networkedblogs

Bersahabat..

LAGU CERITA KEBENARAN SEMPENA HARI LAHIR PM, NAJIB RAZAK

Saturday, November 7, 2015

Rampas VAPE - Hanya Kerja Hangat-Hangat Tahi Ayam Saja...


Aku perhatikan semenjak 2 menjak ni kecoh hal VAPE dan Rokok...releks jer...isu tengah panas mmg macam nih...nanti dah suram orang buat derk jer..contoh mcm rokok seludup...bergegar cakap banteras tapi masih ada saja jual di pasaran...orang masih boleh beli dan hisap dengan selumber rokok gudang garam,kanyon,U2 dan nusantara..tu rokok seludup...masih on saja...mungkin Kementerian Kesihatan tak tahu kot...tu belum aku cakap pasal jualan todi seludup...todi..samsu melebihi had alkohol...deyy macha..tak ada ka KKM nak raid habis-habisan?

Aku hanya akan setuju bila Kementerian Kesihatan banteras, rampas,haramkan semua jualan ROKOK bercukai..rokok haram dan vape...nak kenakan undang-undang biar langsam dan total!jangan buat undang-undang separuh...itu boleh sebab berlesen...ini tak boleh sebab xde lesen...nikotin ini boleh sebab pakej dengan tembakau..ini tak boleh sebab nokotin cecair...cheh!

Dah serupa cerita filem P. Ramli daaa...jual Candu dan Ganja secara terbuka sebab ada lesen..jual belacan jual sembunyi-sembunyi sebab tiada lesen...

Amat tidak adil jika nak bagi alasan pengharaman VAPE sebab budak sekolah dan perempuan dah pandai hisap...ROKOK yang selama ni budak sekolah beli walaupun sudah ada akta larangan tak ada pula nak haramkan rokok...amacam?

Tu belum aku masuk cerita VCD dan DVD cetak rompak...rumah pelacuran..

2 comments:

Anonymous said...

Sorang menteri ckp rampas sbb xda lesen, menteri sorang lg ckp jgn bertindak dulu sblm siasatan menyeluruh dibuat....dan sehingga kini tiada ketetapan yg sah dari kjaan, yg kita pun xt tau kementerian mana pya kuasa.....akhirnya rakyat, golongan peniaga vape kecil2an dan peminat vape jd mangsa atas kemelut yg tiada noktah ini.....

Anonymous said...

Mengikut akta,nikotin dikatagorikan dalam racun kumpulan C Dan mereka yg mengilang,mengedar Dan menjual perlu mempunyai lesen Dan selepas mempunyai lesen baru dikategorikan sebagai tidak beracun.. Sekian.. Hahaha

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA