networkedblogs

Bersahabat..

LAGU CERITA KEBENARAN SEMPENA HARI LAHIR PM, NAJIB RAZAK

Tuesday, February 2, 2016

Video Viral : @SPADChannel Panggil Pemandu Bas Cederakan Penumpang...


Beberapa hari ini kecoh di media sosial tentang satu rakaman seorang pemandu bas telah melakukan kekerasan terhadap seorang penumpang..puncanya hanya tersalah tidur..penumpang berkenaan telah tertidur di tempat tidur pemandu bas...

Menyedari tindakan seorang penumpang telah tidur ditempatnya...pemandu bas tersebut telah melakukan kekerasan..daripada pengamatan kami di video tersebut..ternyata penumpang itu telah dicederakan..hairan juga..hanya kerana tersalah tidur pemandu bas tersebut bertindak diluar kawalan..

Sungguh bongkak perangai pemandu berkenaan..ada ke patut dia kata “Jangan campur ah, lu orang jangan ganggu saya ah… Tak puas hati cakap sama saya ah, itu saya punya tempat tidur tau… Saya hantam betul-betul lu tau ah? Tada otak ka tempat tidur saya mau masuk?”

Seharusnya satu kenyataan maaf perlu dilakukan oleh pemandu dan pengusaha bas tersebut...tindakan berat perlu diambil oleh pihak berkuasa agar masalah seumpama ini tidak berulang...anda boleh saksikan video di bawah sebelum ianya dibuang...


Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) telah mengeluarkan satu kenyataan media berkenaan kes ini...SPAD menyeru agar semua pengguna pengangkutan awam yang pernah mengalami pengalaman hitam ini melaporkan secepat mungkin kepada pihak berkuasa...

SPAD tidak menghukum secara melulu..dalam kes ini undang2 sivil akan dikendalikan oleh pihak PDRM dan SPAD selaku agensi bertanggungjawab terhadap pengangkutan awam telah memanggil pengendali bas untuk hadiri temuduga siasatan untuk mengetahui fakta kes...bawah ini kenyataan rasmi oleh pihak SPAD tentang insiden ini...

Rakan blogger KL Chronicle turut mencerikatan kes ini dan mendedahkan kes ini berlaku di bas Seasons Express..Haiyooo..kerana tempat tidur punya hal pun mau gadohka!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA