Kafir Harbi

Anonymous said...

Nak buat camno dia suka kote kulup penuh t.p.

Anonymous said...

Baru berapa hari belajar politik sudah mahu menjadi jaguh bangsa.

Anonymous said...

ingat baik2 orang2 Islam pompuan ni adalah musuh kamu yang nyata. DAP celaka menngunakan pompuan berimej islam untuk hancurkan Islam.

wahai Orang2 Islam mari kita semua bersatu kerana Allah semata mata.

Anonymous said...

Muka cantik, akhlak tersangat buruk. Sanggup jadi pengkhianat ugama dan bangsa. Sanggup jadi rakan seperjuangan parti Komunis evangelis kafir harbi babi yang jelas anti-Melayu dan anti-Islam. Rugi betul dapat anak macam Si Rara ini.

Anonymous said...

Rara, apa ko cakap tu bukan tolak ansur. Tapi ditolak secara beransur-ansur. Harap wajah cantik tapi bodoh macam keldai, jahat macam syetaann.. dah macam pontianak harum sundal malam dah ko.

Anonymous said...

Buat rara,kau bertudung sebab apa?kerana Islam suruh kaum wanita menutup auratkan .Kau boleh berkata2 dan memberi pendapatkan ?sebab apa? Sebab Msia ni diperintah oleh Pemimpin Islamkan .Tapi rara.......kau ingat jika kau yng masuk parti Dap ,kiranya mereka menang besar kelak ,ada kau fikir anak cucu kau ada peluang kah mereka memakai tudung? Ada peluangkah mereka mengeluarkan pandangan seperti yang kau buat sekarang? Jangan haraplah .....bukalah mata kau luas2 ,bila dapat je mereka perintah P.Pinang ,apa yang mereka buat ?Dap halau,usir kaum India ,kaum Melayu dari kampung mereka ? Ini kau kata merka parti yang bagus,baik,semoga Allah selamatkan kau dan semoga Allah terima ibadah kau ,kerana orang yng terang2 menyokong kafir yng memusuhi Islam ni takut dia juga jatuh kafir atas diri dia sendiri .Allahualam

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA