networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Sunday, February 5, 2017

Pakatan Pembangkang Tak Sudah-Sudah Nak Bodohkan Rakyat..Kalini Isu Proton Pulak!!!


Naik meyampah aku tengok puak macai pakatan ni..konon-kononnya nak jadi rakyat Malaysia sejati membela Proton..mereka rasa mereka lebih Malaysia daripada orang Malaysia..pembangkang ni kita bukan tak tahu level mereka..macam katak kodok..hanya mahu mengambil kesempatan apa sahaja isu asalkan dapat meraih sokongan politik murahan..

Orang yang biol pun percaya bahawa Proton akan tegadai..haha!nak tergelak aku dibuatnya..dulu kata FELDA akan bankrup..negara akan Bankrup..sampai sekarang tak ada pun..tak usahlah pakatan pembangkang nak perjuangkan isu Proton ni...

Sejarah dah buktikan yang pemimpin pembangkang tidak berminat dengan PROTON..masihkan macai dedak pakatan ingat ketika kerajaan pakatan mendapat negeri Perak dulu?mereka telah menukar semua kereta rasmi kepada jenama Toyota Camry..ini nak dikatakan sayangkan PROTON?PUIH!!!

Apa ingat Proton bodoh ke nak gadaikan proton begitu saja..mestilah ada benda baik yang membuatkan mereka begitu yakin nak bekerjasama dengan Geely!!Proton bukan jenama pertama ok..mereka telah menghasilkan kereta jenama Peugeot dan Citroen..tujuannya hanya satu..mahu menaikkan semula populariti Proton..

Jika benar pembangkang sayangkan Proton..kami cabar kerajaan negeri pembangkang menukar kenderaan rasmi kembali kepada Proton Perdana..anak-anak cucu cicit pemimpin pakatan pembangkang wajib tukar kepada jenama Proton?berani?tak payah nak sembang..kita semua tahu jawapannya...

Untung pengetahuan macai makan dedak pakatanlah..Proton kini bukan dimiliki kerajaan..Proton kini dimiliki DRB-Hicon iaitu sebuah syarikat yang dikuasai oleh TS Syed Mokhtar Al-Bukhari..DRB-Hicom telah mengambilalih pegangang dalam Proton daripada Khazanah setelah mereka berjaya menewaskan bidaan Kumpulan Naza..

Pengambilalihan ini berlaku pada tahun 2011/2012 yang disokong sendiri oleh Tun M (pengasas Proton) dan DRB telah melantik Tun sebagai Pengerusi Proton sehinggalan dia meletak jawatan ketika masalah kewangan kemuncak..

Proton telah memohon geran dan telah diluluskan pinjaman sejumlah RM 1.5 bilion untuk membayar hutang Proton kepada Vendor-vendornya..pinjaman ini bertujuan untuk mengelakkan vendor-vendor ini gulung tikar..sebagai syaratnya, kerajaan telah menetapkan syarat bahawa Proton perlu mencari rakan teknikal yang sesuai untuk memulihkan Proton..

Jadi tak timbul isu kerajaan jual Proton..ini kerana jemputan atas tawaran kepada pihak berminat untuk menjadi rakan teknikal Proton dibuat oleh DRB-Hicom, pemilik Proton itu sendiri..

Tang mana pula Najib terlibat dalam urusan tawaran ini?tak pasal-pasal Najib juga disalahkan..kenapa pembangkang tak serang DRB-Hicom?inilah cara pembangkang membodohkan rakyat..kalau boleh semuanya nak dikaitkan dengan DS Najib..orang bodoh boleh lah percaya!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA