networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Friday, February 9, 2018

Selepas Sultan Selangor..Kini Sultan Kelantan Pula Tarik Pingat Mahathir..Pakatan Perlu Tukar Calon PM Lim Kit Siang..


Sultan Muhammad V menarik balik darjah kebesaran  yang dianugerahkan kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkuat kuasa kelmarin..

Ini petanda tidak baik buat pakatan..Sultan Kelantan yang sekarang ini merupakan AGONG perlu mempunyai hubungan baik dengan Perdana Menteri..barulah kerja dan tadbir urus dapat dilaksanakan dengan baik..

Ini belum apa-apa sudah ditarik pingat..sepatutnya kem pakatan perlu memikirkan lebih lanjut betapa Mahathir sudah tidak relevan untuk menjadi PM..

Jadi pakatan patut kembali kepada asal dimana Kit Siang perlu menjadi Perdana Menteri biarpun sementara...

Sebelum ini Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin murka dengan Mahathir..sebelum apa2 terjadi Mahathir bertindak memulangkan pingat yang diterima dari Selangor terlebih dahulu sebelum diminta berbuat demikian..

Kemurkaan Sultan Selangor kerana tindakan Mahathir menggunakan sentimen perkauman ketika ucapan dalam satu majlis yang mana menghina orang Bugis..

Lepas satu-satu gelaran diambil..Mahathir sekarang sudah tidak relevan dan pakatan perlu merealisasikan hasrat DAP untuk menjadi calon PM...haha!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA