networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Tuesday, April 17, 2018

Kenapa Peguam Haniff Khatri Tak Keluar Statement Dakwa @AzminAli Beri Rasuah Kepada Pengundi??? #AzminDedak


Sebelum ini seorang peguam, Mohd Haniff Khatri Abdulla mendakwa Perdana Menteri sementara Datuk Seri Najib Razak melakukan kesalahan rasuah apabila memberi kad bantuan teksi 1 Malaysia dan menjanjikan kenaikan gaji penjawat awam sekiranya BN memenangi PRU ke-14..

Bukan main hebat si peguam ni berhujah..apa sahaja pemberian dari kerajaan dikatakan rasuah..para penyokong pembangkang menggelarkan BR1M dedak..menghina orang susah makan dedak dari BR1M..

Beginilah sikap pembangkang..mahu membantu orang susah..tp bantuan yang kerajaan beri dikatakan dedak.

Berbalik kepada dakwaan rasuah oleh peguam ke atas DS Najib..kami menggesa peguam Mohd Haniff Khatri Abdullah juga perlu membeluat kebuat kenyataan MB Selangor Azmin Ali memberi rasuah kepada rakyat Selangor..rujuk bawah :
Pejabat Menteri Besar Selangor menjelaskan bahawa pemberian yang dilaporkan dalam artikel ini diberikan kepada pemohon yang telah meminta bantuan kerajaan negeri atau bantuan Datuk Ser Azmin Ali sebagai wakil mereka, sebelum Parlimen dibubar. Kenyataan penuh boleh dibaca di sini.Malaysiakini kesal atas kesilapan dalam artikel ini. 
Menteri besar sementara Selangor Datuk Seri Azmin Ali menyerahkan wang tunai, komputer riba dan iPad kepada pengundi di Bukit Antarabangsa dan Gombak hari ini. 
Azmin menghadiri empat acara penyerahan bantuan yang dijadualkan pagi ini dan Malaysiakini menghadiri dua daripadanya. 
Dalam dua majlis di Ukay Perdana dan Kampung Kerdas, jumlah bantuan yang diedarkan berjumlah lebih RM2.24 juta. 
Bagi golongan muda, Azmin memberikan lebih RM44,000 sebagai bantuan kepada pelajar, serta 14 komputer riba. 
Menteri besar sementara itu juga memberikan enam komputer riba kepada ketua kampung sebagai sebahagian daripada inisiatif Peduli Rakyat oleh kerajaan negeri. -Malaysiakini
Kalau macam tu..kami sarankan seluruh rakyat Selangor perlu meminta laptop kepada Azmin..kita tengok dia beri tak?haha!


Kenapa peguam itu tidak bersuara?inilah pembangkang..bantuan yang kerajaan beri digelar DEDAK dan RASUAH..bantuan mereka?sumbangan dan amal jariah?bodoh!

Adakah alasan bantuan yang diberi setelah diminta dikatakan sumbangan?apa pula bezanya dengan kenaikan gaji penjawat awam..penjawat awam juga memerlukan dan telah diminta melalui Cuepacs dan persetujuan kerajaan..

Pemimpin pakatan ni kaya raya..Mahathir bergerak ke sana ke sini naik private jet macam anak raja..sembang kata nak bantu rakyat..tapi bantuan yang diterima dari BN di kata dedak..

Kalau BR1M itu dedak dan rasuah...bawah ini apa??


1 comment:

Reforbasi Madeymugabe said...

Haniff Katri satu geng mamak dengan atok madey keling tua... Madey jadi PM, ada harapan la haniff katri jadi peguam negara nanti.... Itupun kalau gobind sinki deo tak cantas....

Kah kah kah kah kah kah kah

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA