networkedblogs

Bersahabat..

LAGU CERITA KEBENARAN SEMPENA HARI LAHIR PM, NAJIB RAZAK

Friday, September 18, 2015

Md Sabu Anggap Amoi Peluknya Semasa #BERSIH 4 Seperti Cucu Sahaja


Inilah jawapan yang diterima apabila gambar viral Md Sabu dengan seorang semasa himpunan Bersih 4 yang lalu...jawapan mudah Md Sabu hanya menganggap amoi itu seperti Cucunya sahaja...

Hebat betul bekas pejuang Islam PAS nih...bawah berita...

Presiden Amanah, Mohammad Sabu menjelaskan gadis Cina yang bergambar mesra dengannya semasa Himpunan Bersih 4.0 bulan lalu hanyalah dianggap sebagai cucu sahaja.

"Saya ingat dia macam cucu saya. Itu juga bukan jadi amalan kita. Ia berlaku di tengah-tengah ratusan ribu manusia, bukannya di taman bunga dan di tepi pantai," katanya.

Menurutnya, kejadian tersebut langsung tidak dirancang oleh sesiapa. Orang puluhan ribu datang ambil gambar. Gadis itu bersama bapanya yang berada di sebelah kanan mahu berselfie.
"Anaknya yang begitu muda. Saya ingat dia macam budak sekolah, dianggapnya saya ini macam atuknyalah.

"Saya ingat budak tu macam cucu saya, (ketawa). Di tengah-tengah ramai yang hadir walau saya dikelilingi kawan-kawan yang menjaga. Nak jalan seratus meter pun kadang-kadang sampai sejam. Orang datang ambil gambar," katanya dipetik Malaysiakini.

Walaupun dikelilingi rakan-rakan yang mengawal pergerakannya, namun Mohamad berkata, tidak dapat berbuat apa-apa dengan kehadiran ratusan ribu peserta yang mahu bergambar dengannya.

Dalam pada itu, Mat Sabu turut menyangkal gerakan Harapan Baru gagal menarik peserta Melayu ke perhimpunan itu.

"Analisis itu sebagai suatu yang tidak adil.

"Kalau ada himpunan Bersih akan datang, kita lihat daripada Parti Amanah Rakyat, akan melimpah di Kuala Lumpur," katanya.

Bagaimanapun, Mat Sabu berkata,  peserta Melayu hanya kurang pada hari pertama perhimpunan tetapi ia bertambah pada keesokkan hari, sekali gus menafikan bahawa Bersih 4.0 adalah himpunan untuk kaum Cina

3 comments:

Anonymous said...

Cucu ya Mat Sabu..
CUCU ka Nak kena CUCUK..hati2 ya amoi..CUCU ada makna tu kat Tok Sabu..

jamalhasan said...

Ilmu agama md sumbu ni lebih tinggi dari hj hadi dan harun din ke sehingga rqmai lebai pas yg ikut md subu. Kalau lebai PAS perjuangkan Islam mereka sepatutnya ikut hj hadi dan harun din. Tp kalau lebai pas dh ikut md sabu PKR dn DAP nampaknya lebai lebih pentingkan perut , poket. Insaf dan taubat lah wahai lebai PAS sebelum terlambat dan masih lagi bernafas.

jamalhasan said...

Seluang makan anak cucu yg penting mereka perempuan

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA