networkedblogs

Bersahabat..

LAGU CERITA KEBENARAN SEMPENA HARI LAHIR PM, NAJIB RAZAK

Thursday, November 24, 2016

Mahathir Kata MCA Lebih Jahat Daripada DAP..Tempoh Pemerintahannya 22 Tahun Juga Jahat Daripada DAP...



Ini kenyataan hancing Mahahir di Malaysiakini :

Menurut Dr Mahathir, Ibrahim mendakwa bahawa DAP adalah "jahat", tetapi jika dibandingkan DAP dengan MCA, siapa sebenarnya lebih jahat.

Katanya, DAP secara terbuka mengisytiharkan bahawa mereka menghormati perlembagaan, kedudukan Raja-Raja Melayu, Islam sebagai agama rasmi negara dan sebagainya.

Adakah MCA atau MIC pernah melakukan perkara yang sama, soalnya. -Malaysiakini



Sedih kami melihat tindak tanduk Tun Mahathir yang dilabelkan negawan negara dengan sikapnya sungguh menjelikkan..baru berkawan dengan DAP tak sampai setahun bermacam-macam tuduhan kurang hajar telah dilemparkan kepada parti Barisan Nasional..

Terbaru dia melabelkan MCA lebih jahat daripada DAP yang menurutnya DAP menyanjung tinggi perlembagaan dan institusi beraja...kami agak musykil dengan kenyataan terkini Mahathir..apakah ini tanda-tanda akhir hayatnya yang sedang buang tebiat..jika dia kata DAP patuh kepada institusi beraja adakah Mahathir menyanjung institusi beraja..xpayah jawab anda dah tau jawapannya..mengurangkan kuasa raja-raja melayu berlaku ketika Mahathir menjadi PM..

Dahulu bukan dia terlalu gah menghentam DAP sekutu PAP..bermacam-macam tuduhan..rasis..parti cauvanis..tapi sekarang menyanjung DAP yang boleh dikira jasanya membangunkan negara..

Mengenai tuduhan MCA lebih Jahat daripada DAP ini sebenarnya kenyataan menghentam diri sendiri..seronok Kit Siang tengok perangai Tun hari-hari senjanya...kenyataan Mahathir melihatkan seperti MCA tidak menyumbang apa-apa..jika MCA jahat dari dulu lagi mereka dah gulingkan Mahathir semasa krisis UMNO 1987..

Mungkin Mahathir lupa tahun 1998 ketika tsunami reformasi Anwar Ibrahim..ketika itu PRU amat getir Melayu ramai yang berpaling tadah..pada ketika bangsa CINA MCA dan INDIA MIC lah yang banyak memberi sokongan untuk mengekalkan pemguasaan BN di Parlimen..

Jika MCA dan MIC ketika itu tiada..kami rasa dah lama Mahathir bungkus ikat tepi..Apa yang dia buat ni sebenarnya hanyalah kerana kuasa..dulu dia kata nak jatuhkan Najib tapi bukan UMNO..sekarang mahu jatuhkan BN...MCA yang tak semena-mena pula dapat fitnat mahathir...

Kasihan..dulu masa muda dia memperalatkan orang lain untuk dengar setiap arahannya..sekarang sudah tua dia pula diperkakaskan DAP..ALLAH BAYAR CASH!!!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA