networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Monday, December 5, 2016

Tergamak Tun M Kata DAP Lebih Baik Daripada MCA..Rakyat Tersilap Anggap Tun M Negarawan..


Tindak tanduk Tun M sejak akhir-akhir ini menunjukkan dia lebih rela diperalatkan DAP asalkan dapat melihat UMNO hancur...Mahathir ternyata sudah buntu apabila segala macam usahanya menemui jalan buntu..hasratnya melihat Najib tersungkur tidak menjadi kenyataan apabila berbagai isu dan tuduhan dileparkan masih gagal menjatuhkan Najib..malah kekuatan Najib dalam BN semakin kukuh sebagai pemimpin utama kerajaan...

Bukan kita tidak kenal siapa Tun, dari zaman muda sehingga tua kerepot semua kata-katanya perlu dikota..kebencian Tun kepada BN semakin menjadi-jadi apabila ada beberapa permintaannya tidak dilayan kepimpinan BN..hasrat untuk melihat anaknya boboi untuk menjadi Perdana Menteri semakin tertutup rapat...apatah lagi sekarang ini terpaksa menubuh parti baru bunga raya..parti bunga ini tidaklah kuat mana..buktinya dia terpaksa melutut dan menyembah DAP untuk mencari kuasa..

Baru-baru ini dalam persidangan DAP 2016, Tun M ibarat seperti anjing suruhan untuk menyalak dan mengonggong memburukkan BN dan MCA...Mahathir seolah-olah menyesal dan insaf terhadap tanggapan negatif terhadap DAP sepanjang kariernya dalam politik..

Dia mengakui DAP lebih terbuka dan memperjuangkan semua bangsa berbanding MCA..dengan mengambil contoh lagu DAP menggunakan bahasa kebangsaan berbanding MCA yang menggunakan bahasa mandarin cepat sungguh Mahathir membuat keputusan DAP parti suci...

Ia seolah-olah menyerlahkan betapa Mahathir semakin nyanyuk...sepanjang penglibatannya dalam BN dan menjadi Perdana Menteri baru ini dia tahu DAP menggunakan bahasa kebangsaan..cabaran kami buat Mahathir dan kuncu-kuncu bunga..jika DAP lebih suci..bubarkan sahaja pendaftaran Parti Bunga tu..masuk beramai-ramai dalam DAP...

Buat apa parti Bunga jika DAP menjanjikan kesempurnaan...memuji kesucian Kit Siang dengan menggelarkan dia De Facto Opposition Leader menunjukkan dia tidak yakin dengan kredibiliti Muhyiddin dan anaknya Boboi..

DAP berjaya memperbodohkan Mahathir diusia tuanya..dia lupa jika tiada MCA Malaysia tidak akan merdeka..Mahathir lupakah asal usul DAP daripada PAP..PAP pun menggunakan lagu berbahasa Melayu tetapi lihat nasib orang Melayu di sana?


Jika hendak dibandingkan MCA dengan DAP, bagi kami MCA lebih menghormati perlembagaan..ini kerana DAP memperjuangkan Malaysian Malaysia atau Middle Malaysia..itu sahaja kita dah menunjukkan ianya berlawanan dengan Perlembahaan Persekutuan mengenai Hak Keistimewaan Orang Melayu dalam Fasal153...itupun Mahathir kata DAP menghormati Perlembagaan..kata-kata Mahathir ibatat bercakap dengan Tunggul Kayu..tak ada hasil..patutpun Muhyiddin bersamanya...Muhyiddin pun pernah akui dia ibarat Tunggul Kayu ketika dalam UMNO...sama sangat dah tu..

Tujuan Mahathir pro DAP kerana dia sendiri akui DAP kuat dalam Pajatan..nak pergi ke PAN, tak ada guna..nak lebihkan PKR, takut PKR suruh kata Anwar tak pernah liwat..jadi mungkin DAP pilihan terbaik baginya..

Ternyata Mahathir mendahului masa..sajak Melayu Mudah Lupa sebenarnya dituju kepada dirinya sendiri diusia senja!!!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA