networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Friday, May 4, 2018

#GST Banyak Hasutan Pembangkang Mengelirukan Rakyat!!Wajib Baca!!!#HebatkanNegaraku!!!


Bercakap soal GST..banyak manipulasi dan berita tidak benar disebarkan puak pakatan pembangkang..GST banyak maklumat dan info tidak betul disebarkan..pakatan tidak menceritakan kebaikan GST..bukan Malaysia sahaj yang laksanakan..banyak negara yang telah menggunakan sistem cukai ini..

Diceramah Pakatan, mereka berbangga nak jadikan Malaysia macam Finland dan Turki kerana pendidikan percuma diperingkat tinggi..tapi mereka tak cerita yang kadar GST Finland 25% dan Turki 18%..

Pakatan mahu jadikan Malaysia macam Venezuela kadar minyak termurah dan Greece kadar GST 0%..tapi mereka tak cerita Venezuela nak Muflis dan Greece negara yang menghadapi ekonomi yang tenat..bak bayar duit pencen rakyat pun nazak..

Mereka bangga jadi rakyat Singapura kerana mampu belanja lebih di Johor..tapi mereka sembunyikan cerita rakyat Singapura tak mampu belanja di negara sendiri dan kadar GST negara itu dari 7% dinaikkan kepada 9%..

Yang mereka jaja Malaysia negara gagal..negara yang bankrup..walhal ekonomi kita terbaik dirantau ini..mampu bayar pencen..malah duit pencen dinaikkan lagi..bulan Julai ini..gaji pula naik 1 kali..bermakna setiap penjawat awam dapat rasa kenaikan 2 kali kenaikan gaji..

Bab pakatan ini kalau membandingkan memang tak adil..mana boleh bandingkan epal dengan kobis..mana nak dapat persamaan...mana boleh bandingkan Mad Sabu dengan Siti Nurhaliza..kenalah bandingkan Mad Sabu dengan Anwar Ibrahim..barulah betul..

Sebenarnya ancaman Malaysia ketika ini ialah fitnah dari pakatan pembangkang..penipuan mereka menjadi-jadi seolah-olah Malaysia ni teruk sangat sampai nak dijajah China..

Mereka gelar kerjasama Malaysia melibatkan ekonomi sebagai menjual negara..tapi zaman Mahathir benda yang sama dilakukan Najib digelar FDI..

Bijaknya Najib tidak menggunakan taikun sebagai kroni untuk memenuhkan kantong poket kroni sendiri..Mahathir sudah terlalu tua..cakap pun kejap betul..banyak pula yang tak betul..banyak pula tersasul suruh undi BN..haha!!!

Jadi pakatan rugi..orang yang dah tua dan bersara dikerahkan untuk berkempen..lihat Pak Lah..bersara dengan aman dan hidup penuh bahagia..Pak Lah pernah menjadi mangsa kezaliman Mahathir..sekarang orang itu hidup bahagia..Mahathir pula sengsara..tayar kapal terbang masalah dikatakan sabotaj...

Kasihan!!!

Info mengenai kemana wang GST dibelanjakan boleh klik lini SINI

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA