networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Sunday, April 23, 2017

YB PAN Memalukan Diri Sendiri Memburukkan Pengangkutan Awam!!!@SPADChannel


Pembangkang terus mensabotaj negara sendiri dalam usaha mereka untuk meraih simpati politik murahan menjelang PRU14..mereka kini terpaksa bertindak nekad sehinggakan terpaksa mengadai kepentingan ekonomi negara...

Kami terbaca tulisan seorang pemimpin PAN yang mengkritik mutu pengangkutan awam darat negara..maklum sahajalah imej dah suam-suam kuku..jadi kena buat kelainan supaya nampak diri tu masih relevan..dia sendiri pun sedar percentage dia untuk kekal berkuasa tipis yang mana pengundi PAS rasa menyesal mengundinya pada PRU 13 lalu..

Untuk naikkan imej dengan cara biasa memang lambat..jadi dia pun menulis supaya nampak sedikit kelainan daripada pemimpin-pemimpin yang lain..sayangnya hasil tulisan pemimpin PAN ini tidak ada asas dan nampak macam tak buat kajian langsung..meletakkan data tanpa sumber..

Kami kongsikan tulisan seorang YB PAN di bawah:
Namun, kegembiraan ini tidak lama apabila kajian Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dalam survei terkini mengenai tahap kepuasan pengguna pengangkutan awam menunjukkan 48 peratus pengguna pengangkutan awam tidak berhasrat menggunakan pengangkutan awam pada masa hadapan. 
Najib juga perlu akui bahawa kepuasan pengguna terhadap pengangkutan awam juga telah merudum sebanyak 13.95 peratus berbanding tahun sebelumnya. 
Ini kerana majoriti rakyat merasakan bahawa kos pengangkutan adalah mahal, tidak menepati masa mengikut jadual dipaparkan serta perihal ‘connectivity’ yang jelasnya mencerminkan kegagalan pada tahap perancangan.
YB PAN ni sebenarnya telah menjatuhkan maruah diri sendiri apabila menulis dengan meletakkan data yang kita sendiri tidak tahu darimana sumbernya..apa level YB PAN ini hendak mempertikaikan laporan WEF..

Untuk rekod, Malaysia baru sahaja diitiraf sebagai negara ke-11 daripada 138 negara yang mempunyai infrastruktur pengangkutan yang diitiraf oleh Forum Ekonomi Dunia (WEF) Global Indeks Kompetetitif 2016-2017..dalam indeks berkenaan Malaysia mendapat mata keseluruhan sebanyak 5.7 dalam indeks infrastruktur pengangkutan dengan 7 sebagai skor terbaik..

YB PAN ni kata kepuasan pengguna terhadap pengangkutan awam telah merudum sebanyak 13.95%...ini memang kami kelakar...pertamanya, YB PAN ini harus jawab daripada info dia dapat..dan keduanya memang amat tidak tepat sekali..anda boleh lihat sendiri kajian di kawasan tumpuan di stesen2 monorel, rapid, lrt, TBS, KL Sectral dan banyak lagi..benarkah rakyat tidak puas dengan peerkhidmatan pengangkutan awam??

Untuk tuduhan YB PAN berkenaan kemana wang RM 11.69 billion digunakan..kami beri jawapan..anda cari sendiri..boleh rujuk SINI untuk mendapatkan jawapan..inilah level pemimpin pembankang..fakta ZERO..tapi manipulasi dan mengelirukan orang tu memang mereka pandai...

Buat perhatian YB PAN...kami sarankan anda menjadi driver UBER atau TEKSI lepas PRU 14 ini..manalah tahu kalah..dah ada pekerjaan...haha!

1 comment:

Anonymous said...

Pembangkang semakin menonjol kebodohan.

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA