networkedblogs

Bersahabat..

LAGU CERITA KEBENARAN SEMPENA HARI LAHIR PM, NAJIB RAZAK

Wednesday, December 16, 2015

Hanya Tweet, DS @LiowTiongLai Buat Lawatan Mengejut Di JPJ Wangsa Maju!


Dengan hanya aduan masalah servis di JPJ Wangsa Maju dilaman micro twitter, Menteri Pengangkutan, DS Liow Tiong Lai telah membuat lawatan mengejut di JPJ berkenaan untuk melihat sendiri keadaan seperti yang didakwa..



Apabila setibanya DS Liow di JPJ berkenaan alangkah terkejutnya beliau rata-rata pengguna terpaksa menghabiskan masa lebih 1 jam untuk memperbaharui lesen di JPJ berkenaan..ia sangat lewat dari sasaran kurang 30 minit untuk memperbaharui lesen..


Melihat akan masalah ini, DS Liow telah bertanya sendiri tentang masalah berkenaan dan maklum balas daripada pegawai JPJ yang menjaga kaunter mengatakan cawangan itu tidak dapat menampung jumlah lingkungan 800 orang pelanggan setiap hari..

Bagi mengatasi masalah ini, DS Liow telah mengarahkan pegawai-pegawai di sini untuk membuka kaunter tambahan untuk menampung jumlah pelanggan yang ramai. DS Liow turut menetapkan petunjuk prestasi bahawa masa menunggu pelanggan adalah sekitar 30 minit ke bawah...


Selain masalah kelewatan masa menunggu pelanggan, Ds Liow turut mendapati tiga kiosk memperbaharui cukai jalan turut menghadapi masalah..kiosk tersebut hanya dapat digunakan dengan kapasiti yang terbatas. Tempoh operasi hanyaada waktu pejabat dan hanya mampu mengeluarkan 50-100 cukai jalan..selepas jumlah itu ia perlu diisi semula..

Bagi mengatasi masalah kiosk yang terhad, DS Liow menyatakan kemungkinan kementerian akan melanjutkan operasi kiosk dan meluaskan kawasan parkir di cawangan JPJ tersebut..


Kami memuji sikap kepekaan yang ditunjukkan Menteri Pengangkutan ini, dengan hanya membuat aduan di laman twitter beliau terus melakukan pemeriksaan mengejut. Semestinya setiap perkhidmatan yang ditawarkan untuk rakyat perlu diberi dengan cekap, sempurna dan senyuman..

Banyak kali kita lihat aduan pengguna di laman sosial yang meluahkan ketidakpuas hati mereka dengan perkhidmatan dan servis kerajaan..tapi ia tidak akan berakhir jikalau tiada usaha penambahbaikkan...


Setiap pemimpin perlu peka dengan kehendak rakyat..para pegawai-pegawai kerajaan yang menawarkan perkhidmatan perlu menunjukkan integriti yang bagus ketika memberi perkhidmatan kepada pelanggan kerana pegawai jni mencerminkan kualiti perkhidmatan kerajaan...

Tambahan pula kerajaan sekarang ini sentiasa mewar-warkan Program Transformasi Kerajaan bagi meningkatkan kecekapan dan menyediakan perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat...jadi perlunya setiap perkhidmatan menjanjikan perkhidmatan yang berkualiti...



Pada kami apa yang dilakukan DS Liow ini perlu dicontohi semua menteri di kementerian masing-masing...DS Liow sudah bagi hint akan mengerapkan pemeriksaan mengejut di cawangan-cawangan JPJ..itu tandanya semua cawangan JPJ perlu memastikan perkhidmatan berkualiti,,,

Tidak perlu menyibuk untuk mempertikaikan kerja diluar skop bidang kuasa..cukup sekadar memastikan agensi atau kementerian di bawah tanggungjawab beliau dalam keadaan baik dan sempurna..itu sudah cukup menunjukkan KPI terbaik kepada rakyat...

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA