networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Wednesday, February 28, 2018

Koc Untuk Wanita..Rakyat Malaysia Masih Belum Bersedia..Percakah Anda???

0 comments

Dalam dunia ini hak-hak berkaitan wanita harus diutamakan memandangkan kaum hawa merupakan golongan yang lemah..

Banyak teori barat membela hak-hak wanita mana-mana undang-undang akan membela wanita bagi mengiktiraf hak mereka..umpamanya kes hubungan luar nikah remaja bawah umur..biarpun ia dilakulan suka sama suka tetapi sabit tetap kepada kesalahan ke atas lelaki...

Hak-hak wanita seharusnya dipertahankan oleh mana-mana kerajaan pemerintah dengan memberi hak sama rata untuk sektor pekerjaan tanpa diskriminasi gender..

Dalam menikmati kemudahan awam di negara kita Kerajaan melalui Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) telah memperkenalkan koc khas untuk wanita..

Namun begitu, kesedaran rakyat Malaysia yang amat cetek dimana kaum lelaki masih ada menggunakan koc untuk wanita...biarpun stiker dan maklumat telah terpampang depan mata..tetapi mereka buat tak tahu sahaja..

Kesedaran ini amat payah hendak diubah biarpun kerahaan telah membelanjakan wang untuk mewujudkan kemudahan..jangankan koc untuk wanita digunakan oleh lelaki..kemudahan parkir untuk OKU juga disalahguna..

Pucuk pangkal jatuh kepada kesedaran rakyat sendiri..jika masih ada sifat mementingkan diri negara kita maju macamana sekalipun rakyatnya masih tidak boleh menerima..inilah dinamakan kemudahan awam kelas pertama tapi rakyatnya minda kelas ketiga..

Mungkin boleh dipertinbangkan denda kepada kaum lelaki yang masuk koc wanita..disitu pasti akan wujud kesedaran..

DAP Masih Pertaruhkan Kuda Tua Kit Siang Untuk #PRU14..Tiada Calon Mudakah???

0 comments

Kit Siang dulu pernah berkata yang Mahathir sudah tua dan perlu bersara daripada terlibat dengan politik..sekarang dia pula mahu Mahathir terus dijadikan alat untuk DAP mencapai matlamat menang PRU..

Walaupun sudah tua masih lagi bercita-cita mahu bertanding..anehnya si Kit Siang ini..bila sudah menang jarang balik kawasan dan dia tidak akan kekal di kawasan yang sama..

Ini kerana dia tidak akan bekerja bila sudah menang bagi mengelakkan orang mula mengata maka eloklah dia berambus sebelum sesuatu menjadi lebih buruk..

Dengar khabar Kit Siang bakal bertanding di Pulau Pinang semula..di Gelang Patah kita tahu dia tidak menyumbang apa-apapun untuk pembangunan rakyat Johor..hanya mahu kuasa dan tak buat kerja..yang dia tahu hanya berceramah dan menghasut rakyat membenci kerajaan..

Berbeza dengan MCA..memandangkan PRU 14 ini menjadi detik penting untuk melihat kebangkitan MCA, maka mereka akan mempertaruhkan aura orang muda..

Pastinya pengundi mahu orang mudah yang kuat bekerja..bukannya kuda tua yang tak tahu apa-apa..

Presiden MCA pernah berkata "Calon MCA kita dah siap semua, senarai dah disenarai pendek. Kita dah beri pada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak..tunggulah pengumuman kelak"

"Beri peluang kepada merajaan BN dan MCA, sama-sama kita eratkan pasukan kita dan bangunkan negeri ini," katanya.

Bukan kita tidak tahu..tujuan Kit Siang ke Penang semula mahu memastikan kuasa masih ditangan mereka..anaknya Lim Guan Eng didakwa di mahkamah atas dua tuduhan rasuah mengikut Seksyen 23 Akta SPRM 2009 dan Seksyen 165 Kanun Keseksaan...

Neelofa Rasmi Tudung Tiada Kaitan Dengan BN..Fathia Yang Sering Defend Pembangkang Kita Tak Cakap Pun Dia DAP..

0 comments

Nampaknya sudah mula kedengaran suara-suara cencorot yang mahu mengaitkan isu pelancaran tudung Neelofa di kelab malam dengan gaya model yang mengairahkan..

Bagi kami ia bukan isu yang boleh dikaitkan dengan BN kerana itu syarikat persendirian..kerajaan telah menasihatkan Neelofa melalui mufti..

Kesseperti ini mengingatkan kita pelakon suam-syak kuku Fatia Latif yang menari ghairag di Bigo..tidak pula kita kata Fatia orang upahan DAP walaupun dia mempertahankan pakatan berhempas pulas di Twitter...itu isu kebodohan dia sendiri..buat apa kita nak ganggu ketenangan Mahathir bermain bersama kuda-kudanya...

Janganlah jadi bodoh..nasib baik tak ada yang kata awek cendol pro PKR..memang lawak..dah nak PRU pembangkang kat Malaysia makin hari makin bodo..

Diri sendiri berak sembelit pun nak disalahkan orang lain..

Monday, February 26, 2018

PM @NajibRazak Jangka Dua Kemungkinan Jika Ditakdirkan Mahathir Jadi PM...Nauzubillah!!Menyokong Mahathir Ibarat Menyokong DAP Yang Mahu Menghapuskan Ketuanan Melayu Kerana Mereka Mahu Hak Sama Rata Malaysian Malaysia!!!

0 comments


Malaysia akan kembali ke zaman diktator dan kuku besi jika Mahathir ditakdirkan menjadi Perdana Menteri semula..minta dijauhkanlah perkara buruk seperti ini berlaku dinegara kita kerana pemimpin-pemimpin pakatan harapan pernah laluan begitu sukar hidup di zaman Mahathir..tiada lagi ceramah politik..kakitangan awam yang berani mengutuk kerajaan akan disumbatkan semula ke ISA..rakyat akan kembali bodoh dan hak bersuara akan disekat kembali..yang tinggal hanyalah macai yang setuju sahaja tanpa bantahan dan beri pandangan secara terbuka..

Syarikat yang hampir muflis akan di baillout oleh kerajaan yang mana menyebabkan kerugian yang banyak kepada wang rakyat..syarikat kroni akan diangkat dan dijaga rapi..semua perkara kutuk dan buruk ini akan kembali semula jika ditakdirkan Mahathir menjadi PM semula..

Dia tidak sedar yang umurnya kini sudah senja..bak kata orang rumah kata pergi..kubur kata mari..dulu dia juga kata yang dia melepaskan jawatan kerana ingin memberikan kepercayaan kepada orang muda..sekarang lain pula sudah terjadi..

Bantuan seperti BR1M akan dimansuhkan jika Mahathir jadi PM..subsidi minyak akan diberikan semula dan kesannya pada perbelanjaan negara kerana terpaksa mengeluarkan sejumlah wang yang besar untuk menampung subsidi minyak..ia tidak sama dengan zamannya dulu ketika menjadi PM..masa itu dalam satu kampung tu boleh dikira dengan jari rumah yang mempunyai kereta..sekarang ini setiap keluarga ada kereta..sekurang-kurangnya dua buah kereta..kerajaan akan kekurangan pendapatan kerana GST dimansuhkan..maka keadaan ekonomi kita akan lebih teruk..tiada lagi cukai dikenakan dan kerajaan pula perlu memberi subsidi..itu belum kita cakap soal penjawat awam yang akan hilang pekerjaan kerana telah dibuang..itu azam DAP..anda mahu?

Berkenaan cadangan Mahathir menjadi PM, DS Najib ada pandangannya sendiri..DS Najib dalam satu kenyataannya baru-baru ini menyifatkan Anwar akan kecewa kerana kerakusan Mahathir..bahkan semua pemimpin pembangkang akan turut rasa menyesal kerana Mahathir tidak percaya orang lain kecuali dirinya..

Rujuk kenyataan di bawah :

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam 1Malaysia.

Rakyat Malaysia yang dikasihi,

Baru-baru ini setelah perbalahan sengit saban tahun merebut kuasa, pembangkang akhirnya meletakkan Tun Mahathir dan Datin Seri Wan Azizah sebagai calon Perdana Menteri dan Timbalan mereka.

Walau bagaimanapun, pencalonan pihak pembangkang kali ini sebenarnya menunjukkan betapa rapuhnya kepimpinan tertinggi mereka sekiranya dibiarkan memerintah.

Hal ini kerana calon Perdana Menteri mereka iaitu Tun Mahathir dikatakan hanya sementara sahaja, kerana jawatan tersebut akan diserahkan kepada Dato’ Seri Anwar setelah beliau dibebaskan.

Terdapat dua senario yang boleh berlaku. Pertama, Tun Mahathir tidak akan melepaskan jawatannya kepada Dato’ Seri Anwar kerana umum mengerti Tun menganggap semua pemimpin lain tak betul.

Memetik kata-kata Tun pada tahun 2016, tidak mungkin beliau akan membenarkan seorang yang bermasalah moral menjadi Perdana Menteri.

Malah Tun juga pernah mengatakan yang Dato’ Seri Anwar sudah terlalu tua untuk memimpin negara dan pastinya PKR akan memberontak sekiranya Tun memilih untuk membolot kuasa.

Senario kedua, kalaulah Tun Mahathir memilih untuk u-turn dan melepaskan jawatan beliau kepada Anwar sekalipun, akibatnya jawatan Perdana Menteri dan Timbalannya, akan disandang oleh sepasang suami isteri. Inilah nepotisme tahap paling kritikal yang diamalkan mereka.

Dan sudah tentu rakyat akan memberontak struktur kepimpinan seolah-olah mereka merajai Malaysia.

Di sini kita dapat ramalkan bahawa jika pembangkang menang pilihan raya kelak, mereka akan kekal sibuk merebut jawatan Perdana Menteri selama 2 ke 3 tahun sebelum mereka dapat memulakan kerja untuk berkhidmat kepada rakyat.

Namun jika rakyat memberi mandat kepada BN, kami dapat memulakan khidmat bakti untuk rakyat serta-merta selepas pilihan raya kerana kita mempunyai barisan kepimpinan yang kukuh lagi mampan.

Sekian sahaja dari saya.

Wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Janganlah kita memperjudikan nasib Agama, Bangsa dan Tanah Air tercinta ini..Menyokong Mahathir ibara menyokong DAP menghapuskan hak ketuanan Melayu kerana perjuangan mereka hak sama rata iaitu Malaysian Malaysia..jangan jadi bodoh!

Saturday, February 24, 2018

#PRU14 BAKAL MENYAKSIKAN KEMBALINYA SOKONGAN PENGUNDI DAP KEPADA BARISAN NASIONAL!

2 comments

Seperti yang kami jelaskan sebelum ini, PRU 14 bakal menyaksikan banyak kawasan yang dimenangi DAP sebelum ini bakal memihak semula kepada Barisan Nasional..

Ini ekoran pelbagai masalah pemimpin dan kepimpinan negeri yang dikuasai DAP yang gagal memterjemahkan segala janji dan kata-kata mereka sebelum ini..

Peralihan dan kembalinya sokongan pengundi DAP kepada BN tidak mustahil..ia telah berlaku di PRN Sarawak dan PRK Teluk Intan..

Di Sarawak peralihan pengundi memihak kepada BN kerana DAP tidak menunjukkan kemampuan untuk menunaikan janji-janjinya dan pergeseran konflik dalaman pakatan yang mana PKR dan DAP bercakaran sesama sendiri ketika berkempen..

Di Teluk Intan pula, Datuk Mah berjaya merampas kerusi tersebut daripada DAP..antara faktor kemenangan ialah hilang kepercayaan kepada DAP serta calon dari DAP yang tidak mempunyai kredibiliti iaitu Dyana Sofia..kalau nak diikutkan Dyana ni jawatannya ialah SU kepada Lim Kit Siang..lagipun pengundi DAP tidak rela kaum Melayu mewakili DAP membuatkan Kit Siang malu besar...

Kali ini untuk PRU14..kami percaya faktor-faktor kekalahan DAP di Sarawak dan Teluk Intan bakal terjadi di PRU14..

Umum mengetahui negeri tadbiran DAP iaitu Pulau Pinang menghadapi banyak masalah..kadar cukai berkaitan hartanah terus meningkat sehinggakan rakyat hidup melarat dan ada antara mereka yang terpaksa keluar dari Pulau Pinang kerana tidak tahan dengan peningkatan kos sara hidup yang terlalu tinggi...

Boleh rujuk grafik di bawah..DAP hanya menurunkan kos cukai ketika 2008 selepas merampas negeri Penang..kemudian satu persatu cukai dinaikkan menyebabkan tekanan ekonomi dan kos sara hidup meningkat mendadak..


Jika cukai meningkat sudah tentu ia menyebabkan kenaikan harga semua barang..berbeza dengan GST kerajaan hanya mengumumkan GST sekali sahaja berbanding dengan Cukai tanah yang naik setiap tahun..

DAP setiap kali ceramah menyalahkan BN kerana mengenakan GST walhal GST hanya dikenakan sekali..sebenarnya punca kepada kenaikan kos sara hidup ialah kenaikan cukai hartanah..ini yang setepatnya..masakan mungkin hendak disalahkan GST kerana jika dilihat kepada logik kenaikan harga disebabkan GST hanya sekali sahaja dan ada barangan yang turun harga..tapi disebabkan kenaikan cukai inilah membuatkan rakyat Penang terpaksa emigrasi ke negeri luar..


Bukan hanya menaikkan cukai hartanah tetapi cukai-cukai lain turut dinaikkan sekali..lihat grafik di atas..apakah kita masih nak percaya yang GST punca kepada kenaikan..sudah tentu tidak sama sekali..

Sekarang ini sedang tersebar satu video menunjukkan seorang wanita yang hidup susah selepas DAP memerintah Pulau Pinang..

Klip video berkenaan menunjukkan wanita tersebut merupakan penyokong himpunan Bersih dan kini telah menolak DAP kerana desakan dan tekanan ekonomi yang dibuat DAP!ini signal penting!bukan hanya seorang wanita tetapi ramai penyokong bersih merasakan keperitan hidup dizaman DAP..

Dalam video berkenaan menyatakan rakyat Penang terpaksa keluar negeri lain kerana tidak tahan dengan tekanan dan musibah banjir kerap berlaku ekoran kegagalan kerajaan negeri membina banyak projek tanpa mengira kesan kepada Alam Sekitar..

Menurut wanita tersebut, jika perkara ini berlaku (kos sara hidup meningkat) maka rakyat Penang akan keluar dan Penang akan jadi tempat para pelancong dan orang luar negara duduk di sana..

Saksikan video berkenaan di bawah :


Sikap bermuka-muka dan lidah bercabang Pemimpin DAP amat biadap..ketika banjir besar melanda..mereka merayu supaya kerajaan BN memberi bantuan..bila semua sudah selesai..banjir sudah surut..baru keluar semua tikus-tikus DAP berpolitik menyalahkan BN..siaw!

Inikalilah Ubah DAP!I Love Penang!

Friday, February 23, 2018

QUINOA - Geliga Sungguh Otak @NajibRazak!!Mahathir Pun Kalah!!!

1 comments

PM Najib berkongsi petua pemakanan sihat beliau iaitu memakan Quinoa di rumah adalah langkah dia untuk jaga kesihatan..beliau hanya makan nasi di luar jika ada program di luar..

Ia menjadi isu sensasi seolah-olah DS Najib abaikan rakyat kerana beliau makan Quinoa tapi rakyat makan beras biasa..

Sudah dijelaskan itu hanya di rumah..ketika ucapannya, DS Najib akan mengarahkan MARDI untuk mengkaji dan membuat penanaman Quinoa di negara kita...

Ini bezanya Najib dan Mahathir..Mahathir siang malam cakap mahu memperjuangkan Proton..suruh rakyat guna kereta Proton tapi anak beranak dia tak de pula ikut..

Dia sendiri naik Private Jet dan guna kereta mewah..anak2 dia jangan cakaplah..cakap tak serupa bikin..

Gambo hiase..


Tiga Kesalahan Utama Kerap Dilakukan Pengendali Pengangkutan Awam Dikesan @SPADChannel..

0 comments

Sebelum ini kami ada post entry berkenaan operasi yang dilakukan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dengan kerjasama beberapa agensi..

Boleh rujuk entry kami di SINI...

Selepas operasi tersebut dijalankan ketika musim perayaan Tahun Baru Cina..SPAD telah mengesan 3 masalah yang kerap dilakukan pengendali pengangkutan awam darat ketika musim puncak...

Menurut SPAD dalam satu kenyataan, jumlah keseluruhan kesalahan yang telah dicatatkan ialah 238 kesalahan daripada 3443 buah kemderaan yang diperiksa.

Terdapat tiga kesalahan yang kerap dilakukan oleh pengendali pengangkutan awam iaitu :

1) Tidak mempunyai kad pemandu untuk mod teksi
2) Kegagalan mengemukakan permit kenderaan untuk mod bas
3) Kegagalan mengutamakan keselamatan terhadap penumpang & pengguna jalan raya yang lain seperti membawa muatan melebihi paras sisi badan kenderaan untuk kenderaan berat.


Syabas diucapkan kepada SPAD dan agensi yang terlibat atas usaha mengurangkan dan mencegah kemalangan di musim perayaan!!!

Air Asia X Untung Besar!!Bukti Ekonomi Kukuh..Mahathir Pun Mampu Naik Private Jet Tau!!!

1 comments

Wow!!Syarikat Air Asia X yang menawarkan penerbangan jarak jauh mendapat keuntungan dua kali ganda..

Ini menunjukkan betapa konsistennya dan baiknya ekonomi negara kita..penerbangan Air Asia X bukanlah seperti penerbangan tambang murah yang ditawarkan Air Asia..tetapi ia lebih kepada ekslusif dan jarak jauh..

Ia bukanlah syarikat yang menawarkan produk yang diperlukan rakyat setiap masa..jadi peningkatan keuntungan ini menunjukkan terdapat peningkatan permintaan...

Tuduhan pakatoon nirojim yang mengatakan Malaysia hampir bankrup hanyalah tohmahan sesat dan bodoh yang berniat mahu manipu rakyat demi kepentingan politik murahan mereka..

Negara kita mempunyai ekonomi yang kukuh..jika tidak masakan Mahathir yang sudah tua mampu naik Provate Jet kemana sahaja lokasi dia nak pergi..

Lihat bawah ni keratan akhbar tentang peningkatan keuntungan Syarikat Air Asia X..






Wednesday, February 21, 2018

TERKINI HARGA MINYAK 22 - 28 FEBRUARI 2018 CATAT PENURUNAN 6 SEN..

0 comments

Harga minyak terus mencatatkan penurunan untuk seminggu akan datang..minyak ron 95, dan diesel menatatkan penurunan 6 sen..ron 97 mencatatkan penurunan sebanyak 7 sen...

Ini menunjukkan harga minyak dunia mencatatkan penurunan dan secara otomatiknya harga minyak Malaysia juga akan mencatatkan penurunan...

Macai dedak pakatan mesti akan cakap minyak turun sebab nak PRU..faktanya ialah harga minyak dunia mencatatkan penurunan..

Asal bodokan mesti pakatan...





Panas!!Aktivis BERSIH Nafi Tuduhan Pakatan BN Menang Kerana Bangla 40 Ribu Orang Dan Blackout!!

0 comments

Menjelang PRU14..satu persatu penipuan pembangkang telah didedahkan bahawa banyak penipuan telah dibuat pihak Pakatan Harapan untuk membodohkan rakyat..

Siapa tidak kenal aktivis mahasiswa Khalid Ismat..dulu dialah yang berani mati menghadapi kerakusan kerajaan..itu kononnya rakus..tapi sekarang dia dah insaf dan sedar bahawa banyak kezaliman dilakukan pemimpin pembangkang untuk meraih sokongan..

Pertama berkenaan pengundi 40 ribu bangla..satu Malaysia dakwa BN menang sebab bangla..kemudian tersebar pula cerita blackout kononnya untuk menambahkan peti undi BN..itu semua dusta belaka..

Demi politik mereka tidak takut azab api neraka...asalkan dapat membuatkan rakyat marah kepada BN..maka mereka akan lakukan..

Alhamdulillah..sudah ada anak muda yang sedar dari lamunan dan pukauan cakap dusta pakatan..

Anda pula masih nak percaya cerita 40 ribu bangla dan blackout?

Sekarang pakatan desak mansuhkan GST walhal GST lah banyak membantu untuk menambahkan pendapatan negara..Singapura yang pemimpin mereka abang DAP iaitu PAP pun naikkan kadar GST sebanyak 9%..

Kerajaan Singapura patut bersyukur kerana setiap urusan mereka berjalan lancar kerana tidak ada pemimpin pembangkang yang bodoh seperti yang ada di Malaysia..sebab itu Singapura maju..di Malaysi baru pelabur datang saja dikatakan jual negara..kan bodo namanya tu..

Tuesday, February 20, 2018

Mukhriz Anak Lelaki Mahathir Tidak Tahu Ke Ubat Hospital Kerajaan Free!!!Tergamak Menipu Orang Baling..

0 comments

Mukhriz anak lelaki Mahathir menunjukkan betapa dia tidak cerdik apabil menyatakan ubat di hospital pun kena bayar..apa yang dikatakan Muhkriz ini adalah tuduhan sumbang oleh seorang yang tak takut dosa pahala..demi kuasa apa yang dapat ditipu..akan mereka tipu..

Boleh ke dia kata Najib takut kepada Mahathir kerana memberi peruntukkan RM 1.3 billion untuk membina hospital di Langkawi..

Kami nak cakap sikit..sejak bila pula Najib takut kepada Mahathir..siapa Mahathir?hanya seorang yang sudah tua dan pergerakannya terbatas..Mahathir sudah lemah..berbagai-bagai usaha telah dilakukan untuk menumbangkan kerajaan Najib tetapi masih tidak tumbang..apakah ini bukti Najib seorang yang penakut?

Malah Mahathir yang pengecut..terpaka ambil tindakan keluar parti dan berkawan dengan Kit Siang yang dia sumpah seranah selama 22 tahun jadi PM..

Berbalik kepada tuduhan Mukhriz tentang ubat hospital kena bayar..kdi bawah ini FB milik KKM telah mengeluarkan kenyataan bahawa tiada bayaran untuk ubat..sindir padi bak hang!






SKIM ISBSF PASTIKAN KEPERLUAN PENGGUNA LUAR BANDAR DAPAT MENIKMATI PENGANGKUTAN AWAM DARAT... TERIMA KASIH @SPADCHANNEL!

0 comments

Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dipertanggungjawabkan untuk mengendali semua aspek berkaitan pengangkutan awam darat di negara kita..

Sejak ditubuhkan 8 tahun lalu..banyak perubahan telah dikecapi oleh negara kita dalam industri ini..dari sudut pembangunannya sehinggalah kualiti perkhidmatan dan keselamatan pengguna sentiasa dititik beratkan..

Entry kali ini kami akan kongsikan bahawa SPAD juga bertanggungjawab untuk mengendalikan perkhidmatan awam yang tidak popular...

Tidak popular maksudnya ialah pengangkutan awam masih diberikan biarpun jumlah pengguna tidak ramai dan mampu menjana keuntungan..

Kerajaan telah memperkenalkan Skim Dana Sokongan Sementara Bas Henti-Henti (ISBSF)..Skim ini telah wujud sejak 2012 lagi..Tujuan Skim ini adalah untuk menampung kos operasi harian syarikat terbabit berikutan kerugian dialami disebabkan sebahagian laluan mereka tidak menguntungkan..

Di bandar sambutan pengangkutan awam sangat mendapat sambutan..umpamanya ibu kota Kuala Lumpur..rakyat kini lebih rela menaiki pengangkutan awam berbanding kenderaan sendiri..mereka dapat jimat banyak dari segi kos dan masa..

Tetapi tidak diluar bandar..sambutan terhadap pengangkutan awam tidak semeriah bandar..kerajaan sedar hal ini dan tidak boleh tidak menghentikan kemudahan pengangkutan awam..kerana ia merupakan tenggungjawab kerajaan dan hak rakyat untuk mendapat pengangkutan awam..

Kerajaan telah memperkenalkan Skim ISBSF..kerajaan bertanggungjawab supaya syaraikat pengendali bas pengangkutan awam tidak menghentikan operasi mereka kerana tiada untung..

Untuk rekod..sebanyak 61 buah syarikat bas henti-henti telah menerima manfaat hasil daripada skim ini yang mana Gopi Travel Tour (GTT) adalah syarikat ke-61 yang diluluskan SPAD untuk menerima skim ini..

Ini bermakna GTT boleh meneruskan laluan tidak menguntungkan dengan bantuan kerajaan di laluan Simpang Pelangi - Bentong - Batu Kikir yang ditamatkan sejak 15 tahun lalu..

Ini menunjukkan bahawa kepekaan kerajaan kepada rakyat luar bandar amat dititik beratkan..memberi dana tambahan melalui skim ISBSF bagi memastikan industri pengangkutan awam luar bandar dapat meneruskan operasi mereka..

ISBSF merupakan inisiatif kerajaan yang langsung tidak pernah difikirkan mana-mana pihak terutamnya pemimpin Pakatan Harapan..

Di era ini, kerajaan bertanggungjawab untuk mendahulukan perkhidmatan pengangkutan awam dari segenap aspek..terima kasih kerajaan Malaysia dan SPAD kerana memenuhi keperluan rakyat!

Liew Chin Tong Wajib Minta Maaf Kepada DS @WeeKaSiongMP Selepas Tuduhan Memburukkan Imej DS Wee Gagal!!!

0 comments

DAP amat tertekan ketika ini apabila serangan demi serangan MCA melalui DS Wee Ka Siong ke atas pemimpin tertinggi DAP Guan Eng membuatkan CM Penang itu tidak senang duduk...

Ada sahaja bullet yang mengena membuatkan CM Penang itu tidak keruan dalam menjawab kes terowong dasar laut DAP yang gagal tu..

Bagi menutup mulut DS Wee..serangan perlu dilancarkan DAP supaya dapat merosakkan imej DS Wee..

Disebabkan hal itu, DAP menghantar macai suruhan mereka untuk melancarkan serangan..Pengerusi DAP Johor merangkap Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong cuba menjadikan akhbar China Press sebagai bullet untuk menyerang Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Ir Wee Ka Siong..

Maka serangan dilancarkan dengan mencedok petikan temubual Ds Wee bersama beberapa akhbar Cina (termasuk China Press) sebelum tahun baru Cina..

Tuduhan mengatakan DS Wee mendakwa Barisan Nasional akan kalah PRU14 adalah rekayasa sahaja yang kita dengar sendiri pun tidak masuk akal..

Perkara sebetulnya ialah DS Wee hanya menjawab soalan bersifat andaian sahaja iaitu "Apa akan jadi jika Tun Dr Mahathir tidak menang cukup kerusi..Saya kata semua kemungkinan boleh berlaku. Politik adalah seni segala kemungkonan. Tetapi saya tidak kata UMNO akan kalah"

Sejurus melihat fitnah berkenaan sudah tersebar..DS Wee bingkas menafi dan meminta akhbar berkenaan menyemak semula rakaman temubual pada hari berkenaan dan membuat penjelasan..

Berikut kami kongsikan kenyataan penafian tuduan terhadapnya:

*AMENDED PRESS STATEMENT*

It is disappointing to note that only The STAR out of many media outlets had *NOT* correctly reported what I had said about DAP's ambitions to contest the Ayer Hitam seat. In this, I had never mentioned Lim Guan Eng by name in any of my press conferences held yesterday.  

I said in Bahasa Malaysia during a press conference that “DAP claimed that it would send a DAP strongman to contest in Ayer Hitam. I'm not sure who they mean by 'strongman' but certainly, the strongmen in DAP are none other than Kit Siang and his son. Kit Siang came to Ayer Hitam last month but he didn’t say he wanted to contest in Ayer Hitam”. 

No matter who the DAP choose to contest in the seat, BN AYER HITAM is ever ready to fight whomever they send!

Kira oklah akhbar sudah minta maaf dan keluar kenyataan penafian...soalnya macai suruhan DAP Chin Tong bila phla mahu minta maaf dan nafikan berita berkenaan???

Jangan baling batu sembunyi tangan!!!

Monday, February 19, 2018

Tan Sri Annuar Musa Lancar Akademik Bola Sepak Sendiri..#TRW

0 comments

Untuk entry kali ini, kami lari sedikit daripada cerita hal politik..kali ini mengenai bola sepak..

Perkara yang paling penting dalam bola sepak ialah negara kita tidak akan ketandusan bakat muda bagi membawa nama Malaysia keperingkat lebih tinggi..

Prestasi semasa skuad bola sepak negara mempunyai sinar harapan yang cerah..apabila baru-baru ini skuad Harimau Muda menunjukkan taringnya apabila berjaya melangkah ke peringkat Suku Akhir Kejohanan Bola Sepak Asia Bawah 23 tahun..ia memahat sejarah bola sepak negara..

Melayakkan ke peringkat akhir Piala Asia bawah 23 tahun sudah cukup baik apatah lagi sehingga ke peringkat suku akhir..biarpun tewas tetapi kita melawan dan hampir-hanpir menumpaskan Korea Selatan..

Mengenai pembangunan sukan akar umbi..kami ingin kongsikan usaha yang dilakukan oleh negeri pantai timur iaitu Kelantan..

Dikhabarkan satu akademik bola sepak akan dibangunkan di mana dikenali sebagai Kampus TSAM ARMY..

Ini merupakan usaha yang baik dilakukan oleh Tan Sri Annuar Musa..sebaik sahaja pulang daripada Jepun..TSAM melihat bagaimana Jepun sebuah negara berjaya mencipta nama diperingkat dunia..semuanya bermula daripada pembangunan akar umbi..

TSAM akan membawa masuk modul latihan dari Jepun untuk diadaptasikan di Kelantan..

Untuk permulaan seramai 500 pelatih akan diambil untuk skim akademik bola ini..dengan kos berjumlah RM 1 juta..pastinya ia menjadi harapan yang amat besar buat rakyat Kelantan untuk melihat bakat-bakat di negeri pantai timur itu menyerlah..

Menurut TSAM, "Permulaan, kita mengambil pelajar ini dahulu dan ramai lagi yang masih menunggu untuk menyertai akademi"

Faktor yang paling utama ialah disiplin,  disebabkan hal itu TSAM amat menitik beratkan faktor ini. 

"Jika pelatih yang ada ini mempunyai masalah disiplin, kita akan mengambil pelatih dalam kalangan senarai menunggu"

Kami mengharapkan projek 'brainchild' akan menampakkan hasilnya 5-10 tahun akan datang..

Ini merupakan perkara yang wajib ada di setiap negeri..kira mahukan setiap pasukan mempunyai pembangunan yang baik..kami melihat Kelantan,JDT, Kedah mempunyai bakat-bakat muda yang baik..semua negeri haris mengambil serius salam pembangunan bola sepak ibi..barulah kita dapat lihat hasilnya dimana Malaysoa mempunyai ramai UBI yang berkualiti!

Syabas Tan Sri Annuar Musa atas usaha murni ini!

Sunday, February 18, 2018

MAJALAH GILA-GILA HINA MAHATHIR SEJAK TAHUN 1987 LAGI..

0 comments

Setelah lama menyepi majalah lawak Gila-Gila tiba-tiba menjadi bualan ramai apabila facebook milik Gila-Gila memuat naik sejarah penglibatan mereka dalam industri seni..

Satu cover depan telah mencetuskan kemarahan macai dedak Mahathir apabila pihak admin telah menghina Mahathir dalam ucapan Hari Pekerja...rupa-rupanya Gila-Gila ni memang anti kepada Mahathir sudah lama...

Dalam gambar tersebut menyaksikan Mahathir sedang membancuh simen untuk menyiapkan batu UMNO tetapi tidak siap-siap sampaikan hari pekerja pun mereka membancuh simen..

Maknanya dari sudut gambar ini bagi kami adalah Mahathir bukanlah arkitek yang hebat kerana membina binaan yang tidak pernah siap..tetapi berbangga dengan pembangunan yang dia sendiri buat..kerana ketika itu 1987 Mahathir dan Ku Li sedang merebut kerusi Presiden UMNO..sehinggakan UMNO diharamkan..


Mungkin agaknya dendam kesumat macai dedak Mahathir yang telah lama dipendam..akhirnya mereka dapat bullet grafik front page Gila-Gila kononnya Najib pening nak tetapkan tarikh PRU...

Soal kami bila pula seorang Perdana Menteri menetapkan tarikh PRU..semua ini adalah kerja SPR...

Buat editor Gila-Gila..kalau hangpa nak naikkan sell balik..tak payahlah nak gunakan Politik..bodo...majalah nak bankrup buat benda bodo..

Rakyat Lebih Rela Derma Demi Perjuangan Tunku Abdul Rahman Ke London Daripada Derma Parti Bunga Tun Mahathir...Percayalah!!!

0 comments

Agak lucu bila ank top dog Pakatan cuba membandingkan sumbangan kepada Parti Bunga dengan perjuangan nasionalisme Tunku Abdul Rahman ke London menuntut kemerdekaan...

Apa punya sengallah kepala hotak Mukhriz ni..kami pun kelakar tengok perangai anak Mahathir sorang ni..

1) Derma rakyat untuk Tunku Abdul Rahman ke London bagi memastikan Malaysia berjaya merdeka dan berkerajaan sendiri..tapi derma untuk Parti Mahathir pula untuk menumbangkan kerajaan sedia ada hasil titik peluh Tunku Abdul Rahman..

2) Tunku Abdul Rahman menentang perjuangan penjajahan British..tetapi perjuangan Bunga mesra DAP pula untuk menjajah Malaysia daripada kerajaan yang dibina (Barisan Nasional) hasil titik peluh Tunku Abdul Rahman..

3) Menderma kepada Bunga bererti anda merosakkan perjuangan datuk nenek moyang kita yang bergolok gadai untuk memastikan Malaysia berkerajaan sendiri..hasil sumbangan kepada parti Mahathir akan merosakkan perjuangan datuk nenek moyang kita iaitu mematikan Hak Istimewa Orang Melayu dan ketuanan Melayu yang kita sedia makljm dasar DAP ialah Malaysian Malaysia atau erti kata lain hak sama rata tanpa mengira ketuanan Melayu...

4) Perjuangan Tunku Abd Rahman merupakan perjuangan suci..tetapi perjuangan Bunga hanya untuk Mahathir..malah latar belakang keluarga Mahathir yang hidup mewah seperti memperbodohkan rakyat..dulu Tunku Abd Rahman rela hidup miskin demi rakyat..tetapi perjuangan Mahathir lain..anak cucu semuanya hidup mewah tetapi masih lagi mengemis demi memastikan mereka berkuasa politik..dia sendiri tidak rela menderma untuk parti sendiri nak harapkan ehsan rakyat yang dakwanya hidup susah di zaman Najib..

Menyamakan perjuangan Tunku Abdul Rahman dengan perjuangan Mahathir bersama DAP adalah amat sesat sekali..kira sedia maklum DAP akan memastikan tanah Melayu seperti Singapura yang hilang hak orang Melayu..mereka mendakwa mita fitnah walhal inilah realitinya..dasar Malaysian Malaysia sudah cukup mdmbuktikan segala-galanya tentang DAP..

Mahathir pula sekarang ini sedang sasau!terlalu taksub mahu berkuasa sedangkan dia sendiri mengakui bahawa orang yang pegang jawatan terlalu lama itu pemakan rasuah...



Tunku Abdul Rahman ada semua gambar di atas ke?


Saturday, February 17, 2018

Lebih Elok Derma Duit Ke Asrama Anak Yatim Atau Tahfiz Daripada Derma Kepada Parti Mahathir...

0 comments

Mahathir minta derma untuk perjuangan PPBM..ini memang lawak paling hebat tahun 2018..kalah maharaja lawak...

Mahathir orangnya berduit..anaknya pernah tergolong antara yang terkaya di Malaysia..dia pula siang malam mengutuk rakyat Malaysia ni hidup susah..melarat..

Tanpa mempedulikan kehidupan rakyat yang dia sendiri kata susah..tak malu pula meminta derma daripada rakyat...

Nasihat kami daripada anda dermakan kepada parti Mahathir..lebih elok anda infakkan harta ke jalan Allah SWT..derma kepada tahfiz atau badan-badan kebajikan lebih elok daripada mendermakan kepada parti yang bekerjasama dengan DAP...

Baiklah..sebelum anda berkira-kira untuk menderma..eloklah anda saksikan gambar-gambar di bawah ini :






Masih lagi ingin menderma?haha..

Ok..masih keliru?ok baca pendedahan bekas penyokong taksub Mahathir dan PPBM, Anina di bawah :

Saya mendengar rungutan dari ahli-ahli PPBM tentang perbelanjaan aktiviti parti di peringkat bahagian. Ramai ahli yang berbelanja hingga puluhan ribu Ringgit untuk menggerakkan parti. Tanyalah ahli-ahli biasa PPBM yang TERPAKSA MENGELUARKAN WANG SENDIRI untuk segala aktiviti parti. Ada yang mengumpul duit sesama sendiri untuk penyewaan PA system. Khemah, kerusi meja dan juga penyediaan makanan. Mereka yang kononnya hidup dihimpit GST ini telah mengeluarkan wang yang banyak untuk menyambut Tun M yang datang dari Kuala Lumpur dengan jet peribadi yang didermakan oleh “sahabat”.

Saya mula bertanyakan tentang dana parti. Saya pernah ke rumah Mukhriz Mahathir, ianya sebuah istana yang dapurnya sahaja sebesar banglo. Apabila saya selidiki dari mana datangnya wang yang begitu banyak untuk membina rumah sehebat ini, barulah saya ketahui bahawa beliau, memiliki 160 syarikat.

Saya juga terpegun dengan kemurahan hati penderma-penderma jet peribadi untuk Tun M.

✓ Berapakah kos jet peribadi yang digunakan oleh Tun sepanjang beberapa tahun ini?
✓ Dari mana sahabat-sahabat Tun ini mendapat wang yang begitu banyak untuk membeli jet-jet ini?

Tidak lama kemudian ada pula yang membisikkan kepada saya bahawa jet peribadi Falcon 900LX itu dimiliki oleh anak Tun M.
Saya terkejut tapi saya lebih terkejut apabila mendapat tahu bahawa Tun sendiri memiliki saham 50% dalam syarikat pembuat kapal terbang Jetfox!

Selepas mengetahui tentang pemilikan 50% saham Jetfox tersebut, saya terhenti menyebarkan propaganda tokok tambah PPBM berkenaan kekayaan DS Najib Razak.

Sejak itu, saya terus mengkaji tentang kekayaan anak-anak Tun M dan sahabat-sahabatnya. Ianya membuatkan saya terduduk.

Paling saya merasa terkilan adalah apabila Mukhriz Mahathir berceramah kepada orang kampung di Kedah pada Ramadhan yang lalu. Mukhriz dalam ucapannya seakan sedih dan sebak apabila bercakap tentang kesusahan hidup penduduk kampung, kononnya. Penduduk kampung pun merasa sedih melihat kesedihan Mukhriz. Selesai ceramah tersebut Mukhriz dengan riangnya pulang ke Kuala Lumpur dan bersiap sedia untuk bersama seluruh keluarga besar Tun M beraya di London!

Saya ingatkan Mukhriz mahu menyambut raya bersama penduduk kampung yang kononnya susah dan sangat ditangisinya itu.

Cukuplah sekelumit kisah yang saya ceritakan

Lawakkan...kahkahkah!!

Friday, February 16, 2018

Menjawab 19 Tuduhan Pembangkang Terhadap Kerajaan Barisan Nasional..Pembangkang Haram Jadah!

1 comments

Jawapan balas buat pembangkang yang membuat persepsi jahat memburukkan kerajaan..berdasarkan gambar di atas..ini jawapan kami..

1. Proton makin baik..xperlu kerajaan nk bailout..sekarang kerjasama dengan GEELY...dah nampak Proton makin baik..
2. F1 ditutup sbb xdpt sambutan..rugi kerajaan buat tp xdpt untung..rakyat lebih minat moto GP
3. Lapangan Terbang Sg Besi..dipindahkan ke Sendayan atas faktor tak strategik dan kawasan baru lebih besar dan baik..ditambah pula kwsn Sg Besi tu bagus utk pembangunan..
4. 1MDB gagal bukan bab Najib..mahmakamah rayuan ckp najib xde buat salah
5. Ringgit sekarang makin mengukuh..pakatan ketknggalan zaman..skrg 1usd rm3.89
6. Tol ni zaman Mahathir yg wujudkan utk kayakan kroni dia..Najib buat pan borneo xde tol pn..
7. Gst ni sejak zaman Tun, Anwar dan Daim lg nak buat..tp tak buat sbb takut kroni terjejas..
8. KR1M bukan tutup tp nk cari yang lebih baik sbb pembekal sblm ni MYDIN xmampu beri apa yg dijanjikan
9. FELDA makin baik selepas Tan Sri Shahrir Samad ambil alih..
10. Petrol naik bukan kuasa Najib..tp pasaran dunia..dulu zaman mahathir ada subsidi sbb kenderaan xbanyak..dan zaman tu zaman kapitalis..yg kaya makin kaya...skrg beri subsidi tersasar dgn bantuan BR1M..
11. Pelabur asing mana ada lari..berlumba-lumba adalah nak masuk Malaysia sampai Pakatan ckp Malaysia dijual..kan bodo tu..
12. Ahli UMNO keluar parti tu Mahathir sbb Najib xikut telunjuk dia..sendiri merajuk..
14. Warga Asing bertambah sbb negara ini bukan mak bapak pakatan punya..siapa ada kemahiran dan tawaran gaji murah kena lah panggil..dulu pun yg buat KLCC Putrajaya semua orang Indon..
14. Aset negara dilelong tu bohong..tuduhan sumbang..
15. Tanah strategik bukan digadai..dibangunkan untuk kepentingan negara yang lebih besar..
16. Kapal Terbang hilang bukan sebab Najib..tak ada siapa dapat ramal apa yg terjadi..yang mereka kecohkan hanyalah dakwaan agen mosad nk bunuh orang China..tp hanya tuduhan saha..
17. Ini berulang dgn nombor 10
18. Kos sara hidup naik dan gaji pun naik..dulu nak makan KFC sebulan sekali..skrg lapar saja boleh belim.dulu xde henpon..skrg semua wajib ada..dulu baru kerja naik bas..sekrang baru kerja naik kereta import..trend belagak kaya..
19. Tak ada negara yang xde penganguran..semua ada dan kerajaan tak pernah abaikan mereka ni..sbb tu bnyk pelabur masuk untuk melabur..contohnya IKEA dpt tambahkan peluang pekerjaan..Pakatan pula buat apa?nak menang PRU pun mengemis mintak derma rakyat..puih!!!

#SkandalTanahIJOK Secara Ringkas Yang Perlu Rakyat Tahu..

0 comments

Skandal tanah Ijok  nampaknya hangat kembali..ia berikut pendedahan oleh BN Strategic Comms mendedahkan terdapat unsur meragukan dalam tender jualan Tanag Ijok...

Yang mana pada asalnya tanah Ijok ini telah diberi secara percuma oleh BN kepada peneroka..namun pampasan yang diberikan kepada peneroka daripada hasil jualan tanah berkenaan tidak munasabah..

Ikuti kronologi Skandal Tanah Ijok di bawah :

*Isu skandal tanah Ijok secara ringkas*

- Tahun 1998: Tanah itu diberi oleh kerajaan BN Selangor dahulu secara percuma kepada peneroka 

- Tahun 2000: Peneroka beri tanah itu kepada pemaju syarikat swasta yang ada kaitan dengan penyokong tergar Mahathri, Khairuddin Abu Hassan dengan janiji pampasan RM180k cash dan sebuah rumah.

- Tahun 2000 hingga 2008: Projek tidak jalan lancar sehingga 2008. 

- Tahun 2008 hingga 2018: Di bawah kuasa kerajaan Pakatan.

- Tahun 2009: Kerajaan Khalid Ibrahim rampas tanah itu pada tahun.

- Tahun 2013 Syarikat swasta saman kerajaan Selangor di Mahkamah Tinggi untuk dapat balik tanah tetapi kalah.

- Tahun 2014: Syarikat swasta saman kerajaan Selangor di Mahkamah Rayuan untuk dapat balik tanah tetapi kalah lagi.

- Tahun 2014: Tan Sri Khalid Ibrahim dijatuhkan dan Azmin Ali menjadi Menteri Besar baru.

- Tahun 2015: Walaupun sudah kalah dua kali dan tanah tidak lagi di atas nama mereka, syarikat swasta itu jualkan tanah itu kepada syarkiat awam untuk RM1.18 bilion.

- Tahun 2016: Sebelum perbicaraan bermula di Mahkamah Persekutuan, kerajaan Azmin Ali mengaku kalah dan serahkan tanah-tanah itu kepada syarikat swasta dengan syarat hanya boleh dijual kepada syarikat awam di atas.

- Tahun 2018: Pampasan RM180k cash dan sebuah rumah diberikan kepada peneroka2.

Jumlah pampasan yang diberi kepada peneroka-peneroka ialah RM421 juta tetapi syarikat swasta itu mendapat hasil jualan tanah peneroka sebanyak RM1.18 bilion. 

- Tahun 2018: BN Strategic Comms (BNSC) menimbulkan isu ini dan bertanya mengapa Azmin Ali cepat mengaku kalah walaupun sudah pernah menang dua kali.

BNSC juga bertanya di mana baik sebanyak RM756 juta sudah pergi?

*Tanah yang dijual semua dari peneroka2 tetapi syarikat swasta dapat RM1.18 bilion dan peneroka2 dapat RM421 juta. Adil atau tidak?*

- Tahun 2018: Bekas MB Khalid Ibrahim kata pada masa itu ada banyak broker-broker dan ajen-ajen yang mahu beliau menyelesaikan masalah tanah ini untuk kepentingan syarikat swasta yang terbabit tetapi dia tolaknya kerana tidak menjaga hak peneroka2.

Khalid juga membidas Azmin berbuat demikian kerana merugikan kerajaan Selangor dan mahu semua pihak yang terlibat disiasat.

Persoalan juga ialah tanah tersebut dijual dengan harga RM12 satu kaki persegi walaupun kawasan itu kini cepat membangun semenjak lebuhraya LATAR dibuka.

Adakah harga ini terlalu rendah kerana ada juga tanah yang sama kini dijual pada harga RM40 hingga RM65 satu persegi?

Jika tanah itu dijual secara tender terbuka, apa harganya?

LSS.

LUCUNYA..BILA MAHATHIR BUAT DRAMA JADI PENGEMIS...KATA RAKYAT MISKIN HIDUP MEREPUT...KAHKAHKAH!!!

0 comments

Mahathir buat lawak bodoh apa pulalah kali ni..jadi pengemis mahu mintak derma orang ramai untuk perjuangannya..

Ingat rakyat ni bodoh ke apa..kau sendiri ke hulu kehilir naik private jet..anak billionaire...cucu bercuti mewah luar negara..

Tiba-tiba jadi pengemis mintak derma pula...cukup-cukuplah nak bodohkan rakyat..hari-hari kau kata rakyat miskin tak cukup duit..ekonomi teruk..sepatutnya kau bantu rakyat dengan kekayaan keturunan kau..


Mahathir jadi pengemis ni hanya ada dua sebab..pertama dia sengaja konon nak mintak sedekah tapi duit dah berkepuk banyak..konon acah-acah tak ada duit...walhal duit unlimited...

Kedua memang dia miskin..anak dia yang kaya raya pun tak yakin dengan bapak dia..sbb tu tiada derma satu sen...

Alah cukup-cukuplah nak buat drama simpati tu..bukan rakyat tak kenal..siapa keturunan bernama Mahathir...

Thursday, February 15, 2018

Keselamatan Pengguna Menjelang Perayaan Tahun Baru Cina Keutamaan @SPADChannel...@AduanSPAD #DemiRakyat

0 comments

Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) mengambil tanggungjawab untuk meningkatkan operasi penguatkuasaan menjelang Tahun Baru Cina bagi memastikan semua penumpang dapat menikmati mutu kualiti pengangkutan awam yang terbaik dan selamat...

Jadi apa yang dilakukan SPAD ialah melakukan operasi penguatkuasaan dengan kerjasama pelbagai agensi iaitu PDRM, JPJ dan AADK..

Operasi ini dilaksanakan selama 17 hari bermula 9 Februari hingga 25 Februari...

Pegawai SPAD akan turun ke kawasan tumpuan seperti terminal-terminal bas untuk memberi infomasi kesedaran dan operasi ini akan ditingkatkan sehingga 24 jam pada hari puncak dari 14, 15 dan 18 Februari ini..

Antara yang dilakukan dalam penguatkuasaan ini ialah :
1) Audit penguatkuasaa khas untuk memeriksa rekod kenderaan GPS
2) Melakukan operasi penyamaran dan rondaan di lokasi berisiko tinggi bersama dengan melakukan perangkap laju dan memgawasi pergerakan kenderaan awam melalui CCTV lebuh raya..
3) Meningkatkan penguatkuasaan di kaunter-kaunter pemeriksaan..
4) Mengeluarkan pekeliling untuk dipatuhi oleh semua pemain industri pengangkutan awam supaya mematuhi peraturan Kod Amalan Industri SPAD (ICOP) dan keselamatan peraturan pada setiap masa..
5) SPAD memberi amaran tegas kepada penguasaha pengangkutan awam darat supaya mematuhi peraturan dan keselamatan dan akan bertindak tegas dan maksimum terhadap pengendali yang cuai dalam menguruskan operasi mereka..jika ingkar lesen pengendali akan digantung..
6) Bagi memastikan semua bas mencukupi, SPAD telah meluluskan Sementara Permohonan Lesen Variasi (LPS) daripada 108 syarikat bas untuk tambahan 313 bas.
7) Bagi melindungi para pelancong, mereka dinasihatkan agar membeli tiket daripada yabg diberi kuasa kaunter, melalui Mesin Vending Tiket atau secara online..

Sekiranya orang ramai ingin membuat sebarang aduan boleh terus melaporkan melalui talian hotline 24 jam 1800887723 atau emel kepada aduan@spad.gov.my atau tweet aduan ke @AduanSPAD..

Para pengguna juga boleh memuat turun aplikasi MeterOn untuk adroid dan ios bagi mendapatkan maklumat perjalanan dan latar belakang syarikat pengendali..

Semuanya telah disediakan oleh SPAD bagi memudahkan urusan pengguna dan meningkatkan keselamatan..jangan nanti keluar pula cerita SPAD mengabaikan meselamatan pengguna dan membuat tuduhan SPAD tiada fungsi...

Setiap apa yang dilakukan kerajaan semuanya demi rakyat..nasihat kami kepada semua pengguna agar mendapatkan maklumat dan membuat pembelian tiket di kaunter yang sah..jangan sesekali berurusan dengan ulat tiket dan segera membuat aduan jika menghadapi masalah...

Gong Xi Fa Chai!

Berikut kami kongsikan gambar operasi bersepadu yang dilakukan SPAD..




TERKINI!!!Menteri Luar Nafi Jemput Israel..Ia Ditandatangani Pengarah Eksekutif UN-Habitat..

0 comments


Wow...gegak gempita juak-juak pembangkang mengutuk Barisan Nasional kerana memanggil rakyat Israel datang ke Malaysia ketika Forum Bandar Sedunia (World Urban  Forum) di Kuala Lumpur...

Juak-juak macai dedak haram jadah pakatan kata zaman Mahathir tak pernah Israel masuk Malaysia..walhal zaman Mahathir lah paling ramai orang Israel masuk Malaysia..ketika itu satu pasukan Israel menyertai kejohanan Kriket...


Berkenaan kehadiran orang Israel ke Malaysia dalam forum berkenaan..Menteri Luar, DS Anifah Aman telah mengeluarkan kenyataan media bahawa penglibatan Israel dalam forum berkenaan ditandatangani oleh Pengarah Eksekutif UN-Habitat dan bukannya kerajaan Malaysia..



Adakah satu kebetulan orang yang dimaksudkan DS Anifah itu (Pengarah Eksekutif UN-Habitat) pernah menjadi orang kepercayaan Ketua Menteri Pulau Pinang atau Setiausaha Agong DAP???

Datuk Maimunah Sharif adalah matan YDP Majlis Bandaraya Pulau Pinang..beliau juga merupakan Wanita yang bergelar 'mayor'...kini menjawat jawatan sebagai Pengarah Eksekutif UN-Habitat..kami hanyalah mengharapkan ini adalah satu kebetulan..


Jadi di sini keterlibatan Israel telah dinafikan oleh kerajaan BN bahawa bukan mereka jemput..di bawah kuasa UN..jadi sebelum menuduh salah BN menjemput Israel..

Semak dulu latar belakang siapa yang bertanggungjawab untuk memanggil Israel ke Forum yang diadakan Di KL...

Berikut kami kongsikan kenyataan media dari Kementerian Luar:

PRESS RELEASE 

Ministry of Foreign Affairs, Malaysia 

PRESS STATEMENT BY THE MINISTER OF FOREIGN AFFAIRS OF MALAYSIA DATO’ SRI ANIFAH AMAN  

ON THE PARTICIPATION OF THE ISRAELI DELEGATION IN THE 9th WORLD URBAN FORUM IN KUALA LUMPUR 

7 – 13 FEBRUARY 2018 

There have been attempts by some irresponsible parties to gain political mileage out of Israel’s participation in the 9th World Urban Forum (WUF9), which was held at the Kuala Lumpur Convention Centre from 7 to 13 February 2018. 

2.    The Ministry of Foreign Affairs wishes to clarify that Israel’s participation was based on an invitation issued by the United Nations, through its agency the United Nations Human Settlements Programme (UN-Habitat), the convenor of WUF9.   

3.    The invitation to Israel, signed by the Executive Director of UN-Habitat, was in accordance to the Host Country Agreement signed between that organisation and Malaysia.  Article III of the Agreement states, in part, that participation in the Forum shall be open, among others, to all the Member States of the United Nations and any of its Specialised Agencies.  Signing the Host Country Agreement is a requirement for any UN conference to be held away from any of the UN’s established headquarters. 

4.    It needs to be emphasised that unlike the other letters of invitation, the letter of invitation to Israel was not signed by any Malaysian official.  Therefore, the issue of Malaysia tacitly establishing links with Israel through the hosting of this Forum does not arise. Our position on Israel remains unchanged. To imply otherwise is an indication of malicious and malignant intent. 

5.    It should be noted that WUF9 was widely acknowledged to have been a success.  It raised Malaysia’s profile and showcased Malaysia’s achievements in the promotion, articulation and implementation of the New Urban Agenda.  It saw the participation of more than 25,000 people, with 69 countries being represented at the Ministerial level. All Malaysians should be proud of our country’s successful hosting of this prestigious and important Forum.   

DATO’ SRI ANIFAH AMAN
Minister of Foreign Affairs
15 February 2018


ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA