networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Sunday, April 30, 2017

PANAS!!!VIDEO PEMIMPIN PAKATAN BERPEGANGAN TANGAN DENGAN KEKASIH GELAP PULA TERSEBAR!!!

0 comments

Untung jadi pemimpin pembangkang..anak bini ada kat rumah..dia bertukar-tukar pasangan gelap..

Banyak bukti telah didedahkan..tapi isteri masih setia kepada cik suami..mudah saja jadi pemimpin pakatan..bila keluar video dan gambar skandel..mati balik hidup pun xmengaku...

Isteri2 pemimpin pakatan ni memang baik dan setia..kalau dapat anugerah isteri setia...memang mereka layak diberi anugerah..

Kita tunggu apa pula jawapan individu yang dirakam ni..adakah masih xnak mengaku???apa boleh buat DAP...maksiat pn xde hal...

Korang tengoklah video di bawah ni..kenal tak??



Saturday, April 29, 2017

Ribut Landa Mukhtamar PAS...Semoga Selamat Semuanya...

0 comments

Mukhtamar Pas kecoh apabila ribut melanda Kota Sarang Semut dilokasi tempat mukhtamar PAS yang sedang berlangsung...

Info yang kami terima sebanyak 5 hingga 6 khemah telah diterbangkan ribut..ambulan keluar masuk ke lokasi kejadian..

Kami mengucapkan takziah kepada mangsa dan berdoa semoga semuanya selamat..amin









Friday, April 28, 2017

BARISAN NASIONAL KERAJAAN YANG MENEPATI JANJI..PAKATAN PEMBANGKANG 'ANAK BUTIR TAIK'!!!

0 comments

Di sebalik serangan bertubi tubi yang tidak berasas  dibuat oleh pembangkang terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN), kerajaan tetap juga mampu  melaksanakan janji dalam manifesto Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 yang lepas kepada rakyat.

Bagaimanapun, pembangkang melalui dua pakatan iaitu Pakatan Rakyat (PR) yang sudah berkubur dan Pakatan Harapan (PH) tetap gagal melaksanakan manifesto mereka malahan mereka gagal merancang untuk melaksanakannya.

Mereka sebenarnya memang merancang manifesto itu untuk gagal. Yang mereka jadikan ia berjaya adalah usaha mendapatkan undi sahaja.

Pembangkang sibuk memburukkan kerajaan dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, padahal janji mereka sendiri entah ke mana?

Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli yang dilihat seperti jurucakap PH banyak membuat kajian mencari kesalahan orang lain.

Rafizi tidak mahu pula menjalankan kajian bersama Invoke Malaysia untuk mengkaji manifesto pembangkang. Apa prestasinya?

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang, telah gagal menjadi wakil rakyat kerana tidak melaksanakan manifesto yang dijanjikan oleh beliau pada Pilihan Raya Kecil (PRK) di kawasan itu pada 2014.

Beliau berjanji untuk menyelesaikan masalah kesesakan trafik ketika melancarkan manifesto tetapi sehingga ke hari ini bandar Kajang masih dibelenggu kesesakan lalu lintas, kekurangan tempat parkir kereta dan paling teruk banjir kilat hampir setiap bulan.

Azmin Ali juga mengaku gagal tunaikan manifestonya. Menteri Besar Selangor yang juga Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali adalah yang paling teruk kerana pada 1 Disember 2014, beliau mengaku Kerajaan Negeri Selangor masih gagal menunaikan manifesto PRU iaitu tawaran Biasiswa Menteri Besar. 

Sehingga hari ini, tidak ada apa-apa khabar berita pun berkenaan tawaran berkenaan dari Kerajaan Negeri. 

Pembangkang tak tunai janji buku jingga untuk  'Banteras Rasuah'. Dalam Buku Jingga pembangkang, ada satu janji mereka iaitu untuk 'Membanteras Rasuah' dan mereka jelas gagal melaksanakannya. 

Seorang pemimpin utama dalam pembangkang yang cukup lantang menuduh kerajaan BN adalah rasuah sudah pun menjadi OKT dalam kes rasuah iaitu Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP. Adam Rosly, Ketua AMK PKR Ampang juga terpalit dengan rasuah.

Banyak kelemahan boleh ditemui oleh Rafizi seandainya beliau membuat kajian mendalam berkenaan kegagalan pembangkang melaksanakan manifesto mereka. 

Di Selangor, janji banyak tidak ditunai. Duit untuk khairat kematian orang mati pun disonglap. Duit SPLASH kena songlap. Duit buat pintu gerbang yang terlalu mahal, entah masuk ke poket kroni siapa.

Sama juga di Penang, masa berjanji bukan main lagi. Bila sudah perintah, DAP terus bertindak kejam ke atas rakyat. Air dinaik 4 kali, 25 kampung Melayu lenyap, nelayan hilang rezeki, tanah untuk buat rumah rakyat dijual pada kroni. Diam diam kroni songlap duit Yayasan Bumiputera sampai jutaan ringgit.

Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata kerajaan BN yang dipimpin oleh Datuk Seri Najib Razak adalah kerajaan bertanggungjawab. Kerajaan  akan cuba untuk menunaikan apa yang telah dijanjikan bukan seperti pembangkang yang hanya tahu bercakap sahaja.

“Pembangkang sentiasa akan mencari cara untuk menidakkan apa yang telah kita laksanakan. Mereka hanya akan cakap, cakap, cakap tapi kerja tak buat.

“Mereka hanya cakap, bawa fitnah, kerja tak buat. Itulah kerja mereka sebagai pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan yang ada supaya mereka dapat berkuasa,” katanya yang juga Setiausaha Agung UMNO pada 3 November 2016.

Sebanyak 83 peratus manifesto BN yang telah dilaksanakan itu merangkumi 4,172 projek melibatkan jumlah bernilai RM62.87 bilion  sehingga November 2016.

Pakatan pembangkang hanya mementingkan kerja menyerang kerajaan dan menghasut rakyat sahaja.

Pembangkang bila sudah jadi kerajaan di Selangor dan Penang tidak mahu merancang secara teliti untuk menunaikan janji yang mereka buat semasa pilihan raya. 

DAP dan PKR sebenarnya tidak berminat pun membantu rakyat. Oleh sebab itulah, perancangan mereka contohnya Buku Jingga hanyalah sekadar buku sahaja. Buku Jingga itu dicampak entah ke mana sekarang ini.

Tinggal setahun lagi menjelang Mei 2018, cukup 5 tahun penggal PRU13. Lihatlah apa yang pembangkang akan janji pula pada PRU14 nanti. 

Mereka akan buat buku warna apa pula nanti untuk terus menyedapkan telinga rakyat. Hanya sedap didengari sahaja, untuk meraih undi semata mata. Lepas dapat undi, mereka akan lari, janji pun mereka tidak ingat lagi.

Itulah perangai pembangkang. Apa cerita manifesto pembangkang yang sebelum ini? Boleh nyatakan berapa peratus janji yang sudah ditunai? Pembangkang tidak akan menjawab, dia asyik soal hal orang sahaja, hal sendiri tidak mahu jawab. 

Tulisan : 
Beruang Biru
BB401, Khamis
27 April 2017

1MDB - IPIC SELESAI KES LUAR MAHKAMAH PILIHAN TEPAT!!!

0 comments

Berita tentang 1MDB dan IPIC yang telah bersetuju menyelesaikan kes timbang tara sebanyak AS$ 6 Billion telah membuatkan pemimpi pembangkang seperti cacing kepanasan..

Penyelesaian kes timbang tara ini merupakan langkah bijak bagi mengelakkan kerugian yang lebih besar..jikalau timbang tara ini diteruskan maka ia akan menyebabkan kegagalan yang tidak mahu didengar kerana melibatkan pengurusan entiti milik kerajaan iaitu 1MDB, IPIC dan sekutunya yang berkaitan Aabar Investment..

Salah satu sebab dakwaan yang menyebabkan IPIC tidak meneruskan timbang tara ini ialah Qubaishi yang berkhidmat sebagai Pengarah Urusan IPIC telah ditahan di Teluk Emirit dan sehingga belum didakwa dengan jenayah...

Qubaishi merupakan salah seorang watak penting dalam IPIC dan Aabar Investments dan tersenarai antara orang yang berkuasa di Arab...

Qubaishi dan CEO Aabar, Mohamed Badawy merupakan sasaran DOJ USA atas dakwaan pengubahan wang haram dan antara yang bersubahat dalam pertikaian 1MDB-IPIC..

Jikalau timbang tara ini diteruskan ia mungkin akan memalukan dua individu ini dan memalukan Abu Dhabi...seturusnya bermakna 1MDB akan memenangi kes ini mengalahkan IPIC...

Sebab itu kami katakan dari awal tadi keputusan penyelesaian timbang tara 1MDB - IPIC amat tepat bagi mengelakkan kerugian yang lebih besar dan ia akan memihak kepada 1MDB...

Biar apapun rasionalnya pihak pembangkang tidak akan senang duduk dan cuba mengaitkan isu 1MDB ini dengan Najib kononnya terlibat dengan penyelewengan...

Dalam kes ini 1MDB tidak menggunakan dana kerajaan langsung bagi menyelesaikan isu ini..1MDB akan menebus aset kewangan atau Unit Dana Brazen Sky dan Gil 1MDB yang dijamin oleh IPIC beenilai AS$2.5 billion..

Daripada jumlah AS 2.5 billion..sebanyak 1.2 billion US yang dibayar IPIC akan diseimbangkan dalam penyata aset-liabiliti dan bayaran faedah bon 1MDB yang terpaksa dibuat oleh IPIC apabila 1MDB enggan membayarnya pada 2016...seterusnya membayar faedah bon 1MDB bermula tahun in hingga 2022 yang berjumlah USD 1.3 billion..

Sekiranya tiada titik penyelesaian antara 1MDB dan IPIC, 1MDB masih mempunyai hak untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas IPIC berkaitan pembayaran sebanyak AS$3.5 billion kepada Aabar Bvi sebelum tarikh matang bon tersebut pada tahun 2022...

Inilah yang dirisaukan pembangkang..setiap putar belit mereka mengenai 1MDB telah dijawab satu persatu fakta yang jelas...

Dakwaan mereka 1MDB akan mengalami kerugian, berlaku penyelewengan dalam urusan 1MDB telah ditangkis...apa yang penting fitnah mereka yang pihak berkuasa AS, Switzerland, Singapura dan negara lain yang mengatakan DS Najib akan didakwa negara luar hanyalah fitnah dan rekayasa cerita mereka sahaja bagi memberi gambaran buruk kepada 1MDB dan DS Najib..

Thursday, April 27, 2017

@WeeKaSiongMP Seru @PDRMSia Siasat Kematian Mohd Tharif Seadilnya!!!

0 comments

Berita kematian adik Mohd Tharif Amin Mohd Gaddafi amat menyedihkan kita seluruh rakyat Malaysia..arwah Tharif yang bersekolah di Tahfiz Swasta di negeri Johor dikhabarkan telah didera oleh pembantu warden...

Walaupun kes ini sudah diklasifikasikan sebagai sebagai kes bunuh..bagi kami siasatan menyeluruh harus dilaksanakan seadilnya..

Jangan disalahkan warden itu semata-mata..manalah tahu arwah telah menjadi mangsa buli dan kebetulan pembantu warden itu menghukum dan kemudian terus sakit melarat..

Kami percaya arwah mungkin menjadi mangsa buli kerana tersebarnya sekeping surat tulisan ringkas yang mengatakan mangsa menjadi mangsa buli...

Kes ini menjadi perhatian banyak pihak..antaranya Timbalan Presiden MCA, DS Wee Ka Siong yang turut menyatakan rasa dukacita berikutan kes ini..

Wee dalam satu kenyataan media berkata "saya menyeru pihak Polis menyiasat kes ini secepat mungkin dan mengambil tindakan sewajarnya ke atas mana-mana individu terbabit, bagi mengrlakkan kejadian seumpama ini berulang pada masa hadapan"

Dalam pada itu, Timbalan Presiden MCA itu turut mengesa semua pihak bertenang dan tidak membuat sebarang spekulasi yang akan hanya merumitkan lagi keadaan.

Untuk rekod..arwah telah dipotong kedua belah kakinya kerana gagal berfungsi..pada hari kematian sepatutnya arwah dipotong tangan tetapi terpaksa ditangguhkan kerana keadaan tidak mengizinkan...

Al-Fatihah...


Wednesday, April 26, 2017

PANAS!!!ID YES GURU DIJUAL DIPASARAN GELAP!!!MACAMANA ID BOLEH BOCOR???

0 comments

Umum mengetahui setiap guru menerima sebuah henpon daripada yes berserta data 1GB simkad dan 1GB Broadband..ini bermakna setiap orang guru menerima 2GB setiap bulan secara percuma..

Namun begitu sejak ia diberi kepada guru..wujud banyak aduan daripada guru bahawa kuota hilang secara tiba-tiba walaupun guru berkenaan tidak menggunakan...

Rupa-rupanya wujud satu sindiket yang menjual id yes guru dipasaran gelap..ada sindiket menjual dengan harga murah id-id guru kepada orang awam..setiap urusan 3 id guru akan diberikan..

Soalan saya bagaimana begitu mudah id yes ini bocor dan dimanakah silapnya sehingga benda macam ini boleh dijual..kami tidak mahu menuduh mana-mana pihak..harap badan khas ditubuhkan bagi menyiasat dakwaan ini...

Tak guna kerajaan melaburkan banyak duit untuk ini tetapi ada id dijual di pasaran gelap..di bawah ini kami kongsikan printscreen penjualan id yes guru..






Tuesday, April 25, 2017

@SPADChannel Terima @AduanSPAD & Sedang Giat Menyelesaikan Isu E-Tiket...Pembangkang Hanya Tahu Bermain Politik Murahan..Tq @NajibRazak!!!

0 comments

Awal bulan Mac lalu, YAB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah meminta pihak Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) membantu Pihak Kereta Api Tanah Melayu (KTMB) untuk mencari jalan penyelesaian terhadap sistem E-Tiket Kereta Api yang bermasalah, tidak mesra pengguna dan kadang kala tidak boleh diakses..boleh rujuk entry kami yang lalu di SINI..

Ekoran teguran YAB PM, Pihak SPAD dan KTMB telah mengadakan pertemuan untuk menyelesaikan masalah tersebut..KTMB tidak mempunyai CEO dan bergantung kepada Pengerusinya Dr Nawawi..

Hasil daripada pertemuan tersebut, KTMB telah menubuhkan unit khas bagi membincangkan pelan tindakan jangla panjang dan pendek untuk menyelesaikan isu tersebut..

YAB PM amat prihatin dan mengambil berat terhadap mutu perkhidmatan pengangkutan awam di Malaysia sudah menjadi misi kerajaan BN untuk meningkatkan jaringan pengangkutan awam yang berkualiti..

Setelah sebulan lebih berlalu, KTMB telah menyenaraikan perkara yang dilaksanakan bagi menyelesaikan isu ini seperti berikut:

1) Menyediakan satu talian internet khas sebanyak 50mbps bermula 8  Mac 2017 bagi meningkatkan keupayaan sistem bagi menampung transaksi online yang semakin meningkat
2) Menambah sistem maklum balas transaksi melalui emel pada 8bMac 2017 dan sms pada 21 Mac 2017 bagi memaklumkan pelanggan sekiranya transaksi tidak berjaya
3) Mengaktifkan auto refund sistem pada 20 April 2017 bagi mengatasi masalah kelewatan pemulangan tambang kepada pengguna  hanya dalam masa sehari berbanding sebelum ini 2 minggu
4) Menambah jumlah mesin Penjualan tiket sebanyak 47 mesin pada 3 April 2017 menjadikan sebanyak 132 mesin yang sedang beroperasi pada masa ini
5) Penambahbaikan dan reka bentuk semula laman sesawang rasmi KTMB dan online tiket supaya lebih mesra pengguna
6) Penyelarasan saluran komunikasi rasminsyarikat seperti Facebook dan twitter KTMB serta lama web KTMB
7) Unit Perkhidmatan Pelanggan KTMB telah menambah jumlah kakitangan bagi meningkatkan keupayaan dan kapasiti penerimaan panggilan..ia dapat mengurangkan masa menunggu pelanggan..

Bagi menambahbaik sistem jaringan atas talian pengangkutan awam darat banyak perkara harus diteliti supaya ia akan menyenangkan para pengguma untul mendapat perkhidmatan pengangkutan awam...

Kepekaan YAB PM yang memberi kepercayaan kepada SPAD adalah garis ukur bahawa kerajaan BN amat sensitif terhadap kualiti perkhidmatan ini..sudah banyak wang dilaburkan untuk meningkatkan kualiti pengangkutan awam...

Biarpun banyak kutukan dan cercaan daripada sesetengah pihak, ia akan menjadikan kualiti perkhidmatan awam darat terus meningkat..kadangkala ada pihak yang cuba mengambil kesempatan terhadap kelemahan ini umpamanya pembangkang yang sentiasa memutar belitkan fakta kos pembangunan projek pengangkutan awam di negara kita..

Siapa tidak tahu sikap pembangkang..mereka sentiasa flip flop dalam apa jua perkhidmatan dan usaha kerajaan membantu rakyat..contohnya BR1M yang sebelum ini rasuah, kini telah diiktiraf pembangkang..terbaru Nurul Izzah mengatakan sekiranya pembangkang menang maka GST akan diteruskan dengan janji palsu jumlahnya akan dikurangkan..

Sebelum ini mereka lantang mengatakan GST harus dimansuhkan..tetapi melihat isu ini mendapat tanggapan megatif..maka mereka nak atau tidak perlu uturn..

Sekiranya ada masalah tentang jaringan pengangkutan awam..kami mengesyorkan anda membuat aduan kepada twitter @ADUANSPAD bagi mematikan tindakan lebih pantas...

Jika terus dilayan pembangkang tiada pembangunan akan dibina..jadi harapan kami pemain industri pengangkutan awam perlu abaikan politikus ini agar dapat memberi tumpuan perkhidmatan yang berkualiti...

MCA Minta Maaf Isu Sepanduk Pertabalan YDPA..DAP Banyak Melukakan Hati Rakyat Malaysia Bila Nak Minta Maaf??

0 comments

Semalam kecoh di media sosial ekoran kesilapan sebuah sepanduk yang digantung oleh MCA Taiping..kesilapan pada ejaan 'Pertabalan' yang dieja 'Perbatalan' telah kecoh sehingga hari ini..

Sebenarnya kes tersebut telah dikesan oleh pihak MCA awal lagi dan telah membetulkan ejaan dengan segera menukar sepanduk ucapan berkenaan...

Malah, MCA Taiping turut memohon maaf atas kesilapan berkenaan..berikut kami kongsikan kenyataan maaf daripada wakil MCA Taiping :

Slm ptg Dato-Dato, Datin-Datin, tuan-tuan dan puan-puan. Saya mewakili MCA Bahagian Taiping ingin memohon maaf atas kesilapan kami kerana tidak menyelidik semula banner yang kami terima dari pencetak yang digantung depan pejabat kami. Banner tersebut telah diturunkan dengan serta-merta pagi tadi apabila kami dimaklmumkan tentang kesilapan tersebut. Pembetulan telah juga dibuat dan digantung semula.  
Kami juga ingin merafak sembah memohon ampun KDYMM Tuanku diatas kesilapan ini dan juga ingin meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia. 
Tulus ikhlas daripada Cik Ang Sui Eng, Pengerusi MCA Bahagian Taiping
Inilah MCA yang kita kenal..merendah diri dan segera meminta maaf setelah melakukan kesilapan...

Ketika kesilapan berkenaan tular..sebenarnya sepanduk berkenaan telah pun diganti sebelum isu berkenaan kecoh di media sosial..

Soalnya mengapa kita hendak kecohkan perkara yang telah dimohon maaf..cuba lihat DAP..banyak perkara yang mereka lakukan mengguriskan perasaan rakyat Malaysia..umpamanya tindakan biadap pemimpin DAP yang menghina undang-undang Islam..sampai kesudah tiada permohonan maaf..

Ia telah melukakan hati semua umat Islam di Malaysia..gambar memijak pemimpin mereja tidak meminta maaf...

Perkara sebegini tidaklah besar mana jika kita nak bandingkan dengan tindakan DAP di negara kita yang sudah terlalu banyak melukakan hati rakyat Malaysia..

Gambar Selepas Dibetulkan

Gambar Sebelum yang menimbulkan kontroversi

Sunday, April 23, 2017

YB PAN Memalukan Diri Sendiri Memburukkan Pengangkutan Awam!!!@SPADChannel

1 comments

Pembangkang terus mensabotaj negara sendiri dalam usaha mereka untuk meraih simpati politik murahan menjelang PRU14..mereka kini terpaksa bertindak nekad sehinggakan terpaksa mengadai kepentingan ekonomi negara...

Kami terbaca tulisan seorang pemimpin PAN yang mengkritik mutu pengangkutan awam darat negara..maklum sahajalah imej dah suam-suam kuku..jadi kena buat kelainan supaya nampak diri tu masih relevan..dia sendiri pun sedar percentage dia untuk kekal berkuasa tipis yang mana pengundi PAS rasa menyesal mengundinya pada PRU 13 lalu..

Untuk naikkan imej dengan cara biasa memang lambat..jadi dia pun menulis supaya nampak sedikit kelainan daripada pemimpin-pemimpin yang lain..sayangnya hasil tulisan pemimpin PAN ini tidak ada asas dan nampak macam tak buat kajian langsung..meletakkan data tanpa sumber..

Kami kongsikan tulisan seorang YB PAN di bawah:
Namun, kegembiraan ini tidak lama apabila kajian Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dalam survei terkini mengenai tahap kepuasan pengguna pengangkutan awam menunjukkan 48 peratus pengguna pengangkutan awam tidak berhasrat menggunakan pengangkutan awam pada masa hadapan. 
Najib juga perlu akui bahawa kepuasan pengguna terhadap pengangkutan awam juga telah merudum sebanyak 13.95 peratus berbanding tahun sebelumnya. 
Ini kerana majoriti rakyat merasakan bahawa kos pengangkutan adalah mahal, tidak menepati masa mengikut jadual dipaparkan serta perihal ‘connectivity’ yang jelasnya mencerminkan kegagalan pada tahap perancangan.
YB PAN ni sebenarnya telah menjatuhkan maruah diri sendiri apabila menulis dengan meletakkan data yang kita sendiri tidak tahu darimana sumbernya..apa level YB PAN ini hendak mempertikaikan laporan WEF..

Untuk rekod, Malaysia baru sahaja diitiraf sebagai negara ke-11 daripada 138 negara yang mempunyai infrastruktur pengangkutan yang diitiraf oleh Forum Ekonomi Dunia (WEF) Global Indeks Kompetetitif 2016-2017..dalam indeks berkenaan Malaysia mendapat mata keseluruhan sebanyak 5.7 dalam indeks infrastruktur pengangkutan dengan 7 sebagai skor terbaik..

YB PAN ni kata kepuasan pengguna terhadap pengangkutan awam telah merudum sebanyak 13.95%...ini memang kami kelakar...pertamanya, YB PAN ini harus jawab daripada info dia dapat..dan keduanya memang amat tidak tepat sekali..anda boleh lihat sendiri kajian di kawasan tumpuan di stesen2 monorel, rapid, lrt, TBS, KL Sectral dan banyak lagi..benarkah rakyat tidak puas dengan peerkhidmatan pengangkutan awam??

Untuk tuduhan YB PAN berkenaan kemana wang RM 11.69 billion digunakan..kami beri jawapan..anda cari sendiri..boleh rujuk SINI untuk mendapatkan jawapan..inilah level pemimpin pembankang..fakta ZERO..tapi manipulasi dan mengelirukan orang tu memang mereka pandai...

Buat perhatian YB PAN...kami sarankan anda menjadi driver UBER atau TEKSI lepas PRU 14 ini..manalah tahu kalah..dah ada pekerjaan...haha!

Saturday, April 22, 2017

Pembangkang Akan Cuba Sabotaj Ekonomi Malaysia Demi Kepentingan Politik!!!

0 comments

Pakatan Pembangkang sekarang ini semakin kritikal apabila segala fitnah dan rekayasa sejak PRU 13 yang lalu langsung tidak menampakkan hasil..semua tuduhan dijawab dengan fakta tetapi sikap mahacai yang kita kenali mereka tidak akan mempercayai satu persatu kenyataan yang telah diberi..umpamanya isu 1MDB..

Arul Kanda Kandasamy, Mantan Presiden 1MDB sudah berbuih menceritakan fakta dan data 1MDB dan menyatakan tiada sebarang unsur jenayah dalam urusan 1MDB..semua urusan dijalankan secara teratur..menurut Arul 1MDB hanya ada sedikit kelemahan dari segi pengurusan dan ianya telah diselesaikan..mana-mana pengurusan pasti ada kelemahan dan langkah pembaikpulihan penting bagi menangani masalah tersebut..

Tetapi pemimpin pembangkang terutamanya DAP tidak pernah mengaku kalah dengan fitnah mereka yang telah diketahui umum..mereka tetap dengan pendirian 1MDB adalah satu jenayah melibat YAB Perdana Menteri, DS Najib Razak..mtlamat mereka adalah akan mengaitkan sebarang isu dengan Najib..dari kes Altantuya..Najib yang tiada kena mengenapun menjadi mangsa...

Pembangkang tahu mereka tidak mampu mengalahkan BN jika diambil kira usaha membantu rakyat..ternyata pembangkang kalah..tiada satupun kejayaan yang ditunjukkan pembangkang dari Penang dan Selangor..tidak ada apa yang boleh dibanggakan.

Jadi mereka sekarang ini cuba menyerang ekonomi kita..matlamat mereka hanya satu..jika pelabur lari makanya ekonomi kita terganggu..jadi mereka perlu menyerang apa sahaja bentuk tuduhan yang boleh memberi gambaran buruk kepada kerajaan kita..

Baru-baru ini kepimpinan DS Najib menunjukkan kejayaan atas kejayaan membawa banyak pelabur luar yang berjumlah berbillion ringgit..kami ketawa melihat kebodohan pemimpin pembangkang yang dulunnya menjadi pemimpin Barisan Nasional..ketika mereka berkuasa bila ada pelabur dari luar istilah yang mereka akan sebut ialah Foreign Direct Investment (FDI)..sekarang bila dah dihalau BN.dikatakan pelaburan luar ini sebagai usaha menjual negara ke pihak Luar...

Sentimen ini yang sekarang ini diberi tumpuan kepada para pemimpin pembangkang..menuduh Najib tipu curi duit RM 2.6 billion..walhal duit itu datangnya dari negara Arab..mereka sengaja mahu mengelirukan fakta sebenar..bak kata Najib..jika mereka gagal membuatkan mereka percaya..maka kelirukan mereka..

Rujuk gambar kami di atas..itu adalah sebahagian kejayaan yang berjaya dibawa balik Najib ke negara kita..

Dalam satu kenyataan yang kami jumpa, seorang Pengarah Pusat Kajian Politik Malaysia UUM berkata, parti pakatan tetap berusaha memburukkan imej negara supaya pelaburan tidak datang ke Malaysia..

Umpamanya Guan End telah memburukkan imej negara ketika dialog tertutup di Nanyang Technological Universiti, Singapura. Ketika itu, Guan End berkata kerajaan Pusat tidak memberi satu sen pun kepada kerajaan Pulau Pinang..ini adalah rekaan cerita yang melampau..tak ingatkan Guan Eng ketika dia meminta bantuan kerajaan pusat RM 805 juta untuk atasi masalah banjir..

Tak cukup dengan itu, Guan End menuduh BN membeli undi dengan merasuah setiap pengundi sebanyak RM 5,000..pembangkang bodoh dan penipu memang tidak boleh dipisahkan..dulu menuduh BN guna 40,000 Bangla untuk mengundi BN...pemimpin-pemimpin pembangkang dan banggang memang tidak boleh dipisahkan...

Kami tidak hairan jika pemimpin pembangkang macam tu..tp kami risau jika ramai rakyat yang percaya politik murahan mereka...

Friday, April 21, 2017

"BAS Sekolah Haram" - Sedarkah Ibu Bapa?

0 comments

Hari ini kami tertarik ingin kongsikan pendapat tentang perkhidmatan Bas Sekolah Haram..sebelum ini kita kerap bercakap tentang teksi sapu..teksi haram yang mana pemandu tiada lesen PSV dan melanggar Akta Pengangkutan Jalan 2010...

Sedarkah ibu bapa tentang bahaya menaiki bas sekolah haram..rata-rata kita mengetahui yang bas sekolah haram ini ialah bas yang tidak melalui proses pendaftaran yang sah dengan SPAD..rata-rata ibu bapa tidak memandang serius tentang keselamatan anak-anak mereka..

Janji ada bas sudah memadai..Janji ada kenderaan untuk ke sekolah..janji murah..itu suara yang kedengaran bila bertanya kepada ibu bapa yang menggunakan perkhidmatan bas sekolah haram untuk anak-anak mereka..

Sebenarnya kerajaan amat peka dengan keselamatan anak-anak kita..setiap kenderaan bas sekolah yang akan digunakan perlu memgikuti prosedur yang ketat bagi menjamin keselamatan pelajar..bas sekolah perlu melalui semakan berkala di PUSPAKOM..

Tahukah anda SPAD ada melaksanakan program School bus checker System (SBCS) boleh rujuk entry kami di SINI

Baru-baru ini SPAD telah melaksanakan operasi berkenaan kes ini di Johor..hasil daripada operasi terdapat sehingga 40 pengusaha bas sekolah haran menjalankan aktiviti mereka..

Pemandu bas sekolah haram ini sebenarnya tidak mempunyai lesen dan permit daripada Lembaga Perlesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP)..

Ada juga kes yang mana pengusaha bas mengecat bas mereka seperti bas sekolah tetapi mereka tidak mempunyai lesen..ini bahaya untuk anak-anak kita..

Anda boleh rujuk entry kami di atas tadi untuk melakukan semakan sama ada bas sekolah anak anda mempunyai lesen atau tidak..yang pastinya bila sudah ada lesen pasti anak anda dilindungi insurans...

Jadi tepuk dada tanya diri sendiri..bersediakah anda berubah untuk memastikan keselamatan anak-anak anda??


Thursday, April 20, 2017

#PRU14 : DAP AKAN TUMBANG DI PULAU PINANG!!!INI PELUANG KEEMASAN UNTUK MCA,GERAKAN & BN!!

0 comments

Dua penggal yang lalu kami akui yang sokongan masyarakat Cina kepada DAP agak kuat..mereka di bantu dengan semangat kerjasama oleh PAS untuk menjadi batu lonjatan kepada DAP untuk berkuasa di kebanyakan negeri..

Tapi itu dahulu..slogan INI KALILAH!!!bakal menjadi keranda yang indah buat DAP disemadikan..target kita untuk menumbangkan Pakatan perlu tumbangkan DAP...di sini MCA kena berperanan menjadi penyelamat kepada rakyat Penang untuk mengembalikan keyakinan kepada kerajaan BARISAN NASIONAL..

DAP jantung utama pakatan harapan..kegagalan jantung berfungsi satu pakatan pasti karam..lupakan si nyanyuk Tun M..kerana dia hanyalah situa kutuk yang sudah expired..suaranya sudah tidak kedengaran..tiada aura..

PRU 14 ini peluang baik untuk MCA dan GERAKAN untuk merampas balik negeri Pulau Mutiara..DAP sekarang ini sedang bergelut dengan banyak krisis dari dalam sehingga kepada kemerosotan kepercayaan rakyat kepada mereka..

Prinsip orang Cina..you boleh buat wa untung wa akan undi..jadi sekarang ini rata-rata berpendapat mengundi DAP sebagai satu musibat yang bakal berlaku lebih teruk..

Orang semenanjung perlu belajar bagaimana semangat orang Borneo yang menolak secara total parti roket itu pada PRU SARAWAK..musibat DAP merebak sehingga ke semenanjung..

SPRM sedang menyiasat kes pemimpin DAP Teressa Kok yang juga MP Seputeh..ini populasi terbesar DAP di semenanjung ini..kes Guan Eng dan kes banglonya, rasuah dan isu taman manggis hanya meninggu masa untuk kita ketahui keputusannya..projek terowong seberang laut juga merupakan faktor kegagalan Guan Eng..

Penolakan pemimpin dalam DAP sendiri yang sudah menyampah dengan kepimpinan diktator 'Legasi Lim' antara dibimbangi kepimpinan DAP...dulu kita tahu yang pemimpin DAP akan sujud kepada Legasi Lim..kini tidak..ramai sudah berani menyuarakan hasrat dan bertindak keluar parti..


Dikhabarkan faktor penolakan rakyat ke atas parti iti turut menjadi kebimbangan besar buat DAP..mereka sudah kehilangan undi besar daripada PAS..kalau boleh mereka mahu terus meraih simpati pengundi Cina lagi secara total..DAP kini sudah ketahap mengemis undi..

Di Pulau Pinang sendiri banyak isu yang berlaku..DAP tahu akan perkara ini dan sedang bimbang dengan peningkatan mendadak undi Melayu sehingga 30%..jumlah keahlian UMNO Pulau Pinang meningkat 35%..malah jumlah keahlian PAS juga dikhabarkan meningkat 30%..

Orang Melayu tidak akan lupa petaka yang dilakukan DAP di Pulau Pinang..25 buah kampung Melayu lenyap di bawah DAP..

Jumlah peratusan pengundi Melayu meningkat sebanyak 9% berbanding PRU13 sebanyak 44%..

SEKARANG INI KALILAH!!PELUANG KEEMASAN MCA dan GERAKAN UNTUK MENGEMBALIKAN SOKONGAN RAKYAT PULAU PINANG KEPADA BN!!

TATKALA MEREKA SIBUK NAK RAMPAS JOHOR..SATU NEGERI DAP (PULAU PINANG) DIAMBANG KEKALAHAN MENJELANG PRU14!!!!

Wednesday, April 19, 2017

Latif Bandi Perlu Tiru Cara Guan Eng & Anwar Hadapi Tekanan Mahkamah!!!

1 comments

Hari ni khabarnya Exco negeri Johor, Latif Bandi akan dihadapkan ke mahkamah..jadi  kami harap pihak Latif bandi akan menangguhkan kes ini sebagaimana dilakukan oleh Guan Eng...

Kami tak berminat nak cerita kronologi kes kedua-dua orang ni..cuma kami nak cakap sikit pasal cara nak hadapi tekanan mahkamah...

Guan Eng cabar undang2 untuk tangguh kes..harap Latif Bandi buat benda yang sama..barulah nampak imej bersih..bersalah atau tak tu nasib jer...

Benda mcm ni orang UMNO xde..pembangkang kalau pakai baju oren..muka steady..bangga..mcm orang tak berdosa..tp bila kena orang UMNO terus tutup muka..hello!!!


Awk tu belum bersalah..baru disiasat..yang p tutup muka macam orang bersalah tu kenapa?

Cara menghadapi tekanan mahkamah ni penting..sebabnya korang tengoklah ramai pemimpin pembangkang keluar masuk kamar mahkamah..ada yang keluar masuk penjara lagi..tapi rakyat tetap sokong..sebabnya mereka pandai cari cara nak raih simpati..

Yang paling penting..muka tu kena tunjuk macam tak de dosa...

Tuesday, April 18, 2017

Kasih Sayang Cikgu Suraya Kepada Anak Murid Akhirnya Diiktiraf..

0 comments

Cikgu Suraya bukan nama asing buat rakyat Malaysia..dahulu kisah Cikgu Suraya pernah dicerpenkan dalam laman internet sehingga menjadi viral pada era tersebut..

Kisah kasih sayang cikgu Suraya bukan perkara baru..sebut sahaja Cikgu Suraya mesti tahu kisah LAGENDA CIKGU SURAYA yang memberi kasih sayang kepada anak muridnya..

Itu hanyalah rekaan cerita tetapi realitinya pada hari ini kisah Cikgu Suraya menjadi guru contoh yang menjaga pelajar yang bermasalah ponteng sehingga pelajar tersbut berjaya mendapat kejayaan cemerlang dalam SPM yang lalu..

Tahniah Cikgu Suraya..walaupun individu tak sama dengan kisah Lagenda Cikgu Suraya yang dulu..kisahnya boleh dijadikan tauladan!!!



Monday, April 17, 2017

'Anak Butir Taik' Anti Islam Tak Pernah Luntur Semangat Malaysian Malaysia!!!

0 comments

Kami melihat sikap DAP sekarang ini memanglah teramat biadap..mereka seolah-olah sudah tidak ada lagi rasa hormat kepada agama Islam..namun dihadapan masyarakat umum mereka mengatakan menghormati hak orang islam..yang peliknya mereka mengatakan mereka masih menerima kerjasama parti lain asalkan atas persetujuan bersama..tapi dari pengamatan kami DAP yang sebenarnya mahu orang lain bekerjasama untuk DAP...

Semua itu hanyalah sandiwara DAP yang dari dulu lagi mahu menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu dan kini cuba menjadi ibarat iblis mengacau RUU355 yang tiada kena mengena dengan umat bukan Islam...

Tujuan Kit Siang kita sudah maklum mereka tidak suka undang-undang Islam ditegakkan..jika syiar Islam ditegak makanya banyak bisnes-bisnes haram seperti judi, pusat persundalan dan macam-macam lagi yang merosakkan bangsa Melayu dan Umat Islam akan bankrup...

Itu sahaja tujuannya, jika tidak masakan Kit Siang bersungguh-sungguh mahu mengacau perbahasan RUU355..memang padan dan elok sangatlah DAP digelar Anak Butir Tahi oleh Tn Guru Hj Hadi...Kit Siang kena buat begitu bagi menjaga kepentingan peniaga-peniag suapaya dia terus nampak relevan menjadi wakil rakyat...jika kita hendak bercakap jasa Kit Siang kepada rakyat..kami yakin tidak ada kecuali menjaga kepentingan pihak tertentu.m

DAP dan matlamat peribadinya tidak pernah berpisah..mereka akan mencapai apa yang dihajati sejak dahulu lagi..sebarang keputusan yang tidak bersama dengan mereka ibaratnya ia telah melanggar prinsip kerjasama..parti komponen lain seperti PKR PAN BUNGA hanyalah menjadi seperti pengemis yang mengiakan sahaja setiap keputusan..jika tidak bekalan dedak akan terputus..

Jika sesuatu keputusan tidak dibuat dengan pengetahuan DAP ini bererti tidak betul dan haram disisi DAP..umpamanya Guan Eng dengan selumber menyalahkan Anwar punca kepada perpecahan PAS, DAP dan pakatan pembangkang...

Guan Eng menuduh Anwar sebagai dalang yang menyebabkan perpecahan dengan PAS kerana Anwar membuat Langkah Selangor tanpa merujuk sesiapa..kami ingin bertanya adakah menentang Usul RUU355 itu disokong semua ahli konponen Pakatan..kami yakin Bunga masih lagi flip flop dalam menetapkan hukum RUU355..

Betapa beraninya Guang Eng merendahkan martabat Anwar ketika di Singapura..ini satu contoh sikap bermuka-muka pemimpin DAP..dihadapan Anwar punyalah baik..di belakang dikutuk hinanya si Anwar tu..umum mengetahui PAP dan DAP mempunyai hubungan intim sejak dari dulu lagi..

Mereka sanggup mengutuk Anwar kononnya tidak mahu menyalahkan diri sendiri punca tindakan PAS meninggalkan pakatan itu..DAP tidak akan menyalahkan diri mereka sendiri untuk apa sahaja tindakan..

Mereka cuba menutup yang mereka ini anti Islam dengan menentang Undang-undang Islam...sikap DAP ini seperti ular lidah bercabang..nak tawan hati PAS dikutuknya Anwar..nak tawan hati Cina ditentangnya PAS yang membentangkan RUU355...sebenarnya yang menceraikan PAS talak tiga dari pakatan rakyat ialah sikap DAP yang haram jadah..

UMNO sebenarnya melihat sahaja drama  DAP ini..kita perlu berhati-hati..mereka hanya memerlukan sokongan Melayu melalui PKR dan BUNGA untuk mencapai matlamat mereka Malaysian Malaysia..pengunduran PAS sebenarnya merencatkan impian besar DAP..sebab itulah mereka sekarang cuba berusaha untuk menambat hati PAS walaupun terpaksa menghina Anwar Ibrahim...

Moron...

Sunday, April 16, 2017

LAGI PERUBAHAN INDUSTRI TEKSI..KATEGORI TEKSI DIKURANGKAN KEPADA TIGA!! @SPADCHANNEL

0 comments

Awal bulan lalu Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) telah memberi lesen teksi individu kepada 300 orang pemandu teksi untuk menceburkan diri kepada perkhidmatan e-hailing yang lebih terbuka..

Mereka juga diberi geran RM 5000 untuk membeli teksi baru..usaha SPAD untuk membantu pemandu teksi terus berterusan...baru-baru ini SPAD telah mengumumkan menstrukturan kategori yang terdapat dalam perkhidmatan ini..

Sekarang ini struktur kategori bagi pengangkutan awam teksi terbahagi kepada lima iaitu teksi bajet, teksi airport, teksi eksekutif, teksi premier, dan teksi 1 Malaysia...

Terkini pengkelasan teksi distruktur semula menjadikan hanya tiga kelas sahaja iaitu teksi sahaja, kereta sewa dan teksi limo sebaik sahaja tempoh teksi melebihi had 10 tahun..

Wakil daripada SPAD berkata "pemandu teksi boleh membuat pilihan sama ada mahu menjadi teksi bermeter, kereta sewa atau kereta limo sekiranya kenderaan tersebut bersesuaian"

Perubahan ini amat drastik dan memerlukan kos yang besar tetapi pengendali teksi tidak usahlah nak risau kerana SPAD telah memikirkan kerana penetapan telah dibuat yang mana teksi yang berusia bawah 3 tahun masih boleh dikekalkan dalam kelasnya sekarang..

Penstrutkturan kategori ini merupakan satu langkah sebagai daripada Progran Transformasi Industri Teksi (TITP)..

Langkah ini membuka peluang yang lebih besar untuk menggalakkan persaingan sihat antara pengangkutan seperti Uber dan Grabcar....

Kami menyokong usaha ini kerana pemandu teksi lebih diberi peluang mencari pelanggan mereka tanpa perlu sekatan..

Ini juga merupakan satu langkah untuk menambahbaik industri pemandu teksi dan menyelesaikan rungutan pemandu-pemandu teksi yang mendakwa mereka teraniaya...

Jadi saranan kami..jadilah pemandu teksi yang cintakan tanah air..ceritakanlah perkara-perkara yang baik kepada pelancong luar mahupun penumpang anda...jadilah agen membantu kerajaan menyampaikan benda-benda baik..anda sendiri mahukan kerajaan berbuat baik kepada anda dan anda juga dituntut melakukan perkara yang sama kepada kerajaan...

Friday, April 14, 2017

PEMUDA PKR DITAHAN SPRM..KERETA MEWAH,AKAUN DIBEKU & WANG RATUSAN RIBU DIAMBIL SPRM..

0 comments

Lima buah kereta mewah milik Ketua Pemuda PKR Ampang, Datuk Adam Rosly, disita Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan diletakkan di ruang pejabat di Putrajaya.

Antara kereta mewah tersebut adalah Toyota Vellfire, Mercedez Benz C200, BMW 5 Series, Mini Cooper dan Audi A6, Sejumlah RM212,461.41 melibatkan lapan akaun, iaitu empat akaun Adam dan empat akaun isterinya, turut dibekukan.

Bapak kaya orang PKR ni..tapi aku memang kelakar tengok lagak orang pembangkang ni..dah ditahan SPRM muka macam tak bersalah...

Lenjiooo..banyak gila barang dirampas SPRM..bangkai punya pemimpin..








Tuesday, April 11, 2017

Diktator Kit Siang Yang Kita Kenal Tiada Tolak Ansur Mengaku Diri Patriotik?Lawak Maksima!!!

0 comments

Diktator Kit Siang mengaku yang kerjasamanya bersama bekas diktator negara Tun M dalam kerjasama politik sebagai seorang yang mempunyai semangat patriotik..ini lawak terbaru Kit Siang bagi mengalihkan banyak isu dalaman parti DAP dan tekanan politik pembangkang yang diserang bertalu-talu oleh PAS dalam tindakan biadap membantah RUU 355..

Sebelum Lim menggelarkan kerjasama Tun M sebagai kerjasama perajurit mempartahankan negara lebih elok dia muhasabah diri sendiri..banyak tindakannya yang memalukan negara sehingga mencemarkan imej Malaysia di mata dunia..Malaysia sejak kebelakangan ini mendapat perhatian dunia apabila berjaya menandatangani MoU dengan negara besar seperti China,  Arab Saudi, Perancis, Turki, India dan Singapura untuk memajukan negara ini..


Apa yang dilakukan oleh Kit Siang, DAP dan sekutunya ialah cubaan mensabotaj usaha keras DS Najib dan kerajaan Malaysia bahawa setiap pelaburan negara luar di Malaysia sebagai tindakan Najib menjual negara..apakah ini kita mahu melabelkan mereka sebagai patriotik?jawapan ini sama sekali tidak tepat...

Diktator Lim sebenarnya bukanlah seperti yang dicanang mereka sendiri..bagi mahacai mereka menganggap Kit Siang sebagai seorang yang baik telus dan mempunyai nilai-nilai murni..mereka sebenarnya banyak telah termakan propaganda DAP sendiri yang pandai berpolitik..kita lihat.baru-baru ini MCA telah memberi notis saman kepada seorang pemimpin DAP yang memfitnah parti MCA menyalah gunakan dana membantu sekolah Cina..

Bukan itu sahaja, PAS turut menyatakan perang bermati-matian terhadap parti DAP kerana banyak tindakan biadap parti itu yang diketuai Kit Siang dalam usaha mereka menentang RUU 355..DAP menunjukkan mereka sebenarnya diktator dan mahukan semua parti komponen pakatan harapan mengikut telunjuk mereka..jika tidak mahu sila keluar..itulah yang dilakukan PAS sehingga terlahirlah PAN..

Cuma sejak kebelakangan ini, Kit Siang cuba mencuci dosa DAP dengan kenyataan tidak minat untuk menjadi Perdana Menteri dan bersetuju menjalinkan kerjasama lebih erat dalam banyak perkara...bila sudah dikecam barulah dia hendak berlakon..kes anaknya yang disiasat SPRM ketika membeli rumah di bawah harga pasaran menunjukkan betapa Kit Siang seharusnya bimbang bagi memastikan legasi LIM kekal relevan dalam DAP..ini perkara paling ditakuti bila ahli DAP sudah menunjukkan keberanian menentang mereka dari dalam Parti..

Buktinya?
Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim  berkata Lim seorang Diktator kerana memegang jawatan parti itu selama 51 tahun..

Tn Guru Haji Hadi dan penyokong PAS memerangi DAP kerana tindakan biadap mereka menyerang umat Islam kerana membantah RUU 355..

Pengundi Gelang Patah menyatakan kekesalan kerana tersilap undi kerana situa kutuk itu jarang balik ke kawasan..

Terkini Teh Yee Cheu ADUN DAP Tanjung Bungah cuba menongkah arus kerana menyokong usul UMNO mendesak Perletakan jawatan anak Kit Siang..

Ini membimbangkan Kit Siang kerana dia amat takut jika dihumban sendiri oleh ahli DAP dari dalam...sebab itu kita dengar banyak isu yang berlaku dalam pemilihan CEC DAP yang lalu..semua ini terpaksa dilakukan demi pengekalan legasi nepotisme keluarga Lim dalam DAP..jika Tun M ada Boboi...Kit Siang pula ada Guan Eng...elok sangat lah tu mereka bekerjasama..macam kisah silabu labi cerita P Ramli..

#RUU355 : Umat @AnwarIbrahim Akur Kata-Katanya..Kelakar Tahap Maksima!!

0 comments

Akhirnya umat Anwar Ibrahim yang membawa ajaran PKR terpaksa akur dengan arahan terbaru Anwar dari tirai besi untuk menyokong RUU 355..

Soalnya kenapa perlu tunggu Anwar cakap baru nak ikut...walhal dari awal lagi dah cakap RUU 355 tiada kaitan dengan umat bukan Islam...kami faham mereka lebih mendengar kata2 pemimpin DAP kerana takut dipinggirkan dan hilang kuasa..

Walaupun sudah sedar PKR menampakkan bahawa mereka lebih utamakan nasihat Anwar berbanding mempercayai ajaran Islam..jika tidak masakan mahu tunggu Anwar berkata baru nak akui RUU 355 ada asas yang betul..

Sama-sama kita nantikan drama Rafizi bagaimana nak rasionalkan RUU355...haha!!!nilah padahnya bila meletakkan kepentingan Politik melebihi agama.. 

PKR harus malu pada diri sendiri!!!


KEADILAN MENGANGKAT KENYATAAN DATO' SERI ANWAR IBRAHIM BERKAITAN RANG UNDANG-UNDANG 355 SEBAGAI PENDIRIAN RASMI PARTI.

10 April 2017

Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN telah bersidang semalam dan membincangkan dengan panjang lebar mengenai pandangan Ketua Umum, Dato' Seri Anwar Ibrahim mengenai pembentangan YB Marang, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan ucapan sokongan oleh YB Kota Bharu, Dato' Takiyudin Hassan berkenaan RUU355.

Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menyatakan dalam kenyataan beliau antaranya:

"YB Dato' Seri Ustaz Abdul Hadi dan YB Datuk Takiyuddin menerangkan di Parlimen bahawa RUU Pindaan kepada Akta 355 ( “RUU 355”) bukanlah percubaan untuk melaksanakan hudud dan jaminan diberi RUU 355 ini tidak terpakai kepada yang bukan Islam sebab dilakukan dalam kerangka Perlembagaan Persekutuan."

"Yang ditekankan adalah pemerkasaan Mahkamah Syariah yang wajar dipersetujui secara prinsipnya oleh semua."

"KEADILAN menghormati hak YB Marang membentang usulnya; dan kedua, untuk mendapatkan jawapan tegas daripada Perdana Menteri samada kerajaan sedia membentuk satu Jawatankuasa Pilihan untuk meneliti Rang Undang-Undang pindaan tersebut yang dicadang oleh YB Marang."

Justeru, Majlis Pimpinan Pusat mengambil ketetapan menerima pakai pandangan Ketua Umum sebagai dasar parti, yang menghormati hak YB Marang untuk membentangkan usul. KEADILAN menggesa agar satu jawatankuasa pilihan diwujudkan kerajaan bagi membahas dan membincangkan perkara ini. 

Sehubungan dengan itu mana-mana pihak ataupun kelompok yang mengadakan forum mahupun perbincangan yang mengambil pandangan yang berbeza daripada pendirian parti adalah merupakan pandangan peribadi mereka sebagai individu dan tidak mewakili pendirian rasmi parti. 

Kami juga menganjurkan kepada semua anggota KEADILAN termasuk Ahli Parlimen KEADILAN untuk berpegang kepada pandangan Dato' Seri Anwar Ibrahim yang telah diambil pakai sebagai dasar parti dalam usaha memperkasakan sistem Mahkamah Syariah secara menyeluruh. 

Shamsul Iskandar Mohd Akin
Naib Presiden 
Parti Keadilan Rakyat
Anggota Parlimen Bukit Katil

Monday, April 10, 2017

Pemimpin DAP Bakal Disaman MCA RM 100JUTA Kerana Fitnah!!!

0 comments

Setelah berbagai jenis tuduhan dilemparkan akhirnya MCA telah bertindak dengan cara yang sepatutnya yang mana telah mengemukakan tuntutan saman terhadap Ahli Parlimen DAP Segambut, Lim Lip Eng kerana telah memfitnah MCA menggunakan dana kerajaan tanpa menyalurkan kepada sekolah kebangsaan Cina (SJKC)..

Ini merupakan satu tuduhan yang amat dahsyat sekali kerana boleh menjejaskan kepercayaan rakyat kepada MCA..kita sudah maklum yang pemimpin-pemimpin DAP acap kali melontarkan fitnah kepada Barisan Nasional...bila pihak BN menghantar surat saman mereka cepat-cepat meminta maaf...inilah cara politik DAP..ibarat melontar tangan sembunyi tangan..

Dalam kes ini, Ketua Biro Undang-undang MCA, Datuk Tay Puay Chua melalui firma guaman Ng & Farah telah menghantar surat tuntutan bertarikh 29 Mac bagi menuntut permohonan maaf atau disaman sebanyak RM 100 juta..

Menurut sumber MCA lagi, jika tiada permohonan maaf maka MCA akan mengambil tindakan untuk menyaman Lip Eng sehingga muflis atau memberi diskaun sebagaimana Lim Guan Eng dapat diskaun ketika membeli rumah tanpa kolam renang...

Tindakan ini perlu diambil bagi memberi pengajaran kepada semua pemimpin DAP supaya berhati-hati mengeluarkan kenyataan...

DAP hanya tahu berpolitik tanpa memberi sumbangan dalam pendidikan masyarakat Cina..mereka mengkritik tetapi tidak berjasa..ini contoh tidak baik dan disebabkan politikus seperti ini ramai ahli DAP dan pemimpin DAP mengisytihar keluar parti..

DAP kian terdesak untuk memulihkan imej mereka tatkala gendang PRU 14 semakin hampir..penolakan masyarakat Cina terhadap DAP semakin ketara..

Ini membimbangkan parti itu ditambah pula kerjasama DAP dengan Tun M merupakan tamparan hebat buat DAP..ramai pemimpin DAP bekecil hati dengan kepimpinan DAP yang kita sedia maklum hanya dikuasai oleh Kit Siang dan sekutunya...

Pemimpin DAP ibarat lembu dicucuk hidung..kami memgharapkan kebangkitan pemimpin DAP yang tidak bersetuju dengan dasar parti untuk keluar parti bagi memberi tekanan kepada parti yang tidak demokrasi itu..

Jika kita bercakap mengenai perjuangan membangunkan pendidikan masyarakat Cina..MCA yang banyak membantu..nak harapkan DAP mereka tidak membuktikan apa-apa..

Ada pemimpin DAP yang memuji program pendidikan PERMATA tetapi ada juga pemimpin mereka tidak bersetuju..ini sahaja kita dapat lihat betapa parti itu sedang mengalami keretakan dari dalam...mereka ibarat retak menunggu belah!!!

Politikus DAP semakin terdesak apabila melabelkan orang Melayu, Cina dan India bodoh sahaja sokong BN..jawapan kami jika Bodoh..Malaysia tak merdeka?kalau kata sokong DAP pandai...dari segi apa yang pandai?mereka hanya pendai menipu dan menghasut sahaja...


Kenyataan Tukang Masak Veteran Chef Wan Hanya PENGAMPU DAP Bukan Mewakili Rakyat Malaysia...

1 comments

Kami baru baca statement tukang masak veteran yang memuji kebesaran DAP di Pulau Pinang seolah-olah Kerajaan BN tiada langsung jasa kepada dirinya...

Kenyataan tersebut kami sifatkan sebagai pengampu kepimpinan DAP sahaja...jika tukang masak kita ada Chef Wan untuk mengampu pembangkang...kalau pelakon kita ada Ahmad Ideham yang sekarang tengah melariskan jualan filem yang memaparkan perempuan tongek atas motor..langsung tak peka kehendak Islam...dosa perempuan tu sahamnya akan masuk ke Ahmad Idham juga..

Abaikan jer kenyataan Chef Wan tu...dia kat negara kita ni bukan penting pun..hanya memasak dan popular kat TV jer..yang engkorang nak puji Chef Wan tu ko pernah rasa ke masakan dia?setakat tengok rakaman resepi masakan baik tak payah..kalau dia xde pn ramai lagi tukang masak kita boleh tengok...

Chef Wan ni macam F1 juga..ada tak tak untung..tak ada pun tak rugi..bagi kami kalau di pilih Chef wan atau kedai mamak..kami akan pilih kedai mamak..

Kedai mamak lebih banyak unsur perpaduan..menyatukan bangsa..peminat bola semua berkumpul MENYU, Liverpool dll..layan bola sama2..ni Chef Wan..makan dia pun aku tak pernah rasa..dengar dia berceloteh gosip sana sini..

Level chef wan sama saja dengan Mahacai-mahacai pembangkang yang lain..rakyat Malaysia lebih memerlukan Kedai mamak daripada tukang masak veteran chef wan..

Kenapa Che Wan tak sebut negeri dia selalu banjir..banyak tanah Melayu dah kena ambil..dan macam2 lagi masalah..orang Penang tahulah...takkan Chef tak tahu yang CM Penang dalam siasatan kes rasuah banglo kot?mcm tu kata bagus? Bawah ni bagus ke?



HIDUP KEDAI MAMAK 1 MALAYSIA!!

PAKAI BAJU PUN ADA LOGO NEGARA..CHEF WAN ADO???

Thursday, April 6, 2017

Diktator Kit Siang Kacau Pembentangan #RUU355!! Jangan Jadi Anti Islam!!!!

0 comments

Beberapa minggu lalu Tan Sri Annuar Musa ada mengeluarkan cabaran kepada penulis-penulis untuk menulis tentang politikus Kit Siang Anti Melayu dan Anti Islam..ketika itu kuda tunggangan anak muda DAP berlumba-lumba membuat laporan polis kononnya mahu menafikan bahawa politikus Kit Siang anti Islam dan Melayu...

Dengan kuasa ALLAH SWT..hari ini telah mengesahkan betapa sikap kurang hajar Kit siang tidak menghormati sensitiviti umat Islam di Malaysia apabila menjadi seperti anjing yang menyalak ketika Tuan Guru Haji Hadi membentangkan Rang Undang-Undang Persendirian Mahkamah Syariah...

Tidak usahlah Kit Siang berperangai seperti syaitan kepanasan bila rang undang-undang 355 di bentangkan..ia tidak menjejaskan langsung pun kepentingan orang kafir dan kami hairan mengapa orang Islam mewakili komponen Pakatan Harapan seolah-olah mengizinkan politikus Kit Siang ini berperangai seperti iblis mengacau pembentangan tersebut...

Buat pencacai dan MAHAcai, RUU355 ini berkaitan tatacara hukuman bagi umat Islam yang melibatkan Mahkamah Syariah sahaja..antara undang-undang yang dicadangkan ialah hukuman tidak melebihi 3 tahun penjara, lima ribu ringgit denda dan 6 kali sebatan kepada tidak lebih 30 tahun penjara, 100 ribu ringgit denda dan 100 kali sebatan menurut Syariah..


Hukuman akta 355 yang diperkenalkan pada 1964 di Parlimen hanyalah berkaitan dengan kadar hukuman kesalahan jenayah di Mahkamah Syariah yang dikhususkan kepada umat Islam..

Tindakan Kit Siang ini memberi gambaran betapa dia begitu anti kepada rang undang Islam yang tiada kaitan dengannya...mengala perlu anti kepada Islam??


Ia melibatkan hukuman untuk orang Islam jadi Politikus sampah Kit Siang tidak usahlah masuk campur..benar apa yang dikata Tan Sri Annuar Musa bahawa Kit Siang anti Islam..undang-undang berkenaan agama Islam pun dia nak tentang siapa si Kit Siang ni..pemimpin Melayu Islam lain dalam pakatan hanya membiarkan sahaja Kit Siang menyalak...

Diktator 50 tahun dalam DAP ini seolah-olah tiada siapa berani menegur..baik dalam DAP mahupun Pakatan Harapan..buat politikus Kit Siang..kami kata anda tidak mengamalkan demokrasi dan kebebasan hak buat pemimpin membentangkan akta RUU355..

Jangan buat Malaysia ini serupa DAP..anda bebas melakukan apa sahaja dan berhak memilih siapa sahaja dalam parti sehinggakan tiada siapa berani membantah anda...diktator kepimpinan anda lebih teruk daripada King Of Dictator Mahathir...

Kit Siang perlu hormati keputusan majoriti dewan untuk meluluskan RUU ini..jangan jadi seperti anjing kurap yang hanya tahu menyalak!!!

Wednesday, April 5, 2017

Mediacorp & Najip Ali Minta Maaf Perlekehkan @NajibRazak!!Mereka Lebih Mulia Daripada Puak Mahacai Di Negara Sendiri!!!

1 comments

Selepas diasak oleh rakyat Malaysia akhirnya mediacorp yang berpengkalan di Singapura mengeluarkan kenyataan media memohon maaf kerana memperlekehkan Perdana Menteri Malaysia, DS Najib Razak yang disiarkan dalam rancangan Ok Chope!!!

Kami turut menyiarkan entry berkenaan kes ini di SINI..Najip Ali yang menjadi juri Maharaja Lawak Mega turut dikritik hebat kerana melampau turut serta dalam memperlekehkan YAB Perdana Menteri kita...dengar cerita Najip Ali telah digugurkan daripada menjadi juri MLM..inilah padahnya bila anda tidak menghormati negara yang memberi rezeki kepada anda...

Selepas diasak..Najip Ali memohon maaf atas insiden berkenaan..kenyataan maafnya di bawah :


Mr Najip Ali said, "Over the last few days I have reflected on the comments I made during a segment on a Channel 5 comedy show which referenced Malaysian Prime Minister Najib Razak. I realise how insensitive and callous I was. I would like to apologise unreservedly to Malaysian Prime Minister Najib Razak. I beg his forgiveness and that of my viewers and friends."

Kami melihat Mediacorp telah mengambil langkah memohon maaf..ia kes yang amat sensitif kerana anda telah memperlekehkan pemimpin kami..biarpun sudah memohon maaf ia telah meninggalkan parut di hati kami..

Najip Ali seharusnya diberi pengajaran supaya dia lebih berwaspada selepas ini..mencari rezeki di negara kami tetapi anda telah menghina pemimpin kami..

Walaupun begitu,tindakan daripada Media Singapura ini lebih baik daripada segelintir pemimpin dan penyokong pembangkang yang sentiasa memperlekehkan Perdana Menteri tanpa memohon maaf secara terbuka..

Ia lebih baik bukan..penyokong pembangkang di negara sendiri amatlah teruk perangai mereka..terlalu ujub dan takbur..belagak..

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA